Marketing w social media, czyli afiliacja w mediach społecznościowych

Data aktualizacji: 29.03.2022

Każdy użytkownik Facebooka, Instagrama i Pinteresta może prowadzić własny marketing w social media, aby monetyzować swoje zasięgi. Dziś o tym jak wykorzystać możliwości afiliacji.

Social media to temat rzeka. Użytkowników największych i mniejszy platform społecznościowych cały czas przybywa. Wielu z nich zastanawia się, jak monetyzować swój potencjał. My wiem jak i przedstawiamy najprostsze (i skuteczne) możliwości, jakie daje afiliacja.

Jeśli nie masz własnej strony www, możesz kierować ruch do sklepów internetowych, właśnie dzięki serwisom społecznościowym, wykorzystując potencjał linków afiliacyjnych. Podpowiemy Ci jak lajkowanie, pstrykanie i przypinanie możesz wykorzystać w działaniach afiliacyjnych.

Marketing w social media – linki afiliacyjne to podstawa

Linki afiliacyjne to podstawa jeśli prowadzisz marketing w social media. Można je zamieszczać w serwisach społecznościowych, przesyłać mailem, a także poprzez dowolny komunikator typu Messenger czy WhatsApp. Przygotowaliśmy przewodnik pełen praktycznych porad i przykładów, jak można zarabiać na linkach afiliacyjnych w mediach społecznościowych. Pobierz ebooka i przekonaj się jakie to łatwe!

afiliacja link afiliacyjny w 30 sek

marketing w social media


Marketing w social media – afiliacja na Facebooku

Facebook to wciąż najpotężniejsza platforma społecznościowa na świecie, licząca około 1,3 miliarda użytkowników. Z kolei linki partnerskie, to najbardziej naturalna i nieinwazyjna forma reklamy, którą możesz wykorzystać na Facebooku.

Linki afiliacyjne możesz udostępniać na swojej tablicy lub wysyłać w prywatnej wiadomości. Jeśli lubisz spędzać czas w Internecie na poszukiwaniu ciekawych produktów i przymierzasz się do pokazania ich fejsbukowej społeczności, linki partnerskie będą dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Jeśli jeszcze nie wiesz jak tworzyć linki afiliacyjne, koniecznie przeczytaj Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?

Pomyśl o fanpage’u w kategoriach produktów, które są aktualnie na topie i które dostępne są w ofercie reklamodawców. Fanpage z kosmetykami naturalnymi, książkami, gadżetami, pomysłami na prezent i aranżację wnętrz, to kropla w morzu możliwości. Ich rosnąca popularność jest w pełni uzasadniona, ponieważ szybki i prosty przekaz, idzie w parze z propozycją konkretnego produktu. Lapidarny charakter komunikatu, pozwala Internautom zaoszczędzić czas na przekopywanie się przez ogrom ofert dostępnych w sklepach internetowych, a Tobie spieniężyć czas poświęcony na odnalezienie odpowiednich produktów.

Wzorcowym przykładem wykorzystania Facebooka jako kanału sprzedaży jest fanpage Prezent Personalizowany: https://www.facebook.com/prezentpersonalizowany/

Zwróć uwagę, że każda z propozycji przedstawiona jest w prostej formie. Użytkownik widzi zdjęcia opatrzone krótkim opisem i linkiem partnerskim, który kieruje na stronę reklamodawcy. W ten sposób dostaje gotowe rozwiązanie, a Ty masz szansę na spieniężenie zmonetyzowanie swojego zakulisowego wysiłku i czasu, który poświęciłeś na znalezienie produktów.

afiliacja na facebooku

 

Inny przykład świetnego wykorzystanie linków partnerskich znajdziecie u Kariny, która jako stylistka modowa poleca swoim fankom i fanom wybrane produkty i przy okazji zarabia prowizję, gdy z jej polecenia dojdzie do sprzedaży.

 

afiliacja na facebooku

 

Wszystkie możliwości wykorzystania linków partnerskich na facebooku znajdziecie w naszym poradniku afiliacja na facebooku.

 


Marketing w social media – afiliacja na Instagramie

Chociaż Instagram mocno ogranicza umieszczanie linków partnerskich, to warto o nim wspomnieć w kontekście zarabiania w programach partnerskich. Portal umożliwia umieszczenie linka partnerskiego do konkretnego produktu lub strony głównej sklepu reklamodawcy w miejscu przeznaczonym na linka bio. Zamiast zostawiać to pole puste, zobacz, który sklep internetowy koresponduje z Twoim przekazem wizualnym.

