Link afiliacyjny pozwala w kreatywny i nieoczywisty sposób reklamować produkty na twoich stronach. Pamiętaj, że za każdą sfinalizowaną transakcję z linku afiliacyjnego otrzymasz prowizję!
Rozpoczynając przygodę z afiliacją, należy zwrócić szczególną uwagę na link afiliacyjny, ponieważ to najprostsze i najskuteczniejsze narzędzie umożliwiające zarabianie przez internet.
Technicznie rzecz biorąc link afiliacyjny to:
unikalny adres URL, który stworzony w systemie sieci afiliacyjnej a potem umieszczony na powierzchni online, przekierowuje użytkowników do dowolnej podstrony w serwisie reklamodawcy.
,,Goły” link afiliacyjny wygląda na przykład w ten sposób: http://webep1.com/Zobacz/To?a=26504&mp=286&r=L3phcmFiaWFqLW5hLWJsb2d1Lw2, a jego skrócona wersja to: https://goo.gl/BnA8pb. Oczywiście, umieszczenie go na stronie w takiej formie, byłoby zupełnie nieefektywne, ponieważ odrzuciłby potencjalnych klientów. Na szczęście, link partnerski można bez problemu podpiąć pod wybrany fragment tekstu lub grafikę, aby zachęcić użytkowników do zakupów, tak jak na przykładzie poniżej
Przykład z bloga kmstyle.pl. Karina Mrozicka jest blogerką i stylistką modową. Na blogu tworzy dla swoich czytelniczek gotowe kreacje na różne okazje. Pod wybrane zdjęcia z produktami podpina linki afiliacyjne. Każdy użytkownik, który kliknie w taki link, zostaje przekierowany na stronę produkty w sklepie, gdzie może od razu dokonać zakupu. Karina nie tylko pomaga tworzyć efektowne zestawy ubraniowe, ale zaoszczędza swoim czytelniczkom czas na poszukiwaniu produktów, które wykorzystuje podczas sesji zdjęciowych.
Gdzie można wykorzystać link afiliacyjny?
Wszędzie! I to jest jego największa zaleta. Nieważne, czy prowadzisz serwis, piszesz bloga, masz fanpage na Facebooku, profil instagramowy czy kanał na Youtubie. Nie musisz ograniczać się tylko do jednego kanału, linki afiliacyjne można umieszczać w różnorodnych serwisach :
blogach, vlogach
kanałach YouTube
Facebooku, Pintereście, Instagramie
mailingach
serwisach rabatowych
wyszukiwarkach produktów i porównywarkach cenowych
serwisach tematycznych i opiniotwórczych
Nawet gdy nie masz strony ani konta w sieciach społecznościowych, nadal możesz zarabiać na polecaniu produktów poprzez linki afiliacyjne. Wystarczy, że prześlesz link znajomym w mailu lub poprzez dowolny komunikator. Gdy skorzystają z Twojego polecenia, przejdą przez ten link do sklepu i kupią jakąkolwiek rzecz, ty otrzymasz od tej transakcji prowizję.
Link afiliacyjny na blogu
Link afiliacyjny można wpleść dyskretnie w tekst lub podpiąć pod dowolną grafikę czy logo na blogu. Bardzo popularnym zabiegiem jest tworzenie graficznych zestawień produktowych a następnie podpięcie linków afiliacyjnych pod nazwy poszczególnych produktów.
Powyższy przykład jest z bloga MakeHappyDay.com. Autorka Olga Pietraszewska często wykorzystuje linki afiliacyjne gdy poleca sprawdzone przez siebie produkty lub te, co do których ma pewność, że są tego warte. Dzięki temu, czytelniczki nie muszą szukać ich same, na własną rękę, ale od razu zostają przeniesione na stronę konkretnego produktu w sklepie. Dzięki temu oszczędzają czas, a często również, mogą również skorzystać z ofert specjalnych. Reklamodawcy chętnie udostępniają wybranych wydawcom zniżki i kody rabatowe. Dzięki temu wydawca sprzeda więcej wybranych produktów i zarobi więcej, a czytelnicy otrzymają produkt w dobrej cenie. Więcej przykładów jak wplatać linki afiliacyjne w treści na blogu i w serwisach tematycznych znajdziesz we wpisie jak dobrze wykorzystać afiliację.
Link afiliacyjny w social media
Wraz z bardzo dynamicznym rozwojem Facebooka, Instagrama, YouTuba i innych serwisów społecznościowych, zarabianie na tych kanałach komunikacji jest coraz bardziej popularne. Już nie trzeba pisać bloga czy prowadzić strony www, aby móc zamieszczać linki afiliacyjne. Sposobów na wykorzystywanie linków afiliacyjnych w social media jest bardzo dużo. Szczegółowe informacji i przykłady znajdziecie w osobnych wpisach jak zarabiać na Facebooku, zarabianie na Instagramie, zarabianie na YouTube.

