Czy rejestracja w webePartners i dostęp do programów partnerskich są płatne?

Nie, rejestracja i dostęp do programów partnerskich i narzędzi webePartners są darmowe.

Po założeniu konta w systemie, nie otrzymałem linku aktywacyjnego. Gdzie mogę go znaleźć?

Jeżeli nie znajdziesz go w spamie lub innych zakładkach Twojej skrzynki, skontaktuj się z nami. Czasami zdarza się, że wydawcy w czasie rejestracji podają nieprawidłowy adres e-mail, wówczas jedynym wyjściem jest ponowna rejestracja na poprawny adres.

Czy dostęp do wszystkich narzędzi, na każdym etapie współpracy jest darmowy?

Tak, Wydawcy webePartners mają zawsze darmowy dostęp do konta oraz wszystkich narzędzi reklamowych na każdym etapie współpracy.

Czy muszę spełniać określone warunki, aby dołączyć do sieci?

Nie. Wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich.

Czy mogę dołączyć do sieci, jeżeli nie mam swojego bloga/serwisu?

Tak. Możesz promować produkty naszych reklamodawców na różnych powierzchniach, np. Facebooku, Instagramie czy Youtubie.

Czy jako wydawca podpisuję umowę z siecią afiliacyjną?

Rejestrując konto w webePartners akceptujesz Regulamin Współpracy. Współpraca odbywa się na podstawie wynajmu powierzchni reklamowej.

Do ilu programów partnerskich mogę dołączyć?

Nie ma ograniczeń do do ilości programów w jakich możesz uczestniczyć. Sam decydujesz do których programów wyślesz zgłoszenie. Reklamodawca w ciągu 3-ech dni podejmuje decyzje o akceptacji wydawcy w programie. Po tym czasie, weryfikacją zajmuje się Affiliate Manager.

Czy po dołączeniu do programu partnerskiego jestem zobowiązany do promowania sklepu w określonym czasie?

Nie. Nie jesteś w żaden sposób ograniczony czasowo przez reklamodawcę. Sam decydujesz,  który program partnerski i w jakim czasie będziesz aktywnie promować.

W jaki sposób mogę zacząć promować reklamodawców?

Po rejestracji otrzymasz dostęp do intuicyjnego generatora narzędzi, dzięki któremu stworzysz linki partnerskie, banery, widżety i pliki xml dostosowane do swoich potrzeb. Możesz również korzystać z katalogu produktów, kodów rabatowych i okazji dnia.

Co to są niedozwolone słowa kluczowe zawarte w regulaminie programu partnerskiego?

Niedozwolone słowa kluczowe to unikalne frazy, na które nie możesz pozycjonować swoich serwisów w płatnych narzędziach reklamowych.

Skąd reklamodawca będzie wiedział, że zakup nastąpił z mojego polecenia?

Każda kreacja i linki, które pobierzesz z konta wydawcy w systemie webePartners są oznaczone linkiem zawierającym Twoje unikalne id. Kiedy użytkownik wchodzi na stronę reklamodawcy z takiej kreacji / linka, system trackujący webePartners odnotowuje to przejście. Następnie, jeśli ten użytkownik dokona zakupów lub innej akcji na stronie reklamodawcy, system trakujący webePartners zlicza to i przypisuje ustalone wynagrodzenie do Twojego konta.

Czy użytkownik musi dokonać zakupu lub innej akcji w serwisie reklamodawcy od razu po przejściu ze strony wydawcy?

Nie. Podstawową zasadą w programach partnerskich rozliczanych za efekt jest to, że wynagrodzenie jest naliczone również wtedy, jeśli użytkownik wyjdzie ze strony reklamodawcy a transakcję sfinalizuje dopiero przy kolejnych odwiedzinach na stronie. Nawet gdy użytkownik wróci po kilku godzinach lub dniach na stronę reklamodawcy bezpośrednio, bez przechodzenia przez Twoją kreację, to wynagrodzenie zostanie Ci przypisane, pod warunkiem, że dokona tego w okresie żywotności cookies.

Co oznacza termin „żywotnosć cookies”

Żywotność cookies to czas przez jaki system trackingowy webePartners będzie naliczał prowizję dla Ciebie od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy. Długość żywotności cookies to zazwyczaj minimum 30 dni. Jest to wartość dokładnie określona w warunkach każdego programu partnerskiego.

Jaka jest minimalna żywotność cookies w programach partnerskich webePartners?

