Afiliacja przyciąga grube ryby. Porównywarki cenowe, serwisy informacyjne, portale tematyczne czy serwisy rabatowe potrafią wygenerować spore zyski dla reklamodawców. Ale jest też druga grupa wydawców – osoby fizyczne działające w pojedynkę lub jednoosobowe firmy. Należą do niej blogerzy, youtuberzy, właściciele niewielkich serwisów tematycznych a także użytkownicy social mediów: Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Pinteresta i innych.  Jeśli jesteś samotnym strzelcem na początku swojej przygody z afiliacją  – zobacz, jak z sukcesem zarabiać na programach partnerskich.

Programy partnerskie zajmują wysokie miejsce w rankingach sposobów na zarabianie w internecie. Nic dziwnego, że do sieci afiliacyjnych chętnie dołączają mniejsi wydawcy. Niektórzy traktują afiliację jako dodatkowy, pasywny dochód, dla innych jest główną działalnością, a dla reszty niewykorzystaną szansą na zwiększenie zarobków. Na pewno nie chcesz znaleźć się w tej ostatniej grupie. Dlatego z chwilą założenia konta w sieci afiliacyjnej, zadbaj o parę istotnych szczegółów.

1. Dodaj konkretne informacje na swoim profilu

Konto wydawcy w sieci afiliacyjnej to pierwszy punkt styczności reklamodawcy z Twoją marką. Tu część osób podejmuje decyzję o nawiązaniu współpracy. Dlatego dodaj opis, który zachęci do zaproszenia Cię do programu partnerskiego. Pomyśl, jakie korzyści oferujesz reklamodawcom.

Opis powinien zawierać:

– o czym jest Twoja strona i czym wyróżnia się na tle konkurencji?

– informację o Twoich odbiorcach (dane demograficzne, zainteresowania)

– jakie działania reklamowe możesz prowadzić?

– dotychczasowe sukcesy (np. nagrody, przeprowadzone kampanie, wystąpienia w mediach, udostępnienia e-booka)

Unikaj zbędnych informacji i rozwadniania przekazu. Dlatego pisz językiem korzyści o tym, co będzie istotne z punktu widzenia reklamodawcy.

Przykładowy opis

Od 2010 r. prowadzę blog o zarabianiu w internecie. Przeczytasz na nim o pracy freelancera, sposobach na pasywny dochód, organizacji czasu pracy i oszczędzaniu na domowym budżecie. Każdy wpis urozmaicam wypowiedzią liderów opinii (np. znanych blogerów i ekspertów branżowych), podcastami i unikalnymi infografikami. Dzięki temu treści są częściej komentowane i udostępniane.

Czytelnicy to mieszkańcy dużych miast (41% kobiety, 59% mężczyźni), w wieku 25-30 lat. Na bloga trafiają też osoby szukające pomysłów na promocję swojej firmy w internecie.

Często wypowiadam się jako ekspert na innych blogach o zarabianiu, dzięki czemu zwiększam zasięg własnej strony. Zdobyłem wyróżnienie w konkursie Blog Roku 2014 w kategorii „Specjalistyczne blogi”.

Strona: www.zarobekwsieci.eu

Ilość wizyt w miesiącu: od 5 000-25 000

Rodzaj serwisu: blog

Kategorie: biuro i firma / książki / audiobooki / e-booki / pożyczki i finanse / elektronika

2. Dołącz do właściwych programów partnerskich

Czyli takich, które pasują do profilu Twojej strony, liczby i zainteresowań odbiorców. Promuj produkty i usługi, do których jesteś przekonany. Jeśli chcesz przetestować konkretny produkt, zapytaj o taką możliwość Twojego opiekuna w sieci afiliacyjnej.

Wybierając program partnerski, nie kieruj się wyłącznie prowizją. Przede wszystkim, sprawdź do kogo trafi i w jakim modelu jest rozliczany. Wtedy łatwiej podejmiesz decyzję i zaczniesz więcej zarabiać w programach partnerskich.

Kampanie afiliacyjne w modelu CPS dają więcej możliwości twórczego reklamowania asortymentu lub usług reklamodawcy, np. linkowanie treści w e-booku, tutoriale na YouTube, rozdanie kodów rabatowych w newsletterze czy konkurs na Facebooku. Możliwości są nieograniczone! CPS świetnie sprawdza się w przypadku mniejszych serwisów i blogów.

Model rozliczeniowy CPC lepiej sprawdzi się w przypadku stron typowo rozrywkowych i serwisów informacyjnych o dużym zasięgu. Równie dobrze zadziała w przypadku stron, które nie zawierają treści produktowych. Jest łatwiejszy do monetyzacji, ale ma mniejszy potencjał zarobkowy.

3. Korzystaj z kilku kanałów marketingowych

Pomyśl, w jaki sposób możesz promować dany program partnerski. Umieszczenie linków w tekstach czy grafikach na jednej powierzchni reklamowej nie wystarczy. Szczególnie w przypadku mniejszych wydawców. Jeśli działasz w pojedynkę, przygotuj strategię promocji dla reklamodawcy. Zastanów się, jak najskuteczniej dotrzesz do użytkowników.

W strategii powinny się znaleźć łatwe do weryfikacji kanały, m.in.:

– media społecznościowe

– fora dyskusyjne

– bezpłatne e-booki

– komentarze na blogach

– newslettery

Pamiętaj, że lepiej skupić się na kilku programach i zaangażować w ich promocję niż promować 10 jednocześnie bez efektu.

4. Używaj różnorodnych narzędzi promocyjnych

Sieci afiliacyjne dają wydawcom dostęp do gotowych narzędzi reklamowych, tj. pliki XML, widżety, linki partnerskie, katalogi produktów, kody rabatowe czy okazje dnia. Wszystko po to, abyś prowadził szeroko zakrojone, urozmaicone kampanie. W tym samym czasie możesz umieścić linki partnerskie w artykułach, reklamę display na blogu, zorganizować konkurs i rozdać kody rabatowe w newsletterze. Sam wybierasz ulubione produkty do promowania spośród całego asortymentu sklepu i sam decydujesz o formie, w jakiej chcesz je reklamować.

Jeśli masz własny pomysł na promocję programu partnerskiego, upewnij się czy jest etyczny i możliwy w realizacji. Pracownicy sieci afiliacyjnej pomogą Ci podjąć decyzję. Unikaj działań, które zaspamują reklamodawcę niewartościowym ruchem.

5. Bądź cierpliwy – afiliacja dla wytrwałych

Nie trać nigdy cierpliwości. To jest ostatni klucz, który otwiera drzwi – Antoine de Saint-Exupéry.

W afiliacji trzeba wykazać się zaangażowaniem, skrupulatnością i cierpliwością. Jeśli jesteś na to gotowy, sukces jest kwestią czasu. Najskuteczniejsi wydawcy mają świadomość, że działają długoterminowo, a sama afiliacja jest dla nich czymś więcej niż zarobkiem z przypadku.

Podsumowując: zarabianie na programach partnerskich jako niewielki wydawca to znacznie więcej niż reklama na jednej powierzchni reklamowej czy samo wstawienie linków partnerskich. Jeśli oczekujesz spektakularnych efektów, konieczna jest regularna praca i urozmaicanie prowadzonych kampanii. Przygotuj się na to, że wyników nie zobaczysz od razu. Z czasem upewnisz się, że cierpliwość popłaca – dosłownie!

Jak zarabiać na programach partnerskich

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)


Data publikacji: 26.09.2018

Related Post