Nie, rejestracja i dostęp do programów partnerskich i narzędzi webePartners są darmowe.

Jeżeli nie znajdziesz go w spamie lub innych zakładkach Twojej skrzynki, skontaktuj się z nami. Czasami zdarza się, że wydawcy w czasie rejestracji podają nieprawidłowy adres e-mail, wówczas jedynym wyjściem jest ponowna rejestracja na poprawny adres.

Tak, Wydawcy webePartners mają zawsze darmowy dostęp do konta oraz wszystkich narzędzi reklamowych na każdym etapie współpracy.

Nie. Wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich.

Tak. Możesz promować produkty naszych reklamodawców na różnych powierzchniach, np. Facebooku, Instagramie czy Youtubie.

Rejestrując konto w webePartners akceptujesz Regulamin Współpracy. Współpraca odbywa się na podstawie wynajmu powierzchni reklamowej.

Nie ma ograniczeń co do liczby programów, w jakich możesz uczestniczyć. Sam decydujesz, do których programów wyślesz zgłoszenie. Reklamodawca w ciągu 3 dni podejmuje decyzje o akceptacji bądź odrzuceniu zgłoszenia wydawcy do programu. Po tym czasie weryfikacją zajmuje się Affiliate Manager, jeśli reklamodawca nie zastrzegł dłuższego czasu niezbędnego do przeprowadzenia weryfikacji wydawców. 

Nie. Nie jesteś w żaden sposób ograniczony czasowo przez reklamodawcę. Sam decydujesz, który program partnerski i w jakim czasie będziesz aktywnie promować.

Po rejestracji otrzymasz dostęp do intuicyjnego generatora narzędzi, dzięki któremu stworzysz linki partnerskie, banery, widżety i pliki xml dostosowane do swoich potrzeb. Możesz również korzystać z katalogu produktów, kodów rabatowych i okazji dnia.

Niedozwolone słowa kluczowe to unikalne frazy, na które nie możesz pozycjonować swoich serwisów w płatnych narzędziach reklamowych.

Każda kreacja i linki, które pobierzesz z konta wydawcy w systemie webePartners są oznaczone linkiem zawierającym Twoje unikalne id. Kiedy użytkownik wchodzi na stronę reklamodawcy z takiej kreacji / linka, system trackujący webePartners odnotowuje to przejście. Następnie, jeśli ten użytkownik dokona zakupów lub innej akcji na stronie reklamodawcy, system trakujący webePartners zlicza to i przypisuje ustalone wynagrodzenie do Twojego konta.

Nie. Podstawową zasadą w programach partnerskich rozliczanych za efekt jest to, że wynagrodzenie jest naliczone również wtedy, jeśli użytkownik wyjdzie ze strony reklamodawcy, a transakcję sfinalizuje dopiero przy kolejnych odwiedzinach na stronie. Nawet gdy użytkownik wróci po kilku godzinach lub dniach na stronę reklamodawcy bezpośrednio, bez przechodzenia przez Twoją kreację, to wynagrodzenie zostanie Ci przypisane, pod warunkiem, że dokona tego w okresie żywotności cookies.

Żywotność cookies to czas, przez jaki system trackingowy webePartners będzie naliczał prowizję dla Ciebie od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy. Długość żywotności cookies to zazwyczaj minimum 30 dni. Jest to wartość dokładnie określona w warunkach każdego programu partnerskiego.

Minimalna żywotność cookies w programach na platformie webePartners to zazwyczaj 30 dni. Oznacza to, że od momentu kliknięcia w kreację do momentu sfinalizowania akcji, użytkownik ma 30 dni, aby prowizja została naliczona na Twoje konto. Długość żywotności cookies jest zawsze wyraźnie określona w warunkach programu partnerskiego.

Statystyki zawierają szczegółowe dane na temat ruchu i transakcji jakie generujesz:
czas kliknięć i transakcji z dokładnością co do sekundy, wartość zamówienia i wysokość naliczonej prowizji, szczegółowe dane na temat poszczególnych kampanii. Wszystkie dane są generowane w czasie rzeczywistym.

W zakładce Raporty i statystyki >>> Statystyka konwersji znajdują się wszystkie transakcje, jakie wygenerowałeś w danym okresie czasu.

Prowizja jest naliczana od wartości sprzedaży brutto bez kosztów wysyłki.

Jeśli warunki programu partnerskiego nie wskazują inaczej, Reklamodawca weryfikuje transakcje maksymalnie do 45 dni od momentu zakupu lub pozyskania leada. Zmieniający się status transakcji możesz śledzić na bieżąco w swoim panelu.

Każde wygenerowane zamówienie ma standardowo przypisany status „oczekujący”. Oznacza to, że zamówienie oczekuje na weryfikację przez reklamodawcę. Po zrealizowaniu zamówienia, reklamodawca akceptuje je w systemie, status zamówienia przechodzi w „zaakceptowany”. Następnie, raz w miesiącu, webePartners fakturuje reklamodawców i w tym momencie status zmienia się na „oczekuje na płatność”. Po opłaceniu prowizji przez reklamodawcę status zamówienia przechodzi w „do wypłaty”. Oznacza to, że Twoje prowizje są gotowe do wypłaty.

Odrzucenie prowizji może mieć miejsce w sytuacji, gdy użytkownik nie uregulował płatności za zakupy, nie odebrał towaru lub zwrócił zakupione produkty. Odrzucenie prowizji może nastąpić również wówczas, gdy inny wydawca odesłał tego samego użytkownika na stronę reklamodawcy później niż Ty. WebePartners stosuje powszechnie przyjętą zasadę „last click wins”.

Wypłata środków jest możliwa po uzyskaniu kwoty minimalnej 100 zł netto. Przed pierwszą wypłatą należy uzupełnić wszystkie dane w profilu wydawcy: dane osobowe lub dane firmy, opis działalności i numer rachunku bankowego, a następnie zgłosić konto do weryfikacji. Po weryfikacji konta przez Affiliate Managera klikasz „wypłać” w panelu wydawcy, a następnie, generujesz rachunek lub fakturę.

Jeśli nie osiągnąłeś/aś jeszcze kwoty minimalnej, to możesz skorzystać z wypłaty w formie karty podarunkowej do wykorzystania w sklepie internetowym zalando.pl lub w aplikacji Zalando.

  • 47,50 zł = karta podarunkowa o wartości 50 zł
  • 95,00 zł = karta podarunkowa o wartości 100 zł
  • 190,00 zł = karta podarunkowa o wartości 200 zł

Nie mamy konkretnego terminu, w którym wystawiasz nam rachunek. Wszystko zależy od Ciebie. Pamiętaj tylko, że minimalna kwota, na jaką możesz zgłosić wypłatę to 100 zł.

Jeżeli nie prowadzisz działalności gospodarczej, wystarczy, że wystawisz nam rachunek, który z łatwością wygenerujesz w systemie webePartners.

Tak. Nie podpisujesz żadnej umowy, że jesteś z nami na wyłączność. Możesz współpracować również z innymi sieciami.

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Na chwilę obecną, decyzja o uruchomieniu programu partnerskiego uzależniona jest od ruchu generowanego w serwisie reklamodawcy. Oferty przygotowywane są przez account managerów, w oparciu o statystyki oraz potencjał, jaki posiada dany sklep/serwis.

Podpisujemy umowę współpracy i określasz warunki dla swojego programu: wysokość prowizji, żywotność cookies i niedozwolone słowa kluczowe. Tworzymy dla Ciebie konto reklamodawcy na platformie webepartners.pl. Następnie integrujesz swój serwis z naszym systemem trackingowym (systemem śledzenia sprzedaży) abyśmy mogli zliczać ruch i akcje generowane przez wydawców. W przypadku programu partnerskiego dla sklepu internetowego niezbędne jest dostarczenie nam pliku xml zawierającego ofertę sklepu. Reszta należy do nas. Mapujemy produkty z pliku xml do naszego systemu, przeprowadzamy testy integracji i uruchamiamy program partnerski. W ciągu kilku godzin od uruchomienia możesz spodziewać się pierwszych zgłoszeń wydawców do programu.

