Nie, rejestracja i dostęp do programów partnerskich i narzędzi webePartners są darmowe.
Jeżeli nie znajdziesz go w spamie lub innych zakładkach Twojej skrzynki, skontaktuj się z nami. Czasami zdarza się, że wydawcy w czasie rejestracji podają nieprawidłowy adres e-mail, wówczas jedynym wyjściem jest ponowna rejestracja na poprawny adres.
Tak, Wydawcy webePartners mają zawsze darmowy dostęp do konta oraz wszystkich narzędzi reklamowych na każdym etapie współpracy.
Nie. Wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich.
Tak. Możesz promować produkty naszych reklamodawców na różnych powierzchniach, np. Facebooku, Instagramie czy Youtubie.
Rejestrując konto w webePartners akceptujesz Regulamin Współpracy. Współpraca odbywa się na podstawie wynajmu powierzchni reklamowej.
Nie ma ograniczeń do do ilości programów w jakich możesz uczestniczyć. Sam decydujesz do których programów wyślesz zgłoszenie. Reklamodawca w ciągu 3-ech dni podejmuje decyzje o akceptacji wydawcy w programie. Po tym czasie, weryfikacją zajmuje się Affiliate Manager.
Nie. Nie jesteś w żaden sposób ograniczony czasowo przez reklamodawcę. Sam decydujesz, który program partnerski i w jakim czasie będziesz aktywnie promować.
Po rejestracji otrzymasz dostęp do intuicyjnego generatora narzędzi, dzięki któremu stworzysz linki partnerskie, banery, widżety i pliki xml dostosowane do swoich potrzeb. Możesz również korzystać z katalogu produktów, kodów rabatowych i okazji dnia.
Niedozwolone słowa kluczowe to unikalne frazy, na które nie możesz pozycjonować swoich serwisów w płatnych narzędziach reklamowych.
Każda kreacja i linki, które pobierzesz z konta wydawcy w systemie webePartners są oznaczone linkiem zawierającym Twoje unikalne id. Kiedy użytkownik wchodzi na stronę reklamodawcy z takiej kreacji / linka, system trackujący webePartners odnotowuje to przejście. Następnie, jeśli ten użytkownik dokona zakupów lub innej akcji na stronie reklamodawcy, system trakujący webePartners zlicza to i przypisuje ustalone wynagrodzenie do Twojego konta.
Nie. Podstawową zasadą w programach partnerskich rozliczanych za efekt jest to, że wynagrodzenie jest naliczone również wtedy, jeśli użytkownik wyjdzie ze strony reklamodawcy a transakcję sfinalizuje dopiero przy kolejnych odwiedzinach na stronie. Nawet gdy użytkownik wróci po kilku godzinach lub dniach na stronę reklamodawcy bezpośrednio, bez przechodzenia przez Twoją kreację, to wynagrodzenie zostanie Ci przypisane, pod warunkiem, że dokona tego w okresie żywotności cookies.
Żywotność cookies to czas przez jaki system trackingowy webePartners będzie naliczał prowizję dla Ciebie od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy. Długość żywotności cookies to zazwyczaj minimum 30 dni. Jest to wartość dokładnie określona w warunkach każdego programu partnerskiego.
Minimalna żywotność cookies w programach na platformie webePartners to zazwyczaj 30 dni. Oznacza to, że od momentu kliknięcia w kreację do momentu sfinalizowania akcji, użytkownik ma 30 dni aby prowizja została naliczona na Twoje konto. Długość żywotności cookies jest zawsze wyraźnie określona w warunkach programu partnerskiego.
Statystyki zawierają szczegółowe dane na temat ruchu i transakcji jakie generujesz:
czas kliknięć i transakcji z dokładnością co do sekundy, wartość zamówienia i wysokość naliczonej prowizji, szczegółowe dane na temat poszczególnych kampanii. Wszystkie dane są generowane w czasie rzeczywistym.
W zakładce Statystyki >>> Transakcje CPS znajdują się wszystkie transakcje jakie wygenerowałeś w danym okresie czasu.
Prowizja jest naliczana od wartości sprzedaży brutto bez kosztów wysyłki.
Reklamodawca weryfikuje transakcje w ciągu 30 dni od momentu zakupu lub pozyskania leada. Zmieniający się status transakcji możesz śledzić na bieżąco w swoim panelu.
Każde wygenerowane zamówienie ma standardowo przypisany status „oczekujący”. Oznacza to, ze zamówienie oczekuje na weryfikację przez reklamodawcę. Po zrealizowaniu zamówienia, reklamodawca akceptuje je w systemie, status zamówienia przechodzi w „zaakceptowany”. Następnie, raz w miesiącu, webePartners fakturuje reklamodawców i w tym momencie status zmienia się na „oczekuje na płatność”. Po opłaceniu prowizji przez reklamodawcę status zamówienia przechodzi w „do wypłaty”. Oznacza to, że Twoje prowizje są gotowe do wypłaty.
