Link afiliacyjny pozwala w kreatywny i nieoczywisty sposób reklamować produkty na twoich stronach. Pamiętaj, że za każdą sfinalizowaną transakcję z linku afiliacyjnego otrzymasz prowizję!

Rozpoczynając przygodę z afiliacją, należy zwrócić  szczególną uwagę na linki afiliacyjne, ponieważ są najczęściej wykorzystywanym narzędziem w sieciach afiliacyjnych.

Technicznie rzecz biorąc

Link afiliacyjny (znany również jako link partnerski lub deep link), to po prostu unikalny adres URL, który tworzysz w systemie sieci afiliacyjnej i umieszczasz na swojej stronie, aby przekierowywał użytkowników w odpowiednie miejsce. Może to być strona reklamodawcy, konkretny produkt lub kategoria.

,,Goły” link afiliacyjny wygląda na przykład w ten sposób: http://webep1.com/Zobacz/To?a=26504&mp=286&r=L3phcmFiaWFqLW5hLWJsb2d1Lw2, a jego skrócona wersja to: https://goo.gl/BnA8pb. Oczywiście, umieszczenie go na stronie w takiej formie, byłoby zupełnie nieefektywne, ponieważ odrzuciłby potencjalnych klientów. Na szczęście, link partnerski można bez problemu podpiąć pod wybrany fragment tekstu lub grafikę, aby zachęcić użytkowników do zakupów, tak jak na przykładzie poniżej    poniżej

 

co to jest link afiliacyjny

Przykład z bloga kmstyle.pl. Karina Mrozicka jest blogerką i stylistką modową. Na blogu tworzy dla swoich czytelniczek gotowe kreacje na różne okazje. Pod wybrane zdjęcia z produktami podpina linki afiliacyjne. Każdy użytkownik, który kliknie w taki link, zostaje przekierowany na stronę produkty w sklepie, gdzie może od razu dokonać zakupu. Karina nie tylko pomaga tworzyć efektowne zestawy ubraniowe, ale zaoszczędza swoim czytelniczkom czas na poszukiwaniu produktów, które wykorzystuje podczas sesji zdjęciowych.


Gdzie można wykorzystać link afiliacyjny?

Wszędzie! I to jest jego największa zaleta. Nieważne, czy prowadzisz serwis, piszesz bloga, masz fanpage na Facebooku, profil instagramowy czy kanał na Youtubie. Nie musisz ograniczać się tylko do jednego kanału, linki afiliacyjne można umieszczać w różnorodnych serwisach :

  • blogach, vlogach
  • kanałach YouTube
  • facebooku, Printereście, Instagramie
  • mailingach
  • serwisach rabatowych
  • serwisach tematycznych i opiniotwórczych

 

Nawet gdy nie masz strony ani konta w sieciach społecznościowych, nadal możesz zarabiać na polecaniu produktów poprzez linki afiliacyjne. Wystarczy, że prześlesz link znajomym w mailu lub poprzez dowolny komunikator. Gdy skorzystają z Twojego polecenia, przejdą przez ten link do sklepu i kupią jakąkolwiek rzecz, ty otrzymasz od tej transakcji prowizję. Więcej na temat zarabianie bez własnej strony dowiesz się z naszych innych wpisów: afiliacja na facebooku, afiliacja na Instagramie i YouTube , afiliacja na Snapchacie i Pintereście.

Link partnerski w praktyce

Link afiliacyjny nie musi być jednoznacznie zaznaczony, na przykład, na koniec tekstu. Można go wpleść w różne miejsca naszego wpisu.

Link afiliacyjny określa konkretne produkty

Olga Pietraszewska na swoim blogu MakeHappyDay często wykorzystuje linki afiliacyjne w środku wpisu, wymieniając, w tym przypadku, swoje ulubione kosmetyki. Dzięki temu, czytelniczki nie muszą szukać ich same, na własną rękę, ale od razu zostaną przeniesione na stronę sklepu.

Z link tych korzystają również porównywarki produktów oraz serwisy z kodami rabatowymi.

Porównywarki takie jak Nokaut, umieszczają linki afiliacyjne przy produktach z konkretnych sklepów

Klikając przycisk Przejdź do sklepu, użytkownik kliknie oczywiście w link afiliacyjny, dzięki temu, ma gwarancję najwyższej ceny, z kolei, wydawca, otrzyma odpowiednią prowizję.