Umowę współpracy podpisujemy na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Niedozwolone słowa kluczowe to nazwy własne Twojej firmy i Twojej domeny, na które wydawcy nie mogą pozycjonować się w płatnych systemach reklamowych.

Żywotność cookies to czas, przez jaki system trackingowy webePartners nalicza prowizję dla wydawcy od momentu pierwszego odesłania użytkownika do strony reklamodawcy.

Plik xml to podstawowe narzędzie w każdym sklepie internetowym. Platformy sklepowe mają gotowe moduły do generowania plików xml. Natomiast autorskie sklepy muszą samodzielnie taki plik wygenerować. W webePartners najchętniej akceptuje pliki xml w formacie Ceneo.

W modelu Cost Per Sale płacisz prowizje tylko za transakcje, które zaakceptujesz, czyli te, które zakończyły się sukcesem (zostały opłacone przez klienta i nie nastąpił zwrot towaru). Prowizje za sprzedaże, które z powodu braku płatności lub brak odbioru towaru nie doszły do skutku, mogą być odrzucone i nie wchodzą one do rozliczenia.
W modelu Cost Per Lead płacisz za poprawnie dostarczonego leada, który zawiera wszystkie informacje wymagane w określonym przez Ciebie regulaminie programu.

Prowizje naliczane są od wartości sprzedaży brutto, bez kosztów wysyłki. Jeśli udostępniłeś wydawcom kod rabatowy, prowizja naliczana jest od kwoty pomniejszonej o wysokość rabatu.

Prowizja musi być opłacalna dla Ciebie jako reklamodawcy i jednocześnie atrakcyjna dla wydawców, aby zaangażowali się aktywnie w promocję Twojej oferty. Bądź elastyczny i otwarty na potrzeby wydawców. Możesz ustalić jedną prowizję dla wszystkich produktów lub różne dla poszczególnych kategorii.

Dokonujesz walidacji transakcji lub leadów wygenerowanych przez wydawców. Dzięki temu sprawdzasz poprawność naliczonych prowizji i masz pewność, że opłacasz wyłącznie akcje zakończone sukcesem.

Walidacji należy dokonać w terminie do 30 dni od daty wygenerowania akcji.

Afiliacja umożliwia monetyzację każdego działania online, dlatego wydawcą może zostać każdy, kto chce zarabiać na uczestnictwie w programach partnerskich. W sieci webePartners jako wydawcy zarejestrowane są duże serwisy, doświadczone we współpracy afiliacyjnej (porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, wortale tematyczne, znani blogerzy i vlogerzy), jak również wydawcy, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z afiliacją, prowadzący blogi o mniejszych zasięgach, konta w serwisach społecznościowych, początkujące serwisy tematyczne, a także webmasterzy, specjaliści SEO czy właściciele baz mailingowych.

Od wydawcy zależy czy zgłosi się do Twojego programu partnerskiego, natomiast od Ciebie zależy, czy zaakceptujesz go do swojego programu.
Budowaniem sieci wydawców możesz również zajmować się samodzielnie. Dzięki „affiliate marketplace” masz szansę na wysłanie zaproszenia do wydawców, zarejestrowanych w webePartners, którzy jeszcze nie dołączyli do Twojego programu, a są tematycznie dopasowani do profilu Twojego sklepu/serwisu. Im większe zaangażowanie reklamodawcy w rozwój własnej sieci wydawców, tym szybszy rozwój programu partnerskiego.

Podstawowe narzędzia w sieci webePartners to: pliki xml, linki partnerskie, widżety produktowe oraz banery. Narzędzia te dają nieskończenie wiele możliwości promocji produktów i ofert reklamodawców zarówno początkującym wywiadowcom, jak i zaawansowanych serwisom typu porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów czy serwisy rabatowe.

Banery możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy, określając czas ich obowiązywania.

Kody rabatowe możesz umieszczać bezpośrednio w panelu reklamodawcy określając: wartość i treść kodu, czas obowiązywania, opis kodu (jakiego asortymentu/oferty dotyczy), zastrzeżenia (jeśli posiada).

W połowie miesiąca otrzymujesz zbiorczą fakturę za zaakceptowane akcje wygenerowane przez wszystkich wydawców biorących udział w programie. Termin płatności wynosi 7 dni.

Faktury dostarczane są mailem na podany adres email. Poza tym faktury znajdziesz w panelu reklamodawcy w zakładce płatności- faktury. W polu “akcja” znajdującym się przy każdej fakturze możesz pobrać duplikat faktury.

W zakładce płatności- faktury, w polu “akcja” znajdziesz raport płatności. Zawiera on zestawienie transakcji, których dotyczy faktura.

webeAds to najprostszy system do marketingu afiliacyjnego dla ecommerce. To samoobsługowa platforma, która oferuje dostęp do wielotysięcznej bazy aktywnych wydawców i umożliwia samodzielne uruchomienie programu partnerskiego w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży). Dzięki webeAds reklamodawcy mogą tworzyć własną sieć wydawców i współpracować z nimi na zasadach marketingu afiliacyjnego, płacąc wyłącznie za efekty sprzedaży.

Marketing afiliacyjny to jeden z rodzajów marketingu internetowego, polegający na współpracy reklamodawców z wydawcami, w której wydawca otrzymuje wynagrodzenie wyłącznie za dostarczenie efektów określonych przez reklamodawcę.

Dzięki webeAds, samoobsługowemu systemowi do marketingu afiliacyjnego dla ecommerce, sprzedawcy internetowi mogą podejmować współpracę z wydawcami i rozliczać się z nimi wyłącznie prowizyjnie od sprzedaży, do której dochodzi z polecenia wydawców.

Dowiedz się więcej z naszych opracowań:
System afiliacyjny dla e-commerce – jaka jest jego skuteczność i czy warto z niego skorzystać?
Reklama za prowizję, czyli jak sprzedawać więcej dzięki afiliacji
Jak wypromować sklep internetowy bez ryzyka
Programy partnerskie, czyli jak zwiększać sprzedaż w zamian za prowizję

webeAds to samoobsługowa platforma dla małych i średnich sklepów internetowych, które nie dysponują dużymi budżetami reklamowymi i chcą rozliczać reklamę wyłącznie za efekty. Dzięki funkcjom, jakie oferuje webeAds, reklamodawca samodzielnie uruchamia i rozwija program partnerski, i jednocześnie redukuje koszty jego uruchomienia do zera.

webeAds oferuje 30-dniowy, darmowy okres próbny, w czasie którego, bez ponoszenia jakiegokolwiek ryzyka, reklamodawca może uruchomić program partnerski dla swojego serwisu i przetestować sposób działania platformy.

Zasady działania webeAds i webePartners są dokładnie takie same, czyli umożliwiają reklamodawcom współpracę z wydawcami na zasadach marketingu afiliacyjnego w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży). Systemy różnią się natomiast sposobem uruchamiania programu partnerskiego, rozpoczynania współpracy z wydawcami i rozwijania programu, co wpływa bezpośrednio na ilość pracy, jaką po swojej stronie musi wykonać reklamodawca.

webeAds
W webeAds reklamodawca działa samodzielnie w oparciu o Regulamin Współpracy, którego akceptacja umożliwia rejestrację konta reklamodawcy.

Schemat działania w webeAds:

  1. niezwłocznie po rejestracji konta, reklamodawca tworzy samodzielnie program partnerski w intuicyjnym kreatorze, który przeprowadza przez cały proces krok po kroku,
  2. reklamodawca samodzielnie ustala wysokość prowizji dla wydawców i może ją optymalizować w trakcie trwania programu
  3. następnie zaprasza do programu własnych wydawców oraz z bazy webeAds, do której otrzymuje dostęp po rejestracji konta reklamodawcy,
  4. reklamodawca samodzielnie dba o rozwój swojego programu i współpracy z wydawcami, dzięki dostępnym narzędziom na platformie webeAds

webePartners
W webePartners współpraca opiera się na podstawie Umowy Współpracy, która jest podpisywana w formie tradycyjnej. Reklamodawca otrzymuje pomoc Account Managera na etapie uruchamiania programu partnerskiego, a następnie wsparcie Account Managera podczas rozwijania współpracy z wydawcami.