Odrzucenie prowizji może mieć miejsce w sytuacji, gdy użytkownik nie uregulował płatności za zakupy, nie odebrał towaru lub zwrócił zakupione produkty. Odrzucenie prowizji może nastąpić również wówczas, gdy inny wydawca odesłał tegosamogo użytkownika na stronę reklamodawcy później niż Ty. WebePartners stosuje powszechnie przyjętą zasadę „last click wins”.
Wypłata środków jest możliwa po uzyskaniu kwoty minimalne 100 zł. netto. Przed pierwszą wypłatą należy uzupełnić wszystkie dane w profilu wydawcy: dane osobowe lub dane firmy, opis działalności i numer rachunku bankowego a następnie zgłosić konto do weryfikacji. Po weryfikacji konta przez Affiliate Managera klikasz „wpłać” w panelu wydawcy a następnie, generujesz rachunek lub fakturę.
Nie mamy konkretnego terminu, w którym wystawiasz nam rachunek. Wszystko zależy od Ciebie. Pamiętaj tylko, że minimalna kwotą na jaką możesz zgłosić wypłatę to 100 zł.
Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej, wystarczy, że wystawisz nam rachunek, który z łatwością wygenerujesz w systemie webePartners.
Tak. Nie podpisujesz żadnej umowy, że jesteś z nami na wyłączność. Możesz współpracować również z innymi sieciami.
Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Na chwilę obecną, decyzja o uruchomieniu programu partnerskiego uzależniona jest od ruchu generowanego w serwisie reklamodawcy. Oferty przygotowywane są przez account managerów, w oparciu o statystyki oraz potencjał, jaki posiada dany sklep/serwis.
Podpisujemy umowę współpracy i określasz warunki dla swojego programu: wysokość prowizji, żywotność cookies i niedozwolone słowa kluczowe. Tworzymy dla Ciebie konto reklamodawcy na platformie webepartners.pl . Następnie integrujesz swój serwis z naszym systemem trackingowym ( systemem śledzenia sprzedaży) abyśmy mogli zliczać ruch i akcje generowane przez wydawców.W przypadku programu partnerskiego dla sklepu internetowego, niezbędne jest dostarczenienam pliku xml zawierającego ofertę sklepu. Reszta należy do nas. Mapujemy produkty z pliku xml do naszego systemu, przeprowadzamy testy integracji i uruchamiamy program partnerski. W ciągu kilku godzin od uruchomienia możesz spodziewać się pierwszych zgłoszeń wydawców do programu.
Umowę współpracy podpisujemy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Niedozwolone słowa kluczowe to nazwy własne Twojej firmy i Twojej domeny, na które wydawcy nie mogą pozycjonować się w płatnych systemach reklamowych.
Żywotność cookies to czas przez jaki system trackingowy webePartners nalicza prowizję dla wydawcy od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy.
Plik xml to podstawowe narzędzie w każdym sklepie internetowym. Platformy sklepowe mają gotowe moduły do generowania plików xml. Natomiast autorskie sklepy muszą samodzielnie taki plik wygenerować. W webePartners najchętniej akceptuje pliki xml w formacie Ceneo.
W modelu Cost Per Sale płacisz prowizje tylko za transakcje, które zaakceptujesz, czyli te, które zakończyły się sukcesem (zostały opłacone przez klienta i nie nastąpił zwrot towaru). Prowizje za sprzedaże, które z powodu braku płatności lub brak odbioru towaru nie doszły do skutku, mogą być odrzucone i nie wchodzą one do rozliczenia.
W modelu Cost Per Lead płacisz za poprawnie dostarczonego leada, który zawiera wszystkie informacje wymagane w określonym przez Ciebie regulaminie programu.
Prowizje naliczane są od wartości sprzedaży brutto, bez kosztów wysyłki. Jeśli udostępniłeś wydawcom kod rabatowy, prowizja naliczana jest od kwoty pomniejszonej o wysokość rabatu.
Prowizja musi być opłacalna dla Ciebie jako reklamodawcy i jednocześnie atrakcyjna dla wydawców, aby zaangażowali się aktywnie w promocję Twojej oferty. Bądź elastyczny i otwarty na potrzeby wydawców. Możesz ustalić jedną prowizję dla wszystkich produktów lub różne dla poszczególnych kategorii.
Dokonujesz walidacji transakcji lub leadów wygenerowanych przez wydawców. Dzięki temu sprawdzasz poprawność naliczonych prowizji i masz pewność, że opłacasz wyłącznie akcje zakończone sukcesem.