Linki stosują również serwisy rabatowe

W przypadku stron z kodami rabatowymi, sytuacja wygląda bardzo podobnie jak w przypadku porównywarek. Po kliknięciu w link z przejściem do sklepu, użytkownik szukający zniżki będzie mógł zaoszczędzić, a wydawcy przyznana zostanie prowizja.

Nie można również zapomnieć o social mediach! Tam również wydawcy umieszczają linki afiliacyjne. Należy jedynie pamiętać, że każdy portal ma zupełnie inną specyfikę!

Na Facebooku linki afiliacyjne możemy umieścić, np. w treści posta!


Jak zdobyć link afiliacyjny?

Po zarejestrowaniu się w sieci afiliacyjnej należy skorzystać z generatora linków afiliacyjnych. To bardzo proste i szybkie narzędzie, dzięki któremu w 3 krokach możesz wygenerować link do dowolnej podstrony w serwisie reklamodawcy.

GENERATOR LINKÓW AFILIACYJNYCH poniżej

generator linków afiliacyjnych

KROK1 – wklejamy link do dowolnego produktu w serwisie reklamodawcy

KROK2 – opcjonalnie nadajemy nazwę aby w przyszłości znaleźć link na swojej liście linków afiliacyjnych

KROK3 – klikamy „wygeneruj link” i gotowe!



Kto i gdzie można wykorzystać z link afiliacyjny?

Jak korzystać z linków afiliacyjnych?

To zdecydowanie najistotniejsze pytanie. Z linku partnerskiego możemy korzystać dowolnie, ale należy pamiętać, że potencjalny użytkownik nie przepada za wszechobecnymi reklamami w sieci i  bardzo często ignoruje je. Im bardziej będą zakamuflowane, tym łatwiej nakłonić kogoś do kliknięcia. Więcej na temat jak afiliaować aby nie przesadzić dowiesz się tutaj .

Często wydawcy starają się kreatywnie zawoalować link partnerski, tak żeby ich użytkownicy nie domyślili się, że to po prostu reklama. Przyjrzyjmy się przykładowi:

Kasia i Monika są blogerkami modowymi, które niedawno dołączyły do sieci afiliacyjnej. Kasia bardzo często umieszcza linki partnerskie na samym początku tekstu, aby nakłonić swoje czytelniki do zakupów w danym sklepie, jednak wyniki niezbyt ją satysfakcjonują. Dlatego często ignorują oni jej wpisy zawierające natarczywe reklamy. Zupełnie inną strategię przyjęła Monika, która linki partnerskie dodaje w swoich wpisach nienachalnie, aby nie sugerować czytelniczkom, że to bezpośrednia reklama. Często opisując jakiś produkt, wstawia link do niego, ale nie zachęca do kupna. Jej wyniki są znacznie lepsze i generuje więcej transakcji niż Kasia.

Dlatego zanim umieścimy link partnerski, dobrze jest przemyśleć w jaki sposób chcemy polecić dany sklep naszym użytkownikom. Często kreatywne, mniej nachalne podejście jest znacznie bardziej efektywne niż umieszczenie komunikatu reklamowego ,,prosto z mostu”.


Słowem zakończenia, podsumujmy największe zalety linku partnerskiego:

ważne zapamiętaj  uniwersalny, możemy użyć go na każdej stronie

ważne zapamiętaj  prosty w obsłudze, wystarczą 3 proste kroki, aby go wygenerować

ważne zapamiętaj  bezpieczny, mamy pewność, że dzięki niemu zliczą się wszystkie nasze transakcje

ważne zapamiętaj  nienachalny, w przeciwieństwie np. do banera reklamowego, możemy wykorzystać go do nienechalnej promocji produktów

ważne zapamiętaj  najłatwiejsze narzędzia do zarabiania w sieciach afiliacyjnych


Dla wszystkich chcących zwiększać przychody ze swoich mediów społecznościowych, przygotowaliśmy poradnik z praktycznymi przykładami jak wykorzystywać linki afiliacyjne w mediach społecznościowych. Pobierz darmowego ebooka i przekonaj się, że afiliacja jest łatwa!

zarabianie na linkach afiliacyjnych w social media

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 19.09.2018

Related Post