Za oknem deszcz i plucha… ale jeszcze tylko kilka dni i przyjdzie wiosna! A wraz z nią przychodzą nowe pomysły i działania do realizacji. Wiele osób pyta ostatnio o afiliację – czy warto podejmować działania w tym temacie? 

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej tak. Dlaczego? Ponieważ jest to najlepsza metoda wsparcia Twojej sprzedaży w oparciu o rozliczenie za efekty. 

Rozpoczęcie współpracy z siecią afiliacyjną to niezwykle ważna decyzja, która jest uzależniona od dwóch podstawowych czynników. Przede wszystkim należy mieć świadomość, iż jest to strategia rozłożona na lata, a głównym zadaniem programu partnerskiego jest zwiększanie u Ciebie sprzedaży. Sieć partnerska, nie jest podstawowym narzędziem do budowy kampanii wizerunkowej, ale może skutecznie ją wspomagać.

Kiedy zacząć? 

Właściwym momentem na rozpoczęcie współpracy afiliacyjnej jest chęć rozszerzenia prowadzonych działań reklamowych o dodatkowy kanał dystrybucji treści, który nie będzie obciążał założonego budżetu reklamowego. Sieć afiliacyjna pod tym względem, jest rozwiązaniem idealnym. Jest to przesunięcie części działań marketingowych na partnerów niezależnych, co przy niskim obciążeniu kosztowym pozwoli Ci na skierowanie większych środków na inne kanały. Jest to podwójna korzyść, program partnerski pozwoli na wzmocnienie kampanii wizerunkowej, a kampania dobrze wpłynie na rozwój programu.

post_P

 

Czynnikiem, który to determinuje, są potencjalnie zainteresowani wydawcy. Czyli Twoi partnerzy, którzy skierują klientów do Twojego sklepu. Podstawy zainteresowania wydawców są dwie: rozpoznawalność marki oraz popularność asortymentu.

W zależności od Twojego naturalnego poziomu unikalnych użytkowników, program partnerski będzie generował proporcjonalną wartość i ilość transakcji. Wsparcie sieci afiliacyjnej pozwala na zwiększenie ilości sprzedaży nawet o 30 – 40%.


Jeśli uruchomienie programu nastąpi na zbyt wczesnym etapie działania sklepu, osiągnięcie satysfakcjonującego efektu będzie trudniejsze. Jest to związane z jego potencjalnie niższą rozpoznawalnością wśród partnerów. Największe zainteresowanie na początku funkcjonowania osiągają pomysły nowatorskie, wyjątkowy asortyment, niszowe tematy. W takich przypadkach, budowanie sieci partnerów następuje stosunkowo szybko. Analogiczna sytuacja występuje w przypadku marek, które działają na wielu polach marketingu jednocześnie i skupiają wokół siebie dużą społeczność. Popularna tematyka, widoczność oraz rozpoznawalność w sieci pozwalają na łatwiejsze przekucie zainteresowania w zaangażowanie.

Nie oznacza to jednak, że tylko duże sklepy mogą liczyć na sukces programu i zbudowanie trwałego efektu zwiększenia sprzedaży.

Pamiętaj jednak, że zadbanie o rosnąca ilość użytkowników, poprzez uruchomienie działań dodatkowych, pozwolą Ci na obserwowanie wyraźniejszego efektu już na początkowym etapie kampanii.

Musisz pamiętać, że program partnerski nie może być działaniem jednorazowym i odgórnie ograniczonym czasowo. Każda kampania wymaga czasu, aby móc rozwijać się do satysfakcjonującego poziomu. Afiliacja to działania ekspertów, którzy wiedzą jak pomóc, jak zaplanować działania i do kogo się zwrócić, abyś zarabiał więcej. Sieć afiliacyjna nie tylko pośredniczy, ale przede wszystkim jest Twoim partnerem w budowie skutecznej sieci sprzedawców. Aby tak było, niezbędne jest zachowanie dobrej komunikacji, na którą zawsze trzeba znaleźć miejsce i czas. Jeśli jesteś tego świadomy i chętny do współpracy, jest to właśnie odpowiedni moment na jej rozpoczęcie 🙂

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 07.03.2017