Widgets (widgety produktowe) stanowią już nieodłączną część serwisów internetowych. Spotykamy się z nim na co dzień,  nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Czym właściwie są widgety i w jaki sposób wykorzystujemy je w afiliacji?

Widgets (widgety produktowe) – co to jest?

W skrócie jest to graficzny nośnik informacji. Widgetem może być, na przykład informacja o pogodzie, którą widzimy codziennie na ekranie naszego smartfona, dacie czy godzinie. Widgety informują wizualnie o stanie wybranych programów lub aplikacji  na komputerze czy smartfonie  Ich forma graficzna jest różna, a co istotne najczęściej możemy ją  zmieniać i personalizować według własnego pomysłu.

Widgets (widgety produktowe) w afiliacji

Widgety produktowe bardzo dobrze przyjęły się w afiliacji. Widgety to estetyczne kreacje reklamowe, przedstawiające w sposób kafelkowy zdjęcia wybranych produktów, wraz z ich nazwą i ceną, oraz automatycznie przypisanymi linkami afiliacyjnymi do tych produktów. Dzięki temu system afiliacyjny zlicza:

  • każde kliknięcie w produkt znajdujący się w widżecie i przejście na stronę reklamodawcy
  • akcje i sprzedaże, które dochodzą do skutku z kliknięcia w widgeta
  • prowizje od tych akcji i sprzedaży na konto wydawcy

Widgety produktowe tworzone są w generatorze widgetów przez wydawców, po dołaczeniu do programów afiliacyjnych. Widgety (widgets) mogą być poziome i pionowe, a co najważniejsze, są responsywne. Oznacza to, że automatycznie dopasowują się wielkością do urządzeń, na których są wyświetlane.

Widgety produktowe (widgets) można graficznie dopasowywać do wyglądu własnej strony czy bloga, edytować kolor tła, ramki, wygląd opisu czy ceny. W jednym widgecie można przedstawić produkty od jednego reklamodawcy lub kilku reklamodawców. Idelanie sprawdzają się na blogach i serwisach tematycznych.

WAŻNE: NAJWIĘKSZY ATUT WIDGETÓW PRODUKTOWYCH

Widgety produktowe nie mają daty ważności. Co oznacza, że raz zamieszczone widgety (widgets) w sieci, będą pracowały dla ciebie do czasu, aż nie zostaną usunięte lub zmienione. Dlatego widgety produktowe rewelacyjnie sprawdzają się w tzn.”wiecznie żywych treściach” (evergreen content).  

Widgety produktowe (widgets) w afiliacji – do czego służą?

Ilość narzędzi afiliacyjnych nie jest tak szeroka jak talia kart. Chociaż link afiliacyjny czy baner możemy umieścić w różnych miejscach, to jednak często zdarza się, że nie przykuwają one takiej uwagi jakiej byśmy sobie życzyli. Widgety (widgets) natomiast mają bardzo istotne cechy:

  • są atrakcyjne wizualnie
  • mogą być statyczne lub dynamiczne
  • mogą być personalizowane
  • łatwo wkomponować je na swojej stronie
  • są responsywne
  • nie są nachalne

Widgety zachęcają użytkowników do kliknięcia w nie, ponieważ ich graficzna strona jest dużo bardziej zachecająca i dyskretna niż tradycyjny baner. Widgety (widgets) stanowią atrakcyjną i ciekawą alternatywę dla banerów reklamowych. A co najważniejsze, można je z łatwością dostosować je grafiki naszej strony. Produkty w widgetach mają podpięte linki afiliacyjne, dlatego za każdym razem, gdy ktoś kliknie w dowolny produkt zamieszczony w widgecie, zostanie przeniesiony do sklepu reklamodawcy, a wydawca otrzyma prowizję jeśli dojdzie dzięki temu do sprzedaży.

Widgety produktowe (widgets) – gdzie najskuteczniej je wykorzystać?

Widgety najchętniej wykorzystują blogerzy, serwisy tematyczne i wyszukiwarki produktów. Za ich pomocą widgetów można  przedstawić od kilku do nawet kilkudziesięciu produktów, od różnych reklamodawców. Ważne, aby produkty dodane do widgetów były spójne z treścią strony, na której są prezentowane.  Aby wstawić widget, wystarczy skopiować kod wygenerowanego widgeta i umieścić w kodzie strony. Widgetów nie możemy wstawiać na profilach w social media ( YouTube, Facebook czy Instagram) gdyż nie mamy możliwości wklejenia tam kodu widgeta.