Schemat działania w webePartners:

  1. reklamodawca podpisuje umowę w formie tradycyjnej i w porozumienie z Account Managerem ustala wysokość prowizji dla wydawców, dokumenty przesyła do webePartners
  2. reklamodawca nie może samodzielnie zmieniać warunków wynagradzania wydawców, wszelkie zmiany do umowy odbywają się przez Account Managera
  3. Account Manager tworzy dla reklamodawcy program partnerski i przeprowadza go przez proces integracji z Sales Trackingiem (systemem śledzenia sprzedaży)
  4. reklamodawca zaprasza do programu własnych wydawców oraz z bazy webePartners, do której otrzymuje dostęp w ramach współpracy
  5. reklamodawca może liczyć na pomoc i wskazówki od Affiliate Managera w procesie tworzenia sieci wydawców i rozwijania programu partnerskiego.
SIEĆ AFILIACYJNA SYSTEM AFILIACYJNY
DO TWORZENIA I OBSŁUGI PROGRAMÓW PARTNERSKICH DO SAMODZIELNEGO TWORZENIA I OBSŁUGI PROGRAMÓW PARTNERSKICH
Jednorazowa opłata instalacyjna dla jednego Sklepu w wysokości 2399 zł Miesięczny abonament zgodnie z wybranym Pakietem w wysokości 199 zł / 399 zł / 999 zł
Jeden sklep w ramach jednej umowy i opłaty instalacyjnej Liczba sklepów zgodnie z wybranym pakietem 1 sklep / 3 sklepy / 6 sklepów
Dowolna liczba programów partnerskich dla jednego Sklepu Liczba programów partnerskich zgodnie z wybranym pakietem, 1 program / 6 programów / dowolna liczba
Umowa papierowa Akceptacja Regulaminu podczas rejestracji Konta Reklamodawcy
Program partnerski aktywny po odesłaniu umowy, integracji Sklepu i weryfikacji przez Account Managera Program partnerski aktywny niezwłocznie po stworzeniu programu w kreatorze na Koncie Reklamodawcy
Warunki programu ustalane z Account Managerem, podczas podpisywania Umowy Warunki programu ustalane samodzielnie na Koncie Reklamodawcy
Zmiany wynagradzania wydawców ustalane za zgodą Account Managera Zmiany wynagradzania wydawców ustalane samodzielnie na Koncie Reklamodawcy
Współpraca z Affiliate Managerem przy obsłudze programu i budowaniu aktywnej sieci wydawców Samodzielna obsługa programu i praca nad budową efektywnej sieci wydawców
Affiliate Marketplace pełny dostęp do bazy wydawców zarejestrowanych w sieci webePartners Affiliate Marketplace dostęp do bazy wydawców zgodnie z wybranym pakietem

webeAds i webePartners zapewniają:

  • pełną funkcjonalność uruchamiania programu
  • dedykowaną podstronę programu partnerskiego
  • pełną ofertę narzędzi dla wydawców
  • system komunikacji z wydawcami
  • zbiorcze rozliczanie z wydawcami
  • szczegółowe statystyki generowanego ruchu i transakcji
  • pełne raporty transakcji i akcji
  • dowolną liczbę własnych wydawców
  • dowolną liczbę kreacji reklamowych
  • dowolną liczbę kodów rabatowych

Nie, istniejący klienci webePartners nie mogą przełączyć się na webeAds. webeAds to narzędzie stworzone z myślą o firmach rozpoczynających działalność i mniejszych sklepach internetowych, które samodzielnie będą zarządzały swoim programem partnerskim i tworzyły sieć wydawców afiliacyjnych.

Aby zacząć sprzedawać poprzez webeAds wystarczy:

  1. zarejestrować konto reklamodawcy na webeads.webepartners.pl/customer/register
  2. uzupełnić dane firmowe
  3. zaakceptować Regulamin Platformy

Założenie konta reklamodawcy trwa maksymalnie kilka minut i wymaga uzupełnienia podstawowych danych firmowych reklamodawcy po rejestracji konta na webeads.webepartners.pl/customer/register.

Reklamodawca powinien posiadać pełną zdolność do czynności prawnych. W przypadku osób fizycznych, które nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych, rejestracja jest możliwa wyłącznie w przypadku wyrażenia na jej dokonanie zgody przez opiekunów prawnych takiej osoby.

Aby zarejestrować Konto Reklamodawcy, reklamodawca musi posiadać prawo do obsługi serwisu internetowego, który chce zintegrować z webeAds, na którym może dojść do sprzedaży produktów lub usług.

Po rejestracji i zalogowaniu na swoje konto reklamodawca ma dostęp do kreatora programu partnerskiego, który przeprowadza go przez proces tworzenia programu.

Na etapie tworzenia programu partnerskiego reklamodawca określa warunki programu, czyli wysokość prowizji dla wydawcy. Poziom prowizji powinien być opłacalny dla reklamodawcy, ale jednocześnie atrakcyjny dla wydawcy. Od warunków programu zależy, czy wydawcy zdecydują się na dołączenie do programu i promowanie oferty reklamodawcy. Należy pamiętać, że całe ryzyko niepowodzenia przejmują na siebie wydawcy, dlatego im wyższa prowizja, tym większa szansa powodzenia programu partnerskiego.

Tak, reklamodawca może różnicować prowizje dla wybranych wydawców lub grup wydawców.

Aby docenić działania poszczególnych wydawców, reklamodawca może stworzyć dodatkowy program premium z wyższą wartością prowizji i zaprosić do niego najlepszych wydawców.

Podobnie może działać w drugą stronę. Jeśli współpraca z wydawcą lub grupą wydawców wymaga optymalizacji i konieczne jest obniżenie prowizji, reklamodawca tworzy program partnerski z niższą prowizją i zaprasza do niego wybranych wydawców.

webeAds to samoobsługowa, intuicyjna platforma do uruchamiania i prowadzenia programów partnerskich. Dzięki temu koszty zostały obniżone do minimum, a reklamodawcy, przejmując na siebie część obowiązków, mogą korzystać z rozwiązań afiliacyjnych bez konieczności ponoszenia wysokich opłat wstępnych.

Po rejestracji w webeAds reklamodawca jest prowadzony przez tutorial, który wskazuje dokładnie jakie działania musi kolejno podejmować, aby stworzyć program i zacząć współpracę z wydawcami.

Platforma webeAds udostępnia również Centrum Wiedzy, z którego można skorzystać, aby poznać działanie poszczególnych funkcji platformy.

Jeśli nadal nie znajdziesz rozwiązania dla swojego problemu, możesz skorzystać z Centrum Pomocy i przesłać do nas zapytanie, na które odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

webeAds działa w oparciu o autorski kod trackingowy, wykorzystujący najnowszą technologię, opracowaną i wykorzystywaną przez sieć afiliacyjną webePartners. Kod trackingowy zapewnia prawidłowe śledzenie ruchu i sprzedaży generowanych przez wydawców, uczestniczących w programach partnerskich. Bez implementacji kodu trackingowego, nie ma możliwości współpracy z wydawcami w modelu prowizyjnym Cost Per Sale.

Na etapie tworzenia programu partnerskiego, reklamodawca implementuje na swojej stronie kod trackingowy. webeAds dostarcza rozwiązanie plug-and-play, które umożliwia szybką integrację serwisu. Wystarczy postępować zgodnie z dostarczoną instrukcją “krok po kroku” lub skorzystać z odpowiedniej wtyczki.

Kod trackingowy monitoruje ruch i transakcje generowane przez Wydawców poprzez narzędzia afiliacyjne, na komputerach i urządzeniach mobilnych. Następnie zestawia dane w szczegółowych statystykach dostępnych w panelu reklamodawcy. Zestawia generowane przez wydawców transakcje i nalicza należne prowizje zgodnie z ustaloną wysokością prowizji i wybranym pakietem webeAds.

Kod trackingowy zapewnia dostarczanie szczegółowych statystyk w czasie rzeczywistym, dzięki czemu Reklamodawca może analizować i optymalizować współpracę z Wydawcami na każdym etapie współpracy.