Na Facebooku linki afiliacyjne możemy umieścić, np. w treści posta!
Na ilustracji powyżej widać jak łatwo można zamieścić link afiliacyjny w treści posta na Facebooku. Aby poznać wszystkie możliwości zamieszczania linków afiliacyjnych w mediach społecznościowych, zapraszam do pobrania ebooka, gdzie na konkretnych przykładach omówione zostały możliwości afiliacyjne na Facebooku, Instagramie, YouTubie, Pintereście i Snapchacie.
Link afiliacyjny w serwisach rabatowych i wyszukiwarkach produktów
Link afiliacyjny to bardzo uniwersalne narzędzie. Mogą go wykorzystywać początkujący blogerzy, użytkownicy social mediów, jak i serwisy tematyczne o dużych zasięgach. Różnego rodzaju serwisy rabatowe, wyszukiwarki produktów a także porównywarki cenowe również wykorzystują linki afiliacyjne, aby monetyzować ruch jaki generują ich użytkownicy.
Reklamodawcy wiedzą, że kody rabatowe są bardzo popularne i pożądane wśród użytkowników internetu. Dlatego wydawcy współpracujący z siecią afiliacyjną, mogą liczyć codziennie na nowe kody rabatowe, bo reklamodawcy chętnie je udostępniają swoim wydawcom. Dzięki temu wydawcy mogą oferować swoim użytkownikom atrakcyjne bonusy, zaoszczędzając im nie tylko czas na poszukiwaniu sprawdzonych produktów ale również pieniądze.

Porównywarki takie jak Nokaut, umieszczają linki afiliacyjne przy produktach z konkretnych sklepów
Klikając przycisk Przejdź do sklepu, użytkownik kliknie oczywiście w link afiliacyjny, dzięki temu, ma gwarancję najwyższej ceny, z kolei, wydawca, otrzyma odpowiednią prowizję.

Linki stosują również serwisy rabatowe
W przypadku stron z kodami rabatowymi, sytuacja wygląda bardzo podobnie jak w przypadku porównywarek. Po kliknięciu w link z przejściem do sklepu, użytkownik szukający zniżki będzie mógł zaoszczędzić, a wydawcy przyznana zostanie prowizja.
Link afiliacyjny – bądź kreatywny
Powyższe przykłady nie pokazują wszystkich możliwości wykorzystania linków afiliacyjnych, ale mogą być wskazówką dla tych najbardziej kreatywnych twórców internetowych. Link afiliacyjny można dyskretnie wplatać w treść własnych publikacji tak, aby użytkownik nie zdawał sobie sprawy, że kliknął w reklamę, na której zarobimy. Coraz bardziej popularnym trendem jest jednak jasne informowanie swoich odbiorców, że aktywne linki są właśnie linkami afiliacyjnymi, tak jak robi to Olga Pietraszewska. Zarabianie na dzieleniu się własną wiedzą nie jest już niczym nowym i złym. Dlatego warto wykorzystywać potencjał afiliacji a w szczególności potencjał linka afiliacyjnego we własnych działaniach online.
LINK AFILIACYJNY – PODSUMOWANIE
uniwersalny, możemy użyć go na każdej stronie
prosty w obsłudze, wystarczą 3 proste kroki, aby go wygenerować
bezpieczny, mamy pewność, że dzięki niemu zliczą się wszystkie nasze transakcje
nienachalny, w przeciwieństwie np. do banera reklamowego, możemy wykorzystać go do nienachalnej promocji produktów
najłatwiejsze narzędzia do zarabiania w sieciach afiliacyjnych
Jak oceniasz ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!
Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:
Data publikacji: 19.09.2019