Kody rabatowe to jedno z najczęstszych haseł wpisywanych w wyszukiwarki internetowe! I nic w tym dziwnego, ponieważ każdy chciałby oszczędzić na zakupach. W poniższym wpisie poznać jak wyglądała historia kodów zniżkowych, jak wykorzystują je wydawcy sieci afiliacyjnych oraz gdzie można je umieścić.

Kody rabatowe w sieci i outdoorze

Kody rabatowe nie pojawiły się wraz z rozwojem biznesów e-commerce. Był to raczej wynik ewolucji, która od lat trwała na rynku zakupów. Początków kodów rabatowych, które znamy dzisiaj należy szukać w kuponach ze zniżkami, które dodawane były do codziennej prasy. Po wycięciu takiego kuponu i okazaniu go w odpowiednim sklepie, można było otrzymać wskazany na nim rabat. Nie dotyczyły one jednak tylko produktów, ale również usług, takich jak hotele czy wycieczki.

Z czasem, takie źródło dystrybucji przestało być opłacalne. Wraz z rozwojem internetu, spadło zainteresowanie prasą, a sklepy on-line zaczęły święcić coraz większe triumfy. W sieci zaczęły pojawiać się przestrzenie, na których użytkownicy mogli znaleźć zniżki i wykorzystać je podczas wirtualnych zakupów. Ich popularność jest nieprzerwana do dziś. Użytkownicy często przed podjęciem decyzji zakupowej, zaglądają na różne strony, aby sprawdzić czy czasem sklep, w których chcą coś kupić nie udostępnił żadnej promocji. Potencjał ten wykorzystany został w afiliacji przez serwisy rabatowe.

Kody rabatowe w afiliacji

W afiliacji, kody rabatowe są udostępnianie przez sklepy wydawcom, za pośrednictwem sieci afiliacyjnej. Wydawca, po otrzymaniu kodu, umieszcza go w swoim serwisie podpinając link afiliacyjny, dzięki czemu, ma pewność, że transakcja zostanie mu przyznana. W takiej konfiguracji zyskuje każdy – w sklepie wzrasta ilość zamówień, klienci otrzymują zniżkę a wydawca prowizję.

Wspominając o wykorzystywaniu kodów rabatowych w afiliacji należy również wspomnieć o ich różnicowaniu. Reklamodawcy, w zależności od potrzeby, mogą przekazać kody rabatowe uniwersalne lub ekskluzywne. I chociaż mechanizm działania obydwu zniżek jest identyczny, to jednak różnią się od siebie w następujące sposób:

Kody uniwersalneprzekazywane są wszystkim wydawcom danego programu partnerskiego, reklamodawca za pośrednictwem sieci afiliacyjnej udostępnia odpowiednią zniżkę, którą otrzymuje każdy partner.

Kody ekskluzywne to kody przekazywane tylko dla jednego, konkretnego wydawcy. Serwisy rabatowe często proponują reklamodawcą większą widoczność i wzmożoną promocję, jeżeli otrzymają zniżkę tylko dla siebie. Kody ekskluzywne mają zazwyczaj większą wartość niż uniwersalne.

Jak wydawcy wykorzystują kody rabatowe?

Największymi beneficjentami są w tym wypadku wszystkie serwisy, które funkcjonują głównie dzięki kodom. Umieszczają one na swoich stronach konkretne rabaty, a ich użytkownicy mogą do woli z nich korzystać. Serwisy rabatowe bardzo często w celu pozyskania kodów ekskluzywnych organizują akcje promocyjne, gdzie oprócz wyświetlenia kodów na stronie, proponują również szereg innych działalności. Najgorętszymi okresami dla tego typu działalności, są stałe wydarzenia w ciągu roku – Black Friday, Boże Narodzenie, Mikołajki, a także Back to school czy nawet Halloween.

Ale z kodów nie korzystają tylko takie serwisy, inni wydawcy mogą umieszczać je na swoich blogach, facebookowych fanpage’ach czy Instagramie, łącząc je z linkami afiliacyjnymi. Stanowią one doskonały ,,wabik” na czytelników czy followersów, gdyż mogą oni kupić taniej polecane produkty, a wydawca otrzyma swoją prowizję od sieci afiliacyjnej.

