Spotykamy się z nim na co dzień, ale często nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Widget stanowi nieodłączną część serwisów internetowych czy urządzeń mobilnych. Czym właściwie jest i w jaki sposób wykorzystać go w afiliacji?

Co to jest widget?

W skrócie jest to po prostu graficzny nośnik informacji. Widgetem może być, na przykład, znana nam bardzo dobrze informacja o pogodzie, która widzimy codziennie na ekranie naszego smartfona. Przekazując w formie grafiki jakąś informację, datę, godzinę, pogodę czy (jak w przypadku afiliacji) cenę wykorzystujemy właśnie widget. Jego forma wizualna jest różna i możemy ją modyfikować według własnego pomysłu.

Do czego służą widgety w afiliacji?

Ilość narzędzi afiliacyjnych nie jest tak szeroka jak talia kart. Chociaż link afiliacyjny czy baner możemy umieścić w różnych miejscach, to jednak często zdarza się, że nie przykuwają one takiej uwagi jakiej byśmy sobie życzyli. Widget natomiast ma dwie bardzo istotne cechy: jest atrakcyjny wizualnie, zwracając uwagę użytkowników, oraz jest niejednolity, to znaczy, że możemy stworzyć go według własnego pomysłu, dobierając, np. produkty różnych reklamodawców czy wygenerować ich wygląd tak jak nam się podoba!

Widgety mają przede wszystkim zachęcić użytkownika do kliknięcia, ponieważ ich graficzna strona może być dla nich intrygująca. Podczas gdy niezbyt estetyczne banery reklamowe zalewają nas z każdego serwisu, widget stanowi atrakcyjną i ciekawą alternatywę. A co najważniejsze, możemy z łatwością dostosować go do zawartości naszej strony. Produkty w widgetach mają podpięty link afiliacyjny, dlatego za każdym razem, gdy ktoś kliknie w produkt, zostanie przeniesiony do sklepu reklamodawcy, a my otrzymamy prowizję jeśli go kupi.

Gdzie wykorzystać?

Z widgetów korzystamy na naszych stronach. Najchętniej wykorzystują je blogerzy i serwisy tematyczne, gdyż za ich pomocą mogą z łatwością przedstawić kilka produktów, nawet różnych reklamodawców, a także zwiększyć atrakcyjność wizualną swojej strony. Aby wstawić widget, wystarczy skopiować jego kod i umieścić na stronie. Widget jest skryptem dlatego nie możemy użyć go na profilach socialmediowych, jak Facebook czy Instagram.

Widget a baner

Widgety mają dużą przewagą nad innym graficznym narzędziem afiliacyjnym, czyli banerami. Banery przygotowywane są przez reklamodawców i ich warstwa wizualna nie każdemu wydawcy może przypaść do gustu., np. z powodu niekompatybilnej ze stroną kolorystyki. Natomiast widget, od początku do końca, tworzy sam wydawca, dowolnie generując jego wygląd. Często strony przeładowane są kreacjami banerowymi przedstawiającymi ofertę różnych sklepów. Za pomocą widgetów, możemy zredukować je do jednego miejsca. Najlepiej zilustruje to poniższy przykład:

Kasia prowadzi bloga modowego, umieszczając na nim banery różnych programów partnerskich oferujących sukienki. Każda grafika wygląda inaczej i nie są one spójne z wyglądem strony. Blogerka postanawia zmienić koncepcję i generuje widget, w którym znajdują się wszystkie najładniejsze, jej zdaniem, produkty. Odpowiednio dopasowuje jego wygląd, tak, aby dobrze prezentował się na jej stronie. Dzięki temu może zrezygnować z dużej liczby banerów i skondensować ich treść do jednej, atrakcyjnej wizualnie grafiki.

Przykład Kasi pokazuje jak dużą przewagę mają widgety nad tradycyjnymi banerami. Dzięki nim zachowamy spójność naszego bloga lub serwisu. Taka forma przedstawienia oferty sklepu sprawi również, że użytkownicy chętniej w nią klikną.

