Kody rabatowe to jeden z najpopularniejszych sposobów na pobudzanie sprzedaży w sklepach internetowych. Nasi wydawcy codziennie oczekują na nowe kody od ulubionych reklamodawców, bo to świetna motywacja, aby promować właśnie ich produkty na własnych powierzchniach online.

Mamy kilka wskazówek dla reklamodawców, jak poprawnie przekazywać kody rabatowe do wydawców w naszej sieci.

Zacznijmy od początku. Kody rabatowe i wszelkie inne promocje reklamodawca udostępnia z poziomu panela reklamodawcy w naszym serwisie, w zakładce Dodaj Rabaty. Następnie przekazujemy je wydawcom poprzez nasz wewnętrzny system komunikacyjny. Reklamodawca, po przesłaniu kodu, nie otrzymuje potwierdzenia mailowego, że kod został dodany. Natomiast w każdej chwili może sprawdzić jakie kody i kiedy dodał w zakładce Dodaj Rabaty >>> Moje Kody. Wszystkie wiadomości, które tam się znajdują to dokładne kopie kodów, które otrzymali od niego wydawcy programu. Jeżeli reklamodawca znajdzie tam jakieś błędy, powinien zgłosić je nam tak szybko jak to możliwe, gdyż nie ma możliwości samodzielnej edycji już przekazanego kodu  🙂

Najczęściej kody przekazywane są wydawcom w dniu ich dodania do systemu. Czasem jednak, gdy np. kod zostanie dodany 1 stycznia a obowiązuje dopiero od 14 tycznia, wówczas wysyłamy go bliżej daty od której obowiązuje. Wydawcy dziennie otrzymują wiele kodów, więc poinformowanie ich o promocji, która obędzie się za dwa tygodnie nie jest najlepsze. W natłoku bardziej aktualnych zniżek i promocji, te odległe mogą umknąć wydawcy. Dlatego warto informować wydawców z odpowiednim wyprzedzeniem ( 2-3 dni przed aktywacją kodu rabatowego) aby mieli oni czas na opublikowanie go na swoich stronach, ale jednocześnie nie za wcześnie, aby o nim nie zapomnieli.

Wysyłka kodu w panelu webePartners

Po zalogowaniu się w panelu i wybraniu zakładki Dodaj Rabaty >>> Wyślij Rabat, reklamodawca otrzyma dostęp do następującego formularza:

kody rabatowe

 

RODZAJ KODU

Na samym początku zaznaczamy rodzaj kodu:

  • wybierając wysyłam kod rabatowy, zostanie on przekazany wszystkim wydawcom programu.
  • wybierając wysyłam kod ekskluzywny, kod zostanie przekazany wybranemu wydawcy z listy, która pojawi się po zaznaczeniu tej opcji.

Następnie w pierwszym polu należy podać wartość procentową lub liczbową rabatu, bardzo ważne jest zaznaczenie, że zniżka wynosi 10 zł lub 10%. Jeśli wartość kodu rabatowego czy zniżki nie będą dokładnie doprecyzowane, wydłuży się czas przekazania kodu wydawcom.

W drugi polu podajemy nazwę kodu, np. kuponWEBE , czyli hasło jakie należy podać podczas składania zamówienia w sklepie aby kod zadziałał. Trzeba pamiętać, że wielkość liter może mieć znaczenie!

CZAS TRWANIA

Czas trwania akcji, czyli po prostu przedział czasowy, w którym dana zniżka obowiązuje, wybieramy datę początkową i końcową. Czas trwania kodu jest dowolny, należy jednak mieć na uwadze, że kody jednodniowe ( pomijając Black  Friday czy Cyber Monday) nie są najlepszym rozwiązaniem. Wydawcy muszą mieć czas na opublikowanie i promocję danej zniżki, dlatego dużo chętniej promują akcje kilkudniowe, aby ich nakład pracy miał szansę zwrócić się.

