Zarabianie w internecie jest możliwe, między innymi, dzięki afiliacji. Na afiliacji zarabiają wydawcy ( blogerzy, influencerzy, użytkownicy social mediów, serwisu tematyczne, rabatowe itp. ) jak i reklamodawcy ( sklepy internetowe i usługodawcy online). Nie ma ograniczeń i limitów, najważniejsze jest wykorzystanie własnego potencjału!

Zarabianie w internecie na afiliacji – ile mogę zarobić jako wydawca?

Programy partnerskie zajmują wysokie miejsce w rankingach sposobów na zarabianie w internecie. Nic dziwnego, że do sieci afiliacyjnych chętnie dołączają różnorodni wydawcy. Niektórzy traktują afiliację jako dodatkowy, pasywny dochód, dla innych jest główną działalnością, a dla reszty niewykorzystaną szansą na zwiększenie zarobków. Dlatego nie ma jednej właściwej odpowiedzi ile można zarobić jako wydawca. Są blogerzy, którzy przy dość niewielkim ruchu, ale bardzo zaangażowanej społeczności, zarabiają kilka tysięcy miesięcznie. Świetnie w afiliacji odnajdują się YouTuberzy, którzy robiąc rzetelne recenzje wybranych produktów, osiągają przychody na poziomie nawet kilkunastu tysięcy w miesiącu.  Warunkiem jednak osiągnięcia takich wyników, obok wypracowania zaufanej i aktywnej grupy odbiorców, jest bardzo przemyślane działanie i umiejętne dobieranie polecanych im produktów.

Na afiliacji może zarabiać każdy. Do grona dużych wydawców należą między innymi: porównywarki cenowe, serwisy informacyjne, portale tematyczne czy serwisy rabatowe, które generują wysokie zyski dla siebie i reklamodawców, których produkty polecają. Ale jest też druga grupa wydawców – osoby fizyczne działające w pojedynkę lub jednoosobowe firmy. Należą do niej blogerzy, youtuberzy, właściciele niewielkich serwisów tematycznych a także użytkownicy social mediów: Facebooka, Instagrama, YouTube’a, Pinteresta i innych.

Jeśli jesteś samotnym strzelcem na początku swojej przygody z publikacją w internecie, to jesteś w bardzo dobrym miejscu, bo nigdy nie jest za wcześnie, aby zacząć współpracę afiliacyjną. Największym atutem afiliacji jest brak progów wejścia i jakichkolwiek formalności. Możesz rozpocząć współpracę ze znanymi markami bez konieczności podpisywania umów bezpośrednich i innych formalności. Nigdy również nie jesteś za mały, aby dulczyć do sieci afiliacyjnej i dołączyć do interesujących cię programów partnerskich. Oczywiście może zdarzyć się, że wybrany reklamodawca odmówi Ci uczestnictwa w programie, ale jeśli zadbasz o kilka istotnych szczegółów podczas tworzenia swojego konta w sieci afiliacyjnej, wyeliminujesz to zagrożenie a zarabianie na programie partnerskim będzie tylko kwestią czasu.

 

ZARABIANIE W INTERNECIE – 5 KROKÓW DO SUKCESU

1. Dodaj konkretne informacje o sobie i swojej działalności na swoim profilu w sieci afiliacyjnej

Informacje jakie zawiera konto wydawcy w sieci afiliacyjnej to pierwszy punkt styczności reklamodawcy z działalnością wydawcy. Zarówno reklamodawcy jak i opiekunowie prgramów partnerskich analizują profile wydawców, którzy zgłaszają się do programów partnerskich. Na podstawie danych jakie widzą na profilu, podejmują decyzję o nawiązaniu współpracy. Dlatego dodaj opis, który zachęci reklamodawcę do zaakceptowania cię do programu. Jest jeszcze jedna istotna rzecz. Reklamodawcy moją możliwość wysyłania zaproszeń do wydawców, których profile uznają za interesujące. Poprawny opis i wypunktowanie własnych atutów na pewno sprawią, że twój profil nie umknie najlepszym reklamodawcom.