Minimalna żywotność cookies w programach na platformie webePartners to zazwyczaj 30 dni. Oznacza to, że od momentu kliknięcia w kreację do momentu sfinalizowania akcji, użytkownik ma 30 dni aby prowizja została naliczona na Twoje konto. Długość żywotności cookies jest zawsze wyraźnie określona w warunkach programu partnerskiego.

Jakie dane zawierają statystyki?

Statystyki zawierają szczegółowe dane na temat ruchu i transakcji jakie generujesz:
czas kliknięć i transakcji z dokładnością co do sekundy, wartość zamówienia i wysokość naliczonej prowizji, szczegółowe dane na temat poszczególnych kampanii. Wszystkie dane są generowane w czasie rzeczywistym.

Gdzie mogę zobaczyć ile transakcji wygenerowałem?

W zakładce Statystyki >>> Transakcje CPS znajdują się wszystkie transakcje jakie wygenerowałeś w danym okresie czasu.

Od czego naliczana jest wysokość prowizji?

Prowizja jest naliczana od wartości sprzedaży brutto bez kosztów wysyłki.

Jak długo trwa walidacja mojej prowizji przez reklamodawcę?

Reklamodawca weryfikuje transakcje w ciągu 30 dni od momentu zakupu lub pozyskania leada. Zmieniający się status transakcji możesz śledzić na bieżąco w swoim panelu.

Co oznaczają statusy zamówień?

Każde wygenerowane zamówienie ma standardowo przypisany status „oczekujący”. Oznacza to, ze zamówienie oczekuje na weryfikację przez reklamodawcę. Po zrealizowaniu zamówienia, reklamodawca akceptuje je w systemie, status zamówienia przechodzi w „zaakceptowany”. Następnie, raz w miesiącu, webePartners fakturuje reklamodawców i w tym momencie status zmienia się na „oczekuje na płatność”. Po opłaceniu prowizji przez reklamodawcę status zamówienia przechodzi w „do wypłaty”. Oznacza to, że Twoje prowizje są gotowe do wypłaty.

W jakich sytuacja reklamodawca może odrzucić prowizję?

Odrzucenie prowizji może mieć miejsce w sytuacji, gdy użytkownik nie uregulował płatności za zakupy, nie odebrał towaru lub zwrócił zakupione produkty. Odrzucenie prowizji może nastąpić również wówczas, gdy inny wydawca odesłał tegosamogo użytkownika na stronę reklamodawcy później niż Ty. WebePartners stosuje powszechnie przyjętą zasadę „last click wins”.

Kiedy i w jaki sposób mogę wypłacić zarobione środki?

Wypłata środków jest możliwa po uzyskaniu kwoty minimalne 100 zł. netto. Przed pierwszą wypłatą należy uzupełnić wszystkie dane w profilu wydawcy: dane osobowe lub dane firmy, opis działalności i numer rachunku bankowego a następnie zgłosić konto do weryfikacji. Po weryfikacji konta przez Affiliate Managera klikasz „wpłać” w panelu wydawcy a następnie, generujesz rachunek lub fakturę.

Co jaki czas muszę rozliczać się z siecią?

Nie mamy konkretnego terminu, w którym wystawiasz nam rachunek. Wszystko zależy od Ciebie. Pamiętaj tylko, że minimalna kwotą na jaką możesz zgłosić wypłatę to 100 zł.

Czy muszę rozliczać się fakturą VAT?

Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej, wystarczy, że wystawisz nam rachunek, który z łatwością wygenerujesz w systemie webePartners.

Czy będąc w sieci webePartners, mogę dołączać do innych sieci afiliacyjnych?

Tak. Nie podpisujesz żadnej umowy, że jesteś z nami na wyłączność. Możesz współpracować również z innymi sieciami.

Czy każdy może zostać reklamodawcą?

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Na chwilę obecną, decyzja o uruchomieniu programu partnerskiego uzależniona jest od ruchu generowanego w serwisie reklamodawcy. Oferty przygotowywane są przez account managerów, w oparciu o statystyki oraz potencjał, jaki posiada dany sklep/serwis.

Jak wygląda proces uruchomienia programu partnerskiego?