Zarabianie

Generując widget i dodając do niego produkty (nawet różnych reklamodawców), nie musimy się przejmować dodawaniem do nich linków afiliacyjnych. Gotowy widget zawiera w swoim skrypcie linki do wszystkich składowych produktów bez konieczności generowania ich. Mamy więc pewność, że po kliknięciu w dowolny obrazek i zakupach, transakcja zostanie zliczona na nasze konto.

Estetyczne przygotowanie na pewno zachęcą też użytkowników do sprawdzenia konkretnego produktu lub sklepu. Widgety są znacznie atrakcyjniejsze wizualnie, niż banery czy zwykłe linki afiliacyjne i może wydawać się, że stanowią integralną część strony. Co równie istotne, możemy je dowolnie modyfikować i dostosowywać do panujących trendów czy wymagań użytkowników.


Jeśli chcemy, aby użytkownicy naszej strony czy bloga uważali te narzędzia za naprawdę użyteczne, powinniśmy starannie dobierać ich zawartość. Zdecydowanie nie może tematycznie odbiegać od publikowanej przez nas treści. Dobrze, gdy styl tego narzędzia odpowiednio komponuje się z estetyką naszej strony. Na szczęście jest to możliwe dzięki dobraniu odpowiedniej kolorystyki. W zamian widget oferuje nam przecież właściwe zagospodarowanie przestrzeni, a jak wiemy, oko przeglądającego najczęściej koncentruje się na pierwszym widoku monitora, czyli zanim cokolwiek przescrollujemy. Przy prostocie konstrukcji widgeta, jego uniwersalność jest naprawdę warta uwagi. Korzysta z nich wielu marketerów i specjalistów do spraw jakości strony. Teraz możesz skorzystać również Ty!

Jak stworzyć widget w webePartners?

Stworzenie widgetu nie jest skomplikowane, a za jego pomocą możemy generować większą sprzedaż wielu produktów reklamodawcy. Skupimy się teraz na tym jak go skonstruować za pomocą naszego panelu. Wystarczy, że po zalogowaniu wejdziemy w zakładkę Narzędzia i tam wybierzemy opcję Widgety >> Dodaj nowy widget.

widget webepartners filtr wyszukiwania

Jak widać na powyższym obrazku, na początku należy wybrać kilka interesujących nas parametrów.

1. Szukana fraza – tutaj możemy wpisać interesujący nas produkt, np. kubek, książka, walizka etc.

2. Cena od-do – wykorzystując ten filtr wybieramy odpowiedni dla nas przedział cenowy produktów

3. Program – tutaj wybieramy interesujący nas program partnerski, którego produkty chcielibyśmy dodać

4. Kategoria – możemy również wyszukać produkt za pomocą kategorii, np. moda czy gadżety

5. Kolor – z tej opcji warto skorzystać, jeżeli widget ma zawierać produkty o podobnej kolorystyce

6. Marka – istnieje również możliwość wyszukania produktów konkretnej marki

Aby dodać produkt do widgetu, wystarczy najechać na niego kursorem i kliknąć w znak plus. Standardowo, aby był on atrakcyjny wizualnie, powinniśmy wykorzystać przynajmniej 5 produktów.

Gdy wybraliśmy już produkty, które znajdą się w naszym zestawieniu, naciskamy przycisk Przejdź dalej na dole strony, aby móc spersonalizować jego wygląd.

Personalizacja widgeta

widget personalizacja ze względu na format, kolor, wyświetlanie

Orientacja – do wyboru mamy dwie wersje widgetu pionową lub poziomą, wszystko zależy od tego, w jakim miejscu na stronie chcemy go umieścić

Slider – czyli opcja, w której produkty w widgecie przesuwają się automatycznie. Należy pamiętać, żeby dodać tutaj przynajmniej 5 produktów.

Statyczny – w tym wypadku produkty nie przesuwają się. Jeżeli wybierzemy więcej produktów, będą one wyświetlały się losowo przy każdym odświeżeniu strony.