Walidacji należy dokonać w terminie do 30 dni, od daty wygenerowania akcji.
Afiliacja umożliwia monetyzację każdego działania online, dlatego wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich. W sieci webePartners jako wydawcy zarejestrowane są duże serwisy, doświadczone we współpracy afiliacyjnej ( porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, wortale tematyczne, znani blogerzy i vlogerzy) jak również wydawcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z afiliacją, prowadzący blogi o mniejszych zasięgach, konta w serwisach społecznościowych, początkujące serwisy tematyczne, a także web masterzy, specjaliści SEO czy właściciele baz mailingowych.
Od wydawcy zależy czy zgłosi się do Twojego programu partnerskiego, natomiast od Ciebie zależy, czy zaakceptujesz go do swojego programu.
Budowaniem sieci wydawców możesz również zajmować się samodzielnie. Dzięki „affiliate marketplace” masz szansę na wysłanie zaproszenia do wydawców, zarejestrowanych w webePartners, którzy jeszcze nie dołączyli do Twojego programu, a są tematycznie dopasowani do profilu Twojego sklepu/serwisu. Im większe zaangażowanie reklamodawcy w rozwój własnej sieci wydawców, tym szybszy rozwój programu partnerskiego.
Podstawowe narzędzia w sieci webePartners to: pliki xml, linki partnerskie, widżety produktowe oraz banery. Narzędzia te dają nieskończenie wiele możliwości promocji produktów i ofert reklamodawców zarówno początkującym wywiadowcom jak i zaawansowanych serwisom typu porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów czy serwisy rabatowe.
Banery możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy, określając czas ich obowiązywania.
Kody rabatowe możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy określając: wartość i treść kodu, czas obowiązywania, opis kodu ( jakiego asortymentu/oferty dotyczy) , zastrzeżenia ( jeśli posiada).
W połowie miesiąca otrzymujesz zbiorczą fakturę za zaakceptowane akcje wygenerowane przez wszystkich wydawców biorących udział w programie. Termin płatności wynosi 7 dni.
Faktury dostarczane są mailem na podany adres email. Poza tym faktury znajdziesz w panelu reklamodawcy w zakładce płatności- faktury. W polu “akcja” znajdującym się przy każdej fakturze możesz pobrać duplikat faktury.
W zakładce płatności- faktury, w polu “akcja” znajdziesz raport płatności. Zawiera on zestawienie transakcji, których dotyczy faktura.
Afiliacja w dosłownym tłumaczeniu z łacińskiego ( łac. affilatio ) to "usynowienie", "włączenie do rodziny", w praktyce zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę lub grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami.
W marketingu internetowym afiliacja to nawiązywanie dobrowolnej współpracy, celem której jest osiąganie wymiernych korzyści wszystkich zaangażowanych stron w tą współpracę.
Współpracujące strony w afiliacji to:
REKLAMODAWCY - firmy chcące zwiększać sprzedaż produktów i usług poprzez promocję na różnorodnych serwisach www i płacić wyłącznie za efekty reklamy
WYDAWCY - różnorodne serwisy internetowe i użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcą zarabiać na polecaniu produktów z ofert reklamodawców
SIEĆ AFILIACYJNA - system internetowy umożliwiający natychmiastową współpracę reklamodawców z wydawcami w modelach rozliczanych za efekty: Cost Per Sale, Cost Per Lead, a także CPC.
https://webepartners.pl/blog/afiliacja-co-to-jest/
Marketing afiliacyjny to marketing internetowy, polegający na współpracy wydawcy z reklamodawcą, gdzie wydawca zarabia na polecaniu produktów i usług reklamodawcy, a reklamodawca sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawcy.
Marketing afiliacyjny opiera się o efektywnościowe modele rozliczeń:
CPL (Cost Per Lead) - czyli prowizja od sprzedaży
CPL (Cost Per Lead) - czyli płatność za dostarczenie określonej akcji
CPC (Cost Per Click) - czyli płatność za każde kliknięcieWydawca orzymuje prowizję za każdą, pozytywnie zakończoną transakcję, która miała początek w jego serwisie.
Firma oferująca system i narzędzia umożliwiające współpracę reklamodawców z wydawcami w ramach programów partnerskich.
WYDAWCA w marketingu afiliacyjnym - każdy podmiot działający online (osoba lub firma), który zarabia na polecaniu produktów lub usług oferowanych przez reklamodawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale - prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead - stała stawka za dostarczenie określonej akcji).
Wydawcą może zostać każdy, kto chce polecać swojej grupie odbiorców wybrane produkty i zarabiać na tych poleceniach poprzez linki afiliacyjne, widżety produktowe, banery, pliki xml.
