Rosnąca popularność marketingu afiliacyjnego sprawia, że na rynku pojawia się coraz więcej firm zajmujących się łączeniem reklamodawców z wydawcami w modelu efektywnościowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak wybrać odpowiednią sieć afiliacyjną i czym kierować się przed podjęciem ostatecznej decyzji o rejestracji, ten wpis jest dla Ciebie. 


1. Doświadczenie na rynku i renoma sieci

Z pewnością na wstępie warto zainteresować się stażem działania poszczególnych sieci. Te, które istnieją dłużej, z reguły wypracowały już sobie szeroką bazę wydawców i reklamodawców, a także sprawdzone, często autorskie narzędzia do promocji kampanii. Doświadczenie i ugruntowana pozycja na rynku, z pewnością mogą wzbudzić twoje zaufanie, gdyż najprawdopodobniej oznacza to, że dana sieć afiliacyjna w walce o potencjalnego klienta, prowadzi swoje działania, tak profesjonalnie, jak to tylko możliwe.

2. Baza reklamodawców i wydawców

Koniecznie sprawdź jak duża jest baza reklamodawców i wydawców, oraz czy dana sieć nastawia się raczej na promowanie znanych marek z dużymi budżetami, czy może reklamodawców niszowych i unikalnych.

3. Wybór programów partnerskich

Kluczem do sukcesu w marketingu afiliacyjnym jest wybór programów partnerskich, spójnych z tematyką strony, a o efektach przesądza odpowiednie dopasowanie reklam do treści. Zadbaj o możliwie jak największy wybór programów, dzięki którym będziesz mógł polecać swojej grupie docelowej wybrane produkty. Jeśli nie jesteś pewny, które z nich powinieneś wybrać, skontaktuj się z menadżerem afiliacji w danej sieci. Na pewno pomoże Ci w stworzeniu odpowiednich kreacji oraz doradzi jak właściwie wykorzystać twoją aktywność w sieci, tak by przełożyła się na zysk.

4. Wysokość prowizji, terminy i zasady wypłat

Tutaj wszystko zależy zarówno od polityki sieci, jak i od reklamodawców. Wysokość prowizji najczęściej jest konsultowana z konkretnym reklamodawcą indywidualnie, w ramach ustaleń dotyczących funkcjonowania programu partnerskiego. Jeśli chodzi zaś o finanse wydawców, poszczególne sieci stosują różne modele rozliczeń, zarówno gdy mowa o czasie oczekiwania, jak i wysokości minimalnej kwoty, którą można wypłacić. Co ważne: aby wydawcy mogli otrzymać swoje wynagrodzenie, najczęściej reklamodawca musi najpierw rozliczyć się z siecią afiliacyjną!

 

zarabianie na blogu

 

5. Właściwa obsługa klienta

Oczywiście tyczy się to zarówno obsługi wydawców, jak i reklamodawców. Dobry kontakt, odpowiednie wsparcie techniczne, szybka, profesjonalna pomoc, to na pewno jedne z ważniejszych czynników, które powinieneś mieć na uwadze przy wyborze sieci afiliacyjnej. Warto pamiętać również, że niektóre z zagranicznych sieci nie posiadają polskiej obsługi klienta, więc kontakt z nimi może być utrudniony.

6. Intuicyjny panel i narzędzia dla wydawców

Ważne, żeby Twoje główne narzędzie pracy, czyli panel było przejrzyste i łatwe w obsłudze, a kreacje, którymi będziesz mógł dysponować (linki partnerskie, widżety, bannery, pliki XML, kody rabatowe itp.), dzięki swoim funkcjonalnościom zapewniały Ci odpowiednio wysoką sprzedaż, za którą otrzymasz prowizję.

7. „Research”

Przed przystąpieniem do konkretnej sieci, warto również sięgnąć po opinie z Internetu. Rankingi, blogi, czy serwisy tematyczne, to tylko niektóre z miejsc, które powinny ułatwić Ci podjęcie właściwej decyzji, a przy okazji pozwolą również na poszerzenie wiedzy o marketingu afiliacyjnym. 


sieć afiliacyjna

 

 

 

Related Post