Opis powinien zawierać:

ważne zapamiętaj o czym jest Twoja strona i czym wyróżnia się na tle konkurencji

ważne zapamiętaj reklamodawcy z jakiej kategorii interesują cię najbardziej

ważne zapamiętaj dodaj informację o odbiorcach (dane demograficzne, zainteresowania)

ważne zapamiętaj jakie działania reklamowe prowadzisz lub zamierzasz prowadzić

ważne zapamiętaj dotychczasowe sukcesy (np. nagrody, przeprowadzone kampanie, wystąpienia w mediach, udostępnienia e-booka)

Unikaj zbędnych informacji i rozwadniania przekazu. Dlatego pisz językiem korzyści o tym, co będzie istotne z punktu widzenia reklamodawcy. Pamiętaj, że zarabianie w internecie, tak jak każda inna forma pracy, opiera się na konkretach. Przedstawiaj informacje w sposób zwięzły i przejrzysty. Reklamodawcy otrzymują często dziesiątki zgłoszeń do swoich programów partnerskich, dlatego mogą zignorować Twój opis, jeżeli wyda im się zbyt długi i pozbawiony najistotniejszych informacji.

Przykładowy opis

Od 2010 r. prowadzę blog o zarabianiu w internecie. Przeczytasz na nim o pracy freelancera, sposobach na pasywny dochód, organizacji czasu pracy i oszczędzaniu na domowym budżecie. Każdy wpis urozmaicam wypowiedzią liderów opinii (np. znanych blogerów i ekspertów branżowych), podcastami i unikalnymi infografikami. Dzięki temu treści są częściej komentowane i udostępniane.

Czytelnicy to mieszkańcy dużych miast (41% kobiety, 59% mężczyźni), w wieku 25-30 lat. Na bloga trafiają też osoby szukające pomysłów na promocję swojej firmy w internecie.

Często wypowiadam się jako ekspert na innych blogach o zarabianiu, dzięki czemu zwiększam zasięg własnej strony. Zdobyłem wyróżnienie w konkursie Blog Roku 2014 w kategorii „Specjalistyczne blogi”.

Strona: www.zarobekwsieci.eu

Ilość wizyt w miesiącu: od 5 000-25 000

Rodzaj serwisu: blog

Kategorie: biuro i firma / książki / audiobooki / e-booki / pożyczki i finanse / elektronika

2. Dołącz do właściwych programów partnerskich

Czyli takich, które pasują do profilu Twojej strony, liczby i zainteresowań odbiorców. Promuj produkty i usługi, do których jesteś przekonany. Zarabianie w internecie za pomocą sieci afiliacyjnych ma tę zaletę, że reklamujesz tylko wybrane przez siebie sklepy i ich oferty. Nie jesteś zobowiązany do promowania konkretnych produktów czy kategorii. Wszystko zależy wyłącznie od Ciebie.

Wybierając program partnerski, nie kieruj się wyłącznie prowizją. Przede wszystkim, sprawdź do kogo trafi i w jakim modelu jest rozliczany. Wtedy łatwiej podejmiesz decyzję i zaczniesz więcej zarabiać w programach partnerskich. Oto trzy modele rozliczeń, z którymi w świecie afiliacji spotkasz się najczęściej.

Model CPS, czyli po prostu rozliczanie za sprzedaż. Jeżeli chodzi o zarabianie w internecie jest on bez wątpienia jednym z najpopularniejszych i najuczciwszych. Po prostu, jako wydawca rozliczasz się za każdą sfinalizowaną transakcję z Twojego polecenia. Kampanie w modelu CPS dają więcej możliwości twórczego reklamowania asortymentu lub usług reklamodawcy, np. linkowanie treści w e-booka, filmach na YouTube, rozdanie kodów rabatowych w newsletterze czy posty na Facebooku lub Instagramie. Możliwości są nieograniczone! CPS świetnie sprawdza się w przypadku mniejszych serwisów i blogów.

Model CPL jest rozliczeniem nie za zakup produktu albo wykonanie jakieś akcji, np. zapis do newslettera lub rejestracja w serwisie. Również opiera się na działaniu linków afiliacyjnych, ale przenoszą one użytkowników do stron, na których muszą oni podjąć wskazane działanie. Model CPL jest wykorzystywany głównie w sektorze usług, np. finansowych. Taka forma rozliczeń może być wykorzystana, np. na specjalistycznych blogach lub serwisach.

Model CPC to model w którym otrzymujesz prowizję za samo kliknięcie w link afiliacyjny. Lepiej sprawdzi się w przypadku stron typowo rozrywkowych i serwisów informacyjnych o dużym zasięgu. Równie dobrze zadziała w przypadku stron, które nie zawierają treści produktowych. Jest łatwiejszy do monetyzacji, ale ma mniejszy potencjał zarobkowy. W afiliacji korzysta się z niego rzadziej niż z pozostałych modeli.

Oczywiście, powyżej wymieniliśmy tylko kilka najpopularniejszych modeli rozliczeniowych. Zarabianie w internecie ma znacznie więcej możliwości, ale przecież na początku, należy zacząć od podstaw!

