Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Rozwiązanie jest proste! Skorzystaj z programu partnerskiego i stwórz sieć wydawców, którzy będą promować Twoje produkty na swoich stronach w zamian za prowizję od sprzedaży!

Koordynacją programów i tworzeniem i podtrzymywaniem relacji pomiędzy reklamodawcami i wydawcami, bez żadnych niepotrzebnych formalności, zajmuje się sieć partnerska. Dzięki tym działaniom, reklamodawcy mogą udostępniać swoją ofertę zróżnicowanym treściowo serwisom, natomiast wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich, wsparcia technicznego i pomoc w przypadku jakichkolwiek nieporozumień.

Jak wygląda rozliczanie się w afiliacji?

Wyróżniamy wiele modeli rozliczeniowych, jednak w podstawowych działaniach e-commerce zdecydowanie najpopularniejszy jest model CPS, czyli Cost Per Sale. Oznacza to, że reklamodawca wypłaca wydawcy prowizję, tylko wówczas, jeżeli transakcja zakończyła się sprzedażą, opłaceniem towaru i odebraniem go przez kupującego. Można powiedzieć, że taka prowizja to koszt reklamy na stronie wydawcy, produkt został sprzedany, a reklamodawca opłaca jedynie jego promocję na zewnętrznych blogach czy serwisach.

Model ten jest dla reklamodawców najwygodniejszy, ponieważ to wydawca przyjmuje ryzyko niepowodzenia kampanii. Należy pamiętać, żeby tak przygotować warunki programu, aby wydawca by skłonny takie ryzyko podjąć.

Jak wygląda ustalanie warunków programu partnerskiego?

Najważniejsze jest, żeby współpraca pomiędzy reklamodawcami i wydawcami była korzystna dla obu stron. To podstawowa sprawa, o której nie należy zapominać na żadnym etapie współpracy, nie tylko w procesie pozyskiwania wydawców do programu. Jeżeli ustalisz wysoką prowizję, na pewno zachęcisz do współpracy większą ilość partnerów. Pamiętaj, że oni też wykonują pracę, aby promować Twoją ofertę! Ale nie tylko wysokość prowizji jest wyznacznikiem atrakcyjności, programu, choć to jedna z najważniejszych informacji dla potencjalnego wydawcy. Oto kilka innych ważnych wskaźników:

– rozpoznawalność sklepu oraz liczba jego użytkowników,

– rodzaj asortymentu i atrakcyjne ceny produktów,

–  koszyk zakupowy i jego wysokość,

– estetyczny wygląd strony sklepu oraz intuicyjny proces zakupowy,

– żywotność cookies, czyli informacja przez jaki okres prowizja naliczana jest dla wydawcy, gdy użytkownik nie zrobi zakupów po bezpośredniej wizycie w sklepie reklamodawcy

Kim są wydawcy?

To przede wszystkim różnego rodzaju serwisy tematyczne czy rabatowe, blogerzy i YouTuberzy, porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, bazy mailingowe, facebookowe fanpejdże, konta na Instagramie… czyli ogromna baza użytkowników chętnych do współpracy! Reklamodawca może sam zapraszać do udziału w swoim programie wydawców lub pozostawić to zadanie sieci afiliacyjnej, aby w tym czasie zająć się innymi ważnymi rzeczami. Sieć stale powiększa swoją bazę o nowych, atrakcyjnych wydawców, angażuje i zaprasza do aktywnej promocji oferty programów partnerskich.

Najbardziej atrakcyjni wydawcy, to zdecydowanie serwisy tematyczne, eksperci w swoich dziedzinach. Nie mają może tak dużych zasięgów jak serwisy multitematyczne, ale za to posiadają grono oddanych odbiorców, którzy ufają ich poleceniom. Opinia specjalisty, ma przecież bardzo duże znaczenie przy podjęciu decyzji zakupowej!

Sieć afiliacyjna posiada również bardzo bogate doświadczenie we współpracy z wydawcami. Pomaga rozwiązywać ich problemy, doradza i motywuje do działania. Posiadając szczegółowe statystyki, wykorzystuje je w łączeniu reklamodawców z najbardziej pożądanymi przez nich wydawcami oraz koordynuje, aby współpraca przebiegała ku obopólnej korzyści.

Kiedy jest najlepszy czas na uruchomienie programu?

Program partnerski jest długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego jego szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem.

Oczywiście, satysfakcjonujące wyniki nie nadejdą z dnia na dzień. Dlatego bardzo istotna jest cierpliwość oraz regularne działania w pozyskiwaniu nowych wydawców i aktywizowania obecnych. Jest to długotrwały proces, ale przy zaangażowaniu zarówno reklamodawcy, jak i sieci afiliacyjnej, z czasem przyniesie oczekiwane efekty.

Jak wygląda współpraca z siecią afiliacyjną?

Reklamodawcy, którzy zdecydują się na uruchomienie programu partnerskiego, nie tylko otrzymują dostęp do bazy wydawców, ale również wsparcie technologiczne. Dbanie o kompleksową obsługę klienta jest jednym z głównych założeń każdej platformy afiliacyjnej. Sieć zapewnia również:

– szczegółowe statystyki sprzedaży i ruchu, wygenerowane przez wydawców

– optymalizowanie kampanii na każdym poziomie

– dołączanie do programu nieograniczonej liczby wydawców

– zbiorczą fakturę za wszystkie transakcje, bez konieczności rozliczania się z wydawcami osobno

– udostępnianie wydawcom kodów rabatowych i ofert promocyjnych

– wydawcy otrzymują szereg narzędzi dla sprawnego promowania produktów reklamodawcy

Jeżeli zastanawiasz się nad utworzeniem programu partnerskiego w modelu CPS, ale nie wybrałeś jeszcze konkretnej sieci, warto sprawdzić ile programów Cost Per Sale dana sieć ma pod opieką. Im więcej, tym lepiej! Oznacza to wielu wydawców, którzy posiadają doświadczenie w promocji oferty reklamodawców w tym modelu sprzedażowym.

 

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)


Data publikacji: 15.12.2017

Related Post