Widgety produktowe (widgets)  kontra baner

Widgety mają dużą przewagą nad innym graficznym narzędziem afiliacyjnym, czyli banerami. Banery przygotowywane są przez reklamodawców i ich warstwa wizualna nie każdemu wydawcy może przypaść do gustu., np. z powodu niekompatybilnej ze stroną kolorystyki. Natomiast widget, od początku do końca, tworzy sam wydawca, dowolnie generując jego wygląd. Często strony przeładowane są kreacjami banerowymi przedstawiającymi ofertę różnych sklepów. Za pomocą widgetów, możemy zredukować je do jednego miejsca. Najlepiej zilustruje to poniższy przykład:

Kasia prowadzi bloga modowego, umieszczając na nim banery różnych programów partnerskich oferujących sukienki. Każda grafika wygląda inaczej i nie są one spójne z wyglądem strony. Blogerka postanawia zmienić koncepcję i generuje widget, w którym znajdują się wszystkie najładniejsze, jej zdaniem, produkty. Odpowiednio dopasowuje jego wygląd, tak, aby dobrze prezentował się na jej stronie. Dzięki temu może zrezygnować z dużej liczby banerów i skondensować ich treść do jednej, atrakcyjnej wizualnie grafiki.

Przykład Kasi pokazuje jak dużą przewagę mają widgety nad tradycyjnymi banerami. Dzięki nim zachowamy spójność naszego bloga lub serwisu. Taka forma przedstawienia oferty sklepu sprawi również, że użytkownicy chętniej w nią klikną.

Widgety produktowe (widgets) – czyli zarabianie na polecaniu produktów

Generując widget i dodając do niego produkty (nawet różnych reklamodawców), nie musimy się przejmować dodawaniem do nich linków afiliacyjnych. Gotowy widget zawiera w swoim skrypcie linki do wszystkich składowych produktów bez konieczności generowania ich. Mamy więc pewność, że po kliknięciu w dowolny obrazek i zakupach, transakcja zostanie zliczona na nasze konto.

Estetyczne przygotowane widgety na pewno zachęcą też użytkowników do sprawdzenia konkretnego produktu lub sklepu. Widgety są znacznie atrakcyjniejsze wizualnie, niż banery czy zwykłe linki afiliacyjne i może wydawać się, że stanowią integralną część strony. Co równie istotne, możemy je dowolnie modyfikować i dostosowywać do panujących trendów czy wymagań użytkowników.

Generując widget na swoim koncie wydawcy, pierwszym etapem jest wybranie produktów jakie mają wyświetlać się widgecie. Ważne jest, aby pokazywane produkty nawiązywały do treści strony, na której widget będzie prezentowany. To pozytywnie wpłynie na wysokość konwersji, gdyż odbiorcy treści będą potencjalnie zainteresowani właśnie tymi produktami. Ale co jest najistotniejsze z perspektywy wydawcy to fakt, że użytkownik po przejściu do sklepu reklamodawcy nie musi dokonać zakupu produktu, na który kliknął w widżecie. Prowizja należy się wydawcy od każdego zakupu, jakiego ten użytkownik dokona w tym sklepie, w ciągu co najmniej 30 dni, czyli w ciągu żywotności plików cookies,

Widgety produktowe (widgets) – jak je generować w webePartners

Jeśli chcemy, aby użytkownicy naszej strony czy bloga uważali te narzędzia za naprawdę użyteczne, powinniśmy starannie dobierać ich zawartość. Zdecydowanie nie może tematycznie odbiegać od publikowanej przez nas treści. Dobrze, gdy styl tego narzędzia odpowiednio komponuje się z estetyką naszej strony. Na szczęście jest to możliwe dzięki dobraniu odpowiedniej kolorystyki. W zamian widget oferuje nam przecież właściwe zagospodarowanie przestrzeni, a jak wiemy, oko przeglądającego najczęściej koncentruje się na pierwszym widoku monitora, czyli zanim cokolwiek przescrollujemy. Przy prostocie konstrukcji widgeta, jego uniwersalność jest naprawdę warta uwagi. Korzysta z nich wielu marketerów i specjalistów do spraw jakości strony. Teraz możesz skorzystać również Ty!

Stworzenie widgetu nie jest skomplikowane, a za jego pomocą możemy generować większą sprzedaż wielu produktów reklamodawcy. Skupimy się teraz na tym jak go skonstruować za pomocą naszego panelu. Wystarczy, że po zalogowaniu wejdziemy w zakładkę Narzędzia i tam wybierzemy opcję Widgety >> Dodaj nowy widget.

widget webepartners filtr wyszukiwania

Jak widać na powyższym obrazku, na początku należy wybrać kilka interesujących nas parametrów.

1. Szukana fraza – tutaj możemy wpisać interesujący nas produkt, np. kubek, książka, walizka etc.

2. Cena od-do – wykorzystując ten filtr wybieramy odpowiedni dla nas przedział cenowy produktów

3. Program – tutaj wybieramy interesujący nas program partnerski, którego produkty chcielibyśmy dodać

4. Kategoria – możemy również wyszukać produkt za pomocą kategorii, np. moda czy gadżety

5. Kolor – z tej opcji warto skorzystać, jeżeli widget ma zawierać produkty o podobnej kolorystyce

6. Marka – istnieje również możliwość wyszukania produktów konkretnej marki

Aby dodać produkt do widgetu, wystarczy najechać na niego kursorem i kliknąć w znak plus. Standardowo, aby był on atrakcyjny wizualnie, powinniśmy wykorzystać przynajmniej 5 produktów.