Jeśli Twoje konto ma mocno zdefiniowaną tematykę, znajdź równie mocno zdefiniowany program partnerski. Jeżeli dzielisz się aktualnościami ze swojego życia – wybierz sklep, którego asortyment współgra z tym, co się obecnie u Ciebie dzieje. Być może wraz z przyjściem wiosny, na Twoim Instagramie pojawia się więcej zdjęć z sesji jogi na świeżym powietrzu oraz zdrowych posiłków? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w linku bio pojawił się sklep z matami do jogi lub organicznymi produktami spożywczymi.

O ile pole do darmowych działań afiliacyjnych na Instagramie jest mocno zawężone, to funkcjonalności biznesowe rozwijają się w zawrotnym tempie. Link bio w formie linku partnerskiego to jedyne darmowe rozwiązanie, które Instagram oferuje swoim użytkownikom. Dostępne są natomiast płatne aplikacje dedykowane głównie właścicielom sklepów internetowych.

 afiliacja na Instargramie


Marketing w social media – afiliacja na Pintereście

Pinterest to kolejna platforma społecznościowe, której motywem przewodnim są zdjęcia. Rosnąca w zawrotnym tempie liczba przypinanych szpilek, to dowód na to, że Pinterest to kopalnia pomysłów i inspiracji. W maju 2016 roku platforma przywróciła możliwość udostępniania linków partnerskich.

Afiliacja na Pinterescie to nie jest trudna sztuka, wystarczy, że opiszemy każdego pina na tablicy linkiem afiliacyjnym, dzięki czemu użytkownicy będą mogli od razu przejść na odpowiednią stronę. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ na tablicy możemy umieszczać dowolną ilość pinów, dzięki czemu mamy pewność, że każdy użytkownik znajdzie coś dla siebie.

Niezależnie od tego, w jaki sposób dodasz zdjęcie do swojej tablicy, zawsze możesz dodać do niego aktywny link lub podmienić ten już istniejący na link afiliacyjny. Wystarczy kliknąć w ikonę edycji internetowy i wkleić link afiliacyjny.


linki afiliacyjne na pintereście

Pamiętaj także o dodaniu opisu i tagów, aby pin był atrakcyjny i można było go wyszukać po odpowiednich frazach. Linkując do różnych produktów z tej samej kategorii, możemy oczywiście dodawać linki afiliacyjne z wiele sklepów, a nie skupiać się tylko na promocji jednego.

Pamiętaj, że:

  • zawartość tablic powinna odzwierciedlać to, co chcesz przekazać za ich pośrednictwem
  • najlepszym rozwiązaniem będzie podzielić je na kategorie – im bardziej szczegółowe, tym lepiej
  • zamiast tworzyć ogólną tablicę „wnętrza”, rozbij ją na kategorie, np.: lampy, dywany, plakaty, obrazy, sofy, stoły itd.
  • niszowe kategorie produktów sprawdzą się dużo lepiej

Aby w pełni wykorzystać potencjał przedstawionych rozwiązań, pamiętaj, że zasada kontekstowego dopasowania reklam, choć przywoływana głównie w odniesieniu do blogów, ma równie duże znaczenie przy planowaniu działań afiliacyjnych bez własnej strony internetowej. Niech produkty, które promujesz, korespondują z Twoim pomysłem lub niech będą odpowiedzią na poruszany problem.

Spraw, by Twoja grupa odbiorców otrzymała spójną z tematem propozycję produktu. Zadbaj o to, aby na Twoim fanpage’u pojawiały się produkty korespondujące z jego tematyką; na Pintereście przypinaj produkty zgodne tematycznie z zawartością tablic; na Instagramie zamieniaj link bio w link partnerski, w zależności od tego, co Cię aktualnie zajmuje. Bądź pomocny i spójny, dziel się atrakcyjnym wizualnie przekazem i czuj się zaproszony do rozpoczęcia przygody z afiliacją 🙂

Jeśli jesteś zainteresowany, jakie perspektywy rozciągają się przed marketingiem w social media, koniecznie przeczytaj naszą relację Affiliate Summit Europe 2019 w Amsterdamie (Autentyczny) marketing afiliacyjny a media społecznościowe