3. Korzystaj z kilku kanałów marketingowych

Pomyśl, w jaki sposób możesz promować dany program partnerski. Umieszczenie linków w tekstach czy grafikach na jednej powierzchni reklamowej nie wystarczy. Szczególnie w przypadku mniejszych wydawców. Jeśli działasz w pojedynkę, przygotuj strategię promocji dla reklamodawcy. Zastanów się, jak najskuteczniej dotrzesz do użytkowników. Jeżeli chcesz, żeby w przyszłości zarabianie w internecie stało się poważnym źródłem Twoich dochodów, musisz zdawać sobie sprawę, że trzeba w to włożyć dużo pracy. Dlatego planując strategię, weź pod uwagę różne czynniki. Zacznij od tego, gdzie masz najwięcej użytkowników i tak rozłóż reklamę, żeby dotrzeć do jak najliczniejszej grupy.

W strategii powinny się znaleźć łatwe do weryfikacji kanały, m.in.:

  • media społecznościowe – testuj różne formaty, rozwiązania graficzne i godziny publikacji
  • wykorzystuj inne kanały poprzez które komunikujesz się ze swoimi odbiorcami (fora, grupy na Facebooku)
  • udostępniaj bezpłatne e-booki, poradniki, zestawienia najlepszych produktów itp.

Pamiętaj, że lepiej skupić się na kilku programach i zaangażować w ich promocję niż promować kilkanaście jednocześnie, ale bez efektu. Zarabianie w internecie dzięki afiliacji bardzo łatwo jest mierzyć i analizować. Dlatego, próbuj, sprawdzaj, dowolnie zmieniaj częstotliwość i przestrzeń kampanii! Dzięki temu szybko przekonasz się, które sposoby przynoszą najlepsze efekty.

4. Używaj różnorodnych narzędzi promocyjnych

Sieci afiliacyjne dają wydawcom dostęp do gotowych narzędzi reklamowych, takich jak pliki XML, widżety, linki afiliacyjne, kody rabatowe czy okazje dnia. Wszystko po to, abyś prowadził szeroko zakrojone, urozmaicone kampanie. W tym samym czasie możesz umieścić linki afiliacyjne w artykułach, reklamę display na blogu i rozdać kody rabatowe w newsletterze. Sam wybierasz ulubione produkty do promowania spośród całego asortymentu sklepu i sam decydujesz o formie, w jakiej chcesz je reklamować. Dzięki dostępowi do tak szerokiej gamy narzędzi, zarabianie w internecie staje się znacznie łatwiejsze! Nie przejmuj się, jeżeli na początku trochę przerazisz się ilością możliwości. Na spokojnie zapoznaj się ze wszystkimi i wybierz te, która będą dla Ciebie odpowiednie.

Jeśli masz własny pomysł na zarabianie w internecie dzięki promocji programu partnerskiego, upewnij się czy jest etyczny i możliwy w realizacji. Pracownicy sieci afiliacyjnej pomogą Ci podjąć decyzję. Unikaj działań, które zaspamują reklamodawcę niewartościowym ruchem.

5. Bądź cierpliwy – afiliacja dla wytrwałych

Nie trać nigdy cierpliwości. To jest ostatni klucz, który otwiera drzwi – Antoine de Saint-Exupéry.

W afiliacji trzeba wykazać się zaangażowaniem, skrupulatnością i cierpliwością. Jeśli jesteś na to gotowy, sukces jest kwestią czasu. Chociaż zarabianie w internecie wydaje się być bardzo proste, na efekty trzeba czasami trochę poczekać. Nie zniechęcaj się jednak, jeżeli na początku nie osiągniesz spodziewanych wyników. Nawet najskuteczniejsi wydawcy mają świadomość, że działają długoterminowo, a sama afiliacja jest dla nich czymś więcej niż zarobkiem z przypadku. Afiliacja w swoich założeniach ma działanie długofalowe, bazuje na budowaniu relacji. Pamiętaj, jeden link afiliacyjny, może przynosić ci systematyczne zyski przez miesiące a nawet lata.

Podsumowując

Zarabianie w internecie na programach partnerskich jako niewielki wydawca to znacznie więcej niż reklama na jednej powierzchni reklamowej czy samo wstawienie linków partnerskich. Jeśli oczekujesz spektakularnych efektów, konieczna jest regularna praca i urozmaicanie prowadzonych kampanii. Przygotuj się na to, że wyników nie zobaczysz od razu. Z czasem upewnisz się, że cierpliwość popłaca – dosłownie!

zarabianie w internecie 5 prostych wskazówek

 

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

[wp-review]

Data publikacji: 26.09.2018