Co warto wiedzieć o kodach rabatowych?

Kody rabatowe w afiliacji

Każdy z nas na pewno wielokrotnie spotkał się z kodami rabatowymi, które umieścił w odpowiednim miejscu na stronie sklepu. W afiliacji, są one one udostępnianie przez sklepy wydawcom, za pośrednictwem sieci partnerskiej. Dzięki temu, sieć ma pewność, że gdy użytkownik kupi produkt i skorzysta z kodu, transakcja zostanie zliczona do systemu.

Wyróżniamy dwa rodzaje kodów:

Uniwersalny – przekazywany wszystkim wydawcom danego programu.

Ekskluzywny – dla jednego, konkretnego wydawcy. Zazwyczaj ma większą wartość niż kod uniwersalny.

Jak wydawcy wykorzystują kody?

Największymi beneficjentami są w tym wypadku wszystkie serwisy, które funkcjonują głównie dzięki kodom. Umieszczają one na swoich stronach konkretne rabaty, a ich użytkownicy mogą do woli z nich korzystać. Serwisy rabatowe bardzo często w celu pozyskania kodów ekskluzywnych organizują akcje promocyjne, gdzie oprócz wyświetlenia kodów na stronie, proponują również szereg innych działalności. Najgorętszymi okresami dla tego typu działalności, są stałe wydarzenia w ciągu roku – Black Friday, Boże Narodzenie, Mikołajki, a także Back to school czy nawet Halloween.

Ale z kodów nie korzystają tylko takie serwisy, inni wydawcy mogą umieszczać je na swoich blogach, facebookowych fanpage’ach czy Instagramie, łącząc je z linkami partnerskimi. Stanowią one doskonały ,,wabik” na czytelników czy followersów, gdyż mogą oni kupić taniej polecane produkty, a wydawca otrzyma swoją prowizję od sieci afiliacyjnej.

Typy kodów rabatowych

Kody rabatowe mogą występować w kilku różnych typach, w zależności od tego, co oferują. Oczywiście, wydawcom najbardziej zależy na kodach obniżających wartość zamówienia, gdyż są one dla nich najkorzystniejsze.

Oto kilka najpopularniejszych typów:

Kod procentowy – czyli po prostu rabat, np. 10% na dany produkt, kategorię czy nawet cały asortyment. Stosowany zdecydowanie najczęściej.

Kod kwotowy – obniża kwotę zamówienia o konkretną wartość pieniężną, np. 20 zł taniej. W tym wypadku często występuje próg zakupowy, czyli kod obowiązuje od przekroczenia ustalonej minimalnej wartości zamówienia. Przykładowo, jeśli kod ma wartość 20 zł, a próg zakupowy to 100 zł, to możemy go wykorzystać tylko po przekroczeniu tej kwoty.

Darmowa dostawa – są to najczęściej kody krótkotrwałe, na weekend lub nawet jeden dzień (tzw. Dzień Darmowej Dostawy). Po wpisaniu kodu, automatycznie nie zostają naliczone koszty przesyłki. Zdarza się, że akcje sklepów z bezpłatną wysyłką nie wymagają nawet wpisania kodu, a cena dostawy jest w tych dniach wyzerowana.

Kod rabatowy może obejmować najróżniejszy asortyment. Najczęściej stosuje się je w przypadku konkretnej kategorii lub całego asortymentu, znaczniej rzadziej przy pojedynczym produkcie. Informacja o kodzie powinna również zawierać informację o tym w jakich dniach obowiązuje oraz czy łączy się on z innymi promocjami.

Kody rabatowe a social media

Wydawcy bardzo często udostępniają kody na swoich profilach w mediach społecznościowych. Są to często kody ekskluzywne, czyli nikt inny w tym momencie nie posiada takiej zniżki na dany asortyment. Dzięki umieszczeniu ich kodów w social media, mają pewność, że szybko dotrą do ich fanów i na ofercie skorzysta jak najwięcej osób. Jest to sytuacja, w której wygrywa każda z zaangażowanych stron:

– fani wydawcy, bo otrzymują produkty w atrakcyjnych cenach

– wydawca, bo zarabia na sprzedaży promocyjnych produktów

– i reklamodawca, bo zwiększa swoją sprzedaż

Kod rabatowy można umieścić, np. w funkcji Instastories

Działania w social media na mają szybszy odzew użytkowników niż gdy kody umieszczane są na blogu. Ale jednocześnie życie postów w social media jest dużo krótsze niż wpisów na blogu. Dlatego należy korzystać ze wszystkich możliwych kanałów aby zachęcać do atrakcyjnych zakupów. Popularne wpisy na blogu są czytane miesiącami a nawet latami, dlatego warto wplatać w nie kody lub zniżki, pamiętając aby były zawsze aktualne. Wierni czytelnicy poszukują inspiracji i pomysłów, tym chętniej kupią coś polecanego przez blogerów, których obserwują i czytają jeśli mogą przy tym dodatkowo zaoszczędzić!

Kod rabatowy możemy też umieścić w treści posta na Facebooku

Kody rabatowe w webePartners

W webePartners udostępniamy kody wydawcom na bieżąco, otrzymują je wszyscy wydawcy danego programu. Aby sprawdzić jaki kody rabatowe są aktualnie dostępne, wystarczy zalogować się do panelu wydawcy i w zakładce Dodatkowe, kliknąć Kody rabatowe.

kody rabatowe

Udostępnione kody można oczywiście filtrować, na podstawie daty czy, np. programu.

Inną metodą jest pobieranie ich za pomocą API, które pozwala na automatyczne pobieranie zmiennych danych, co jest przydatne nie tylko w przypadku kodów rabatowych, ale także plików xml czy okazji dnia.

Słowem zakończenia

Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Przeniosły, znane z filmów, kupony wycinane z gazet, do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Zwłaszcza w gorącym okresie przedświątecznym, warto wykorzystać to narzędzie do promocji produktów reklamodawcy.

 

widżety webepartners

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 20.09.2018

Related Post