Model Cost Per Sale jest modelem czysto efektywnościowym, czyli wydawcy otrzymują prowizyjne wynagrodzenie wyłącznie za dostarczenie sprzedaży. Aby ten model był opłacalny dla wydawców, konieczne jest zagwarantowanie im okresu żywotności cookies.

Okres żywotności plików cookie jest to czas, przez jaki wydawca jest wynagradzany za zakupy klienta w sklepie reklamodawcy. Domyślny czas trwania cookie wynosi 30 dni. Oznacza to, że jeśli klient wejdzie do sklepu reklamodawcy poprzez link afiliacyjny, opublikowany przez wydawcę i nic nie kupi przy pierwszej wizycie, ale wróci do sklepu w ciągu 30 dni i dokona zakupu, wydawcy nadal zostanie naliczona prowizja od tych zakupów.

Pliki cookies – czy można skrócić okres żywotności cookies
Czas trwania cookie dla programów partnerskich na platformie webeAds ustawiony jest domyślnie na 30 dni. Jest to minimum, jakie należy zagwarantować wydawcy, aby chciał on współpracować w modelu Cost Per Sale. Dlatego reklamodawca nie ma możliwości zmiany okresu żywotności cookies.

Własna sieć wydawców
webeAds to platforma, które ma na celu zwiększenie sprzedaży poprzez system poleceń wydawców online. Punktem wyjścia jest zaangażowanie do współpracy jak najwięcej wydawców internetowych. Następnie wydawcy polecają wybrane produkty i przekierowują ruch do strony reklamodawcy przy pomocy narzędzi afiliacyjnych: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, plików xml czy banerów.

Dzięki webeAds reklamodawca ma możliwość stworzenia własnej sieci różnorodnych wydawców, którymi są: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy tematyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i GoogleAds.

Prężnie działająca sieć wirtualnych wydawców stanowi o sukcesie programu. webeAds to najlepsze narzędzie do budowania i powiększania sieci wydawców, gdyż do bazy Affiliate Marketplace codziennie dołączają nowi wydawcy, nastawienia na współpracę efektywnościową.

Zoptymalizowane koszty reklamy
W webeAds reklamodawca samodzielnie ustala warunki programu partnerskiego na opłacalnym dla siebie poziomie. Dzięki temu prowizja, którą dzieli się z wydawcami, nie przewyższa osiąganych zysków ze sprzedaży.

Reklamodawca nie wypłaca również prowizji od transakcji, które nie zostały poprawnie sfinalizowane, kupujący nie opłacił produktu, nie odebrał przesyłki lub zwrócił towar. W takich przypadkach reklamodawca ma prawo odrzucić prowizję w systemie afiliacyjnym. Nie ponosi więc kosztów, gdy sam nie zarabia.

Sprawna współpraca z wydawcami
Działania afiliacyjne nie wymagają od reklamodawcy dostarczania banerów i grafik, dzięki czemu nie musi on zlecać ich przygotowania. Współpraca z wydawcami głównie opiera się o narzędzia afiliacyjne, które dostarcza webeAds. Dzięki tym narzędziom wydawcy samodzielnie generują linki afiliacyjne, widgety produktowe lub pliki xml, które umożliwiają zróżnicowaną promocję produktów z oferty reklamodawcy.

Niskie ryzyko straty
Dzięki webeAds reklamodawca prowadzi marketing w modelu Cost Per Sale, czyli dzieli się z wydawcami prowizją od sprzedaży. Ryzyko niepowodzenia działań przejmują wydawcy, ponieważ jeśli ich działania nie doprowadzą do sprzedaży, to nie otrzymają swojej prowizji. To doskonałe rozwiązanie dla reklamodawców, które mają pewność, że ponoszą koszty tylko wówczas, gdy sami zarabiają.

Wizerunek jako wartość dodana
webeAds rozlicza marketing na stronach wydawców na podstawie dostarczonych i zweryfikowanych akcji. Jeśli nie dochodzi do sprzedaży, reklamodawca nie ponosi kosztów, choć reklama pojawiła się na powierzchniach wydawców. Otrzymuje kampanię wizerunkową jako wartość dodaną do współpracy z wydawcami na platformie webeAds.

webeAds oferuje 30-dniowy, darmowy okres próbny. Po tym okresie można zrezygnować z kontynuowania współpracy i zamknąć konto bez podawania przyczyny.

W czasie 30-dniowego okresu próbnego reklamodawca ma dostęp do wszystkich funkcjonalności webeAds, dzięki czemu bez ryzyka i zobowiązań możesz testować możliwości oferowane przez webeAds.

Po 30 dniach zostaje wystawiona faktura pro forma zgodnie z wybranym pakietem, po opłaceniu której dostęp do konta webeAds zostaje przedłużony. Brak płatności powoduje automatyczną blokadę konta, rozwiązanie Umowy Współpracy i wstrzymanie naliczania opłat abonamentowych.

Darmowy okres – wygenerowane transakcje w czasie testowania platformy
W ramach okresu próbnego reklamodawca otrzymuje dostęp do w pełni funkcjonującego konta. Po utworzeniu programu otrzymuje możliwość zapraszania do programu własnych wydawców, jak i z bazy Affiliate Marketplace.

Reklamodawca nie płaci opłaty abonamentowej za pierwsze 30 dni, jednak w przypadku wygenerowania transakcji przez wydawców, jest zobowiązany do opłacenia zweryfikowanych i zaakceptowanych prowizji.

Sieć wydawców tworzą właściciele różnorodnych serwisów internetowych: blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy mediów społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok), wszelkiego rodzaju serwisy teatyczne, porównywarki i wyszukiwarki produktów, serwisy rabatowe, systemy remarketingowe, a także specjaliści SEO i GoogleAds.

Każdy z nich promuje reklamodawców zgodnie ze swoimi umiejętnościami i technicznymi możliwościami. Promocja ma na celu przekierowanie ruchu do strony reklamodawcy i doprowadzenie tam do transakcji.

Marketing afiliacyjny jest często nazywany marketingiem poleceń, gdzie wydawcy nie reklamują wybranej marki czy sklepu, ale polecają i zachęcają do kupna konkretnie wybranych produktów ze względu na ich dobrą jakość, wysokie parametry czy atrakcyjną cenę. Dlatego wydawcy dokładają wielu starań, aby trafnie dobierać rekomendowane produkty.

Aby każdy wydawca mógł polecać produkty na swojej stronie, webeAds oferuje różnorodne narzędzia, które umożliwiają prezentację produktów z programów partnerskich i wspomagają sprzedaż.

Link afiliacyjny
Najprostszym i najpopularniejszym narzędziem jest link afiliacyjny. Ma on najbardziej powszechne zastosowanie, gdyż wydawca nie musi posiadać własnej strony, aby móc zarabiać. Dzięki linkom afiliacyjnym wydawcy mogą polecać produkty reklamodawców na stronach internetowych, a także na swoich profilach w mediach społecznościowych, przesyłać linki poprzez komunikatory czy zamieszczać w komentarzach.

Dowiedz się więcej: Dlaczego blogerzy i użytkownicy social mediów kochają linki afiliacyjne?

Widget produktowy
Widgety najchętniej wykorzystują blogerzy i serwisy tematyczne. Są doskonałą alternatywą dla banerów reklamowych. Zamiast gotowej grafiki przedstawiają zdjęcia wybranych produktów. Jednak, aby korzystać w widgetów wydawca musi posiadać własną stronę, gdzie może widget zamieścić. Za pomocą widgetów można przedstawić od kilku do nawet kilkudziesięciu produktów i bardzo łatwo dopasować je graficznie do swojej strony, aby były uzupełnieniem prezentowanych treści.

Dowiedz się więcej: Widgety produktowe – narzędzie do zarabiania. Czym są i jak je tworzyć?

Pliki xml
Plik xml (inaczej feed produktowy) zawiera asortyment sklepu internetowego wraz ze zdjęciami produktów, nazwami, cenami i konkretną specyfikacją. Z plików xml korzystają najczęściej porównywarki cenowe oraz wyszukiwarki produktów. W webeAds pliki xml są również niezbędne do tworzenia widgetów produktowych, dlatego warto dbać o dostarczenie poprawnego pliku xml i jego systematyczne aktualizowanie.

