Blogerzy, którzy postawili na działania afiliacyjne, na pewno często zadają sobie powyższe pytanie. Sprawdźcie nasze porady i dowiedzcie się, jakich błędów nie popełniać!

1. Reklama jest uzupełnieniem tekstu

No właśnie! To reklama musi być dodatkiem do wpisu, a nie na odwrót i to podstawowa zasada, jakiej należy się trzymać we współpracy afiliacyjnej. Nie tworzymy treści pod promocję konkretnych produktów, ale dla naszych czytelników. Reklama powinna wynikać z tekstu, być jego naturalną konsekwencją, a nie celem samym w sobie. Zanim wstawisz kolejny link partnerski, zastanów się, czy jest on absolutnie niezbędny.

Najważniejszym celem działalności blogerskiej jest, przede wszystkim, przekazywanie wartościowych treści użytkownikom. Czytelnicy nie chcą być traktowani jako możliwość potencjalnego zarobku, dlatego nie powinno się nadużywać ich zaufania. Bardzo łatwo jest rozpoznać jaki charakter mają konkretne wpisy. Jeżeli przeładowane są linkami partnerskimi czy banerami, czytelnicy wykryją fałsz. Dlatego pamiętaj, żeby zawsze stawiać użytkowników na pierwszym miejscu i przygotowywać atrakcyjne treści, a linki i reklamy afiliacyjne powinny być uzupełnieniem wzbogacającym treść.

2. Częstotliwość promocji

Działanie w różnych programach afiliacyjnych, wcale nie musi oznaczać, że każdy Twój wpis musi zawierać linki partnerskie. Nie podpisujesz przecież żadnych zobowiązań, które wymagałby od Ciebie jakieś określonej częstotliwości promowania produktów reklamodawcy. Jeżeli każdy tekst opatrzony będzie treściami reklamowymi niepowiązanymi z treścią, czytelnicy szybko wyczują, że zależy Ci przede wszystkim na zarobkach. Staraj się zatem stosować umiar i nie przesadzać z ilością materiałów reklamowych.

3. Banery i umiar

Nie istnieje bardziej bezpośrednia forma promocji niż baner reklamowy. Mnóstwo stron korzysta z nich, jednak, niewłaściwie. Przede wszystkim, należy uważać na ich ilość, ponieważ mogą zniechęcić użytkowników do pozostanie na stronie. Nikt przecież nie lubi być atakowany ogromną treścią kreacji reklamowych. Poza tym, pamiętaj, że mają być one jedynie dodatkiem do Twojego bloga i powinny wpasować się w jego estetykę. Wybieraj banery stonowane, niekrzykliwe oraz staraj się, w miarę możliwości, często je wymieniać. Możesz również skorzystać z widżetów produktowych, które są bardzo dobrą alternatywą dla banerów, i które są dyskretniejszą ale często skuteczniejszą formą reklamy.

4. Treść i forma mają znaczenie

Jeżeli działania afiliacyjne nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, przemyśl, czy dodawanie kolejnych linków partnerskich na siłę jest potrzebne. Być może, powinieneś popracować nad samą treścią, sprawić, że stanie się ona ciekawsza i atrakcyjniejsza dla użytkowników. To samo dotyczy zdjęć, jeżeli dodajesz je do wpisów. Im będą ładniejsze i estetyczniejsze, tym łatwiej czytelnicy zwrócą na nie uwagę. To samo dotyczy samego przedstawienia treści na blogu, sprawdź czy rozmiar fontu jest prawidłowy i czy jego kolor nie utrudnia czytania. Czasem takie proste zabiegi potrafią zdziałać cuda!

5. Reklamuj nienachalnie

Użytkownicy nie lubią nachalnego nakłania do zakupu. Pamiętaj, że jesteś blogerem, a nie akwizytorem, który za wszelką cenę musi namówić kogoś, aby kupił dany produkt. Staraj się, zatem, polecać a nie sprzedawać, to zasada, które zagwarantuje, że Twoi czytelnicy nie będą czuć się wykorzystani. Jeżeli traktują Cię jako autorytet w danej dziedzinie, nie powinieneś nadużywać ich zaufania. Dlatego unikaj treści w stylu: musisz to mieć czy kup koniecznie.

W działaniach reklamowych, umiar, to słowo klucz. Jeżeli nie chcesz doprowadzić do sytuacji, w której użytkownicy odsuną się od Ciebie, zastosuj wyżej wymienione zasady, a na efekty nie będzie trzeba długo czekać!

zarabiaj na blogu

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

[wp-review]

Data publikacji: 21.02.2018