Na sukces programu partnerskiego składa się praca trzech podmiotów – reklamodawcy, wydawcy i sieci afiliacyjnej.

O tym, jak być dobrym reklamodawcą pisaliśmy tutaj. Pora więc odpowiedzieć na pytanie o to, jak zadbać o stworzenie i rozwój efektywnej sieci wydawców. Zacznijmy od początku…

Kim jest wydawca?

Wydawcą może dziś zostać tak naprawdę każdy użytkownik internetu, nie tylko ci, którzy posiadają strony internetowe bądź fanpejdże. Mamy więc zarówno chętnie pozyskiwanych do współpracy blogerów i influencerów, ale także portale i serwisy tematyczne, czy użytkowników social media, albo nawet osoby, które po prostu korzystają z wysyłania maili i mogą podzielić się w ten sposób ze swoimi znajomymi produktem reklamodawcy.

sieć wydawców webepartners

W jaki sposób wydawcy promują reklamodawców?

Sieć afiliacyjna udostępnia 4 podstawowe narzędzia, na bazie których dostarczanych jest wiele innych opcji (wydawca znajdzie je w panelu). Pomagają one wydawcom w optymalizowacji działań. Sa to więc przede wszystkim:

W przypadku sklepu internetowego, porównywarek cenowych czy wyszukiwarek produktów, plik xml jest kluczowy. W pliku xml znajdują się takie dane, jak: zdjęcie, nazwa i cena produktu oraz link do sklepu. Jest to więc narzędzie zarezerwowane dla serwisów większych, prowadzących sprzedaż wielu produktów.

Jedno z najprostszych i najbardziej popularnych wśród wydawców narzędzi jest link partnerski. Korzystają z niego przede wszystkim: blogerzy, vlogerzy, użytkownicy social media, serwisy rabatowe i opiniotwórcze oraz bazy mailingowe. Link partnerski może zostać podpięty pod dowolną grafikę, logo i tekst, co sprawia, że reklamujemy się w sposób nieinwazyjny.

Widżet to alternatywa dla baneru reklamowego i mniej inwazyjną formą reklamy, która może być wkomponowana w pomiędzy tekst. Używany jest najczęściej przez blogerów, portale tematyczne i serwisy opiniotwórcze. Co istotne i wygodne, produkty w widżecie ładują się automatycznie.

Estetyczne banery reklamowe wciąż są chętnie wykorzystywane przez wydawców i tutaj również są to głównie blogerzy, portale tematyczne oraz serwisy opiniotwórcze. Baner stanowi formę kampanii wizerunkowej, za którą reklamodawca nie ponosi dodatkowych kosztów.

sieć wydawców webe partners

Jak tworzyć sieć wydawców?

Otworzyliśmy program, a więc pierwszy i najważniejszy krok za nami… I co dalej? Na tym etapie z pomocą przychodzi sieć afiliacyjna. Oczywiście, można program prowadzić samodzielnie, uruchomić go za pomocą własnego systemu, jednak stworzenie bazy wydawców wymaga czegoś więcej, niż tylko dobrej technologii. I tu pojawiamy się my 🙂

Dlaczego warto na tym etapie współpracować z siecią afiliacyjną?

To właśnie dzięki współpracy z siecią afiliacyjną, reklamodawca nie musi sam poszukiwać potencjalnych wydawców, ale ma dostęp do potężnej i stale rozwijającej się bazy wydawców znajdujących się w sieci partnerskiej. To my, jako sieć, ponosimy koszty zdobywania nowych wydawców, których następnie udostępniamy naszym reklamodawcom.

Reklamodawca może w tym momencie sam przeglądać naszą bazę wydawców i wybierać tych, którym chciałby zaproponować współpracę; ale może też poprosić sieć afiliacyjną o pomoc w znalezieniu odpowiadających jego profilowi wydawców. Doświadczenie sieci partnerskiej może więc okazać się dużym wsparciem w tworzeniu sukcesywnego programu.

Co jeszcze możesz zrobić?

Zamieszczenie na swojej stronie informacji o możliwosci dołączenia do programu partnerskiego (wraz z linkiem do landing page w naszym serwisie) to jeden z najlepszych sposobów systematycznego zwiększania sprzedaży poprzez rosnącą sieć wydawców. Doskonałym przykładem jest tutaj Pani Swojego Czasu, która poświęciła cały wpis na to, by wypromować swój program partnerski, dzięki czemu w ciągu miesiąca zyskała ponad 200 nowych wydawców!

Warto również pomyśleć o:

  • udostępnieniu banerów i kodów rabatowych,
  • atrakcyjnej dla wydawców prowizji, która zachęci ich do aktywnego udziału w programie,
  • poprawnie przygotowanym pliku XML,

Pamiętajcie, że zawsze możecie liczyć naszą pomoc w budowaniu efektywnej sieci wydawców – afiliacja to współpraca! Wasz sukces jest więc i naszym sukcesem 🙂

Z wykształcenia dziennikarka, pisarka i literaturoznawca, swoją pasję do zawodowego stukania w klawiaturę kontynuuję na studiach magisterskich z dyscypliny kreowania mediów i... w webePartners, gdzie, przy dobrej kawie i czekoladzie (warunek konieczny!), tworzę dla was treści o zarabianiu w internecie.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 26.01.2018