Facebook, Instagram i Pinterest to świetne kanały sprzedaży. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych w afiliacji.

Jeśli nie masz własnej strony www, możesz kierować ruch do sklepów internetowych, właśnie dzięki serwisom społecznościowym, wykorzystując potencjał linków partnerskich. Podpowiemy Ci jak lajkowanie, pstrykanie i przypinanie możesz wykorzystać w działaniach afiliacyjnych.

 


Afiliacja na Facebooku

Facebook to wciąż najpotężniejsza platforma społecznościowa na świecie, licząca około 1,3 miliarda użytkowników. Z kolei linki partnerskie, to najbardziej naturalna i nieinwazyjna forma reklamy, którą możesz wykorzystać na Facebooku.

Linki partnerskie możesz udostępniać na swojej tablicy lub wysyłać w prywatnej wiadomości. Jeśli lubisz spędzać czas w Internecie na poszukiwaniu ciekawych produktów i przymierzasz się do pokazania ich fejsbukowej społeczności, linki partnerskie będą dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Tutaj dowiesz się jak tworzyć linki partnerskie i jakie mają możliwości.

Pomyśl o fanpage’u w kategoriach produktów, które są aktualnie na topie i które dostępne są w ofercie reklamodawców. Fanpage z kosmetykami naturalnymi, książkami, gadżetami, pomysłami na prezent i aranżację wnętrz, to kropla w morzu możliwości. Ich rosnąca popularność jest w pełni uzasadniona, ponieważ szybki i prosty przekaz, idzie w parze z propozycją konkretnego produktu. Lapidarny charakter komunikatu, pozwala Internautom zaoszczędzić czas na przekopywanie się przez ogrom ofert dostępnych w sklepach internetowych, a Tobie spieniężyć czas poświęcony na odnalezienie odpowiednich produktów.

Wzorcowym przykładem wykorzystania Facebooka jako kanału sprzedaży jest fanpage Prezent Personalizowany: https://www.facebook.com/prezentpersonalizowany/

Zwróć uwagę, że każda z propozycji przedstawiona jest w prostej formie. Użytkownik widzi zdjęcia opatrzone https://www.facebook.com/prezentpersonalizowany/posts/1427694743951817krótkim opisem i linkiem partnerskim, który  kieruje na stronę reklamodawcy. W ten sposób, dostaje gotowe rozwiązanie, a Ty masz szansę na spieniężenie  zmonetyzowanie swojego zakulisowego wysiłku i czasu, który poświęciłeś na znalezienie produktów.

afiliacja na facebooku

 

Inny przykład świetnego wykorzystanie linków partnerskich znajdziecie u Kariny, która jako stylistka modowa poleca swoim fankom i fanom wybrane produkty i przy okazji zarabia prowizję, gdy z jej polecenia dojdzie do sprzedaży .

 

afiliacja na facebooku

 

Wszystkie możliwości wykorzystania linków partnerskich na facebooku znajdziecie w naszym poradniku „afiliacja na facebooku

 


Afiliacja na Instagramie

Chociaż Instagram mocno ogranicza umieszczanie linków partnerskich, to warto o nim wspomnieć w kontekście zarabiania w programach partnerskich. Portal umożliwia umieszczenie linka partnerskiego do konkretnego produktu lub strony głównej sklepu reklamodawcy w miejscu przeznaczonym na linka bio.  Zamiast zostawiać to pole puste, zobacz, który sklep internetowy koresponduje z Twoim przekazem wizualnym.

Jeśli Twoje konto ma mocno zdefiniowaną tematykę, znajdź równie mocno zdefiniowany program partnerski. Jeżeli dzielisz się aktualnościami ze swojego życia – wybierz sklep, którego asortyment współgra z tym, co się obecnie u Ciebie dzieje. Być może wraz z przyjściem wiosny, na Twoim Instagramie pojawia się więcej zdjęć z sesji jogi na świeżym powietrzu oraz zdrowych posiłków? Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w linku bio pojawił się sklep z matami do jogi lub organicznymi produktami spożywczymi.