TREŚĆ KODU

I na koniec treść kodu, tj. wszystkie niezbędne informacje  w związku z kodem czy promocją. Bardzo ważne jest, aby uzupełniając to pole, zawsze dokładnie precyzować, co ulega przecenie, czy wszystkie produkty w sklepie, tylko wybrany asortyment, a może tylko jeden produkt, np.: 20% rabatu na obuwie dziecięce albo wszystkie produkty w sklepie 5% taniej!  Należy koniecznie dodać informację czy kod łączy się z innymi promocjami, które równolegle biegną w sklepie reklamodawcy. Jest bardzo istotne, aby wydawcy mieli komplet informacji i mogli szybko przekazywać je swoim użytkownikom.

Jeżeli zniżka nie wymaga wpisania konkretnego kodu podczas finalizowania zamówienia w sklepie, należy to zaznaczyć wpisując, np. kupon niewymagany.

URL PROMOCJI

Url strony promocji, tutaj podajemy link do podstrony z przecenionymi produktami lub informacją o zniżce. Jeżeli taka podstrona nie istnieje, należy wpisać ogólny link do sklepu.

 

POPRAWNIE UZUPEŁNIONY FORMULARZ WYSYŁANIA KODÓW RABATOWYCH 

kody rabatowe

Poprawnie wypełniony formularz kodu rabatowego

Jak unikać błędów

Aby przepływ informacji i kodów między reklamodawcą, siecią afiliacyjną i wydawcami był sprawny, należy unikać poniższych błędów:

ważne zapamiętaj  brak jasnego komunikatu >>> zawsze należy podać najdokładniej jak to możliwe, jakie produkty lub kategorie obejmuje dany kod, aby wydawcy mieli pełną jasność czego dotyczy zniżka, aby nieumyślnie nie wprowadzili swoich użytkowników w błąd

ważne zapamiętaj  wysyłanie kodu na kilka- kilkanaście dni przed jego działaniem >>> gotowy kod najlepiej dodać do systemu 1-3 dni przed jego aktywacją, dzięki temu wydawcy nie stracą go z oczu i będą mogli od razu zaplanować jego promocję na swoich stronach

ważne zapamiętaj  wysłanie kodu, który nie działa >>> bardzo ważne jest, aby przed wysłaniem kodu sprawdzić w swoim systemie czy na pewno działa, czy nie wkradła się literówka w nazwie kodu bądź została źle ustawiona data aktywacji

ważne zapamiętaj  duża ilość kodów o tej samej wartości na różne produkty w sklepie >>> najważniejsza jest zawsze jakość kodu a nie ich ilość, a zbyt duża ilość o tej samej wartości może dać odwrotny efekt, gdyż wydawcy mogą zniechęcić się „spamem” i przestać publikować takie kody

ważne zapamiętaj  zniżki, które się wykluczają >>> bywa , że rabaty wykluczają się, jeden daje 7% zniżki na wszystko, drugi tylko 5% na wybraną kategorią, przy czym promocje nie łączą się, należy bardzo uważać, aby takie sytuacje nie miały miejsca, gdyż do sklepu zaczną trafiać klienci, którzy nieumyślnie wprowadzeni w błąd, opuszczą go bardzo niezadowoleni gdyż nie otrzymają oczekiwanego rabatu

Na zakończenie

Kody rabatowe i promocje to nieodłączny element każdej działalności e-commerce. Są ona atrakcyjnym czynnikiem, który może przyciągnąć nowych klientów oraz aktywizować obecnych. Wymiana kodów między reklamodawcami a wydawcami zawsze przechodzi przez sieć afiliacyjną, dlatego, aby ułatwić nam pracę i szybkość przepływu informacji, prosimy o zastosowanie się do powyższych wskazówek. Wtedy nasza współpraca przyniesie znacznie lepsze efekty!

PRZYDATNE WPISY

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 05.12.2018

Related Post