Afiliacja nie jest niczym nowym. Funkcjonuje już od wielu lat, jednak dopiero teraz zaczyna zdobywać coraz większą popularność.

 

I nic w tym dziwnego! Afiliacja jest łatwo dostępnym rozwiązaniem, nie jest skomplikowana i przy odrobinie wysiłku może przynieść nam naprawdę dobre efekty.

 

Na początek uściślijmy: czym tak właściwie jest afiliacja?

Pod tym terminem kryje się sposób zarobku, w którym dowolny serwis internetowy poleca wybrane produkty lub usługi i otrzymuje określone wynagrodzenie, gdy doprowadzi do wymaganej akcji.

Na przykład:

Blogerka pisząca na temat naturalnych kosmetyków poleca produkty wybranego sklepu. Robi to wstawiając baner reklamowy na bloga lub opisując wybrany produkt, w którym to wpisie podlinkowuje istotne frazy, lub zdjęcia linkiem partnerskim (jak korzystać z linków partnerskich znajdziesz we wpisie tutaj). Blogerka otrzyma prowizję od zakupów każdego użytkownika, który kliknie w baner, lub link partnerski i przejdzie na stronę sklepu, a następnie dokona tam dowolnego zakupu.

 

Działania za które możemy otrzymać wynagrodzenie są zróżnicowane. Mamy dwa najpopularniejsze modele współpracy afiliacyjnej:

Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży ( przykład opisany powyżej)

Cost Per Lead – stałej stawka za wygenerowanie określonej akcji : wypełnienie formularza, pozostawienie danych kontaktowych, pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera itp.

Kto może w ten sposób zarobić?

Na afiliacji może zarabiać każdy, kto w jakikolwiek sposób jest aktywny w internecie. Sieci afiliacyjne udostępniają różnorodne narzędzia, które wykorzystywać mogą blogerzy, użytkownicy social mediów, serwisy tematyczne, społecznościowe, serwisy rabatowe, cashbackowe, porównywarki, czy zaawansowane serwisy informatyczne. Każdy znajdzie coś dla siebie i dopasuje narzędzia do własnej działalności i możliwości technicznych. Więcej na temat dostępnych narzędzi i sposobów ich wykorzystania znajdziesz tutaj

 

Jak więc zacząć?

Możemy wyróżnić dwie podstawowe metody. Dołączenie do programu partnerskiego bezpośrednio na stronie internetowej wybranej firmy i polecanie jej produktów, albo współpraca z siecią afiliacyjną. Przewagą sieci afiliacyjnej jest to, że skupia wiele (nawet kilkaset) programów w jednym miejscu. Jeśli więc chcesz współpracować z wieloma reklamodawcami to warto dołączyć do sieci afiliacyjnej. W sieci masz również dostęp do wielu narzędzi, kodów rabatowych, informacji o wyprzedażach, przecenach.

By zostać wydawcą w sieci afiliacyjnej wystarczy zarejestrować się w jednej z nich. Po wypełnieniu krótkiego formularza i zalogowaniu się do panelu otrzymamy listę dostępnych programów, wraz ze stawkami wynagrodzeń jakie otrzymamy za dostarczenie sprzedaży lub innej akcji. Warto przy wyborze sieci zdecydować się na taką, która ma różnorodną ofertę programów.

Po wybraniu interesującej nas oferty należy dobrać narzędzie którego chcemy użyć do promowania produktu i umieścić reklamę w miejscu, które do tego wybraliśmy.

 

A jeśli chcę zostać reklamodawcą?

W takim przypadku możemy sami zgłosić się do sieci partnerskiej, lub szukać reklamodawców na własną rękę. Pierwszy sposób będzie jednak zdecydowanie szybszy i prostszy.

Jeżeli postanowimy dołączyć do sieci partnerskiej jako reklamodawca powinniśmy się zintegrować (czyli wstawić linijkę kodu śledzącego na stronie) serwis z wybraną siecią, uruchomić program i czekać na zaangażowanie wydawców. Największym plusem sieci afiliacyjnej jest też to, że każdy zarejestrowany wydawca może od razu  dołączyć do naszego programu.

Łączymy wydawców z reklamodawcami w ramach programów partnerskich. Pomagamy wydawcom zarabiać na ich działalności online a reklamodawcom efektywnie współpracować z wydawcami, aby zwiększać sprzedaż.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 28.06.2017