X Targi eHandlu upewniły nas, że marketing efektywnościowy i e-commerce to wyjątkowo zgrana para. Stoisko webePartners odwiedziło kilkaset właścicieli sklepów internetowych, w tym osoby, które dopiero planują przenieść swój sklep do sieci. Przeprowadziliśmy wartościowe rozmowy i doszliśmy do kilku wniosków.

1. Przedsiębiorcy mają dość nieskutecznych kampanii reklamowych

Pewnie nie raz słyszałeś ten cytat:

„Połowa pieniędzy wydanych na reklamę to pieniądze wyrzucone w błoto. Problem w tym, że nie wiem, która to połowa”.

To słowa znanego biznesmena, które padły z jego ust ponad sto lat temu. Mimo tego, że mamy internet, są aktualne do dziś. Dlaczego? Bo efekty działań reklamowych mierzymy po fakcie. Dzięki performance marketingowi możesz odwrócić tę kolejność:

Tradycyjna reklama online:

– określasz cel / płacisz / reklamujesz się / analizujesz skuteczność

Marketing efektywnościowy:

– określasz cel / reklamujesz się / analizujesz skuteczność / płacisz dopiero, gdy osiągniesz cel

2. Potrzebna jest alternatywa – reklama online rozliczana za efekty

Właściciele sklepów szukają nowych pomysłów na reklamę, które pomogą im utrzymać się na powierzchni lub budować swoją przewagę konkurencyjną. Przede wszystkim chcą mieć pewność, że zainwestowane pieniądze się zwrócą. Dlatego byli zaciekawieni reklamą rozliczaną wyłącznie za efekt. Taką możliwość daje marketing efektywnościowy i model rozliczania CPS (cost per sale) – sklepy rozliczają się z wydawcami wyłącznie za ustaloną wcześniej prowizję od sprzedaży. Kliknięcia w reklamę i wyświetlenia nie są płatne. Tak samo, jeśli klient zwróci zakupiony towar, nie płaci się prowizji od sprzedaży. Wiele odwiedzających stoisko przyznało, że taka forma reklamy do nich przemawia.

3. Model CPS wychodzi na prowadzenie

Część uczestników targów miała wcześniej styczność z marketingiem afiliacyjnym. Działali w modelu CPC (cost per click), który w ich indywidualnym przypadku nie gwarantował efektów. Pojawiały się problemy (np. spamerzy i brak kontroli nad programem partnerskim). Poza tym coraz mniej osób klika w reklamy. Internauci są wyczuleni na reklamę displayową. Stąd branża e-commerce przekonuje się do kampanii afiliacyjnych prowadzonych w modelu CPS.

4. Sprzedaż rośnie dzięki zaangażowaniu reklamodawców

Płatność za sprzedaż jest kuszącą perspektywą, ale zyski same się nie generują. Niektóre osoby zainteresowane siecią afiliacyjną webePartners pytały wprost, ile czasu muszą poświęcić na współpracę z nami i kiedy będą efekty? Dlatego podczas prezentacji na temat performance marketingu, Ewa Dudek podkreśliła konieczność zaangażowania się reklamodawców w działania afiliacyjne. Oznacza to przede wszystkim:

  • informowanie o swoim programie partnerskim
  • oferowanie atrakcyjnych warunków uczestnictwa w programie
  • publikowanie informacji dla potencjalnych wydawców
  • reagowanie na zgłaszane przed wydawców potrzeby, w tym różne modele współpracy
  • branie udziału w akcjach organizowanych przed wydawców
  • terminowe rozliczanie

 

Prezentacja webePartners dostępna jest tutaj: Performance marketing – dobra strategia, aby osiągać systematyczny wzrost sprzedaży.

Bycie aktywnym i otwartym na współpracę reklamodawcą to klucz do sukcesu w afiliacji. Warto pamiętać, że własna baza lojalnych wydawców to największa korzyść z uczestnictwa w programach sieci afiliacyjnych. Wymaga to od reklamodawców czasu i systematyczności.

Dziękujemy organizatorom targów za możliwość osobistego poznania naszych potencjalnych klientów oraz innych specjalistów branży e-commerce. Stwierdzamy jednogłośnie, że „e-commerce wciąga, bo ma siłę King Konga!” (tajne hasło tej edycji targów).

Zobacz videorelację z X Targów eHandlu: kliknij

Łączymy wydawców z reklamodawcami w ramach programów partnerskich. Pomagamy wydawcom zarabiać na ich działalności online a reklamodawcom efektywnie współpracować z wydawcami, aby zwiększać sprzedaż.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 08.04.2016