Afiliacja, termin ten nie powinien być obcy nikomu, kto prowadzi jakąkolwiek działalność internetową, blog, sklep on-line czy serwis. Jednak wciąż dla wielu stanowi prawdziwą zagadkę. Czym jest afiliacja i dlaczego warto się nią zainteresować? Zapraszamy do lektury!

Afiliacja, co to jest?

Afiliacja, to po prostu nawiązanie i podtrzymanie pozytywnego kontaktu oraz współpracy między danymi podmiotami. Możemy mówić o niej na różnych płaszczyznach, np. politycznej (partie polityczne współpracujące z innymi organizacjami) albo psychologicznej (jedna z podstawowych potrzeb jednostki, dążącej do bycia razem z innymi ludźmi). My oczywiście zajmiemy się jej innym wymiarem – marketingowym. Marketing afiliacyjny również polega na współpracy pomiędzy poszczególnymi podmiotami dla obopólnej korzyści.

Afiliacja w marketingu

W marketingu określenie to wiąże się z działalnością sieci afiliacyjnych (partnerskich), które zrzeszają wydawców i reklamodawców. Wydawcy to blogerzy, influencerzy, użytkownicy social media, serwisy tematyczne, serwisy rabatowe czy porównywarki cenowe. Wydawcy dołączają do programów partnerskich, aby promować produkty reklamodawców na swoich stronach. Reklamodawcami są natomiast sklepy internetowe, które tworzą w sieci afiliacyjnej wspomniane już programy partnerskie. Po dołączeniu do programu, wydawcy otrzymują wiele narzędzi, dzięki którym mogą promować sklepy i ich produkty na swoich stronach, a za każdą sfinalizowaną transakcję otrzymają odpowiednie wynagrodzenie. Na straży porządku i utrzymywania dobrych relacji między jednymi i drugim, stoi właśnie sieć afiliacyjna.

Afiliacja – współpraca z siecią afiliacyjną

Aby afiliacja w marketingu przebiegała bezproblemowo i z obopólną korzyścią, ktoś musi nad nią czuwać. To właśnie jest zadanie sieci afiliacyjnej. Z punktu widzenia sieci, najistotniejsze jest rozwiązywanie problemów poszczególnych partnerów, aby zarówno reklamodawcy jak i wydawcy efektywnie ze sobą współpracowali, a także ciągłe poszerzanie grona klientów. Im większa jest sieć afiliacyjna, tym więcej możliwości mają jej użytkownicy.

Afiliacja to jeden z najpopularniejszych i najbardziej bezpiecznych sposobów na zarabianie w internecie. Każdego dnia do sieci afiliacyjnej dołączają nowi wydawcy. Rejestracja jest darmowa i nie wymaga żadnych dodatkowych dokumentów, a co za tym idzie, jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla początkujących i zaawansowanych twórców internetowych. Często pojawiają się też nowe programy partnerskie z różnych dziedzin, takich jak: uroda, moda, elektronika, zdrowie, meble, wyposażenie wnętrz, artykuły dla dzieci, książki etc. Duże zróżnicowanie sklepów online jest bardzo istotne, ponieważ otwiera więcej możliwości dla obecnych i nowych wydawców.

Oczywiście, przy tak dużej liczbie użytkowników współpracujących ze sobą mogą zdarzyć się pilne kwestie do wyjaśnienia. Dlatego właśnie, sieć afiliacyjna pozostaje w stałym kontakcie z wydawcami i reklamodawcami. Do najczęstszych zadań sieci należy: przekazywanie wydawcom informacji o promocjach i rabatach w sklepach reklamodawców, rozwiązywanie kwestii technicznych, nadzorowanie poprawności integracji sklepów z system sieci oraz kontrola poszczególnych działań obydwu podmiotów.

Afiliacja –  jak na tym zarobić?

Wiesz już, że afiliacja to internetowa współpraca wydawców z reklamodawcami, a sieć afiliacyjna czuwa nad sprawnym działaniem tej współpracy. Czas przekonać się w jaki sposób można na niej zarobić! I tutaj również omówimy to zagadnienie zarówno na przykładzie wydawcy jak i reklamodawcy.

Wydawca po zarejestrowaniu w sieci afiliacyjnej może korzystać z wielu narzędzi jakie sieć udostępnia, ale najpopularniejsze i najprostsze w użyciu są linki afiliacyjne.  Wydawca  generuje więc linki afiliacyjne, czyli specjalne odnośniki do produktów ze sklepu reklamodawcy, które zawierają kod trackujący. Dzięki takiemu kodowi, zamówienie które dojdzie do skutku z polecenia wydawcy, zostaje zliczone dla niego i pojawia się na jego koncie w sieci afiliacyjnej. Następnie, oczekuje ono na weryfikację reklamodawcy. Po zakończeniu całego procesu zakupowego, transakcja zostaje zaakceptowana przez reklamodawcę, a wydawca otrzymuje prowizję. Wydawca z góry wie jaką prowizję otrzyma, bo jest ona zawsze szczegółowo określona w regulaminie każdego programu partnerskiego.

Reklamodawca natomiast zyskuje sieć wirtualnych handlowców: blogerów, Youtuberów, użytkowników social media, serwisów tematycznych, serwisów rabatowych, wyszukiwarek czy porównywarek produktów, którzy polecają jego produkty swoim czytelnikom, widzom czy followersom. W ten sposób otrzymuje reklamę w zamian za prowizję od sprzedanych w ten sposób produktów. Dzięki wydawcom, reklamodawca sprzedaje więcej i zwiększa zasięgi widoczności swojej marki.

Afiliacja jest zatem przykładem rozwiązania win-win. Nie ma przegranych, a zarobić może każdy.

Dlaczego afiliacja?

Afiliacja jest jednym z najprostszych narzędzi do monetyzacji swoich działań w internecie. Reklamodawcy otrzymuj bazę potencjalnych klientów, a wydawcy zarabiają na polecaniu ich produktów. Zaletą współpracy afiliacyjnej jest również niczym nienormowany czas, który jej poświęcamy. Wydawcy sami decydują o intensywności promocji na swoich serwisach, oraz co i kiedy chcą polecać swoim odbiorcom. Działają całkowicie niezależnie i co niezmiernie ważne, w każdej chwili mogą zrezygnować ze współpracy afiliacyjnej, bez konieczności podawania przyczyny swojej decyzji.

 

 

afiliacja - zarejestruj się

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 20.09.2018