Gdy wybraliśmy już produkty, które znajdą się w naszym zestawieniu, naciskamy przycisk Przejdź dalej na dole strony, aby móc spersonalizować jego wygląd.

Widgety produktowe (widgets) – personalizacja

 

Orientacja – do wyboru mamy dwie wersje widgetu pionową lub poziomą, wszystko zależy od tego, w jakim miejscu na stronie chcemy go umieścić

Slider – czyli opcja, w której produkty w widgecie przesuwają się automatycznie. Należy pamiętać, żeby dodać tutaj przynajmniej 5 produktów.

Statyczny – w tym wypadku produkty nie przesuwają się. Jeżeli wybierzemy więcej produktów, będą one wyświetlały się losowo przy każdym odświeżeniu strony.

Kafelki – tutaj produkty wyświetlają się jako kafelki. Gdy wybierzemy ich większą ilość, mamy możliwość dowolnej edycji wyglądu.

Kolor tła/ramki/wnętrza/tekstu – aby spersonalizować widget kolorystycznie, możemy skorzystać z tych opcji

widget w webepartners oznaczenie kolorów

Efekty – do wyboru mamy kilka różnych efektów, które sprawią, że widget będzie bardziej atrakcyjny, animują one poszczególne kafelki po najechaniu na nie kursoerem

Cena/reklamodawca/opis/link – tu wybieramy, które z tych informacji mają się pojawić się w naszym widgecie

Oczywiście każdą opcję możemy do woli testować, aby nasz widget jak najlepiej prezentował się na stronie.

Kiedy już spersonalizujemy wszystkie parametry, klikamy Zapisz widget. Następnie zostaniemy poproszeni o nazwanie widgeta, dzięki czemu łatwiej go będzie zlokalizować.

Widgety produktowe (widgets) – umieszczanie kodu na stronie

Ostatnim krokiem jest pobranie unikalnego kodu, który umieścimy potem na naszej stronie w miejscu, gdzie widget ma się on pojawić. Aby znaleźć kod widgetu, klikamy w zakładkę Moje widgety.

widget lista wygenerowanych w panelu webepartners

Wybieramy interesujący nas widget i klikamy button Pobierz kod w kolumnie Akcja. Wtedy wyświetli się nam kod widgeta, który możemy umieścić na stronie. W każdej chwili, możemy też edytować naszą kreację.

Po umieszczeniu kodu na stronie, widget będzie wyświetlał się w miejscu docelowym. Możemy oczywiście umieścić go na różnych stronach.


Widgety produktowe (widgets) w praktyce

Gotowe widgety będą się wyświetlać na twoich stronach tak długo, jak będziesz tego potrzebował. Pamiętaj, że jeżeli jakiś produkt zniknie z xmla sklepu, zostanie w widgecie automatycznie zastąpiony innym. Oczywiście, w każdej chwili możesz modyfikować swoje zestawy, dodając lub zmieniając produkty albo modyfikując styl.

widget wikilistka wózki dla dzieci

Przykład zastosowania widgetu na blogu wikilistka.pl

 


Widgety doskonale sprawdzają się na blogu czy serwisie tematycznym i z pewnością przykują uwagę użytkowników! Na naszej stronie internetowej za pomocą widgetów przedstawiamy produkty, jakie można znaleźć w sklepach reklamodawców współpracujących z siecią webePartners. Dzięki temu, wydawcy szybko mogą zorientować się w ofercie danego sklepu i zadecydować o współpracy.

widget mintinspirations biała kuchnia

Widget na stronie mintyinspirations.pl


Generowanie i korzystanie z widgetów jest bardzo proste. Opcja ta jest już od jakiegoś czasu dostępna w webePartners, a my cały czas staramy się udoskonalać to narzędzie. Jest to nowoczesne i atrakcyjne rozwiązanie, która na pewno przyciągnie uwagę użytkowników oraz zwiększy klikalność w produkty reklamodawców.

widget markieter komsetyki naturalne

Widget produktowy na stronie markieter.pl


Widgety produktowe (widgets) – dlaczego warto na nich zarabiać?

  •   bardzo łatwo je tworzyć dzięki intuicyjnemu generatorowi widgetów

  •   można wybrać wielkość widgeta i liczbę prezentowanych produktów

  •   widget może być statyczny lub dynamiczny ( produkty mogą się przesuwać)

  •   w jednym widgecie można prezentować produkty jednego lub kilku reklamodawców

  •   produkty można zestawiać tematycznie, kolorystycznie, cenowo,  sezonowo i na wiele innych sposobów

  •   łatwo wkomponować na bloga lub serwis dopasowując do własnej kolorystyki

  •   są estetyczne i nienachalne ale jednocześnie przyciągają uwagę, dzięki czemu są chętnie klikane (a o to nam przecież chodzi najbardziej)

  •   łatwo je modyfikować i aktualizować gdy zmieniamy wygląd bloga lub serwisu

 


 

widget dolacz do webepartners

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 16.10.2019