4 pomysły, które zwiększą sprzedaż sezonową w e-commerce
Data aktualizacji: 29.03.2022
Prowadzisz sklep z bielizną, zbliża się sezon urlopowy, a klienci rozglądają się za strojami kąpielowymi? Niektóre produkty w Twoim sklepie cieszą się dużo większym powodzeniem niż inne, a zbliża się czas przedświąteczny? Organizujesz wyprzedaż części asortymentu i chcesz ją wyeksponować? Użyj odpowiednich narzędzi.
W materiale tym wskażemy kilka efektywnych funkcjonalności, jakie z powodzeniem wykorzystują sklepy na platformie RedCart. Narzędzi, które zoptymalizują sprzedaż w czasie wzmożonego zainteresowania klientów konkretnymi produktami, ale także pomogą zwiększyć konwersję w czasie „chudszych” miesięcy.
1. Skieruj uwagę klienta na konkretny produkt
Sprzedaż internetowa, podobnie jak ta „tradycyjna”, w stacjonarnych kanałach dystrybucji wiąże się z sezonowością, zależy od rodzaju oferowanych produktów oraz od pory roku i okoliczności, takich jak święta bądź sezon urlopowy. Kluczem do optymalizacji konwersji jest więc zdolność przewidywania zainteresowania klientów danym asortymentem w określonym czasie – oraz odpowiednie, wcześniejsze przygotowanie na specjalną akcję sprzedażową. Na szczęście, sprzedaż internetowa oferuje wiele możliwości i funkcjonalności, za pomocą których skierujesz wyselekcjonowaną ofertę do wybranej grupy klientów oraz odpowiednio wyeksponujesz swoją akcję.
Wykorzystuj narzędzia marketingowe, aby skierować wyselekcjonowaną ofertę sezonową do określonej grupy klientów oraz wyeksponuj odpowiednio specjalną akcję sprzedażową w swoim sklepie. Nie pozwól na to, aby klient tracił czas na szukanie interesującego go produktu – pokaż, że masz dokładnie to, czego w danym momencie potrzebuje.
- Landing page z wyselekcjonowaną ofertą
Jak ściągnąć uwagę klienta na produkty objęte sezonową akcją sprzedażową? Posiadacze sklepów na platformie RedCart dysponują m.in. narzędziem „moduł kolekcje”. Pozwala on stworzyć w sklepie dodatkową stronę z wyselekcjonowanymi produktami, np. asortymentem w określonej cenie lub wybranego producenta. Link do stworzonego w ten sposób landing page’a wykorzystuje się na wiele sposobów. Podpięty pod baner na stronie głównej pozwala na szybką prezentację wybranych przez nas produktów. Na podobnej zasadzie można go użyć w kampanii AdWords, na Facebooku lub wysłać swoim klientom w newsletterze.
Przy okazji ekspozycji wybranych produktów warto pamiętać o markerach zdjęć, czyli specjalnych, niewielkich informacyjnych ikonkach umieszczanych przy zdjęciu. W ten sposób zaznaczysz, które z produktów objęte są promocją, wyprzedażą lub wyeksponujesz nowości w ofercie.
Stwórz landing page z wybranymi produktami i podepnij go np. do banera na stronie głównej.
Niewielki box, który pojawia się przed oczami klienta (najczęściej zaraz po przejściu na stronę główną sklepu), to pop-up. Wykorzystywany jest przez e-commerce do zachęcenia subskrypcji newslettera w zamian za zniżkę, jednak na tym nie kończą się jego możliwości. To doskonałe narzędzie informowania o specjalnych akcjach sprzedażowych, nowościach, posezonowych wyprzedażach. Właściciele sklepów na platformie RedCart mogą używać okna pop-up oraz zmieniać ustawienia wyświetlania się tego elementu, np. aktywować funkcję „uruchom po wyjechaniu myszką poza obszar strony” lub „tylko, gdy w koszyku znajdują się produkty”. Okno pop-up służy też do poinformowania o nowościach, zachęcenia do pozostania w sklepie za pomocą atrakcyjnej promocji (w tym pomaga funkcja umożliwiająca wybór miejsca wyświetlania boxu pop-up: na każdej stronie sklepu, tylko na karcie produktu lub tylko na stronach kategorii).
Nie zapominaj o budowie bazy subskrybentów: mailing to skuteczne narzędzie, o ile Twoi klienci zgodzili się na otrzymywanie wiadomości. Wysyłaj wiadomości z ofertą specjalną oraz użyj w nich linka do landing page’a zawierającego wybrane produkty. W tym celu wykorzystaj narzędzia, takie jak moduł kolekcje, którymi dysponują sklepy RedCart.
3. Promocja ograniczona czasowo
Nie napiszemy nic odkrywczego, jeśli stwierdzimy, że klienci sklepów internetowych poszukują przecen, wyprzedaży i cenowych okazji specjalnych. Jeśli chcesz dodatkowo zmotywować ich do podjęcia decyzji, użyj zasady niedostępności: ogranicz promocję ilościowo lub czasowo. Właściciele sklepów na platformie RedCart mogą umieścić informację o ilości dostępnych sztuk na karcie produktowej oraz użyć specjalnego narzędzia o nazwie „hit cenowy”. Jest to box informacyjny, umieszczony na stronie głównej sklepu, w którym znajduje się produkt objęty zrabatowaną ceną oraz informacja o terminie końca promocji. Ustawiając „hit cenowy”, wybierasz dowolny produkt ze sklepu, konfigurujesz cenę promocyjną oraz dokładną datę i godzinę zakończenia akcji.
Organizując promocje i wyprzedaże wykorzystujmy regułę niedostępności. W tym celu właściciele sklepów RedCart użyć mogą m.in. boxu informacyjnego na stronie głównej sklepu, prezentującego wybrany produkt objęty promocją ograniczoną czasowo.
4. Automatyczne reguły rabatowe
Automatyczne reguły rabatowe dostępne w sklepie internetowym pozwalają ustawić mechanizm naliczania zniżek na asortyment wybranych kategorii, konkretnych producentów, wybranych produktów, dla różnych grup klientów. Promocję można oczywiście ograniczyć czasowo oraz uzależnić od wartości koszyka lub ilości kupionych produktów. Możliwości jest sporo, a zaawansowane, automatyczne reguły rabatowe to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych w sklepie. Sprawdzi się doskonale przy okazji posezonowych wyprzedaży lub w akcjach, mających zwrócić uwagę na produkty z danej grupy.
Automatyczne, zaawansowane reguły rabatowe to jedno z ważniejszych narzędzi marketingowych w sklepie internetowym. Przydadzą się przy okazji posezonowych wyprzedaży, promocji asortymentu z wybranej kategorii, pozwolą nagrodzić klientów, którzy dokonali zakupów na określoną kwotę lub wybrali konkretny produkt.
Artykuł przygotowany przez ekspertów RedCart – platformy dla sklepów internetowych zintegrowanej z siecią marketingu afiliacyjnego webePartners, która umożliwia bezpłatne założenie sklepu na próbę.