Podpisujemy umowę współpracy i określasz warunki dla swojego programu: wysokość prowizji, żywotność cookies i niedozwolone słowa kluczowe. Tworzymy dla Ciebie konto reklamodawcy na platformie webepartners.pl . Następnie integrujesz swój serwis z naszym systemem trackingowym ( systemem śledzenia sprzedaży) abyśmy mogli zliczać ruch i akcje generowane przez wydawców.W przypadku programu partnerskiego dla sklepu internetowego, niezbędne jest dostarczenienam pliku xml zawierającego ofertę sklepu. Reszta należy do nas. Mapujemy produkty z pliku xml do naszego systemu, przeprowadzamy testy integracji i uruchamiamy program partnerski. W ciągu kilku godzin od uruchomienia możesz spodziewać się pierwszych zgłoszeń wydawców do programu.

Na jaki okres podpisujemy umowę?

Umowę współpracy podpisujemy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Co to są niedozwolone słowa kluczowe?

Niedozwolone słowa kluczowe to nazwy własne Twojej firmy i Twojej domeny, na które wydawcy nie mogą pozycjonować się w płatnych systemach reklamowych.

Co oznacza termin „żywotnosć cookies”

Żywotność cookies to czas przez jaki system trackingowy webePartners nalicza prowizję dla wydawcy od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy.

Jak przygotować plik xml?

Plik xml to podstawowe narzędzie w każdym sklepie internetowym. Platformy sklepowe mają gotowe moduły do generowania plików xml. Natomiast autorskie sklepy muszą samodzielnie taki plik wygenerować. W webePartners najchętniej akceptuje pliki xml w formacie Ceneo.

Za co się rozliczam?

W modelu Cost Per Sale płacisz prowizje tylko za transakcje, które zaakceptujesz, czyli te, które zakończyły się sukcesem (zostały opłacone przez klienta i nie nastąpił zwrot towaru). Prowizje za sprzedaże, które z powodu braku płatności lub brak odbioru towaru nie doszły do skutku, mogą być odrzucone i nie wchodzą one do rozliczenia.
W modelu Cost Per Lead płacisz za poprawnie dostarczonego leada, który zawiera wszystkie informacje wymagane w określonym przez Ciebie regulaminie programu.

Od czego naliczane są prowizje dla wydawców?

Prowizje naliczane są od wartości sprzedaży brutto, bez kosztów wysyłki. Jeśli udostępniłeś wydawcom kod rabatowy, prowizja naliczana jest od kwoty pomniejszonej o wysokość rabatu.

Jak ustalić stawkę prowizji?

Prowizja musi być opłacalna dla Ciebie jako reklamodawcy i jednocześnie atrakcyjna dla wydawców, aby zaangażowali się aktywnie w promocję Twojej oferty. Bądź elastyczny i otwarty na potrzeby wydawców. Możesz ustalić jedną prowizję dla wszystkich produktów lub różne dla poszczególnych kategorii.

Skąd mam mieć pewność, że naliczona sprzedaż lub pozyskane dane są poprawne?

Dokonujesz walidacji transakcji lub leadów wygenerowanych przez wydawców. Dzięki temu sprawdzasz poprawność naliczonych prowizji i masz pewność, że opłacasz wyłącznie akcje zakończone sukcesem.

Ile mam czasu na walidację akcji?

Walidacji należy dokonać w terminie do 30 dni, od daty wygenerowania akcji.

Kim są wydawcy?

Afiliacja umożliwia monetyzację każdego działania online, dlatego wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich. W sieci webePartners jako wydawcy zarejestrowane są duże serwisy, doświadczone we współpracy afiliacyjnej ( porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, wortale tematyczne, znani blogerzy i vlogerzy) jak również wydawcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z afiliacją, prowadzący blogi o mniejszych zasięgach, konta w serwisach społecznościowych, początkujące serwisy tematyczne, a także web masterzy, specjaliści SEO czy właściciele baz mailingowych.

Kto decyduje, którzy wydawcy będą promować moją ofertę?

Od wydawcy zależy czy zgłosi się do Twojego programu partnerskiego, natomiast od Ciebie zależy, czy zaakceptujesz go do swojego programu.
Budowaniem sieci wydawców możesz również zajmować się samodzielnie. Dzięki „affiliate marketplace” masz szansę na wysłanie zaproszenia do wydawców, zarejestrowanych w webePartners, którzy jeszcze nie dołączyli do Twojego programu, a są tematycznie dopasowani do profilu Twojego sklepu/serwisu. Im większe zaangażowanie reklamodawcy w rozwój własnej sieci wydawców, tym szybszy rozwój programu partnerskiego.