Dowiedz się więcej: Plik XML, co to jest i jakie ma zastosowanie w afiliacji?

Kody rabatowe
webeAds oferuje Reklamodawcom możliwość przekazywania wydawcom kodów uniwersalnych lub ekskluzywnych, bez ograniczenia ilościowego.
Z kodów nie korzystają wyłącznie serwisy rabatowe, ale również inni wydawcy, którzy zamieszczają je na swoich stronach, blogach, facebookowych fanpage’ach czy profilach instagramowych, łącząc je z linkiem afiliacyjnym.
Kody rabatowe bardzo skutecznie pobudzają sprzedaż i zachęcają wydawców do działania. Po otrzymaniu kodu wydawca może przekazywać go dalej swoim odbiorcom i tym bardziej zachęcać ich do zakupów w sklepie wybranego reklamodawcy.

Dowiedz się więcej: Kody rabatowe – co warto o nich wiedzieć?

Dzięki narzędziom, jakie oferuje wydawcom webeAds, reklamodawca nie musi dostarczać dodatkowych kreacji reklamowych, ale może, jeśli je posiada. webeAds umożliwia reklamodawcom udostępnianie banerów reklamowych w różnych rozmiarach i bez ograniczeń ilościowych.

Banery są wciąż chętnie wykorzystywane przez wydawców posiadających serwisy tematyczne. Najchętniej wydawcy korzystają z banerów tworzonych na szczególne akcje specjalne czy te, wspomagające konkretne promocje.

Dowiedz się więcej: Banery reklamowe w sieci. Jak z nich korzystać, aby zarabiać

Dołączenie do webeAds jest bezpłatne, jak również pierwsze 30 dni okresu próbnego. Za kolejne miesiące naliczana jest opłata abonamentowa, zgodnie z wybranym podczas rejestracji pakietem.

Do miesięcznej opłaty abonamentowej doliczana jest zaakceptowana przez reklamodawcę prowizja dla wydawców oraz prowizja dla sieci webeAds, zgodnie z wybranym pakietem.

Przykład:
Reklamodawca wybrał pakiet Premium i ustalił w swoim programie partnerskim wynagrodzenie dla wydawców na poziomie 8% prowizji od wartości zamówienia. W ciągu miesiąca wydawcy wygenerowali w sklepie reklamodawcy sprzedaż na całkowitą wartość 15 000 zł, czyli zarobili łącznie 1200 zł prowizji. Całkowity koszt reklamodawcy, po okresie próbnym wyniesie: 399 zł (abonament) + 1200 zł prowizji dla wydawcy + 300 zł prowizji dla webeAds, w sumie 1899 zł netto.

Po zarejestrowaniu transakcji z polecenia wydawcy przez webeAds, transakcja zostaje wyświetlona w panelu reklamodawcy i wydawcy, i zostaje jej przypisany status “oczekująca”. Oznacza to, że transakcja czeka na weryfikację przez reklamodawcę.

Reklamodawca ma stały wgląd w statystyki sprzedaży w swoim panelu na Koncie Reklamodawcy i ma obowiązek zweryfikować (zaakceptować lub odrzucić) oczekujące zamówienia w ciągu 30 dni od dnia zarejestrowania transakcji przez webeAds.

Wszystkim transakcjom zaakceptowanym przypisywany jest status „zaakceptowana”. Od transakcji zaakceptowanych reklamodawca wypłaca wydawcom ustaloną prowizję. Raz w miesiącu, 1. dnia każdego miesiąca, reklamodawca otrzymuje zbiorczą fakturę, w skład której wchodzą wszystkie prowizje zaakceptowane, do dnia wystawienia faktury.

Reklamodawca może odrzucić transakcję, jeśli kupujący nie opłacił zamówienia lub zwrócił towar w gwarantowanym terminie na zwrot. Przechodzi ona wówczas w status “odrzucona”. Od transakcji odrzuconych, prowizja nie jest doliczana do miesięcznych kosztów i nie jest wypłacana wydawcom.

Rozliczenie odbywa się w cyklu miesięcznym. Pierwszego dnia każdego miesiąca reklamodawca drogą mailową otrzymuje zbiorczą fakturę, zawierająca wszystkie zaakceptowane transakcje, dla wszystkich wydawców, do dnia wystawienia faktury. Po zakończeniu darmowego okresu próbnego, do faktury zostaje doliczona również kwota abonamentowa, zgodnie z wybranym pakietem.

webeAds zajmuje się rozliczaniem z wydawcami uczestniczącymi w programie partnerskim. Reklamodawca nie musi przelewać prowizji każdemu wydawcy osobno. Reklamodawca przelewa sumę prowizji dla wydawców na podstawie otrzymanej faktury, a webeAds rozdysponowuje je odpowiednio wśród wydawców.

Wydawcy mogą wypłacać prowizje wyłącznie opłacone przez reklamodawcę. Prowizje opłacone są oznaczone w panelu wydawcy statusem “do wypłaty”. Wydawcy zgłaszają chęć wypłaty prowizji w swoim panelu wydawcy, w dowolnym momencie. Wypłaty są realizowane przez webeAds na podstawie dostarczonych przez nich rachunków lub faktur.

Umowa współpracy na platformie webeAds zawarta jest na czas nieokreślony. W przypadku rezygnacji ze współpracy reklamodawca może wypowiedzieć umowę w każdym momencie. Anulowanie wybranego podczas rejestracji pakietu w Koncie Reklamodawcy jest jednoznaczne z wypowiedzeniem umowy przez Reklamodawcę, ze skutkiem na koniec trwającego okresu abonamentowego

Reklamodawca ma obowiązek wypłacenia prowizji od wygenerowanych transakcji także po rezygnacji ze współpracy i wygaśnięciu umowy, jeśli transakcje zostały wygenerowane w okresie żywotności cookies, zgodnie z treścią Regulaminu zaakceptowanego podczas rejestracji oraz warunkami programu partnerskiego, ustalonymi przez reklamodawcę.

Najprościej mówiąc, afiliacja to współpraca.

W dosłownym tłumaczeniu z łacińskiego (łac. affilatio) to usynowienie, włączenie do rodziny. W praktyce to zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów oraz współpracy przez jednostkę, grupę lub organizację z innymi grupami i organizacjami.

W marketingu internetowym afiliacja to nawiązywanie dobrowolnej współpracy, celem której jest osiąganie wymiernych korzyści wszystkich zaangażowanych stron w tę współpracę.

Współpracujące strony w afiliacyjnym marketingu internetowym to:

REKLAMODAWCY – firmy chcące zwiększać sprzedaż produktów i usług poprzez promocję na różnorodnych serwisach www i płacić wyłącznie za efekty reklamy

WYDAWCY – różnorodne serwisy internetowe i użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcą zarabiać na polecaniu produktów z ofert reklamodawców

SIEĆ AFILIACYJNA – system internetowy umożliwiający natychmiastową współpracę reklamodawców z wydawcami w modelach rozliczanych za efekty: Cost Per Sale, Cost Per Lead, a także CPC.

Więcej o afiliacji dowiesz się z artykułu
Afiliacja, co to jest? Odpowiadamy na najczęstsze pytania o afiliację

Marketing afiliacyjny to rodzaj marketingu internetowego, polegający na współpracy wydawcy z reklamodawcą, gdzie wydawca zarabia na polecaniu produktów lub usług reklamodawcy, a reklamodawca sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawcy.

Marketing afiliacyjny opiera się o efektywnościowe modele rozliczeń:

CPS (Cost Per Sale) – czyli prowizja od sprzedaży
CPL (Cost Per Lead) – czyli płatność za dostarczenie określonej akcji
CPC (Cost Per Click) – czyli płatność za każde kliknięcie

Więcej o afiliacji dowiesz się z artykułu
Afiliacja, co to jest? Odpowiadamy na najczęstsze pytania o afiliację

Sieć afiliacyjna to firma dostarczająca oprogramowanie umożliwiające afiliacyjną współpracę wydawców z reklamodawcami. Oprócz oprogramowania sieć afiliacyjna zapewnia:

  • bazę programów partnerskich
  • bazę wydawców
  • darmowe narzędzia afiliacyjne
  • system rozliczania współpracy afiliacyjnej
  • wsparcie techniczne i merytoryczne dla wydawców i reklamodawców w rozwijaniu współpracy afiliacyjnej

Więcej o afiliacji dowiesz się z artykułu
Sieć partnerska – dlaczego warto wykorzystywać narzędzia sieci afiliacyjnej w zarabianiu online

Wydawca w marketingu afiliacyjnym to każdy podmiot działający online (osoba lub firma), który zarabia na polecaniu produktów lub usług oferowanych przez reklamodawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji).

