A wszystko zaczęło się tak.... w 2007 roku

 

Historia webePartners zaczyna się w 2007 roku, dwa lata przed powstaniem platformy afiliacyjnej webePartertners.pl, Ewa Dudek, z wykształcenia i zamiłowanie architekt wnętrz, tworzył wówczas w Londynie swój serwis internetowy na temat projektowania i urządzania wnętrz. Podstawowym założeniem Ewy było:

„Robię to na czym się znam, czyli projektuję, tworzę i urządzam wnętrza wybierając i polecając niebanalne produkty, a przy okazji zarabiam dzięki linkom afiliacyjnym, bez ponoszenia kosztów i inwestycji w sklep.”

Narodziny e-commerce i afiliacji

Choć dzisiaj nie wyobrażamy sobie już życia bez stałego dostępu do Internetu i zakupów online, to historia e-commerce jest zaskakująco krótka, branża niesamowicie młoda i rozwijająca się tak dynamicznie, jak wcześniej żadna inna.

  • 1984 - powstaje pierwszy sklep internetowy na świecie. Firma CompuServe uruchomiła wtedy w USA i Kanadzie usługę Electronic Mall, dzięki której użytkownicy mogli kupować produkty bezpośrednio od 110 sprzedawców internetowych.
  • 1995 - finansista Jeff Bezos zakłada Amazon, a programista Pierre Omidyar – eBay (początkowo pod nazwą AuctionWeb).
  • 1996 - Amazon uruchamia swój program afiliacyjny - jeden z pierwszych programów na świecie, który umożliwił klientom zarabianie na polecaniu produktów. Program afiliacyjny Amazona trwa i prężnie rozwija się do dziś.
  • 1996 – powstaje czołowy indyjski marketplace – INDIAmarkt
  • 1996 – uruchomienie czołowego koreańskiego marketplace’u – ECPlaza
  • 1997 – rusza amerykanski Netflix
  • 1998 – uruchomienie Paypal – popularnego systemu płatności dla e-commerce
  • 1998 – uruchomienie zappos.com – popularnego sklepu internetowego z obuwiem i odzieżą
  • 1998 – powstały pierwsze sieci afiliacyjne Commision Junction oraz Clickbank.
  • 2000 – Google wprowadza Google AdWords

Tymczasem końcówka XX wieku w Polsce

 

Finisz XX wieku w Polsce to wciąż technologiczny zastój w porównaniu to tego co dzieje się na świecie. Tylko 2% ludzi ma dostęp do Internetu a wciąż 2 miliony Polaków czeka w kolejce do założenia telefonu stacjonarnego. Powstają wówczas sklepy internetowe Empik.pl, merlin.pl, Komputronik czy platforma aukcyjna allegro.pl. Jednak ze względu na brak powszechności dostępu do internetu jeszcze przez kilka lat polski rynek e-commerce będzie tylko raczkował.

2003 rok – autocarem do Londynu

 

Dwa lata po skończeniu studiów, w 2003 roku Ewa Dudek wyjeżdża do Londynu. To czas wielkiego bezrobocia w Polsce sięgającego 20% i masowej emigracji Polaków. To również ostatnie miesiące przed otwarciem granic i swobodnemu przemieszczania się Polaków po Europie, dzięki dołączenie Polski do Unii Europejskiej 1 maja 2004 roku.

Pierwsze miesiące w Londynie nie należą do łatwych. Aby przeżyć podejmuje się różnych prac dorywczych, pracuje również jako kelnerka. Jednak cały czas szlifuje język angielski i szuka pracy związanej z zawodem. Szybko udaje się Ewie wejść w swoją branżę projektową. Zakłada ze znajomym spółkę i zaczyna projektować przebudowy wnętrz apartamentów i domów jednorodzinnych, jednocześnie nadzorując realizację projektów. Szybki rozwój firmy i zdobywanie coraz większej liczby klientów na terenie całego Londynu jest możliwy dzięki powszechnemu już wtedy w Anglii dostępowi do sieci Internet.

Na potrzeby rozwijania firmy, wraz ze wspólnikiem tworzą strony i serwisy internetowe, które służą jako prezentacja oferty i agregowanie zleceń.

2008 rok – wizja własnej sieci afiliacyjnej

 

Ewa Dudek rozwija swoją stronę, na której prezentuje materiały użyte w poszczególnych realizacjach projektowych, a także produkty, które dopełniały finalny wygląd wnętrz po remoncie. Poznaje marketing afiliacyjny, dzięki któremu można zarabiać na sprzedaży produktów, bez konieczności posiadania własnego klepu. Szybko więc pojawiła się pomysł na stworzenie serwisu online, który miał być jednocześnie platformą, umożliwiającą zakupy wybranych produktów poprzez linki afiliacyjne. Rozpoczyna się przygoda z afiliacją, wtedy jeszcze w roli wydawcy.

