Wydawcy często zadają sobie pytanie, na którym kanale social mediowym osiągną lepsze wyniki. Porozmawiajmy zatem, o tym, co bardziej się opłaca!

Na co postawić?

Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na pytanie postawione w tytule tego wpisu. Wszystko zależy od naszego zaangażowana, zasięgów jakie generujemy, fanów, którzy nas lubią albo followują. Dlatego, zawsze warto zacząć od najbardziej podstawowych rzeczy, czyli dokładnej analizy aktualnego stanu naszych mediów społecznościowych.

Od czego to wszystko zależy?

Nie ukrywajmy, przy działaniach afiliacyjnych najistotniejsza jest baza fanów oraz zdobycie ich zaufania. Jest to proces długotrwały, wymagający dużych nakładów pracy… ale im większe zaangażowanie w budowanie własnej społeczności, tym większe późnej korzyści. Zanim zdecydujesz, na którym portalu rozpocząć promocję programów partnerskich, prześledź wszystkie dostępne statystyki! Ilość fanów nie jest jedynym wyznacznikiem potencjału danego kanału, ponieważ najbardziej liczy się ich zaangażowanie. Prześledź historię swoich profili, czy twoja społeczność reaguje na to co publikujesz i na jakiego typu wpisy reaguje najbardziej. Przeanalizuje gdzie masz więcej polubień, komentarzy lub zapytań. To, z pewnością, pomoże ci w podjęciu decyzji, od którego kanału rozpocząć działania afiliacyjne.

Specyfika portali społecznościowych

Musisz pamiętać także o tym, że każdy portal funkcjonuje na innych zasadach, co również należy wziąć pod uwagę. O sposobach afiliacji na Facebooku, dowiecie się stąd. Natomiast, na Instagramie, klikając tutaj. Zastanów się też, jakie produkty chcesz promować, aby dostosować ich specyfikę do danego portalu. Przykładowo, na Instagramie, znacznie lepiej poradzą sobie produkty z kategorii, takich jak moda, kosmetyki czy akcesoria wyposażenia wnętrz. Z kolei, Facebook, będzie lepszy do reklamowania szeroko pojętej elektroniki, gier komputerowych, sprzętu audio etc. W tym przypadku, poza samą reklamą, liczy się także rzetelna i szczegółowa recenzja, którą ciężko przenieść na Instagrama.

Cóż tam, panie, w polityce?

Nie martw się! Nie chodzi tutaj o polityczne dyskusje przy rodzinnym stole! 🙂 Mowa tutaj o polityce firmy, ponieważ musisz pamiętać, że Facebook to wielka korporacja, która również nastawiona jest na zysk. Dlatego musisz liczyć się, że raz na jakiś czas wprowadza ona pewne zmiany, które mogą nieco pokrzyżować ci szyki. Na początku roku, głośno było o kolejnej rewolucyjnej zmianie, która uderzyć miała w firmy i marki, obcinając im zasięgi. Jeżeli masz pewność, że Twoja reklama zadziała, warto zainwestować trochę w reklamę postów, aby dotrzeć do jak największej ilości osób. Zmiany na Instagramie nie były może aż tak rewolucyjne, ale tutaj też należy zwrócić uwagę na pewne rzeczy. Warto, na przykład, dokładnie prześledzić listę zakazanych hasztagów.

Czego należy unikać?

Przede wszystkim, nie powinieneś zapominać, że Facebook jest bardzo wyczulony na różnego rodzaju niepoprawny politycznie content. Lista zakazanych słów wciąż się powiększa, dlatego, przede wszystkim, unikaj kontrowersyjnych i trudnych tematów, żeby nie narażać się administracji portalu, a także swoim fanom, bo jak wiadomo każdy może mieć różne spojrzenie na pewne tematy. W internecie znajdziesz wiele historii, na przykład, niefortunnych kampanii reklamowych, które zakończyły się skandalem, dlatego, lepiej nie powielaj cudzych błędów.

facebook czy instagram

Post z Instagrama napoju energetycznego Tiger, opublikowany w dzień rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego wzbudził ogromne emocje i spowodował kryzys wizerunkowy marki

Dodatkowo, pamiętaj, że prawo autorskie obowiązuje również on-line. Upewnij się, że wykorzystujesz zdjęcia, które są twojego autorstwa lub pochodzą z darmowych źródeł. Więcej na temat tego, skąd brać grafiki do swoich wpisów, znajdziesz tutaj.

facebook czy instagram

Nieprzemyślany wybór grafik, może okazać się zgubne. Żytnia w zabawowym kontekście wykorzystała zdjęcie postrzelonego przez milicję członka ,,Solidarności”

Gdzie zarobisz więcej?

To zależy już tylko i wyłącznie od Ciebie i specyfiki twojej działalności online. Jeżeli content, który dostarczasz jest bardziej ,,zdjęciowy”, wówczas warto mocniej wspierać działania afiliacyjne na Instagramie. Natomiast, kiedy chcesz również dodać do niego dłuższą opinię, wówczas lepszym rozwiązaniem może okazać się Facebook. Najrozsądniej będzie działać równolegle na obu platformach i porównywać wyniki. Spróbuj umieszczać linki partnerskie w różnych miejscach, eksperymentuj z formą postów i analizuj rezultaty! Dzięki temu, będziesz mógł wypracować najskuteczniejszy sposób na zarobienie dzięki afiliacji!

Facebook vs Instagram

Na koniec prezentujemy Wam krótkie podsumowanie najważniejszych różnic w działaniach afiliacyjnych na tych dwóch platformach:

FB:


ważne zapamiętaj  wiele możliwości zamieszczania linków afiliacyjnych

ważne zapamiętaj  możliwość tworzenia długi postów oraz opisywania poszczególnych zdjęć

ważne zapamiętaj  jakość zdjęć jest mniej istotna, liczy się temat i pomysłowość tworzenia postów

ważne zapamiętaj  lepsze zasięgi uzyskuję posty z filmami niż zdjęciami

IG:


ważne zapamiętaj  klikalny link afiliacyjny możemy umieścić tylko w BIO lub Stories (opcja dla profili powyżej 10 tys. followersów)

ważne zapamiętaj  warto działać, gdy prowadzi się silnie sprofilowaną działalność jak moda, kosmetyki, biżuteria, produkty dla dzieci itp.

ważne zapamiętaj  należy przywiązywać dużą wagę do jakości publikowanych zdjęć

ważne zapamiętaj  Instagram skupia użytkowników mocno aktywnych, którzy chętniej reagują na publikowane treści, ale trudniej ich nakłonić do opuszczenia serwisu i przejścia na strony zewnętrzne

 


 

facebook czy instagram

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

[wp-review]

Data publikacji: 01.08.2018