Z jakich formatów reklamowych korzystają wydawcy promując mój sklep/serwis?

Podstawowe narzędzia w sieci webePartners to: pliki xml, linki partnerskie, widżety produktowe oraz banery. Narzędzia te dają nieskończenie wiele możliwości promocji produktów i ofert reklamodawców zarówno początkującym wywiadowcom jak i zaawansowanych serwisom typu porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów czy serwisy rabatowe.

Jak udostępniać banery?

Banery możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy, określając czas ich obowiązywania.

Jak udostępniać kody rabatowe?

Kody rabatowe możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy określając: wartość i treść kodu, czas obowiązywania, opis kodu ( jakiego asortymentu/oferty dotyczy) , zastrzeżenia ( jeśli posiada).

Kiedy opłacam prowizje?

W połowie miesiąca otrzymujesz zbiorczą fakturę za zaakceptowane akcje wygenerowane przez wszystkich wydawców biorących udział w programie. Termin płatności wynosi 7 dni.

Gdzie znajdę fakturę?

Faktury dostarczane są mailem na podany adres email. Poza tym faktury znajdziesz w panelu reklamodawcy w zakładce płatności- faktury. W polu “akcja” znajdującym się przy każdej fakturze możesz pobrać duplikat faktury.

Gdzie znajdę informację których akcji dotyczy faktura?

W zakładce płatności- faktury, w polu “akcja” znajdziesz raport płatności. Zawiera on zestawienie transakcji, których dotyczy faktura.

Sieć afiliacyjna

Platforma zrzeszająca reklamodawców i wydawców, która wspiera ich w działaniach, udostępnia narzędzia reklamowe, dba o rozliczenia pomiędzy partnerami. Jest to zbiór programów partnerskich.

Program partnerski

Narzędzie marketingu internetowego. Program partnerski tworzą reklamodawcy wraz z wydawcami. Reklamodawca, czyli sklep online oferuje produkty lub usługi, wydawca zaś przy użyciu narzędzi mu udostępnionych, umieszcza reklamy sklepu na swojej stronie www. Wydawca orzymuje prowizję za każdą, pozytywnie zakończoną transakcję, która miała początek w jego serwisie.

Reklamodawca

To właściciel sklepu internetowego lub serwisu oferującego usługi online. Reklamodawca ma uruchomiony program partnerski w sieci afiliacyjnej.

Wydawca

Wydawca promuje na swoich stronach www ofertę sklepu reklamodawcy, jego produkty lub usługi. Wydawca otrzymuje prowizję od sprzedaży za transakcje wygenerowane dzięki promocji w swym serwisie.

model Cost Per Sale

Model rozliczeń, w którym reklamodawca wypłaca procentową prowizję od sprzedaży dla wydawcy, za każdą, pozytywnie zakończoną sprzedaż wygenerowaną dzięki reklamie w serwisach wydawcy.

model Cost Per Lead

Model rozliczeń, w którym reklamodawca płaci wydawcy określoną stałą kwotę od wygenerowanej akcji. Definicję akcji, czyli leada określa reklamodawca, przed uruchomieniem programu partnerskiego.

model Cost Per Click

Model rozliczeń, w którym reklamodawca płaci wydawcy stałą kwotę, za każde kliknięcie w odnośnik przekierowujący na stronę reklamodawcy.

Żywotność cookies

Żywotność cookies to okres czasu określony w dniach, przez który ciasteczko jest zapisane na komputerze użytkownika, który kliknął w reklamę na stronie wydawcy. Standardowy okres to 30 dni. Po tym okresie ciasteczko zostaje usunięte z komputera.

Niedozwolone słowa kluczowe

Są to unikalne frazy zarezerwowane dla reklamodawcy do płatnego pozycjonowania się. Na pewno niedozwolonymi słowami kluczowymi będą nazwa firmy i sklepu reklamodawcy.

Last click wins

Metoda przyznawania prowizji w programach partnerskich, polegajaca na tym, że wydawcy odpowiedzialnemu za wprowadzanie najnowszego ciasteczka na komputer użytkownika, przyznawana jest prowizja.

System trackingowy ( system śledzenia sprzedaży)

Oprogramowanie monitorujące i analizujące prowadzoną w internecie kampanię reklamową. System śledzi proces sprzedażowy od momentu zrzucenia ciasteczka na komputer użytkownika, po zakup produktu/ usługi na stronie reklamodawcy.