Case Study: 1,5 mln zł sprzedaży i wzrost ruchu na stronie – jak to się udało dzięki afiliacji?

W 2011 roku do grona naszych reklamodawców zgłosił się sklep internetowy zajmujący się sprzedażą kosmetyków oraz produktów farmaceutycznych. Nowy reklamodawca nawiązał z nami współpracę, aby dzięki działaniom afiliacyjnym wspieranym przez naszą sieć afiliacyjną zwiększyć sprzedaż oraz ruch na stronie sklepu.

O czym przeczytasz w naszym case study?

  • Cel: zwiększenie ruchu w sklepie internetowym o 10 tysięcy unikalnych użytkowników i wzrost sprzedaży o 15 tysięcy złotych miesięcznie
  • Wyzwanie: zbudowanie bazy wydawców contentowych: blogi, serwisy tematycznie, social media
  • Nasze działania: rozwój programu partnerskiego z modelem rozliczeń CPS i bieżąca analiza działań wydawców
  • Efekty: średni roczny wzrost wartości transakcji 63,58%, sprzedaż powyżej 1,5 mln złotych, wzrost miesięcznej liczby unikalnych użytkowników odwiedzających stronę o 40 tysięcy

O marce

Bohaterem tej analizy jest reklamodawca zajmujący się sprzedażą kosmetyków oraz produktów farmaceutycznych. Sklep internetowy umożliwia wygodne i szybkie przeglądanie asortymentu, porównanie cen, a także zapoznanie się z opisem i zasadami stosowania danego kosmetyku lub leku. Obecnie jest to jeden z największych tego typu serwisów w swojej kategorii.

Cel

Wspomniany powyżej reklamodawca zgłosił się do naszej sieci afiliacyjnej w 2011 roku. Przed podjęciem działań afiliacyjnych sklep internetowy odwiedzało miesięcznie 80 tysięcy unikalnych użytkowników. Właściciel sklepu chciał zwiększyć ruch w sklepie internetowym o 10 tys. oraz oczekiwał wzrostu sprzedaży o 15 tysięcy złotych miesięcznie. Celem dodatkowym było osiągniecie takie poziomu sprzedaży przy korzystaniu z bezpiecznego modelu rozliczeń – Cost Per Sale.

Wyzwanie

Wyniki dotychczasowych działań naszego klienta nie przynosiły już wystarczających efektów. Działania promocyjne sklepu internetowego z produktami farmaceutycznymi jest zabronione w popularnych systemach reklamowych tj. Google Ads i Facebook Ads. Marka nie trafiała do nowych odbiorców, co nie przyciągało nowych użytkowników na stronę sklepu. Naszym zadaniem było skierowanie ruchu na stronę reklamodawcy poprzez promocję jego produktów na powierzchniach reklamowych wydawców oraz zwiększenie sprzedaży poprzez aktywną współpracę z wydawcami.

Nasze działania

Nasz plan działania obejmował na początku zbudowanie sieci wydawców, ze wskazaniem na wydawców contentowych: blogi, serwisy tematyczne, social media. Rozwój programu partnerskiego wspomagaliśmy promocją sklepu w naszym newsletterze, a także aktywną współpracą z wydawcami.

Do działań afiliacyjnych zaangażowaliśmy też samego reklamodawcę, który:

  • regularnie publikował atrakcyjne promocje i dodawał kody rabatowe
  • udostępniał dużą liczbę wysokiej jakości banerów
  • systematycznie zapraszał i akceptował wydawców w programie

Dzięki tym działaniom po roku współpracy liczba sprzedaży wzrosła o 244%, a ich wartość o 248%. Reklamodawca zgromadził w swoim programie 90 wydawców, a w każdym kolejnym roku przybywało ich średnio o 25,6% więcej.

Planowany wzrost sprzedaży o 15 000 zł miesięcznie osiągnęliśmy w trzecim roku współpracy.

case study apteka internetowa

 

Początkowe niskie wartości sprzedaży wiązały się z jeszcze mało rozbudowaną siecią wydawców. Wzrost liczby wydawców w każdym kolejnym roku był pozytywnie skorelowany ze wzrostem sprzedaży, jak i większym ruchem na stronie reklamodawcy.

wykres wydawcy a ruch

W 2018 roku zaobserwowaliśmy zahamowanie wzrostu, a nawet znaczny spadek liczby unikalnych użytkowników odwiedzających stronę sklepu internetowego reklamodawcy. W tym czasie reklamodawca zmienił politykę cenową oraz strategię promocyjną. Działania te miały bezpośredni wpływ na spadek liczby transakcji o 23% oraz wartości sprzedaży o 20%. Dodatkowo reklamodawca obniżył prowizję dla wydawców z 9% na 7%.

Dzięki naszemu wsparciu, poprzez m.in. kontakt z wydawcami, promocje w newsletterze i doradztwo, mimo zmiany strategii promocyjnej reklamodawcy, już w 2020 roku powróciliśmy do poprzednich wzrostów wartości sprzedaży wygenerowanej przez naszych wydawców.

Efekty

Do udziału w programie partnerskim naszego reklamodawcy zaangażowaliśmy w sumie 883 naszych wydawców. Wartość sprzedaży wygenerowanej w latach 2012-2021 wyniosła 1,51 mln zł. Średni roczny wzrost liczby transakcji w sklepie naszego partnera wynosił 59,45%, a sprzedaż wzrastała średnio o 63,58% każdego roku. Wszystkie działania prowadzone były cały czas w modelu CPS. Pomimo chwilowego spadku wartości sprzedaży spowodowanego zmianą strategii reklamodawcy, powróciliśmy na ścieżkę trendu wzrostowego i nadal z powodzeniem rozwijamy program partnerski.

reklamuj się i płać za efekty