Jak zachęcić klienta do szybkich zakupów w sklepie online? Przyznać mu rabat! Żadna filozofia, prawda? W takim razie, dlaczego jedne kupony sprzedają, a inne nie? Diabeł tkwi w szczegółach. Poznaj 6 technik, dzięki którym kody rabatowe zwiększą konwersję w programie partnerskim.

Kody rabatowe w programie partnerskim – dlaczego warto je przyznawać?

Myślisz, że zniżki, rabaty i promocje opatrzyły się klientom? Są popularne, ale dobrze przemyślane wciąż działają jak magnes. Nagle zwykłe zakupy stają się wyjątkową okazją dostępną dla wybranych. Kiedy klient widzi limitowany kod rabatowy ma większą motywację do przyspieszenia decyzji zakupowej. Okazuje się też, że przy okazji dokonuje znacznie większych zakupów niż bez zniżki. Wartość koszyka zakupowego szybuje w górę!

Ale to nie wszystkie powody przyznawania kodów promocyjnych. Poznaj pozostałe:

  • aktywizacja klientów, którzy od dłuższego czasu nie dokonali zakupów
  • kreowanie wizerunku marki przyjaznej konsumentom (nawet niezrealizowane kupony rabatowe działają na korzyść Twojego sklepu. Klienci doceniają ten gest. W ich oczach masz przewagę nad konkurencją, która nie zaoferowała zniżki)
  • motywowanie wydawców do aktywności w programie partnerskim
  • skuteczna forma promocji, która nie generuje kosztów (jeśli marża przecenionych produktów jest odpowiednio wysoka i nie zależy nam wyłącznie na sprzedaży zalegającego towaru)
  • atrakcyjny wabik dla nowych, powracających klientów
  • opróżnienie magazynu z niesprzedanego asortymentu
  • większa sprzedaż poza sezonem

Korzyści są oczywiste: i dla klientów, i dla sklepów internetowych. Przejdźmy dalej, czyli rozbierzmy na czynniki pierwsze fenomen skuteczności kodów rabatowych w programach partnerskich. O sukcesie potrafi zdecydować jeden detal. I tak samo jest w przypadku porażki.

Skuteczne kupony rabatowe w programie partnerskim

Internauci wypatrują kuponów rabatowych jak kania deszczu 🙂 Nic dziwnego, że sklepy internetowe stają na rzęsach, aby zaoferować zniżkę, która wyróżni ich ofertę. Tak samo wydawcy, szczególnie serwisy rabatowe, zabiegają o ekskluzywne kody rabatowe, najlepiej na wyłączność.

Jak wobec tego przygotować się do dystrybucji kodów rabatowych, aby dzięki wydawcom pozyskać nowych klientów, a także utrzymać tych powracających?

  1. Nagradzaj najaktywniejszych wydawców – unikalnymi kodami na wyłączność. To ulubione narzędzie motywacyjne wydawców, szczególnie tych średnich i mniejszych. Wtedy ich witryna zwiększa zasięg. Z kolei więksi wydawcy chętnie umieszczą taki kod w najlepiej konwertującym miejscu na swojej stronie. Dobrą praktyką jest przyznanie ekskluzywnych kodów niewielkiej liczbie najlepiej sprzedających wydawców – w ten sposób sprawdzisz czy oferta jest atrakcyjna dla klientów i po jakimś czasie zadecydujesz o jej szerszej dystrybucji
  2. Urozmaicaj promocje – powtarzalne kody rabatowe nie są w oczach klienta żadną okazją. Dlatego przeanalizuj swoją strategię i sprawdź, czy promocje różnią się od siebie. Najczęściej stosowane zniżki dotyczą procentowej obniżki ceny, darmowej dostawy, gratisu do zamówienia i rabatu na konkretną kwotę.
  3. Rozłóż promocje w czasie – znajdź złoty środek, który pozwoli Ci regularnie rozdawać kupony rabatowe, nie za często i nie za rzadko. Tak, aby klienci nie znudzili się częstymi zniżkami, ale też ochoczo ich wyczekiwali.
  4. Uwzględnij specjalne okazje, święta i sezony – wykorzystaj fakt, że wtedy klienci chętniej kupują konkretne produkty czy usługi.
  5. Ograniczone czasowo kody rabatowe przyznawaj na dłuższy czas – oczywiście, jeśli nie dotyczą specjalnych okazji. Tydzień, dwa wystarczą, aby kody dotarły do wydawców, a klienci zdążyli się z nimi zapoznać i dokonać zakupu. Unikniesz wtedy sytuacji zawiedzionych czytelników bloga, którzy o promocji dowiedzieli się już po fakcie.
  6. Dostarcz kody rabatowe odpowiednio wcześniej – wydawcy potrzebują czasu, aby zaplanować działania w programie partnerskim. Szczególnie w przypadku świąt czy specjalnych okazji, tj. Dzień Matki czy walentynki. Jeśli współpracujesz z siecią afiliacyjną, przekaż wcześniej informację o kodach rabatowych jej pracownikom, którzy wyręczą Cię w dystrybucji kodów do wydawców.

kody rabatowe w programie partnerskim

Przyznawanie kodów rabatowych – dobre praktyki

Zapytaliśmy jednego z doświadczonych wydawców webePartners na co jeszcze zwracać uwagę, gdy chcemy rozdać kody rabatowe.

– Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się zniżki od 10 do 30% lub od 50 do 100 zł. Z punktu widzenia klienta, niższe wartości % sprawiają wrażenie „nieopłacalnych” , natomiast wyższe sugerują, że towar nie może być wyprzedany. Oczywiście wszystko zależy od oferowanego przez nas asortymentu. Najskuteczniejsze kody rabatowe to te unikalne, dostępne tylko dla jednego wydawcy, chociaż tutaj zdarzają się wyjątki. Warto przede wszystkim dostosować wysokość zniżki do cen dostępnych w naszym sklepie. – radzi Katarzyna Mróz, Affiliate Manager w firmie PannaCottaGroup, będącej właścicielem serwisu Kupon.pl. – Bardzo ważne jest, aby promocja kodu rabatowego nie zbiegła się w czasie z inną akcją rabatową w sklepie, np. kod rabatowy -15% nie będzie atrakcyjny, jeśli w tym samym czasie sklep oferuje Noc Zakupów z rabatem -20%.

kody rabatowe w programie partnerskim

Kupony rabatowe – pierwsza pomoc w kryzysowej sytuacji

Kody rabatowe działają jak apteczka pierwszej pomocy dla e-commerce 😉 Skąd to porównanie? Poza oczywistymi względami, potrafią też wybawić reklamodawcę z opresji. Jeśli powinie Ci się noga w prowadzeniu programu partnerskiego to kody rabatowe szybko uratują sytuację. Dzięki nim wznawiając program zachęcisz wydawców do uczestnictwa. Drobny kryzys wizerunkowy? Poza pokorną postawą i naprawieniem problemu, podziel się kodami rabatowymi i wyjdź z twarzą z całej sytuacji.

Choć przyznawanie kodów rabatowych wygląda z zewnątrz na spontaniczne działanie to stoi za nim przemyślana strategia. Bądź daleki od rutyny, działaj z wyprzedzeniem i nagradzaj wydawców ekskluzywnymi rabatami, a zaobserwujesz, jak Twój program partnerski się rozwija.

Jeśli masz pomysł na przyznanie kodu rabatowego lub wręcz przeciwnie – pustkę w głowie, zapytaj swojego Affiliate Managera o wskazówki.

 

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 22.06.2016