Kafelki – tutaj produkty wyświetlają się jako kafelki. Gdy wybierzemy ich większą ilość, mamy możliwość dowolnej edycji wyglądu.

Kolor tła/ramki/wnętrza/tekstu – aby spersonalizować widget kolorystycznie, możemy skorzystać z tych opcji

widget w webepartners oznaczenie kolorów

Efekty – do wyboru mamy kilka różnych efektów, które sprawią, że widget będzie bardziej atrakcyjny, animują one poszczególne kafelki po najechaniu na nie kursoerem

Cena/reklamodawca/opis/link – tu wybieramy, które z tych informacji mają się pojawić się w naszym widgecie

Oczywiście każdą opcję możemy do woli testować, aby nasz widget jak najlepiej prezentował się na stronie.

Kiedy już spersonalizujemy wszystkie parametry, klikamy Zapisz widget. Następnie zostaniemy poproszeni o nazwanie widgeta, dzięki czemu łatwiej go będzie zlokalizować.

UMIESZCZANIE NA STRONIE

Ostatnim krokiem jest pobranie unikalnego kodu, który umieścimy potem na naszej stronie w miejscu, gdzie widget ma się on pojawić. Aby znaleźć kod widgetu, klikamy w zakładkę Moje widgety.

widget lista wygenerowanych w panelu webepartners

Wybieramy interesujący nas widget i klikamy button Pobierz kod w kolumnie Akcja. Wtedy wyświetli się nam kod widgeta, który możemy umieścić na stronie. W każdej chwili, możemy też edytować naszą kreację.

Po umieszczeniu kodu na stronie, widget będzie wyświetlał się w miejscu docelowym. Możemy oczywiście umieścić go na różnych stronach.

WIDGET W PRAKTYCE

Gotowe widgety będą się wyświetlać na twoich stronach tak długo, jak będziesz tego potrzebował. Pamiętaj, że jeżeli jakiś produkt zniknie z xmla sklepu, zostanie w widgecie automatycznie zastąpiony innym. Oczywiście, w każdej chwili możesz modyfikować swoje zestawy, dodając lub zmieniając produkty albo modyfikując styl.

widget wikilistka wózki dla dzieci

Przykład zastosowania widgetu na blogu wikilistka.pl

 


Widget doskonale sprawdza się na blogu czy serwisie tematycznym i z pewnością przykują uwagę użytkowników! Na naszej stronie internetowej za pomocą widgetów przedstawiamy produkty, jakie można znaleźć w sklepach reklamodawców współpracujących z siecią webePartners. Dzięki temu, wydawcy szybko mogą zorientować się w ofercie danego sklepu i zadecydować o współpracy.

widget mintinspirations biała kuchnia

Widget na stronie mintyinspirations.pl


Generowanie i korzystanie z widgetów jest bardzo proste. Opcja ta jest już od jakiegoś czasu dostępna w webePartners, a my cały czas staramy się udoskonalać to narzędzie. Jest to nowoczesne i atrakcyjne rozwiązanie, która na pewno przyciągnie uwagę użytkowników oraz zwiększy klikalność w produkty reklamodawców.

widget markieter komsetyki naturalne

Widget produktowy na stronie markieter.pl


Podsumowując, dlaczego warto korzystać z widgetów?

  bardzo łatwo je tworzyć dzięki intuicyjnemu generatorowi widżetów

  można wybrać wielkość widżeta i liczbę prezentowanych produktów

  widżet może być statyczny lub dynamiczny ( produkty mogą się przesuwać)

  w jednym widżecie można prezentować produkty jednego lub kilku reklamodawców

  produkty można zestawiać tematycznie, kolorystycznie, cenowo,  sezonowo i na wiele innych sposobów

  łatwo wkomponować na bloga lub serwis dopasowując do własnej kolorystyki

  są estetyczne i nienachalne ale jednocześnie przyciągają uwagę, dzięki czemu są chętnie klikane (a o to nam przecież chodzi najbardziej)

  łatwo je modyfikować i aktualizować gdy zmieniamy wygląd bloga lub serwisu


 

widget dolacz do webepartners

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 16.10.2019