To pytanie zadaje sobie mnóstwo osób, które chciałyby zacząć swoją przygodę z afiliacją. W tym wpisie, przyjrzymy się dokładniej czy warto prowadzić działania afiliacyjne bez własnego bloga czy serwisu tematycznego.

Dlaczego nie spróbować?

No właśnie! Sposobów na afiliację nie brakuje, a dołączanie do programów partnerskich i generowanie linków afiliacyjnych do produktów, nie wymaga wkładu finansowego. Nawet, jeżeli chcesz wysłać propozycję zakupów swoim znajomym, masz szansę, że skorzystają z tego polecenia. Dlatego, zawsze warto spróbować, ponieważ nic to nie kosztuje, a wyniki mogą okazać się bardzo pozytywnym zaskoczeniem.

Jeżeli nie blog, to co?

Tutaj możliwości nie brakuje. Jeżeli prowadzisz fanpage na Facebooku albo konto na Instagramie, możesz umieszczać linki afiliacyjne tam! To, w jaki sposób polecisz swoim fanom czy obserwującym produkty reklamodawców, zależy wyłącznie od Ciebie. Może opatrzyć je jakąś odpowiednią grafiką, dodać w komentarzu czy wysłać w wiadomości prywatnej. Sporo osób całkowicie przeniosło się ze swoimi działaniami afiliacyjnymi właśnie do social mediów, gdyż często posiadają tam większą bazę fanów niż na blogu czy serwisie. Oczywiście, mowa tu o różnych kanałach, oprócz Facebooka czy Insta, afiliacja działa doskonale również na Youtubie czy Snapchacie.


Facebook

Facebook daje wiele możliwości zamieszczania linków afiliacyjnych. O wszystkich sposobach działania na Facebooku dowiesz się tutaj, natomiast najprostszym i najszybciej zamieścisz link afiliacyjny w treści posta.

link afiliacyjny w poście na facebooku

link afiliacyjny w treści posta na Facebooku


Instagram

Instagram nie daje tak wielu możliwości zamieszczania aktywnych linków afiliacyjnych jak facebook, ale ze względu na ogromne zaangażowanie użytkowników Instagrama, można docierać ze swoimi postami do szerokich grup odbiorców. Warto więc włączyć Instagrama do działań afiliacyjnych i testować jego możliwości. Więcej dowiesz się tutaj.

link afiliacyjny na Instagramie

aktywny link afiliacyjny w BIO na Instagramie


Youtube

Jeżeli twoja działalność w sieci, skupia się głównie na video contencie, to również możesz ją monetyzować. Youtube umożliwia wiele możliwości dodania linków afiliacyjnych. Zdecydowanie, najpowszechniejsze jest dodawania ich pod konkretnym filmem, w którym, na przykład, polecasz jakieś produkty i chcesz pokazać widzom, gdzie mogą je tanio kupić. Kliknij tutaj, aby poznać więcej szczegółów.

afiliacja bez bloga

link afiliacyjny w opisie filmu na YouTube


Snapchat

Chociaż Snapchat jest popularny głównie wśród młodzieży, to również może stanowić doskonałe narzędzie do afiliacji. Linki dodasz tam, między innymi, do Instastories, tak, aby każdy oglądający je, mógł od razu przejść do strony z produktem. Więcej dowiesz się klikając tutaj.

snapchat_link_afiliacyjny_edycja

szybko podepniesz link afiliacyjny na Snapchacie


Pinterest

Pinterest, to bardzo ciekawy portal, na którym tworzysz tematyczne tablice. Na każdej tablicy możesz umieścić dowolne produkty i oczywiście opatrzyć je linkami afiliacyjnymi! A dzięki specjalnej wtyczce, bardzo szybko dodasz konkretne Piny do swojej tablicy. Więcej o afiliacji na Pintereście przeczytasz tutaj.

linki afiliacyjne na pintereście

pod każde zdjęcie na Pintereście można podpiąć linki afiliacyjne


Wiadomości prywatne

Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji umożliwiających komunikację. Wystarczy, że wyślesz swoim znajomym link za pomocą Messengera, maila czy nawet SMSa i już możesz zacząć zarabiać w afiliacji!

Czego unikać?