Typy kodów rabatowych

Kody rabatowe mogą występować w kilku różnych typach, w zależności od tego, co oferują. Oczywiście, wydawcom najbardziej zależy na kodach obniżających wartość zamówienia, gdyż są one dla nich najkorzystniejsze.

Oto kilka najpopularniejszych typów:

Kod procentowy – czyli po prostu rabat, np. 10% na dany produkt, kategorię czy nawet cały asortyment. Stosowany zdecydowanie najczęściej.

Kod kwotowy – obniża kwotę zamówienia o konkretną wartość pieniężną, np. 20 zł taniej. W tym wypadku często występuje próg zakupowy, czyli kod obowiązuje od przekroczenia ustalonej minimalnej wartości zamówienia. Przykładowo, jeśli kod ma wartość 20 zł, a próg zakupowy to 100 zł, to możemy go wykorzystać tylko po przekroczeniu tej kwoty.

Darmowa dostawa – są to najczęściej kody krótkotrwałe, na weekend lub nawet jeden dzień (tzw. Dzień Darmowej Dostawy). Po wpisaniu kodu, automatycznie nie zostają naliczone koszty przesyłki. Zdarza się, że akcje sklepów z bezpłatną wysyłką nie wymagają nawet wpisania kodu, a cena dostawy jest w tych dniach wyzerowana.

Kod rabatowy może obejmować najróżniejszy asortyment. Najczęściej stosuje się je w przypadku konkretnej kategorii lub całego asortymentu, znaczniej rzadziej przy pojedynczym produkcie. Informacja o kodzie powinna również zawierać informację o tym w jakich dniach obowiązuje oraz czy łączy się on z innymi promocjami.

Kody rabatowe a social media

Wydawcy bardzo często udostępniają kody na swoich profilach w mediach społecznościowych. Są to często kody ekskluzywne, czyli nikt inny w tym momencie nie posiada takiej zniżki na dany asortyment. Dzięki umieszczeniu ich kodów w social media, mają pewność, że szybko dotrą do ich fanów i na ofercie skorzysta jak najwięcej osób. Jest to sytuacja, w której wygrywa każda z zaangażowanych stron:

– fani wydawcy, bo otrzymują produkty w atrakcyjnych cenach

– wydawca, bo zarabia na sprzedaży promocyjnych produktów

– i reklamodawca, bo zwiększa swoją sprzedaż

kody rabatowe na instastories wandergirlpl

Kod rabatowy można umieścić, np. w funkcji Instastories

Działania w social media na mają szybszy odzew użytkowników niż gdy kody umieszczane są na blogu. Ale jednocześnie życie postów w social media jest dużo krótsze niż wpisów na blogu. Dlatego należy korzystać ze wszystkich możliwych kanałów aby zachęcać do atrakcyjnych zakupów. Popularne wpisy na blogu są czytane miesiącami a nawet latami, dlatego warto wplatać w nie kody lub zniżki, pamiętając aby były zawsze aktualne. Wierni czytelnicy poszukują inspiracji i pomysłów, tym chętniej kupią coś polecanego przez blogerów, których obserwują i czytają jeśli mogą przy tym dodatkowo zaoszczędzić!

kody rabatowe na profilu facebookowym Warszawski Koks

Kod rabatowy możemy też umieścić w treści posta na Facebooku

Kody rabatowe w webePartners

W webePartners udostępniamy kody wydawcom na bieżąco, otrzymują je wszyscy wydawcy danego programu. Aby sprawdzić jaki kody rabatowe są aktualnie dostępne, wystarczy zalogować się do panelu wydawcy i w zakładce Dodatkowe, kliknąć Kody rabatowe.

kody rabatowe w panelu sieci afiliacyjnej webepartners

Udostępnione kody można oczywiście filtrować, na podstawie daty czy, np. programu.

Inną metodą jest pobieranie ich za pomocą API, które pozwala na automatyczne pobieranie zmiennych danych, co jest przydatne nie tylko w przypadku kodów rabatowych, ale także plików xml czy okazji dnia.

Słowem zakończenia

Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Przeniosły, znane z filmów, kupony wycinane z gazet, do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Zwłaszcza w gorącym okresie przedświątecznym, warto wykorzystać to narzędzie do promocji produktów reklamodawcy.

 

widżety webepartners

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 20.06.2019