Dlaczego, działając w ecommerce, trzeba postawić na programy partnerskie? Bo dzięki programom partnerskim zwiększasz sprzedaż i płacisz tylko za efekty.

Programy partnerskie to sposób na zwiększanie sprzedaży online i budowanie sieci wirtualnych handlowców (wydawców), w zamian za prowizję od sprzedaży. To jeden z najefektywniejszych sposobów promocji i bezpieczny, bo płacisz wtedy, gdy sam zarabiasz.

Programy partnerskie – co to jest?

Programy partnerskie to wirtualne miejsca w sieci, które umożliwiają partnerską współpracę reklamodawców z wydawcami w modelu Cost Per Sale ( prowizja od sprzedaży ) lub Cost Per Lead (stała stawka za dostarczenie określonej akcji). To narzędzie marketingu afiliacyjnego, w którym efektywnościowe modele rozliczania są podstawowym czynnikiem odróżniającym afiliację od innych działań marketingu online.

W przypadku programu partnerskiego w e-commerce,  reklamodawcami  są sklepy internetowe, wydawcami  wszelkie serwisy i strony internetowe, które chcą promować te sklepy w zamian za prowizję od sprzedaży, a sieć partnerska (afiliacyjna),  za pośrednictwem systemu afiliacyjnego umożliwia zarabianie na tej współpracy każdej zaangażowanej stronie.

Programy partnerskie – korzyści

    • reklamodawcy mogą udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców
    • wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich i wszelkich narzędzi umożliwiających promowanie produktów na własnych powierzchniach online
    • system afiliacyjny dostarcza całego zaplecza technicznego oraz wsparcie, aby współpraca przebiegała sprawnie i z korzyścią dla każdej ze stron.

 

programy partnerskie

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z afiliacją, więcej na temat różnic między wydawcą a reklamodawcą dowiesz się z wpisu Wydawca czy Reklamodawca .

Programy partnerskie – Polska vs. Zachód

Potencjał wzrostu działań afiliacyjnych jest w Polsce bardzo duży.

W USA już 80% sprzedawców online korzysta z afiliacji, dla porównania, w naszym kraju oscyluje to na poziomie około 10%!

Oczywiście, taki stan rzeczy nie może dziwić, w Stanach Zjednoczonych afiliacja trwa już od, mniej więcej, 30 lat! Pierwsze programy partnerskie powstały tam już pod koniec lat 80-tych. W Polsce pierwsze programy partnerskie dla e-commerce zaczęły być uruchamiane około 2010 roku.

Program afiliacyjny Amazona ruszył w lipcu 1996 roku i trwa do dziś. Każdy, kto poleca produkty z Amazona poprzez linki afiliacyjne, otrzymuje prowizje od sprzedaży produktów, do których dojdzie z tych poleceń.

Jeff Bezos, założyciel i prezes Amazona, w nowej strategii marketingowej postanowił wypróbować możliwości jakie daje wynagradzanie za sprzedaże zrealizowane dzięki poleceniom. Była to wciąż nowość, więc sporo osób podeszło nieufnie do pomysłu Amazona. Bardzo szybko jednak okazało się, że jest to bardzo proste i skuteczne rozwiązanie. Afilianci (wydawcy online) nie musieli przecież robić nic więcej poza umieszczaniem linków afiliacyjnych do produktów na swoich stronach, a prowizje motywowały ich do dalszych działań. W ten sposób, afiliacja stała się jednym z filarów
marketingu internetowego w USA.

Programy partnerskie – jak to działa i kto na tym zarabia?

Dzięki programom partnerskim może zarabiać każda strona zaangażowana we współpracę:

Reklamodawca – bo sprzedaje więcej dzięki poleceniom wydawców

Wydawca – bo może zarabiać prowizję od sprzedaży na polecaniu produktów, bez konieczności posiadania tych produktów

Sieć afiliacyjna – bo zarabia prowizje od sprzedaży, dzięki udostępnianiu systemu do wspołpracy Reklamodawców z Wydawcami

WebePartners to sieć afiliacyjna, która swoje działania dedykuje ecommerce, czyli sklepom internetowym. Jeśli sklep internetowy chce reklamować swoje produkty na innych serwisach internetowych, w zamian za prowizję od sprzedaży, musi uruchomić program partnerski. Uruchamiając taki program, sklep staje się reklamodawcą.

Reklamodawcy, tworząc własne programy partnerskie, tworzą pole do współpracy z wydawcami online, z którymi rozliczają sie w dowolnym, ustalonym wcześniej modelu (CPC, CPS, CPL). Największą zaletą programów partnerskich jest to, że sklepy internetowe mogą rozliczać się z wydawcami w modelu Cost Per Sale, czyli prowizjyjnie od sprzedaży.

Kim są wydawcy w programach partnerskich? Każdy, kto w dużym lub mniejszym stopniu działa online. Mamy więc: właścicieli serwisów tematycznych, blogerów, influancerów, Youtuberów, użytkowników social media ( Facebook, Instagram, Snapchat, Pineterest), serwisy rabatowe, wyszukiwarki i porównywarki cenowe, a także właścicieli legalnych baz mailingowych. Na swoich powierzchniach polecają oni produkty w ramach programów partnerskich, dzięki czemu sklepy zarabiają więcej, a oni otrzymują prowizje od sprzedaży.

program partnerski wydawcy

Programy partnerskie – stale rosnąca sieć wydawców

Dwa główne podmioty programu partnerskiego to reklamodawca, ze swoim sklepem online oraz grono wydawców, czyli wszelkiego rodzaju serwisy www promujące jego ofertę.

Aby program partnerski był efektywny, muszą oni ściśle ze sobą współpracować, poprzez udostępnioną im przez sieć platformie. Współpraca ta opierać się w dużym stopniu na wzajemnym zaufaniu. Reklamodawca ufa, że jego wydawcy będą na swoich stronach promować ofertę jego sklepu w sposób etyczny, że będą aktualizować kampanie i dobierać kanały promocji do swojej grupy odbiorców, a wydawcy wiedzą, że za swoje działania zostaną wynagrodzeni na zasadach, które zostały jasno określone w regulaminie programu partnerskiego. Ta ścisła współpraca i wzajemność relacji przynosi obopólną korzyść w postaci budowania sieci zaangażowanych wydawców.

Reklamodawca z biegiem czasu będzie dysponował gronem zaufanych serwisów, które znając jego potrzeby i wymagania, a także dysponując szczegółowymi informacjami o odbiorcach oferty, będą mogli zapewnić skuteczną i konwertującą reklamę przez długi czas.

Program partnerski – rosnąca liczba odbiorców z różnych źródeł

Spektrum działań wydawców, jak i różnorodność tematyki ich serwisów, jest naprawdę ogromna. Oprócz stron korespondujących z branżą reklamowanego sklepu, nic nie stoi na przeszkodzie, by serwis, na pierwszy rzut oka niezwiązany z ofertą, również go reklamował. Wystarczy trochę kreatywności i wyobraźni, by produkty reklamodawcy wpasowały się w tematykę bloga. A różnorodność partnerów równa się różnorodności ich czytelników. Oferta sklepu dociera zatem do dużej liczby odbiorców jednocześnie!

Program partnerski – rosnąca świadomość marki i budowanie wizerunku.

Im więcej osób widzi reklamę sklepu, im częściej się ona pojawia na stronach www, tym większa liczba czytelników go zapamięta. Część z tych odbiorców reklamy, czy czytających rekomendujące wpisy, odwiedzi również docelową stronę. Wiedza na temat istnienia marki i jej produktów zaczyna wzrastać wśród osób regularnie korzystających z zasobów internetu. Spójne reklamy i kreacje, które udostępnia reklamodawca swoim wydawcom, zaczynają tworzyć pewien obraz marki w oczach czytelników. Tak zaczyna się budowanie wizerunku.

Drogi Reklamodawco, miej zatem na uwadze, że miarą Twojego sukcesu w programie partnerskim są nie tylko rosnące słupki sprzedaży. Twoje zaufanie, jakim darzysz wydawców, konsekwencja i spójność działań, zaprowadzą Cię do oddanego sztabu wirtualnych handlowców, którzy swoimi działaniami przyczynią się do wzrostu świadomości czytelników, a co za tym idzie – doprowadzą do zbudowania wizerunku Twojej marki.

marketer-wywiad program partnerski

Dzięki programowi partnerskiemu zbudujesz sieć wirualnych handlowców. Jeśi chcesz dowiedzieć się więcej jak to zrobić, wysłuchaj naszego webinaru.

Programy partnerskie – jak jest cel?

Głównym celem programów partnerskich jest wzrost sprzedaży w serwisie/sklepie internetowym reklamodawcy, dzięki poleceniom wydawców.

Tak więc, promocja oferty reklamodawcy, w ramach programu partnerskiego, ma trafiać do użytkowników Internetu, czyli potencjalnych klientów reklamodawcy. Im lepiej wydawcy dopasują taką promocję do swoich grup odbiorców, tym większe zyski popłyną zarówno w kierunku wydawców, jak i reklamodawców. Dzięki poleceniom wydawców użytkownicy klikają w banery, widżety produktowe lub linki afiliacyjne, przechodzą do serwisu/sklepu reklamodawcy i dokonują tam zakupu. Dzięki temu użytkownik kupuje produkt, którego szukał, wydawca zarabia, poprzez otrzymanie prowizji od jego zakupów, a reklamodawca zarabia więcej, ponieważ zwiększa sprzedaż. 

Programy partnerskie – długofalowa współpraca a nie szybka kampania

Programy partnerskie to nie jest szybka kampania, ale długofalowa współpraca, polegająca na budowaniu własnej sieci wydawców. Musimy cały czas pamiętać, że marketing afiliacyjny, czyli marketing efektywnościowy gdzie płacimy wyłącznie za efekty sprzedaży,  jest idealny z perspektywy reklamodawcy, ale jednocześnie najtrudniejszy z perspektywy wydawcy. Dlatego czasami mijają miesiące zanim reklamodawca zachęci do programu taką liczbę potencjalnych partnerów, że powstanie silna sieć wydawców, którzy całe ryzyko niepowodzenia prowadzonych dzialań, wezmą na siebie. Ale gdy się już to uda, korzyści z posiadania własnej sieci wydawców, nie da się przecenić.

Sieć afiliacyjna nieustannie prowadzi działania w celu pozyskiwania nowych wydawców do programów partnerskich. To samo może i powinien robić każdy reklamodawca, niezależnie od działań prowadzonych przez sieć. Najcenniejszymi wydawcami są oczywiście ci contentowi, na przykład, blogerzy. Coraz większą grupę tworzą też użytkownicy social mediów. Aby zostać wydawcą nie trzeba prowadzić serwisu, wystarczy fanpage na Facebooku, konto na Instagramie czy kanał na Youtubie. W webePartners mamy już kilkanaście tysięcy wydawców, a każdego dnia rejestrują się nowi! W naszej bazie można znaleźć zarówno znanych blogerów i Youtuberów, jak i doskonale znane wszystkim serwisy tematyczne, rabatowe, cashbackowe czy porównywarki cenowe.

Wydawca w programach partnerskich nie tylko dołącza do programu, ale musi zacząć w nim aktywnie działać, aby móc na takiej współpracy zarobić. Umożliwiamy wydawcom korzystanie z różnych narzędzi do promocji programów partnerskich, a najprostszym  są linki afiliacyjne. Dzięki linkom afiliacyjnym wydawcy mogą efektywnie promować wybrane produkty ze sklepów internetowych i polecać właśnie te, które są najlepiej dopasowane do ich grup odbiorców. Oprócz linków afiliacyjnych wydawcy mają do dyspozycji widżety produktowe, banery i pliki xml.

Programy partnerskie – rozliczanie

Wyróżniamy wiele modeli rozliczeniowych w ramach programów partnerskich, jednak w działaniach e-commerce zdecydowanie najpopularniejszy jest model CPS, czyli Cost Per Sale. Oznacza to, że reklamodawca wypłaca wydawcy prowizje za pozytywnie zakończone transakcje, czyli gdy towar został opłacony i odebrany przez kupującego.

Model ten jest dla reklamodawców bezpieczny, ponieważ to wydawca przyjmuje ryzyko niepowodzenia kampanii. Należy pamiętać, że program partnerski musi oferować na tyle dobre warunki i wysokość prowizji, aby wydawca był skłonny takie ryzyko podjąć.

Kiedy jest najlepszy czas, aby uruchomić program partnerski?

Programy partnerskie są długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego ich szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, satysfakcjonujące wyniki nie nadejdą z dnia na dzień, dlatego bardzo istotna jest cierpliwość oraz regularne działania w pozyskiwaniu najbardziej efektywnych wydawców. Przy odpowiednim zaangażowaniu reklamodawcy i sieci afiliacyjnej, wspólne działania szybko przynoszą oczekiwane efekty.

Program partnerski – jak zacząć?

Aby uruchomić własny program partnerski w sieci webePartners, należy skontaktować się z nami w celu otrzymania oferty i podpisania umowy. W umowie między siecią a reklamodawcą określone są wzajemne zobowiązania oraz warunki wynagradzania wydawców:  wysokość prowizji w programach partnerskich (zawsze ustalana samodzielnie przez reklamodawcę) czy okres żywotności cookies. Po podpisaniu umowy, reklamodawca implementuje kod śledzenia sprzedaży na w swoim sklepie internetowym, przesyła nam dynamicznie generowany plik xml i program partnerski może ruszać.

Warunki programu partnerskiego

Najważniejsze jest, żeby współpraca pomiędzy reklamodawcami i wydawcami była korzystna dla obu stron. To podstawowa sprawa, o której reklamodawca powinien pamiętać na każdym etapie współpracy, nie tylko w procesie pozyskiwania wydawców do programu partnerskiego. Wysoka prowizja to pierwszy argument, aby zachęcić do współpracy wydawców. Ale nie tylko wysokość prowizji jest wyznacznikiem atrakcyjności programu partnerskiego, choć to jedna z najważniejszych informacji dla potencjalnego wydawcy. Oto kilka innych ważnych wskaźników:

  • wysokość koszyka zakupowego – z perspektywy wydawcy, im droższe produkty w sklepie lub im większa ich liczba w przeciętnym koszyku zakupowym, tym lepiej, bo wówczas nawet przy niższej prowizji łatwiej osiągnąć satysfakcjonujące zyski
  • intuicyjny proces zakupowy – to bardzo istotny czynnik, gdyż przy zbyt skomplikowanym procesie zakupowym, współczynnik nie ukończonych zamówień wzrasta, czyli maleje konwersja sprzedaży, co ma bardzo negatywny wpływ na zyski z prowadzonych działań
  • estetyczny wygląd strony sklepu oraz – w czasach YouTuba, Facebooka, Pinteresta i Instagrama, gdzie króluje obraz i piękne kadry, wydawcy dużą uwagę przywiązują do tego jak wygląda serwis, który promują, bo pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie podczas decyzji zakupowych
  • żywotność cookies – czyli czas przez jaki prowizja naliczana jest dla wydawcy, od momentu pierwszej wizyty w serwisie reklamodawcy
  • rodzaj asortymentu i ceny produktów w sklepie – nawet najpiękniejszy sklep z najlepszymi produktami, ale w niekonkurencyjnych cenach, może odstraszyć najlepszych wydawców.

Po uruchomieniu programu partnerskiego, rozpoczyna się proces tworzenia sieci wydawców. Reklamodawca ma dużą swobodę przy jej budowaniu. Może samodzielnie wysyłać zaproszenia  wydawcom dzięki funkcji affiliate marketplace dostępnej w panelu reklamodawcy. Weryfikuje także tych wydawców, którzy sami zgłosili chęć uczestnictwa w programie lub zgłosili się na zaproszenie sieci afiliacyjnej. W trakcie współpracy, reklamodawca ma dostęp do pełnych danych i statystyk z działań wydawców, może przekazywać banery i kody rabatowe oraz optymalizować współpracę z wydawcami na każdym etapie. Dzięki kompleksowej współpracy z wydawcami, programy partnerskie znacząco wpływają na przychody w sklepach internetowych.

Programy partnerskie – jak wydawcy mogą promować oferty reklamodawców?

To jedno z najczęściej pojawiających się pytań od wydawców. Wydawcy mogą promować produkty z programów partnerskich wszędzie, gdzie tylko możliwe jest zamieszczenie baneru reklamowego, widgeta produktowego lub linka afiliacyjnego! O ile banery i widżety mają ograniczenia, co do miejsc gdzie można je publikować (działają wyłącznie na własnych stronach internetowych), to linki afiliacyjne można publikować również w serwisach i systemach zewnętrznych, takich jak: media społecznościowe, blogi innych osób (w formie komentarzy), dowolnych komunikatorach, w mailach, itp. Dzięki temu możliwości dotarcia do wielu osób, poprzez różne formy przekazu (zdjęcia, wideo, tekst), znacznie się zwiększyły na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Programy partnerskie w praktyce

Program partnerski to w praktyce sieć wirtualnych wydawców, którzy promują reklamodawcę na różnorodnych powierzchniach online.

1. Blogerzy

Osoby piszące blogi, budując swoją markę osobistą stają się influencerami. Przy zachowaniu lojalności i sympatii swoich użytkowników, mogą osiągnąć nie lada sukces. Autorzy blogów posiadają bardzo silnie skoncentrowaną grupę odbiorców, którą cechuje zaufanie i wierność do twórcy. Blogi mocno kształtują opinie u swoich czytelników, nawet jeśli ich tematyka jest głównie lifestylowa. Blogerzy dbając o swoich czytelników i nie chcąc stracić ich zaufania, starannie dobierając przekazywane treści. Zwracają szczególną uwagę na jakość, a nie ilość. Podejście jakościowe świetnie oddaje istotę modelu Cost Per Sale. Polecane produkty z programów partnerskich są precyzyjnie dobierane do grupy odbiorców, co przekłada się na duże zaangażowanie i wysoką konwersję sprzedaży w sklepie reklamodawcy dzięki linkom afiliacyjnym.

generator linków link afiliacyjny

 

W zależności od wydawcy, każdy znajduje swój sposób na osiąganie najlepszych efektów w promowaniu produktów z programów partnerskich. Na przykładzie blogerów wygląda to najczęściej tak, że przygotowują oni wpisy na temat wybranych produktów, a następnie dodają do wpisu linki afiliacyjne. Dzięki temu, gdy czytelnik kliknie w link afiliacyjny, przejdzie do sklepu i zakupi jakiś produkt, transakcja zostanie zliczona przez afiliacyjny system śledzący i przypisana wydawcy odpowiednia prowizja. Dla reklamodawcy jest to podwójna korzyści, z jednej strony zwiększa sprzedaż w sklepie, z drugiej, jego produkty są promowane na popularnych blogach i serwisach, a więc otrzymuje też korzyści wizerunkowe!

generator linków link afiliacyjny

2. Serwisy tematyczne

Tematyka, jaką poruszają strony internetowe i ich wygląd graficzny są bardzo różnorodne i nie sposób podać wszystkie przykłady. Serwisy tematyczne mogą zawierać poważne artykuły, być mocno opiniotwórcze, ale mogą też zawierać lekkie, lifestylowe teksty czy składać się tylko ze zbioru śmiesznych memów. Serwisy te mają stricte określoną grupę swoich odbiorców, do których kierują swoje treści. Serwisy tematycznie chętnie biorą udział w programach partnerskich dobierając produkty, którymi potencjalnie są zainteresowani ich odbiorcy. Im lepiej dobrana grupa produktów, tym większy sukces.

Ale co w przypadku, gdy serwis porusza wiele tematów i nie daje się zaszufladkować w jednej tematyce? To także korzystna opcja! Dzięki rozmaitości, strona taka może pokazywać moc produktów z wielu kategorii jednocześnie i trafiać do wielu różnych odbiorców. Takie rozwiązanie sprawia, że na dany sklep i produkt może trafić osoba, która do tej pory nie była zainteresowana podobnym asortymentem. W takim przypadku bardzo dobrym rązwiązaniem są rotujące widgety produktowe, dzięki którym w jednaj kreacji można pokazać wiele produktów.


programy partnerskie widget

3. Wyszukiwarki i porównywarki produktów

Dzięki wyszukiwarkom i porównywarkom produktów, ogrom ofert, które są dostępne w internecie, można wreszcie ogarnąć i uporządkować. Dzięki porównywarkom, produkty można posegregować na najróżniejsze sposoby: według ceny, popularności, producenta, marki, a nawet koloru czy rozmiaru. Porównywarki produktów są coraz bardziej dokładne i porównują coraz więcej parametrów, aby kupowanie było przyjemnością i aby odciążyć użytkowników od ogromu pracy, jaka jest z tym związana.

Dzięki plikom xml, które zawierają pełne oferty sklepów internetowych i są dostępne dla wydawców w sieci afiliacyjnej, porównywarki i wyszukiwarki produktów również mogą efektywnie współpracować w programach partnerskich. Dla reklamodawcy wyświetlanie oferty w takich miejscach ma same plusy- asortyment jego sklepu trafi do bardzo szerokiego spektrum odbiorców, bo ze względu na popularność tego sposobu wyszukiwania ofert przez użytkowników internetu, porównywarki osiągają bardzo wysokie wyniki oglądalności. Liczba wyświetleń w ciągu dnia sięga nawet wartości milionowych. Dzięki programowi partnerskiemu w modelu Cost Per Sale, reklamodawca nie płaci za przeglądanie oferty, tylko za realną sprzedaż!


porównywarka produktów weydawca - program partnerski

Okazje.Info.pl to jedna z najpopularniejszych porównywarek produktów, gdzie przedstawiane są produkty ze wszystkich możliwych branż

4. Kody rabatowe czyli serwisy kuponowe

Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego w e-commerce. Papierowe kupony wycinane z gazet, sprawnie przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy Back to School. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media.

Kody rabatowe świetnie wspomagają rozwój programów partnerskich. Przede wszystkim motywują wydawców do działania. Kody rabatowe bardzo chętnie przekazują swoim odbiorcom wszyscy wydawcy, choć niewątpliwe najbardziej efektywnie wykorzystują jest serwisy kuponowe. Strony z kuponami rabatowymi i promocjami odwiedzają klienci, którzy już są zainteresowani zakupem, ale jeszcze szukają lepszej oferty cenowej na rynku online.


serwis rabatowy popularny wydawca w programie partnerskim

Picodi.com to bardzo popularny serwis rabatowy, gdzie można znaleźć najgorętsze rabaty i zniżki

 

Programy partnerskie – korzyści współpracy z siecią afiliacyjną

programy partnerskie korzyści

1. Koszty promocji rozliczane wyłącznie za efekty sprzedaży

Brak kosztów za kampanię gdy nie dochodzi do sprzedaży, to największy atut własnego programu partnerskiego. Reklamodawca może działać bez stresu, że ponosi nakłady finansowe na działania, które nie przekładają się na sprzedaż. Program partnerski to gwarancja zwrotu inwestycji w marketing.

2. Duża liczba wydawców w jednym miejscu, stale rosnąca sieć współpracująca w modelu „za efekt”

Blogerzy, serwisy tematyczne, rabatowe, porównywarki cenowe… są ich tysiące, codziennie rejestrują się nowi i wszyscy dostępni są w jednym miejscu, gotowi by promować sklep internetowy! Uruchamiając program partnerski reklamodawca otrzymuje nieograniczony dostęp do wirtualnego sztabu handlowców, którzy po akceptacji do programu rozpoczną jego aktywną promocję. Reklamodawca nie musi poświęcać czasu na poszukiwanie wydawców do współpracy, gdyż zajmuje się tym sieć afiliacyjna.

3. Promocja na wielu serwisach jednocześnie

Wirtualni handlowcy, czyli wydawcy, reklamują produkty i usługi, wykorzystując do tego narzędzia dostępne w sieci afiliacyjnej. Dlatego oferta sklepu pojawia się jednocześnie w wyszukiwarce produktów, na blogu, w social media, a udostępniony kod rabatowy, w największych serwisach rabatowych.

4. Wzrost ruchu przychodzącego i wzrost sprzedaży, statystyki i rozliczenia dostępne w jednym miejscu

Statystyki kampanii prowadzonych przez wszystkich wydawców są stale dostępne w panelu reklamodawcy. Znajdują się tam szczegółowe dane na temat ruchu jaki generują wydawcy oraz transakcji, jakie dzięki temu są realizowane. Można analizować działania wydawców w ujęciu zbiorczym jak i w rozbiciu na każdego wydawcę. Kampanie można optymizować w każdym momencie jej trwania. Na koniec okresu rozliczeniowego jest wystawiana zbiorcza faktura, dzięki czemu nie trzeba rozliczać się z każdym wydawcą bezpośrednio.

5. Stały kontakt i opieka Affiliate Managera, wsparcie w kwestiach rozwoju programu partnerskiego

Jeśli reklamodawca chce zaprosić do współpracy konkretnego wydawcę, którego nie jest jeszcze zarejestrowany w sieci afiliacyjnej, to wystarczy, że skontaktuje się ze swoim Affiliate Managerem, a on postara się, by wydawca dołączył do programu partnerskiego. Affiliate Manager czuwa również, aby dobrze łączyć wydawców z najbardziej odpowiednimi dla nich programami partnerskimi i odwrotnie, bo to podstawowy klucz do sukcesu we współpracy partnerskiej. Affiliate Manager wskazuje również, jakie działania mogą zwiększyć konwersję w konkretnym przypadku, z kim warto nawiązać współpracę, jakie działania wdrożyć, by program partnerski przynosił jeszcze większe efekty.

6. Minimum formalności i zbiorcze rozliczanie z wydawcami (jedna faktura)

Podejmując współpracę z wybranym wydawcą, reklamodawca nie musi za każdym razem podpisywać umowy i ustalać warunków współpracy. Wszystko dzieje się w systemie afiliacyjnym udostępnianym przez sieć afiliacyjną i jest nawigowane przez Affiliate Managerów. Reklamodawca rozlicza się z wydawcami na podstawie zbiorczej faktury, raz w miesiącu.

Najlepsze programy partnerskie w webePartners


Serdecznie zachęcamy do obejrzenia wywiadu z Ewą Dudek, CEO webePartners, w którym opowiada jak budowała swój biznes online, jak działają programy partnerskie i dlaczego jest to branża, która w Polsce od 5 lat rozwija się dynamicznie.  Gdy w 2010 roku powstawała sieć webePartners, o afiliacji i programach partnerskich praktycznie nikt nie słyszał. Dlatego początki były ciężkie, o czym Ewa wspomina w wywiadzie. Co spowodowało, że się nie poddała i dążyła do celu? Na pewno warto posłuchać.

 

 

W ciągu 10 lat działalności, w sieci webePartners uruchomiliśmy ponad 1500 programów partnerskich. Spesjalizujemy się w programach partnerskich dla sklepów internetowych. Współpracowaliśmy i współpracujemy z takimi markami jak: Cropp, House, Meble Vox, Magnat, Śnieżka, Castorama czy Answear. W jednym momencie, w naszej ofercie, jest dostępnych kilkaset programów partnerskich z najróżniejszych dziedzin. Wśród sklepów modowych możemy pochwalić się takimi markami jak Orsay, z kosmetyków – Triny, z rozrywki Tania Książka, a z elektroniki Bestcena. Współpracujemy nie tylko z dużymi markami, ale również mniejszymi, niszowymi. Dzięki temu, zarówno reklamodawcom jak i wydawcom gwarantujemy, że każdy znajdzie dla siebie odpowiedniego partnera do współpracy. Mamy programy partnerskie ze wszystkich możliwych kategorii produktowych, takich jak: moda, zdrowie i uroda, dom i ogród, dla dzieci, elektronika, książki i gadżety, sport i rekreacja. Powoduje to, że w naszej bazie wirtualnych produktów, przeznaczonych do sprzedaży, mam ponad 3 miliony pozycji. Dlatego każdy wydawca znajdzie u nas produkt, który może polecać i zarabiać na swoich poleceniach.

Ponieważ uruchamiamy głównie programy partnerskie sklepom internetowym, opieramy się przede wszystkim na modelu CPS, czyli Cost Per Sale. Oznacza to, że reklamodawcy rozliczają się tylko za sfinalizowane transakcje. Jest do dla nich „najbezpieczniejszy model”, ponieważ  nie ponoszą żadnego ryzyka prowadzonych działań przez wydawców. Jeżeli transakcja, zainicjowana przez wydawcę, finalnie nie dojdzie do skutku, reklamodawca nie musi wypłacać za nią prowizji. Sklepom internetowym, które nie słyszały wcześniej o afiliacji może się to wydać nieprawdopodobne, ale nie ma tu żadnego haczyka. 🙂


Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z programami partnerskimi, koniecznie przeczytaj:

Marketing afiliacyjny – dobra strategia aby osiągać systematyczny wzrost sprzedaży

Program afiliacyjny – przykłady rozwiązań z Zachodu

(Autentyczny) marketing afiliacyjny a media społecznościowe

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:


Data publikacji: 03.01.2021