Załóżmy, że masz fanpage na Facebooku, który zgromadził kilka tysięcy fanów i chcesz rozpocząć na nim działania afiliacyjne. Przede wszystkim, musisz pamiętać, że nie służy on do zarabiania, ale jest platformą komunikacji z Twoimi fanami. Jeżeli zalejesz swój profil materiałami reklamowymi, mogą oni odwrócić się od Ciebie, w końcu nikt nie lubi być nachalnie namawiany do zakupów. Poza tym, pamiętaj o spójności między dotychczasową działalnością, a treściami reklamowymi. Zupełna zmiana koncepcji z dnia na dzień, nie jest najlepszym pomysłem, ponieważ może zrazić użytkowników. O innych błędach, których należy unikać, dowiesz się tutaj.

Czy to się opłaca?

Na to pytanie nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Na pewno, przy odpowiednio dobranej strategii i znacznej ilości aktywnych użytkowników, afiliacja prowadzona poza standardową formą bloga czy serwisu, mogą przynieść zyski. W przypadku mniejszego obszaru działań również jest to możliwe, ale na pewno wymaga więcej zaangażowania i pracy, aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty. Występując w roli autorytetu dla swoich użytkowników, sukces z pewnością przyjdzie łatwiej. Dlatego pamiętaj, że zawsze należy zastanowić się nad tym, co Ty możesz zrobić dla nich, a nie jak oni mają pomóc Tobie. Wychodząc z tego założenia, na pewno, łatwiej będzie o dobre wyniki.

Czy ciężko jest się wybić?

Do sieci afiliacyjnych dołącza coraz więcej wydawców, którzy afiliują za pomocą swoich kanałów społecznościowych. W webePartners, na przykład, kilkuset wydawców wskazało Facebooka jako swoje źródło działań. Nieco mniej, Instagrama, a trzecie miejsce zajmuje Youtube, który dopiero zaczyna wyrastać na poważnego gracza w afiliacji. Popularność Facebooka ciężko jest jednak przebić, przede wszystkim, dlatego, że daje on największą możliwość umieszczania linków afiliacyjnych. Użytkownicy czasem rezygnują nawet z fanpage, na rzecz, na przykład, zamkniętych grup, gdzie mogą dzielić się z innymi linkami do atrakcyjnych promocji. Co więcej, przez na FB również jest możliwość udostępnienia, na przykład, kodów rabatowych. Pamiętaj, że afiliacja w social mediach wciąż nie jest aż tak popularna jak w blogosferze, dlatego tym bardziej warto się nią zainteresować.

A jeśli nie social media?

Oczywiście, jest na to kilka sposobów. Zacznijmy od tego, że linki afiliacyjne możesz udostępniać za pomocą każdej platformy. Również za pomocą maila! Być może twoi znajomi uważają cię za specjalistę w sprawie promocji? Spróbuj przygotować specjalne wiadomości, w których przedstawisz im najciekawsze oferty wraz z linkami afiliacyjnymi! Może takie ,,przyjacielskie” newslettery okażą się strzałem w dziesiątkę? Pamiętaj, że linki afiliacyjne prześlesz również za pomocą innych komunikatorów, takich jak: Skype, Hangouts czy WhatsApp. W tym wypadku, jednak, nie nastawiaj się na długofalowe działania, a raczej pojedyncze sytuacje, gdy proponujesz znajomym zakup produktu, którego potrzebują. Mogą to być jednak dla ciebie pierwsze kroki do rozpoczęcia przygody z afiliacją.

Podsumowując

Nie posiadając bloga czy serwisu, możesz zacząć afiliować za pomocą:

afiliacja wykonane  Facebooka

afiliacja wykonane  Instagrama

afiliacja wykonane  Snapchata

afiliacja wykonane  Youtube’a

afiliacja wykonane

Pinterest’a

afiliacja wykonane Komunikatorów (Skype, WhatsApp, Messenger, mail)

Każdy kanał ma inną specyfikę, dlatego pamiętaj, żeby dokładnie przemyśleć jaką strategię reklamową zastosować. Zachęcamy też przetestowania kilku różnych portali, dzięki czemu będziesz mógł sprawdzić, gdzie afiliacja najbardziej się opłaca. Przede wszystkim jednak, pamiętaj, że im bardziej zaangażujesz się w rozwój swoich social mediów, tym łatwej będzie Ci później wykorzystać je w działaniach promocyjnych.

Wiele przykładów i praktycznych porad na temat zarabiania w social mediach znajdziesz w naszym darmowym e-booku! Wystarczy kliknąć! 🙂

jak zarabiać na linkach afiliacyjnych w mediach społecznościowych

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 30.08.2018

Related Post