O ile pole do darmowych działań afiliacyjnych na Instagramie jest mocno zawężone, to  funkcjonalności biznesowe rozwijają się w zawrotnym tempie. Link bio w formie linku partnerskiego to jedyne darmowe rozwiązanie, które Instagram oferuje swoim użytkownikom. Dostępne są natomiast płatne aplikacje dedykowane głównie właścicielom sklepów internetowych.

 afiliacja na Instargramie

 


Afiliacja na Pintereście

Pinterest to kolejna platforma społecznościowe, której motywem przewodnim są zdjęcia. Rosnąca w zawrotnym tempie liczba przypinanych szpilek, to dowód na to, że Pinterest to kopalnia pomysłów i inspiracji. W maju 2016 roku platforma przywróciła możliwość udostępniania linków partnerskich.

Aby zwiększyć sprzedaż i ruch na stronie coraz więcej reklamodawców decyduje się na przyłączenie swojego sklepu do Pinteresta.  Dzięki temu rozwiązaniu możesz przypinać produkty bezpośrednio ze sklepu do swojej wirtualnej tablicy. Kliknij w przycisk Pin It, a artykuł wyląduje w jednym z Twoich katalogów.

Pokażemy Ci krok po kroku, jak wzbogacić swoje konto na Pintereście w linki partnerskie.

Krok 1. Zainstaluj przycisk do swojej przeglądarki: https://about.pinterest.com/pl/browser-button

Dzięki temu, każde zdjęcie lub produkt, będziesz mógł przypiąć do uprzednio stworzonych tablic.  Aby wbić szpilę, wystarczy kliknąć w logo Pinteresta znajdujące się po prawej stronie paska adresu.

Krok 2. Po dodaniu produktów na tablicę, możesz każde z nich edytować. Kliknij w ikonę ołówka (zaznaczyliśmy ją na żółto)

afiliacja na printereście

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 3. Miejsce zaznaczone na żółto jest miejscem, w którym należy wkleić link partnerski wygenerowany w panelu.

afiliacja na printereście

Nasza wskazówka

wklej link partnerski w wersji oryginalnej. Skrócona wersja linku może zostać potraktowana jako spam i niedopuszczona do publikacji

afiliacja na printereście

Po wklejeniu linka partnerskiego w miejsce adresu www, zapisz zmiany.

Krok 4. Klikając w przycisk „Visit” lub bezpośrednio w zdjęcie produktu, użytkownik zostanie przekierowany na stronę sklepu internetowego, który polecasz.

afiliacja na printereście

 

Pamiętaj, że:

  • zawartość tablic powinna odzwierciedlać to, co chcesz przekazać za ich pośrednictwem
  • najlepszym rozwiązaniem będzie podzielić je na kategorie – im bardziej szczegółowe, tym lepiej
  • zamiast tworzyć  ogólną tablicę „wnętrza”, rozbij ją na kategorie, np.: lampy, dywany, plakaty, obrazy, sofy, stoły itd.
  • niszowe kategorie produktów sprawdzą się dużo lepiej

Aby w pełni wykorzystać  potencjał przedstawionych rozwiązań, pamiętaj, że zasada kontekstowego dopasowania reklam, choć przywoływana głównie w odniesieniu do blogów, ma równie duże znaczenie przy planowaniu działań afiliacyjnych bez własnej strony internetowej. Niech produkty, które promujesz, korespondują z Twoim pomysłem lub niech będą odpowiedzią na poruszany problem.

Spraw, by Twoja grupa odbiorców otrzymała spójną z tematem propozycję produktu. Zadbaj o to, aby na Twoim fanpage’u pojawiały się produkty korespondujące z jego tematyką; na Pintereście przypinaj produkty zgodne tematycznie z zawartością tablic; na Instagramie zamieniaj link bio w link partnerski, w zależności od tego, co Cię aktualnie zajmuje. Bądź pomocny i spójny, dziel się atrakcyjnym wizualnie przekazem i czuj się zaproszony do rozpoczęcia przygody z afiliacją 🙂

 

Łączymy wydawców z reklamodawcami w ramach programów partnerskich. Pomagamy wydawcom zarabiać na ich działalności online a reklamodawcom efektywnie współpracować z wydawcami, aby zwiększać sprzedaż.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 17.03.2017