Kto może zostać wydawcą

Wydawcą może zostać każdy, kto w jakimkolwiek zakresie działa online i chce na tym zarabiać. Aby zostać wydawcą, nie musisz działać jako firma. Wystarczy, że:

  • prowadzisz serwis tematyczny
  • piszesz bloga
  • prowadzisz konto w social media (Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest)
  • tworzysz kanał YouTube lub podcast
  • masz serwis rabatowy lub cashbackowy
  • posiadasz wyszukiwarkę produktów lub porównywarkę cen
  • posiadasz legalną bazę mailingową
  • komunikujesz się z odbiorcami lub znajomymi przez maila i komunikatory online

Wydawcą może zostać każdy, kto chce polecać swojej grupie odbiorców wybrane produkty i zarabiać na tych poleceniach poprzez narzędzia afiliacyjne: linki afiliacyjne, widgety produktowe, banery czy pliki xml.

Co zyskuje wydawca

Rejestrują się w sieci afiliacyjnej, wydawca uzyskuje:

  • możliwość współpracy z reklamodawcami bez dodatkowych formalności i konieczności podpisywania bezpośrednich umów o współpracę
  • dostęp do setek reklamodawców i ich programów partnerskich w jednym miejscu
  • dostęp do darmowych narzędzi umożliwiających zarabianie na polecaniu: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, banerów, plików xml
  • dostęp do zniżek, akcji specjalnych i kodów rabatowych udostępnianych przez reklamodawców
  • możliwość wypłaty zgromadzonych środków w każdym momencie współpracy, bez limitu częstotliwości wypłat

Jak zacząć działać jako wydawca?

  1. Zarejestruj się w sieci afiliacyjnej
  2. Dołącz do wybranych programów partnerskich
  3. Wygeneruj linki afiliacyjne do wybranych produktów lub lub skorzystaj z innych narzędzi
  4. Zamieszczaj je na swoich stronach i w social media, aby zgarniać prowizje od sprzedaży w modelu Cost Per Sale

Więcej o afiliacji dowiesz się z artykułu
Wirtualny wydawca – jak zarabiać więcej dzięki afiliacji?

Reklamodawca w marketingu afiliacyjnym to firma, która zwiększa sprzedaż online, dzięki poleceniom wydawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji)

Kto może zostać reklamodawcą

Reklamodawcą może zostać każda firma, która prowadzi komercyjną działalność internetową i chce sprzedawać więcej w modelach rozliczanych za efekty: Cost Per Sale i Cost Per Lead dzięki poleceniom wydawców.

webePartners dedykuje swoje usługi i narzędzia rynkowi ecommerce, dlatego reklamodawcami w sieci webePartners mogą zostać sklepy internetowe oraz usługodawcy internetowi.

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia współpracy z wydawcami jako reklamodawca jest uruchomienie programu partnerskiego w sieci afiliacyjnej.

Więcej dowiesz się z artykułu Współpraca z siecią afiliacyjną – jak zostać reklamodawcą?

Program partnerski to wirtualne miejsce w sieci, które umożliwia reklamodawcy uruchomienie marketingu afiliacyjnego, czyli promocję na stronach wydawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji)

Dzięki programowi partnerskiemu wydawca zarabia na polecaniu produktów i usług reklamodawcy, a reklamodawca sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawcy.

Wydawcy polecają produkty za pomocą darmowych narzędzi afiliacyjnych: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, banerów czy plików xml.

4 kroki do uruchomienia programu partnerskiego w sieci afiliacyjnej:

  • podpisanie umowy współpracy
  • określenie warunków wynagradzania wydawców
  • zintegrowanie serwisu z systemem śledzenia sprzedaży
  • dostarczenie dynamicznie generowanego pliku xml z ofertą

Więcej dowiesz się z artykułu
Program partnerski dla sklepu internetowego? Sprawdź, co dzięki niemu zyskasz w e-commerce!

Link afiliacyjny to najprostsze narzędzie afiliacyjne. To unikalny adres URL do dowolnej strony internetowej, który przetworzony w systemie afiliacyjnym, staje się linkiem afiliacyjnym, gdzie zaszyfrowane zostaje unikalne ID wydawcy. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:

  • każde kliknięcie w link afiliacyjny i przejście na stronę reklamodawcy
  • akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w link afiliacyjny
  • prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy

Największą zaletą linków afiliacyjnych jest fakt, że można publikować je niemal wszędzie! Z łatwością link afiliacyjny można podpiąć pod grafikę, logo czy tekst.

Nieważne, czy piszesz bloga, masz fanpage na Facebooku, profil instagramowy, kanał na YouTubie, prowadzisz serwis tematyczny, rabatowy, casbackowy, katalog produktów, czy tylko lubisz komentować treści publikowane przez innych. Nie musisz ograniczać się do jednego kanału, linki afiliacyjne można umieszczać w jednym czasie w różnorodnych serwisach. Warto testować różne powierzchnie i sposoby umieszczania linków afiliacyjnych, aby finalnie skupić się na tych, które najlepiej przekładają się na sprzedaż.

Ważne!
Linki afiliacyjne nie mają daty ważności. Co oznacza, że raz zamieszczony link w sieci, pracuje na konto wydawcy do czasu, aż zostanie przez niego usunięty. Dlatego linki afiliacyjne rewelacyjnie sprawdzają się w tzn. ”wiecznie żywych treściach” (evergreen content).

Link afiliacyjny – jak go zdobyć?

Na szczęście linków afiliacyjnych nie trzeba zdobywać. Można sobie brać!

Wystarczy zarejestrować się w webePartners jako wydawca, a następnie skorzystać z generatora linków afiliacyjnych i trzema (3) kliknięciami wygenerować własny link afiliacyjny. Link można wygenerować do każdego produktu objętego programem partnerskim

Pobierz darmowy ebook Generuj-linki-afiliacyjne-i-zarabiaj-online

Więcej o linkach afiliacyjnych dowiesz się z artykułu na naszym blogu Link afiliacyjny, czym jest i jak na nim zarabiać?

Widżet produktowy to estetyczna kreacja reklamowa, przedstawiająca w sposób kafelkowy zdjęcia wybranych produktów, wraz z ich nazwą i ceną, oraz automatycznie przypisanymi linkami afiliacyjnymi do tych produktów. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:

  • każde kliknięcie w produkt znajdujący się w widgecie i przejście na stronę reklamodawcy
  • akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w widget
  • prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy

Widgety produktowe tworzone są przez wydawców po zalogowaniu do systemu afiliacyjnego, w generatorze widżetów. Widżety mogą być poziome i pionowe, a co najważniejsze, są responsywne, czyli automatycznie dopasowują się wielkością do urządzeń, na których są wyświetlane.

Widgety można graficznie dopasowywać do wyglądu własnej strony czy bloga, edytować kolor tła, ramki, wygląd opisu czy ceny. W jednym widgecie można przedstawić produkty od jednego reklamodawcy lub kilku reklamodawców. Idelalnie sprawdzają się na blogach i serwisach tematycznych.

WAŻNE:
Widżety produktowe nie mają daty ważności. Co oznacza, że raz zamieszczony widżet w sieci, będzie pracował dla ciebie do czasu, aż go nie usuniesz lub zmienisz. Dlatego widżety produktowe rewelacyjnie sprawdzają się w tzn. ”wiecznie żywych treściach” (evergreen content).

Aby wstawić widget, wystarczy skopiować jego kod z systemu afiliacyjnego i umieścić na stronie. Widżet jest skryptem dlatego nie możemy użyć go w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram).

Więcej o widżetach dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
Widgets (widgety produktowe) – narzędzie do zarabiania. Czym są i jak je tworzyć?

Baner to graficzna kreacja reklamowa, promująca witrynę lub produkt. Alternatywą dla banerów są widgety produktowe.

Celem banera jest zachęcenie klienta do kliknięcia, aby przenieść go na stronę, którą reklamuje. W systemie afiliacyjnym każdy baner ma automatycznie przypisany link afiliacyjny, dzięki czemu wydawca, który publikuje baner na swojej powierzchni online, zarobi prowizje od sprzedaży, które dojdą do skutku po kliknięciu w ten baner.

Banery są szczególnie efektywne przy wspomaganiu promocji, akcji specjalnych czy kodów rabatowych oferowanych przez reklamodawców. Idealnie sprawdzają się na blogach i portalach tematycznych, gdzie na estetycznej grafice przedstawiają produkty z wybranych kategorii.

Więcej o banerach dowiesz się z artykuł:
Banery reklamowe w sieci. Jak z nich korzystać, aby zarabiać

XML to skrót pochodzący z angielskiego określający Extensible Markup Language, co można przetłumaczyć jako rozszerzalny język znaczników. Plik xml, zwany też feedem produktowym, to plik tekstowy używany do przekazu danych w sposób strukturalny, dzięki czemu ten sam plik może być wykorzystywany przez różnorodne platformy.

W e-commerce, pliki xml służą do przekazywania danych pomiędzy porównywarkami cenowymi czy wyszukiwarkami produktów a sklepami internetowymi. Pliki te zawierają niezbędne informacje o produktach dostępnych w sklepie internetowym: zdjęcia produktów, ich nazwy, ceny, specyfikacje i szczegółowe opisy.

Pliki xml są zaawansowanym narzędziem. Aby ich używać, należy mieć przynajmniej podstawową wiedzę programistyczną. Przy odpowiednich umiejętnościach, można połączyć xml’e ze swoją bazą i kompleksowo prezentować oferty sklepów internetowych, które będą aktualizowały się w sposób automatyczny.

Więcej o plikach xml dowiesz się z artykułu:
Feed produktowy (data feed) i ich zastosowanie w sieciach afiliacyjnych

Cost per sale, czyli prowizja od sprzedaży.

To model rozliczania w marketingu afiliacyjnym zwany modelem efektywnościowym, w którym reklamodawca dzieli się z wydawcą prowizją od sprzedaży, zrealizowanej dzięki działaniom promocyjnym wydawcy.

Model Cost Per Sale jest najpopularniejszym modelem rozliczania w e-commerce, ponieważ stanowi rozsądny kompromis korzyści dla wydawców i reklamodawców.

Korzyści dla wydawcy

  • Działa niezależnie, samodzielnie decyduje, co poleca i w jakiej formie
  • Decyduje, które kanały wykorzystuje do promocji produktów
  • Nie musi wykazywać się określonymi zasięgami, aby móc współpracować w modelu CPS
  • Nie jest rozliczany ze swoich działań, gdy nie dostarcza założonych efektów
  • W każdej chwili może zrezygnować ze współpracy bez podawania przyczyny

Korzyści dla reklamodawcy

  • Płaci za efekty reklamy, ponosi więc koszty, gdy sam zarabia
  • Prowizja od sprzedaży gwarantuje stałe koszty reklamy
  • Nie musi z góry określać budżetu, gdyż wzrost kosztów reklamy gwarantuje większą sprzedaż.

Więcej o banerach dowiesz się z artykuł:
Czym są modele rozliczania – CPS, CPL, CPC?

Stała stawka za dostarczoną akcję.

To model rozliczania w marketingu afiliacyjnym zwany modelem efektywnościowym, w którym reklamodawca płaci stałą stawkę za dostarczenie konkretnej akcji.

Leadem, czyli akcją, którą należy dostarczyć, aby otrzymać wynagrodzenie może być:

  • rejestracja w serwisie
  • zapisanie do newslettera
  • wypełnienie formularza zgłoszeniowego
  • złożenie zamówienia na ofertę
  • złożenie wniosku kredytowego
  • zapisanie na kurs lub szkolenie
  • każda inna akcją, którą można zmierzyć w systemie afiliacyjnym

Więcej o modelu CPL dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
CPL (Cost Per Lead) – jak działa popularny modeli rozliczeń kampanii online

Płatność za każde kliknięcie.

To model rozliczania w marketingu internetowym, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w nośnik reklamowy.

Model rozliczania najczęściej stosowany w kampaniach:

  • mailingowych
  • wizerunkowych
  • promocyjnych nowych produktów
  • akcjach zniżkowych
  • akcjach specjalnych

Bardzo często model CPC jest uzupełnieniem modeli hybrydowych:

  • CPC+CPS
  • CPC+CPL

Dzięki temu można śledzić efektywność kampanii prowadzonych w rozliczeniu za kliknięcia.

Więcej o modelu CPC dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
CPC (Cost Per Click) – jak działa i kiedy się sprawdza

Zakazane słowa kluczowe to słowa i frazy, których wydawcy nie mogą używać w reklamach Google Ads i innych płatnych systemach reklamowych.

Są to przede wszystkim:

  • nazwa marki
  • zastrzeżone hasła reklamowe dla marki
  • nazwa sklepu internetowego
  • nazwa domeny internetowej
  • wszystkie inne nazwy własne, zastrzeżone przez reklamodawcę

Celem współpracy afiliacyjnej jest prowadzenie tak działań promocyjnych przez wydawcę, aby nie konkurował z reklamodawcą w płatnych kampaniach np. Google Ads. Dlatego właśnie, niedopuszczalne jest, aby użytkownikowi, który wpisuje w wyszukiwarkę nazwę sklepu czy marki, wyżej w wynikach Google wyświetlała się płatna reklama wydawcy danej marki. W takim przypadku wydawca wyłącznie przechwytuje już wypracowany ruch reklamodawcy, a nie dostarcza mu nowych użytkowników.

Dołączając do programu partnerskiego, należy zwrócić szczególną uwagę na punkt dotyczący zakazanych słów kluczowych.

Zakazane słowa kluczowe dotyczą tylko płatnej promocji wybranych tekstów, wpisów czy reklam. W pozostałych przypadkach, wszelkich działaniach informacyjnych, promocyjnych i contentowych, które mają na celu zdobycie jak największego ruchu organicznego, można ich dowolnie używać.

Więcej o zakazanych słowach kluczowych dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
Zakazane słowa kluczowe – wszystko co powinieneś wiedzieć

Koszyk zakupowy w sklepie online to element oprogramowania sklepu, do którego kupujący dodaje dowolną liczbę produktów, które chce kupić. W trakcie robienia zakupów można dodawać, usuwać lub zmieniać ilość produktów w koszyku.

Każdy serwis posiadający koszyk zakupowy w swoim oprogramowaniu może zostać reklamodawcą i rozliczać się z wydawcami w modelu Cost Per Sale, czyli prowizyjnie od sprzedaży. Brak koszyka zakupowego i opcji płatności online uniemożliwia wdrożenie modelu rozliczeniowego opartego o efekty sprzedaży.

Pliki cookies to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na każdym urządzeniu umożliwiającym odwiedzanie stron www w sieci Internet

Pliki cookies, czyli “ciasteczka”, używane są najczęściej w celu optymalizacji procesu korzystania ze stron internetowych. Stosowane są również w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób korzystania użytkowników ze stron internetowych. Daje to możliwość późniejszego ulepszania struktury i zawartości strony www.

Cookies są ważnym elementem w marketingu afiliacyjnym. Stanowią jedną ze składowych systemu trackingowego (systemu śledzenia sprzedaży), który śledzi ruch i transakcje generowane przez wydawców na rzecz reklamodawców. W plikach cookie zapisywane są informacje:

  • o linku wydawcy, dzięki któremu czytelnik wszedł na stronę produktu
  • o dacie, kiedy to wejście miało miejsce
  • kiedy finalnie nastąpiła sprzedaż lub inna akcja

Ważność plików cookies w programach partnerskich, w modelach Cost Pes Sale i Cost Per Lead wynosi minimum 30 dni. Oznacza to, że przez 30 dni, od pierwszego kliknięcia w link afiliacyjny przez danego użytkownika, naliczana jest prowizja od każdego zakupu, który wykona ten użytkownik w tym sklepie.