 

 

W czasie, gdy Ewa rozwija swój serwis i zaczyna zarabiać dzięki linkom afiliacyjnym, w Polsce rusza nabór wniosków na dofinansowania unijne dla startupów, mających na celu zwiększanie innowacyjności gospodarki. Od razu wiedziała, że to jest szansa, którą musi wykorzystać. Dzięki wsparciu unijnemu będzie miała możliwość przenieść na rynek polski swoje doświadczenie i wiedzę na temat afiliacji. Rozpisuje projekt na budowę sieci afiliacyjnej i zgłasza go do Działania 8.1 POIG. Po kilku miesiącach oczekiwania wielka radość, bo projekt uzyskał dofinansowanie!

Rok 2009 - własny biznes online w Polsce

 

Po uzyskaniu dofinansowania stawia wszystko na jedną kartę i działa szybko. Zamyka firmę w Londynie i po 6 latach wraca do Polski. Otwiera jednoosobową działalność w ramach której, we wrześniu 2009 roku rozpoczyna realizację projektu – sieć afiliacyjna webePartners. Wersja beta platformy webePartners powstaje w ciągu kilku miesięcy. Pierwsi użytkownicy mogli rejestrować się już w styczniu 2010 roku.

  • 15.01.2010 pierwszy zarejestrowany wydawca w sieci
  • 27.01.2010 pierwszy uruchomiony program afiliacyjny
  • 12.02.2010 pierwsza transakcja afiliacyjna w webPartners
  • 02.03.2010 pierwsza wypłacona prowizja wydawcy zarejestrowanego w webePartners
  • 2011 po uruchomieniu platformy, wartość sprzedaży dla reklamodawców webePartners osiąga pierwszy 1 000 000 zł
  • 2012 dynamiczny rozwój blogosfery i rynku influencerskiego - idealne medium dla marketingu afiliacyjnego powoduje systematyczny przypływ nowych wydawców
  • 2012 rozwój Facebooka w Polsce i możliwość publikowania linków afiliacyjnych w social media - rodzi się kolejna grupa wydawców
  • 2015 5 lat od uruchomienia platformy wartość sprzedaży w sklepach reklamodawców osiąga 25 000 000 zł, a kwota wypłaconych prowizji ponad 2 000 000 zł
  • 2016 dynamiczny rozwój social mediów i komunikacji internetowej sprzyja popularyzacji linków afiliacyjnych, liczba zarejestrowanych powierzchni reklamowych wydawców w webPartners to 7 tysięcy
  • 2018 Z Instagrama w Polsce korzysta już prawie 8 mln użytkowników, a z Tik Toka prawie 6 mln - kolejne ogromne media dla sprzedaży afiliacyjnej rozwijają się bardzo dynamicznie
  • 2020 10 lat od uruchomienia platformy wartość sprzedaży w sklepach reklamodawców osiąga ponad 180 000 000 zł, a kwota wypłaconych prowizji ponad 14 000 000 zł
  • 2020 wybuchła pandemia COVID - izolacja powoduje przeniesienie świata do internetu - rośnie branża e-commerce a marketing afiliacyjny w Polsce osiąga największą dynamikę wzrostu w historii
  • 2023 20 tysięcy wydawców na pokładzie webePartners, dzięki którym wartość sprzedaży w sklepach reklamodawców przekracza poziom 500 000 000 złotych
  • i wciąż rośniemy w siłę

Rozwój webePartners i marketingu afiliacyjnego w Polsce jest wynikiem zmian jakie wciąż zachodzą w świecie online, które to mają wpływ na zachowania oraz wymagania użytkowników internetu.

Systematycznie przybywa możliwości dla wydawców i reklamodawców aby współpraca afiliacyjna przynosiła korzyści wszystkim zaangażowanych stronom. Wraz z ciągłym rozwojem rynku e-commerce, rosną oczekiwania użytkowników co do jakości i szybkości ich obsługi.

Głównym zadaniem webePartners jest wspieranie współpracy reklamodawców z wydawcami i dostarczanie narzędzi, w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne.

Zacznij zarabiać z nami

Wydawca

zarabia na polecaniu ulubionych marek

 

Reklamodawca

Sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawców