Programy partnerskie, czyli jak zwiększać sprzedaż e-commerce w zamian za prowizję

Dlaczego, działając w e-commerce, trzeba postawić na programy partnerskie? Jako reklamodawca budujesz sieć wydawców i zwiększasz sprzedaż. Jako wydawca, zarabiasz na polecaniu produktów, dzięki prostym narzędziom i bez zbędnych formalności.

Kto jest kim w programach partnerskich

Wydawca to osoba, która posiada dowolną powierzchnię w Internecie, np. serwis tematyczny, bloga, kanał na YouTube czy profil na Instagramie, i w zamian za prowizję od sprzedaży promuje ofertę reklamodawców na tych powierzchniach. Reklamodawca to właściciel serwisu lub sklepu internetowego, który chce sprzedawać więcej, dzięki promocji wydawców

program partnerski w e-commerce

 

Programy partnerskie – co to jest?

Program partnerski to wirtualne miejsce w sieci, które umożliwia partnerską współpracę reklamodawców z wydawcami w modelu Cost Per Sale (prowizja od sprzedaży) lub Cost Per Lead (stała stawka za dostarczenie określonej akcji). To narzędzie marketingu afiliacyjnego, w którym efektywnościowe modele rozliczania są podstawowym czynnikiem odróżniającym afiliację od innych działań marketingu online.

Program Partnerski

Program partnerski to reklama za prowizję od sprzedaży
WŁĄCZ PROGRAM PARTNERSKI

 

W przypadku programu partnerskiego w e-commerce reklamodawcami są sklepy internetowe, wydawcami wszelkie serwisy i strony internetowe, które chcą promować te sklepy w zamian za prowizję od sprzedaży, a sieć afiliacyjna, za pośrednictwem systemu afiliacyjnego umożliwia zarabianie na tej współpracy każdej zaangażowanej stronie.

W USA już 80% sprzedawców online korzysta z afiliacji, dla porównania, w naszym kraju oscyluje to na poziomie 10%!

W Stanach Zjednoczonych afiliacja trwa od ponad 40 lat! Pierwsze programy partnerskie powstały tam już pod koniec lat 80. W Polsce programy partnerskie dla e-commerce zaczęły być uruchamiane około 2010 roku, wtedy też powstała sieć afiliacyjna webePartners.

Amazon – największy program partnerski

Program partnerski Amazona ruszył w lipcu 1996 roku i trwa do dziś. Każdy, kto poleca produkty z Amazona poprzez linki afiliacyjne, otrzymuje prowizje od sprzedaży produktów, do których dojdzie z tych poleceń.

Amazon program partnerski

Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazona, w nowej strategii marketingowej postanowił wypróbować możliwości, jakie daje wynagradzanie za sprzedaże zrealizowane dzięki poleceniom. Była to wciąż nowość, więc sporo osób podeszło nieufnie do pomysłu Amazona. Bardzo szybko jednak okazało się, że jest to bardzo proste i skuteczne rozwiązanie. Afilianci (wirtualni wydawcy) nie musieli przecież robić nic więcej poza umieszczaniem linków afiliacyjnych do produktów na swoich stronach, a prowizje motywowały ich do dalszych działań. W ten sposób afiliacja stała się jednym z filarów marketingu internetowego w USA.

Sprawdź ranking programów partnerskich w webePartners.

Programy partnerskie – jak jest cel?

Głównym celem programów partnerskich jest wzrost sprzedaży w sklepie internetowym reklamodawcy, dzięki poleceniom wydawców.

cel programu partnerskiego

Celem programu partnerskiego (affiliate marketingu) dla reklamodawcy jest przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, zdobycie nowych klientów oraz promocja marki, realizowana w efektywny ekonomicznie sposób. Konkretnie reklamodawca dąży do:

  • Zwiększenia sprzedaży – wydawcy aktywnie reklamują produkty lub usługę, otrzymując prowizję za efekty, co bezpośrednio przekłada się na wzrost przychodów.
  • Obniżenia kosztów marketingu i minimalizacji ryzyka – reklamodawca płaci wyłącznie za określone, mierzalne efekty (model performance marketingu). Oznacza to brak opłat za nieskuteczną reklamę.
  • Rozszerzenia zasięgu rynkowego – dzięki współpracy z licznymi wydawcami reklamodawca dociera do nowych, często niszowych grup odbiorców, do których dotarcie byłoby trudniejsze lub kosztowniejsze tradycyjnymi metodami reklamowymi.
  • Budowania świadomości marki – nawet jeśli użytkownik nie kupi produktu od razu, aktywność partnerów afiliacyjnych może znacząco zwiększyć widoczność marki, pozytywnie wpływając na jej rozpoznawalność i zaufanie klientów.
  • Lepszej segmentacji rynku i precyzyjnego targetowania – programy partnerskie pozawalają reklamodawcy wykorzystać wiedzę i doświadczenie partnerów w docieraniu do konkretnych grup docelowych, co zwiększa skuteczność kampanii marketingowych.
  • Pozyskania wartościowych danych marketingowych – programy partnerskie generują szczegółowe dane o preferencjach i zachowaniach konsumentów, które reklamodawca może wykorzystywać do dalszej optymalizacji strategii sprzedażowych i reklamowych.

Podsumowując, cel programu partnerskiego dla reklamodawcy to przede wszystkim zwiększenie efektywności biznesowej poprzez wykorzystanie partnerów jako zaangażowanych i zmotywowanych promotorów produktów lub usług, płacąc im jedynie za realnie osiągnięte efekty.

Promocja oferty reklamodawcy na powierzchniach online wydawców ma trafiać do potencjalnych kupujących. Im lepiej wydawca dopasuje promowane produkty do swojej grupy odbiorców, tym większe zyski odniesie on i reklamodawca. Poprzez narzędzia afiliacyjne: widgety produktowe, linki afiliacyjne czy banery, użytkownicy przechodzą do serwisu/sklepu reklamodawcy i dokonują tam zakupu. Dzięki temu użytkownik kupuje produkt, którego szukał, wydawca zarabia, poprzez otrzymanie prowizji od jego zakupów, a reklamodawca zarabia więcej, ponieważ zwiększa sprzedaż. 

program partnerski dla reklamodawcy

Jak zostać reklamodawcą i uruchomić program partnerski

Aby zostać reklamodawcą w sieci afiliacyjnej, należy podpisać umowę współpracy. W umowie między siecią a reklamodawcą określone są wzajemne zobowiązania oraz warunki wynagradzania wydawców: wysokość prowizji w programach partnerskich (zawsze ustalana samodzielnie przez reklamodawcę) czy okres żywotności plików cookies. Po podpisaniu umowy, reklamodawca implementuje kod śledzenia sprzedaży w swoim sklepie internetowym, udostępnia dynamicznie generowany plik XML i program partnerski może ruszać.

Reklamuj się w zamian za prowizję od sprzedaży!
CHCĘ WŁASNY PROGRAM PARTNERSKI

Własny program partnerski – kiedy zacząć?

Odpowiedź jest prosta, im wcześniej, tym lepiej. Warto myśleć o programie partnerskim już na etapie tworzenia własnego sklepu czy serwisu internetowego. Affiliate marketing i rogramy partnerskie są długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego ich szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem.

 


Program partnerski za prowizję dla wydawcy

 

Programy partnerskie – kto może zostać wydawcą?

Wydawcą w programie partnerskim może zostać każdy, kto w jakimkolwiek zakresie działa online: właściciele serwisów tematycznych, blogerzy, influencerzy, YouTuberzy, użytkowników social mediów (Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest), serwisy rabatowe, wyszukiwarki i porównywarki cenowe, a także właścicieli legalnych baz mailingowych i specjaliści SEO.

Program partnerski wydawcy

Program partnerski – jak zostać wydawcą?

Aby zostać wydawcą, wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej.

Zostań wydawcą i zarabiaj na polecaniu produktów!
ZAREJESTRUJ DARMOWE KONTO WYDAWCY

Udział wydawców w programach partnerskich i dostęp do narzędzi afiliacyjnych jest i zawsze będzie darmowy. Wydawca może zacząć dołączać do programów partnerskich niezwłoczne po rejestracji w sieci afiliacyjnej. Nie ma ograniczeń co do liczby programów, w jakich może uczestniczyć wydawca. Współpraca jest zawsze dobrowolna. Wydawca może zakończyć swój udział w programach w każdym momencie, bez konieczności podawania przyczyny.

Programy partnerskie – jak wydawcy mogą promować oferty reklamodawców?

To jedno z najczęściej pojawiających się pytań od wydawców. Wydawcy mogą promować produkty z programów partnerskich poprzez narzędzia afiliacyjne, które zapewnia reklamodawca i sieć afiliacyjna. Najpopularniejsze to linki afiliacyjne, widgety produktowe i banery.

Jak zarabia wydawca w programie partnerskim

Zostań wydawcą i zarabiaj na polecaniu produktów!
ZAREJESTRUJ DARMOWE KONTO WYDAWCY

 

O ile banery i widżety mają ograniczenia co do miejsc, gdzie można je publikować (można je zamieszczać wyłącznie na własnych stronach internetowych), to linki afiliacyjne można publikować wszędzie. Efektywnie działają w serwisach i systemach zewnętrznych, takich jak: media społecznościowe czy blogi innych osób (w formie komentarzy). Linki afiliacyjne można przesyłać poprzez komunikatory typu Messenger czy WhatsApp, a także w mailach. 

Programy partnerskie – Case Study

Programy partnerskie (afiliacyjne) to sposób na zwiększanie sprzedaży online i budowanie sieci wirtualnych handlowców (wydawców), w zamian za prowizję od sprzedaży. To jeden z najefektywniejszych sposobów promocji. Jest też bezpieczny, bo reklamodawca ponosi koszty dopiero wtedy, gdy sam zarabia, dzięki czemu chętnie dzieli się zyskami z wydawcami.

Współpraca reklamodawców z wydawcami w programie partnerskim jest korzystna dla każdej z zaangażowanych stron. Reklamodawcom generuje większą sprzedaż, a wydawcy zarabiają online na bez konieczności inwestowania we własny sklep czy produkcję.

 

Case Study – program partnerski dla branży kosmetycznej – zobacz więcej TUTAJ

 

Promocja programów partnerskich w praktyce

Program partnerski to w praktyce sieć wirtualnych wydawców, którzy promują reklamodawcę na różnorodnych powierzchniach online przy użyciu narzędzi afiliacyjnych.

Programy partnerskie na blogach

Osoby piszące blogi, budując swoją markę osobistą stają się influencerami. Przy zachowaniu lojalności i sympatii swoich użytkowników, mogą osiągnąć nie lada sukces. Autorzy blogów posiadają bardzo silnie skoncentrowaną grupę odbiorców, którą cechuje zaufanie do twórcy. Blogerzy, dbając o swoich czytelników i nie chcąc stracić ich zaufania, analizują przekazywane treści, aby odpowiadały na potrzeby grupy docelowej. Zwracają szczególną uwagę na jakość swoich publikacji. Podejście jakościowe świetnie oddaje istotę modelu Cost Per Sale. Polecane produkty z programów partnerskich są precyzyjnie dobierane do grupy odbiorców, co przekłada się na duże zaangażowanie i wysoką konwersję sprzedaży w sklepie reklamodawcy dzięki linkom afiliacyjnym.

program partnerski na blogu
Linki afiliacyjne na blogu Wikilistka.pl

 

W zależności od wydawcy każdy znajduje swój sposób na osiąganie najlepszych efektów w promowaniu produktów z programów partnerskich. Blogerzy najczęściej przygotowują wpisy na temat wybranych produktów, a następnie dodają linki afiliacyjne. Dzięki temu, gdy czytelnik kliknie w link afiliacyjny, przejdzie do sklepu i dokona zakupu jakiegokolwiek produktu, transakcja zostanie zliczona przez system afiliacyjny i przypisana blogerowi odpowiednia prowizja. Dla reklamodawcy jest to podwójna korzyści, z jednej strony zwiększa sprzedaż w sklepie, z drugiej, jego produkty są promowane na popularnych blogach i serwisach, dzięki czemu otrzymuje korzyści wizerunkowe!

Zostań wydawcą i zarabiaj na polecaniu produktów!
ZAREJESTRUJ DARMOWE KONTO WYDAWCY

Programy partnerskie na Facebooku

Facebook daje wiele możliwości zamieszczania aktywnych linków, które odprowadzają poza Facebooka, do innych serwisów internetowych, w tym również linków afiliacyjnych. Dlatego zarabianie na Facebooku jest takie skuteczne. Aktywne linki afiliacyjne można wkleić bezpośrednio w treści posta, w opisie grafiki, filmu czy w albumie zdjęć. 

program partnerski na facebooku
Linki afiliacyjne w poście na Facebooku

Programy partnerskie na YouTube

Program partnerski YouTube daje szansę na przychód głównie dużym kanałom, które pod swoimi filmami zbierają duże i bardzo duże ilości wyświetleń. Małe profile nie generują tak dużych zarobków w programie YouTube, aby móc się z tego utrzymać. Programy partnerskie w sieci afiliacyjnej eliminują ten problem. Mogą na nich zarabiać YouTuberzy z dużymi zasięgami oraz niewielkie, dopiero raczkujące lub niszowe kanały.

program partnerski na YouTube
Link afiliacyjne w opisie filmu na YouTube

Programy partnerskie dają dużą dowolność YouTuberom, którzy mogą polecać produkty i zachęcać do ich kupna zgodnie ze swoją estetyką. YouTuber sam decyduje co i dlaczego poleca. Może otwarcie zachęcać do kupna wybranych produktów, podkreślając, że każdy zakup zaowocuje prowizją dla niego. Może również polecać produkty bardzo subtelnie, wskazując jedynie ich atuty, bez bezpośredniego nakłaniania do zakupu. W takim przypadku większość użytkowników może nawet nie zorientować się, że kliknęła w link afiliacyjny, który spowoduje naliczenie prowizji dla YouTubera.

Programy partnerskie w serwisach tematycznych

Tematyka, jaką poruszają strony internetowe i ich wygląd graficzny są bardzo różnorodne i nie sposób podać wszystkie przykłady. Serwisy tematyczne mogą zawierać poważne artykuły, być mocno opiniotwórcze, ale mogą też zawierać lekkie, rozrywkowe teksty. Strony te mają stricte określoną grupę swoich odbiorców, do których kierują treści. Serwisy tematycznie chętnie biorą udział w programach partnerskich, dobierając produkty, którymi są zainteresowani ich odbiorcy. Im lepiej dobrana grupa produktów, tym większy sukces.

Widget produktowy w programie partnerskim
Widget produktowy w serwisie tematycznym

 

Gdy serwis internetowy porusza wiele tematów i nie daje się zaszufladkować w jednej tematyce, również z powodzeniem może brać udział w programach partnerskich. Dzięki rozmaitości treści może przedstawiać produkty z wielu kategorii jednocześnie i trafiać do wielu różnych odbiorców. W takim przypadku bardzo dobrym rozwiązaniem są rotujące widgety produktowe, dzięki którym w jednej kreacji można pokazać wiele produktów.

Programy partnerskie w wyszukiwarkach i porównywarkach produktów

Dzięki wyszukiwarkom i porównywarkom produktów ogrom ofert, które są dostępne w internecie, można wreszcie ogarnąć i uporządkować. Dzięki porównywarkom, produkty można posegregować na najróżniejsze sposoby: według ceny, popularności, producenta, marki, a nawet koloru czy rozmiaru. Porównywarki produktów są coraz dokładniejsze i porównują coraz więcej parametrów, aby kupowanie było przyjemnością i aby odciążyć użytkowników od ogromu pracy, jaka jest z tym związana.

Dzięki plikom XML, które zawierają pełne oferty sklepów internetowych i są dostępne dla wydawców w sieci afiliacyjnej, porównywarki i wyszukiwarki produktów również mogą efektywnie współpracować w programach partnerskich. Dla reklamodawcy wyświetlanie oferty w takich miejscach ma same plusy- asortyment jego sklepu trafi do bardzo szerokiego spektrum odbiorców, bo ze względu na popularność tego sposobu wyszukiwania ofert przez użytkowników internetu, porównywarki osiągają bardzo wysokie wyniki oglądalności. Liczba wyświetleń w ciągu dnia sięga nawet wartości milionowych. Dzięki programowi partnerskiemu w modelu Cost Per Sale, reklamodawca nie płaci za przeglądanie oferty, tylko za realną sprzedaż!

Programy partnerskie w serwisach rabatowych

Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego w e-commerce. Papierowe kupony wycinane z gazet, sprawnie przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy Back to School. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media.

Kody rabatowe świetnie wspomagają rozwój programów partnerskich. Każdy wydawca bardzo chętnie przekazuje je swoim odbiorcom, choć niewątpliwe najbardziej efektywnie wykorzystują je serwisy kuponowe. Strony z kuponami rabatowymi i promocjami odwiedzają klienci, którzy już są zainteresowani zakupem, ale jeszcze szukają lepszej oferty cenowej na rynku online.


Programy partnerskie w sieci afiliacyjnej – korzyści dla reklamodawcy

Program Partnerski w sieci afiliacyjnej1

Reklamuj się w zamian za prowizję od sprzedaży!
CHCĘ WŁASNY PROGRAM PARTNERSKI

1. Koszty promocji rozliczane wyłącznie za efekty sprzedaży

Brak kosztów za kampanię gdy nie dochodzi do sprzedaży, to największy atut własnego programu partnerskiego. Reklamodawca może działać bez stresu, że ponosi nakłady finansowe na działania, które nie przekładają się na sprzedaż. Program partnerski w modelu Cost Per Sale to gwarancja zwrotu inwestycji w marketing.

2. Duża liczba wydawców w jednym miejscu, stale rosnąca sieć współpracująca w modelu „za efekt”

Blogerzy, serwisy tematyczne, rabatowe, porównywarki cenowe… są ich tysiące, codziennie rejestrują się nowi i wszyscy dostępni są w jednym miejscu, gotowi by promować sklep internetowy. Uruchamiając program partnerski, reklamodawca otrzymuje dostęp do sieci wirtualnych wydawców, którzy po akceptacji do programu rozpoczną jego aktywną promocję.

3. Promocja na wielu serwisach jednocześnie

Wirtualni handlowcy, czyli wydawcy, reklamują produkty i usługi, wykorzystując do tego różnorodne narzędzia dostępne w sieci afiliacyjnej. Dlatego oferta sklepu pojawia się jednocześnie w wyszukiwarce produktów, na blogu, w social media, a udostępniony kod rabatowy, w największych serwisach rabatowych.

4. Wzrost ruchu przychodzącego i wzrost sprzedaży, statystyki i rozliczenia dostępne w jednym miejscu

Statystyki kampanii prowadzonych przez wszystkich wydawców są stale dostępne w panelu reklamodawcy. Znajdują się tam szczegółowe dane na temat ruchu, jaki generują wydawcy oraz transakcji, jakie dzięki temu są realizowane. Można analizować działania wydawców w ujęciu zbiorczym jak i szczegółowym, osobno każdego wydawcę. Kampanie można optymizować w każdym momencie jej trwania.

5. Stały kontakt i opieka Affiliate Managera, wsparcie w kwestiach rozwoju programu partnerskiego

Jeśli reklamodawca chce zaprosić do współpracy wydawcę, który nie jest jeszcze zarejestrowany w sieci afiliacyjnej, może liczyć na pomoc Affiliate Managera w procesie pozyskanie tego wydawcy do programu partnerskiego. Affiliate Manager czuwa również, aby precyzyjnie dobierać wydawców do programu partnerskiego, bo to podstawowy czynnik gwarantujący sukces współpracy afiliacyjnej.

6. Minimum formalności i zbiorcze rozliczanie z wydawcami (jedna faktura)

Podejmując współpracę z wieloma wydawcami, reklamodawca nie musi za każdym razem podpisywać umowy i ustalać warunków współpracy. Wszystko dzieje się w systemie afiliacyjnym udostępnianym przez sieć afiliacyjną. Formalności są zredukowane do minimum, aby proces przebiegał szybko i sprawnie. Na koniec okresu rozliczeniowego reklamodawca otrzymuje zbiorczą fakturę za prowizje zaakceptowane dla wszystkich swoich wydawców, dzięki czemu nie musi rozliczać się z każdym z nich indywidualnie.

Programy partnerskie w sieci afiliacyjnej – korzyści dla wydawcy

Program Partnerski korzyści wydawcy

Zostań wydawcą i zarabiaj na polecaniu produktów!
ZAREJESTRUJ DARMOWE KONTO WYDAWCY

1. Duży wybór programów partnerskich

Sieć afiliacyjna skupia wiele programów partnerskich z określonych branż, dzięki czemu każdy wydawca z łatwością wybierze odpowiednie dla siebie. Większość sieci afiliacyjnych systematycznie powiększa swoje portfolio reklamodawców, dzięki czemu wydawcy mogą systematycznie dołączać do nowych programów.

2. Długofalowa współpraca z najlepszymi bez zbędnych formalności

Aby móc dołączyć do wybranych programów partnerskich w sieci afiliacyjnej, wystarczy rejestracja konta wydawcy. Wydawca nie musi podpisywać żadnych dodatkowych umów bezpośrednich z reklamodawcami, formalności zostały ograniczone do minimum. Bezpośrednio po rejestracji, wydawca może zacząć działać.

3. Darmowe narzędzia afiliacyjne wspomagające sprzedaż

Wydawcy mają zagwarantowane darmowe narzędzia, dzięki którym mogą efektywnie polecać produkty z programów partnerskich. Dzięki linkom partnerskim, widgetom produktowym, banerom i plikom XML, ruchu, jaki generują jest szczegółowo śledzony, zliczany i naliczane prowizje od wygenerowanych akcji.

4. Dowolność i niezależność w prowadzonych działaniach promocyjnych

Działając w programach partnerskich, wydawcy mają pełną dowolność w sposobie promowania produktów. Reklamodawca nie może i nie narzuca im sposobu prowadzenia kampanii. Dzięki temu wydawcy mogą swobodnie testować swoje możliwości i skupiać się wyłącznie na tych, które są najbardziej efektywne i spójne z ich wizerunkiem.

5. Miliony produktów do polecania

Dzięki skupianiu setek programów partnerskich w sieci afiliacyjnej wydawca ma dostęp do niemal nieograniczonej bazy produktów, na których może zarabiać. Z łatwością znajdzie te, co do których ma pewność, że są warte polecenia i jednocześnie są związane z branżą, w jakiej działa.

6. Wypłaty na żądanie

Prowizje na koncie wydawcy są zliczane ze wszystkich programów partnerskich, w jakich działa. Wydawca może je wypłacać w każdym momencie, z dowolną częstotliwością.

Największe zalety współpracy w programach partnerskich

Jeśli chcesz dowiedzieć się nieco więcej o zasadach tworzenia i rozwijania programu partnerskiego, z perspektywy reklamodawcy, zapraszamy do przeczytania artykułu: Dlaczego warto postawić na program partnerski? Poniżej przedstawiamy największe, choć nie jedyne, zalety współpracy partnerskiej zarówno dla reklamodawców jak i wydawców.

Zysk dla każdego podmiotu uczestniczącego w programach partnerskich

Najważniejszy jest fakt, że na programach partnerskich zarabiają wszyscy i, że udział w programie daje rezultat w postaci relacji „win win”, dla wszystkich podmiotów. Wydawca otrzymuje prowizyjne wynagrodzenie od każdej sprzedaży ze swojego polecenia, reklamodawca notuje więcej udanych transakcji, dzięki czemu zarabia więcej, sieć afiliacyjna również zarabia prowizyjnie za pośrednictwo, a użytkownik/klient kupuje towar, którego potrzebuje, z polecenia kogoś, komu ufa. Dzięki temu marketing efektywnościowy przynosi tak dobre rezultaty.

Dobrowolność współpracy i dobre relacje

Dobrze prowadzony program partnerski to stale rosnąca liczba wydawców, co przekłada się na coraz większą grupę odbiorców. Reklamodawca może współpracować z różnymi podmiotami, a jednocześnie niemal każdy użytkownik internetu może zostać wydawcą. Dzięki temu produkty z programów partnerskich są pokazywane w filmie na YouTube, w poście na Instagramie, w szczegółowej recenzji na blogu czy zestawieniu produktów w wyszukiwarkach produktowych. To właśnie sprawia, że grupa odbiorców jest bardzo szeroka i różnorodna.

Długofalowa współpraca w programach partnerskich sprzyja nawiązywaniu relacji między wydawcami a reklamodawcami, dzięki czemu współpraca jest coraz bardziej efektywna. Po kilku wspólnie przeprowadzonych kampaniach wydawcy wiedzą jak działać, aby osiągać wysokie konwersje. Dzięki temu reklamodawca oszczędza czas, poświęcany na bardzo szczegółowy briefing i może rozpocząć współpracę z nowymi wydawcami, którzy systematycznie dołączają do sieci afiliacyjnej.

Rozliczane za efekty gwarancją współpracy długofalowej

W programie partnerskim, gdzie reklamodawca dzieli się swoim zyskiem ze sprzedaży z wydawcą, ryzyko przeinwestowania tego sposobu promocji znika. Dlatego programy partnerskie działają latami. Najlepszym przykładem jest program partnerski marki Amazon, który trwa nieprzerwanie od 1996 roku. Taka sytuacja sprawia, że wydawcy mają czas, aby znaleźć swój sposób na współpracę z reklamodawcą, bez zagrożenia, że współpraca zostanie zakończona, zanim działania wydawców zaczną przekładać się na zyski.

Darmowe i różnorodne narzędzia afiliacyjne

Wydawcy mają nieograniczony dostęp do darmowych narzędzi afiliacyjnych, za pomocą których polecają produkty reklamodawcy. Dzięki właściwemu dopasowaniu produktu reklamodawcy do grupy odbiorców wydawcy oraz dyskretnym narzędziom afiliacyjnym (widżetom produktowym czy linkom afiliacyjnym), reklama może być prowadzona w bardzo dyskretny i jednocześnie wyjątkowo skuteczny sposób.

Reklamuj się w zamian za prowizję od sprzedaży!
CHCĘ WŁASNY PROGRAM PARTNERSKI

Sieć wydawców największą wartością programu partnerskiego

Program partnerski jest tworzony, aby pobudzać sprzedaż i zwiększać zyski reklamodawcy przy udziale wydawców. Są to cele nadrzędne, ale na każdym etapie współpracy należy pamiętać, że w dużym stopniu zależą one od relacji, jakie reklamodawca zbuduje ze swoimi wydawcami. Współpraca afiliacyjna opiera się na wzajemnym zaufaniu. Reklamodawca ufa, że jego wydawcy będą działać na jego korzyść, nie tylko wpływać na wzrost sprzedaży, ale również na dobry wizerunek marki reklamodawcy. Wydawcy natomiast ufają, że będą uczciwie wynagrodzeni za dostarczane efekty, na zasadach, które zostały jasno określone w regulaminie programu partnerskiego. Ta ścisła współpraca i wzajemność relacji przynosi korzyść w postaci zaangażowania we współpracę i wysokich efektów sprzedaży.

Aby program partnerski był efektywny, do programu musi dołączyć odpowiednia ilość wydawców. Budowanie sieci wydawców to często proces długotrwały. Nie jest łatwo pozyskać do współpracy wydawców, którzy przyjmą na siebie ryzyko prowadzenia wszelkich działań reklamowych i będą wynagradzani wyłącznie za dostarczenie ściśle określonych efektów. Dlatego już zbudowana sieć wydawców to ogromna wartość dla reklamodawcy. To grono zaufanych serwisów, które zna potrzeby i wymagania reklamodawcy, dzięki czemu zapewnia mu skuteczną promocję programu partnerskiego przez długi czas.

Rosnąca liczba odbiorców z różnych źródeł

Spektrum działań wydawców, jak i różnorodność tematyki ich serwisów, to duża korzyść dla reklamodawcy. Oprócz stron korespondujących bezpośrednio z branżą reklamowanego sklepu, warto zapraszać do swojej sieci również wydawców, którzy podejmują tematy nieco bardziej odległe od głównej kategorii programu partnerskiego. Wystarczy bowiem trochę kreatywności i wyobraźni, by twórca internetowy (wydawca) umiejętnie wkomponował produkty w swoje treści. Dzięki różnorodności wydawców oferta programu partnerskiego dociera do szerokiego grona potencjalnych klientów poprzez różnorodne kanały, narzędzia i sposoby prezentacji oferty.

Świadomość marki i budowanie wizerunku

Budowanie i utrwalanie pozytywnego wizerunku marki to wartość dodana do współpracy z wydawcami, za którą reklamodawca nie płaci. Im więc większa sieć wydawców, tym większe zasięgi reklamy, za które reklamodawca płaci wyłącznie w momencie sprzedaży swoich produktów czy usług, a nie za sam fakt wyświetlenia reklamy. Część z odbiorców reklam, potencjalnych klientów, odwiedzi stronę/sklep reklamodawcy, choć finalnie nie dokona zakupu. W tradycyjnych kampaniach online reklamodawca zapłaciłby za każdą wizytę w swoim serwisie lub wciąż na niektórych serwisach, wyłącznie za fakt wyświetlenia reklamy. Ale nie w programie partnerskim. Tutaj kampanie wizerunkowe są „efektem ubocznym”, które nie generują kosztów, jeśli nie przekładają się na sprzedaż.

 


Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z programami partnerskimi, koniecznie przeczytaj:

Marketing afiliacyjny – dobra strategia aby osiągać systematyczny wzrost sprzedaży

Program afiliacyjny – przykłady rozwiązań z Zachodu

(Autentyczny) marketing afiliacyjny a media społecznościowe