Zasada, według której prowizja od sprzedaży zostaje wypłacona wydawcy, u którego klik był najbliżej zrealizowanego zamówienia.

W dosłownym tłumaczeniu last click wins to “ostatni klik wygrywa”, czyli ten klik, który był na ścieżce zakupowej klienta najbliżej wykonanego przez niego zakupu. Oznacza to, że 100% prowizji należnej od zrealizowanej transakcji zostaje wypłacona wydawcy, u którego nastąpił “ostatni klik”.

Zasada Last Click Wins ma na celu wykluczyć sytuacje, w których reklamodawca wypłaca wielokrotnie prowizję (czyli kilku wydawcom) za jedno zrealizowane zamówienie.

Kod rabatowy to ciąg liter, cyfr i/lub znaków, który upoważnia do nabycia produktu lub usługi na bardziej atrakcyjnych warunkach.

Kody rabatowe są jedną ze strategii promocji sprzedaży. Wykorzystuje się je w handlu, w celu zdobycia nowych klientów, aktywizacji istniejących klientów, zwiększenia wartości zamówień oraz promocji określonych produktów.

Dla kodów rabatowych zamiennie stosujemy nazwy: vouchery, kupony rabatowe, kody zniżkowe lub promocyjne – hasła przez wszystkich znane i lubiane, mają też swoje zastosowanie w marketingu afiliacyjnym!

W afiliacji reklamodawcy przekazują kody rabatowe swoim wydawcom, aby wydawcy przekazywali je dalej swoim odbiorcom. Wydawcy, po otrzymaniu kodu, publikują go w swoich kanałach, podpinając link afiliacyjny, dzięki czemu mają pewność, że wygenerowane dzięki temu transakcje zostaną zliczone przez system afiliacyjny. W takiej sytuacji wygrywa każda z zaangażowanych stron:

  • Klienci sklepu, bo otrzymują produkty w atrakcyjnych cenach
  • Wydawcy, bo dzięki kodom rośnie sprzedaż i wartość ich prowizji
  • Reklamodawcy, bo sprzedają więcej i pozyskują nowych klientów

Więcej o kodach rabatowych dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
https://webepartners.pl/blog/kody-rabatowe-co-warto-wiedziec/

Prowadzenie bloga to jedna z najbardziej znanych i podstawowych działalności w internecie. Nic dziwnego, blog umożliwia publikowanie treści, które po zaindeksowaniu przez wyszukiwarki internetowe, mogą żyć wiele lat. Blog jest więc idealnym miejscem na afiliację!

Wszystkie używane narzędzia w afiliacji idealnie sprawdzą się na blogu, są to:

  • linki afiliacyjne
  • banery reklamowe
  • widgety produktowe

Dla wielu reklamodawców to właśnie blogerzy są najważniejszymi wydawcami afiliacyjnymi. Dzieje się tak z co najmniej 3 powodów:

  1. Wizerunek – blogerzy promujący daną markę nie poprzestają tylko na swoim blogu, ale rozszerzają działania o Facebooka, Instagrama czy YouTube. W przypadku długofalowej współpracy blogerzy wspominają o marce na różnego rodzaju wydarzeniach, a także polecają wybrane programy znajomym blogerom.
  2. Wiarygodność – współpraca z blogerami wpływa na wzrost wiarygodności marki. Najczęściej twórcy polecają produkty, omawiając ich działanie i prezentując, jak z nich korzystają, dzięki czemu wzbudzają równocześnie zaufanie do marki wśród swoich odbiorców.
  3. Wpływ na decyzje zakupowe – blogerzy generują duży przychód w każdej branży, w której liczy się ich autorytet. Mają realny wpływ na zachowania i decyzje zakupowe swoich czytelników i obserwatorów. Grono osób, które liczy się z opiniami i rekomendacjami zaufanych blogerów i influencerów rośnie z dnia na dzień.

Afiliacja w mediach społecznościowych to działania afiliacyjne, czyli zamieszczanie linków afiliacyjnych przez wydawców w mediach społecznościowych. Zaletą takich działań jest to, że można zarabiać na marketingu afiliacyjnym bez konieczności posiadania własnej strony www.

Linki afiliacyjne można zamieszczać w serwisach:

  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Snapchat

Zasady zarabianie na linkach afiliacyjnych zamieszczanych w mediach społecznościowych są zawsze takie same jak w przypadku zamieszczania tych linków na blogach czy w serwisach tematycznych. Od każdej transakcji, która dojdzie z polecenia wydawcy poprzez link afiliacyjny, wydawcy zostaje naliczona prowizja od sprzedaży zgodnie z zasadami modelu Cost Per Sale.

Afiliacja na Facebooku pozwala zarabiać na linkach afiliacyjnych bez konieczności posiadania własnej strony internetowej.

Facebook daje dużo możliwości do umieszczania aktywnych linków odprowadzających poza Facebooka. Dlatego linki afiliacyjne można zamieszczać:

  • w treści posta
  • dodawać jako post
  • w opisie zdjęcia
  • w komentarzu pod postem
  • zamieszczać w grupach
  • przesyłać w Messengerze

Zasady zarabianie na linkach afiliacyjnych na Facebooku są zawsze takie same jak w przypadku zamieszczania tych linków na blogach czy w serwisach tematycznych. Od każdej transakcji, która dojdzie z polecenia wydawcy poprzez link afiliacyjny, wydawcy zostaje naliczona prowizja od sprzedaży zgodnie z zasadami modelu Cost Per Sale.

Więcej o afiliacji na Facebooku dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
Jak zarabiać na Facebooku – przykłady wykorzystania linków afiliacyjnych

Afiliacja na Instagramie, podobnie jak afiliacja na Facebooku, to zarabianie na linkach afiliacyjnych bez konieczności posiadania własnej strony internetowej.

Instagram daje dwie możliwości umieszczania aktywnych linków odprowadzających poza Instagrama i w tych miejscach możemy wkleić linki afiliacyjne:

  • w BIO, czyli w swoim opisie.bio na profilu
  • W RELACJI (Instastory)

Więcej o afiliacji na Instagramie dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
Zarabianie na Instagramie – jak generować zyski z linków afiliacyjnych

Temat zarabiania na YouTube stał się popularnym zjawiskiem. Nie każdy młody twórca, który rozpoczyna swoją przygodę z kręceniem filmów, może pozwolić sobie na dołączenie do sieci YouTube i zarabiać na wyświetlaniu reklam. YouTube wymaga posiadania co najmniej 1000 subskrybentów i 4000 godzin oglądania filmów.

W odpowiedzi na wymagania YouTube przychodzi afiliacja. Ilość subskrybentów i filmów nie ma tutaj znaczenia, dzięki temu można zacząć przygodę z afiliacją nawet od początku tworzenia treści na YouTube.

Jakie są największe plusy działania w sieci afiliacyjnej?

  • zero formalności we współpracy z markami
  • dowolność w tworzeniu materiałów promocyjnych
  • niezależny wybór co i komu polecać
  • możliwość zakończenia współpracy w każdym momencie bez podawania przyczyny

Więcej o zarabianiu na YouTube dowiesz się z artykułu na naszym blogu:
Zarabianie na YouTube – jak monetyzować nawet niewielki ruch

Na afiliacji można zarabiać również wtedy, gdy poleca się wybrane produkty najbliższym znajomym czy rodzinie w codziennej komunikacji.

Linki afiliacyjne można przesyłać poprzez dowolne komunikatory online:

  • Messenger
  • WhatsUp
  • Hangouts
  • Skype
  • SMS
  • E-mail

Zasady zarabianie na linkach afiliacyjnych przesyłanych poprzez komunikatory są zawsze takie same jak w przypadku zamieszczania tych linków na blogach czy w serwisach tematycznych. Od każdej transakcji, która dojdzie z polecenia wydawcy poprzez link afiliacyjny, wydawcy zostaje naliczona prowizja od sprzedaży zgodnie z zasadami modelu Cost Per Sale.