Aby zostać wydawcą, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych wymagań ani podpisywać umowy. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i zaakceptować regulamin współpracy.
REKLAMODAWCA w marketingu afiliacyjnym - firma, która zwiększa sprzedaż online, dzięki poleceniom wydawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale - prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead - stała stawka za dostarczenie określonej akcji).
Reklamodawcą może zostać każda firma, która prowadzi komercyjną działalność internetową i chce sprzedawać więcej w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale - prowizja od sprzedaży) i CPL (Cost Per Lead - stała stawka za określoną akcję) dzięki poleceniom wydawców.
wirtualne miejsce w sieci, które umożliwia uruchomienie marketingu afiliacyjnego, czyli afiliacyjną współpracę wydawców z reklamodawcami, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale - prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead - stała stawka za określoną akcję).
Wydawca zarabia na polecaniu produktów i usług reklamodawcy, a reklamodawca sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawcy.
Link afiliacyjny to najprostsze narzędzie afiliacyjne. Dokładniej jest to unikalny adres URL do dowolnej strony internetowej reklamodawcy, który przetworzony w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym, gdzie zaszyfrowany zostaje unikalne ID wydawcy. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:
- każde kliknięcie w ten link i przejście na stronę reklamodawcy
- akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w ten link
- prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy
Widżet produktowy to estetyczna kreacja reklamowa, przedstawiająca w sposób kafelkowy zdjęcia wybranych produktów, wraz z ich nazwą i ceną, oraz automatycznie przypisanymi linkami afiliacyjnymi do tych produktów. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:
- każde kliknięcie w produkt znajdujący się w widżecie i przejście na stronę reklamodawcy
- akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w widżet
- prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy
Graficzna kreacja reklamowa, promująca witrynę lub produkt, zawierająca link afiliacyjny do tej witryny lub produktu. Alternatywą dla banerów są widżety produktowe.
Plik XML to plik tekstowy używany do przekazu danych w sposób strukturalny, dzięki czemu ten sam plik może być wykorzystywany przez różnorodne platformy.
W e-commerce, służą do przekazywania danych pomiędzy porównywarkami cenowymi czy wyszukiwarkami produktów a sklepami internetowymi. Pliki XML zawierają informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym: zdjęcia produktów, ich nazwy, ceny, specyfikacje i szczegółowe opisy.
Model rozliczania w marketingu afiliacyjnym, w którym reklamodawca płaci wydawcy wyłącznie za efekty w postaci sprzedaży. W dosłownym tłumaczeniu: “koszty za sprzedaż”, a w praktyce jest to prowizja od sprzedaży, którą reklamodawca wypłaca za sprzedaże zrealizowane dzięki działaniom marketingowym wydawcy.
Model rozliczania w marketingu afiliacyjnym, w którym reklamodawca płaci wydawcy ustaloną stawkę za dostarczenie konkretnej akcji.
Model rozliczania w marketingu afiliacyjnym, w którym reklamodawca płaci wydawcy za każde kliknięcie w link afiliacyjny, widzet, baner lub plik xml.
Zakazane słowa kluczowe to słowa i frazy, których wydawcy nie mogą używać w reklamach Google Ads i innych płatnych systemach reklamowych.
Są to przede wszystkim:
- nazwa marki
- zastrzeżone hasła reklamowe dla marki
- nazwa sklepu internetowego
- nazwa domeny internetowej
- wszystkie inne nazwy własne, - zastrzeżone przez reklamodawcę
Do tego dochodzi jeszcze jedna zasada, do zakazanych słów kluczowych wyszczególnionych w regulaminie programu partnerskiego dochodzą te słowa i frazy wraz z literówkami i błędami ortograficznymi.
Pliki cookies czyli “ciasteczka”, używane są najczęściej w celu optymalizacji procesu korzystania ze stron WWW. Stosowane są również w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Daje to możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości strony WWW.
Cookies są ważnym elementem w marketingu afiliacyjnym. Stanowią jedną ze składowych systemu trackingowego (systemu śledzenia sprzedaży), który śledzi ruch i transakcje generowane przez wydawców na rzecz reklamodawców. W plikach cookie zapisywane są informacje:
- o linku wydawcy, dzięki któremu czytelnik wszedł na stronę produktu
- o dacie kiedy to wejście miało miejsce
- kiedy finalnie nastąpiło sprzedaż lub inna akcja
Ważność plików cookies w programach partnerskich wynosi minimum 30 dni. Co oznacza, że przez 30 dni, od pierwszego kliknięcia w link afiliacyjny przez danego użytkownika, na konto wydawcy jest naliczana prowizja od każdego zakupu, który wykona ten użytkownik w tym sklepie.