Afiliacja wciąż dla wielu stanowi prawdziwą zagadkę. Na czym polega współpraca afiliacyjna i jak można na niej zarabiać? Zapraszamy do lektury!


Afiliacja, co to jest?

Afiliacja w dosłownym tłumaczeniu z łacińskiego ( łac. affilatio ) to „usynowienie„, „włączenie do rodziny„, w praktyce zachowanie polegające na nawiązaniu i podtrzymaniu pozytywnych kontaktów i współpracy przez jednostkę lub grupę, organizację z innymi grupami i organizacjami.

W marketingu internetowym, afiliacja to nawiązywanie dobrowolnej współpracy, celem której jest osiąganie wymiernych korzyści wszystkich zaangażowanych stron w tą współpracę. 

Afiliacja to współpraca!

Współpracujące strony w afiliacji to:

REKLAMODAWCY – firmy chcące zwiększać sprzedaż produktów i usług  poprzez promocję na różnorodnych serwisach www i płacić wyłącznie za efekty reklamy

WYDAWCY – różnorodne serwisy internetowe i użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcą zarabiać na polecaniu produktów z ofert reklamodawców

SIEĆ AFILIACYJNA – system internetowy umożliwiający natychmiastową współpracę reklamodawców  z wydawcami w modelach rozliczanych za efekty: Cost Per Sale, Cost Per Lead, a także CPC.

afiliacja co to jest

Reklamodawcami w sieci webePartners są sklepy internetowe i firmy, dostarczające usługi online. Dla reklamodawców są tworzone programy partnerskie. Wydawcy dołączają do tych programów partnerskich, aby promować produkty reklamodawców na swoich powierzchniach online. Po dołączeniu do programu, wydawcy otrzymują narzędzia, dzięki którym mogą w różnorodny sposób polecać produkty na swoich powierzchniach, a za każdą sfinalizowaną transakcję otrzymają prowizję od sprzedaży. Na straży rozliczania i utrzymywania dobrych relacji między jednymi i drugim, stoi właśnie sieć afiliacyjna.

Afiliacja – kto może zostać wydawcą afiliacyjnym?

WYDAWCA afiliacyjny to każdy podmiot działający online (osoba lub firma), który zarabia na polecaniu produktów lub usług oferowanych przez reklamodawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji) lub modelach hybrydowych CPS+CPC i CPL+CPC.

Wydawcą może zostać każdy, kto w jakimkolwiek zakresie działa online i chce na tym zarabiać. Aby zostać wydawcą, wystarczy że:

  • prowadzisz serwis tematyczny
  • piszesz bloga
  • prowadzisz konto w social media (YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest)
  • masz serwis rabatowy lub cashbackowy
  • posiadasz wyszukiwarkę produktów lub porównywarkę cen
  • posiadasz legalną bazę mailingową
  • komunikujesz się z odbiorcami lub znajomymi przez maila i komunikatory online

Wydawcą może zostać każdy, kto chce polecać swojej grupie odbiorców wybrane produkty i zarabiać na tych poleceniach poprzez linki afiliacyjne, widżety produktowe, banery, pliki xml. Aby zostać wydawcą, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych wymagań, nie wymaga to również podpisywania fizycznej umowy umowy. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i zaakceptować regulamin współpracy. Dzięki rejestracji w sieci afiliacyjnej, wydawca zyskuje:

  • możliwość współpracy z reklamodawcami bez dodatkowych formalności i konieczności podpisywania bezpośrednich umów o współpracę
  • współpracę w jednym miejscu z setkami reklamodawców w ramach programu partnerskiego 
  • stały dostęp do narzędzi umożliwiających zarabianie na polecaniu: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, banerów, plików xml 
  • stały dostęp do zniżek, akcji specjalnych i kodów rabatowych udostępnianych przez reklamodawców

Afiliacja – kto może zostać reklamodawcą?

REKLAMODAWCA to firma, która zwiększa sprzedaż online, dzięki poleceniom wydawców, w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL ( Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji) lub w modelach hybrydowych CPS+CPC i CPL+CPC.

Reklamodawcą może zostać każda firma, która prowadzi komercyjną działalność internetową i chce sprzedawać więcej w modelach rozliczanych za efekty: CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży) i CPL (Cost Per Lead – stała stawka za określoną akcję) dzięki poleceniom wydawców. W webePartners dedykujemy swoje usługi i narzędzia rynkowi ecommerce, dlatego reklamodawcami w sieci webePartners mogą zostać sklepy internetowe oraz usługodawcy internetowi. Aby rozpocząć współpracę z wydawcami, reklamodawca musi uruchomić program partnerski w sieci afiliacyjnej

Afiliacja – współpraca z siecią afiliacyjną

Aby afiliacja w marketingu przebiegała bezproblemowo i z obopólną korzyścią, ktoś musi nad nią czuwać. To właśnie jest zadanie sieci afiliacyjnej. Z punktu widzenia sieci, najistotniejsze jest rozwiązywanie problemów poszczególnych partnerów, aby zarówno reklamodawcy jak i wydawcy efektywnie ze sobą współpracowali, a także ciągłe poszerzanie grona klientów. Im większa jest sieć afiliacyjna, tym więcej możliwości mają jej użytkownicy.

Afiliacja to jeden z najpopularniejszych i najbardziej bezpiecznych sposobów na zarabianie w internecie. Każdego dnia do sieci afiliacyjnej dołączają nowi wydawcy. Rejestracja jest darmowa i nie wymaga żadnych dodatkowych dokumentów, a co za tym idzie, jest to bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla początkujących i zaawansowanych twórców internetowych. Często pojawiają się też nowe programy partnerskie z różnych dziedzin, takich jak: uroda, moda, elektronika, zdrowie, meble, wyposażenie wnętrz, artykuły dla dzieci, książki etc. Duże zróżnicowanie sklepów online jest bardzo istotne, ponieważ otwiera więcej możliwości dla obecnych i nowych wydawców.

Oczywiście, przy tak dużej liczbie użytkowników współpracujących ze sobą mogą zdarzyć się pilne kwestie do wyjaśnienia. Dlatego właśnie, sieć afiliacyjna pozostaje w stałym kontakcie z wydawcami i reklamodawcami. Do najczęstszych zadań sieci należy: przekazywanie wydawcom informacji o promocjach i rabatach w sklepach reklamodawców, rozwiązywanie kwestii technicznych, nadzorowanie poprawności integracji sklepów z system sieci oraz kontrola poszczególnych działań obydwu podmiotów.

Afiliacja – proste zarabianie na linkach afiliacyjnych

Wiesz już, że afiliacja to internetowa współpraca wydawców z reklamodawcami, a sieć afiliacyjna czuwa nad sprawnym działaniem tej współpracy. Czas przekonać się w jaki sposób można na niej zarobić!

Wydawca po zarejestrowaniu w sieci afiliacyjnej może korzystać z wielu narzędzi jakie sieć udostępnia, ale najpopularniejsze i najprostsze w użyciu są linki afiliacyjne.  Wydawca  generuje więc linki afiliacyjne czyli specjalne odnośniki do dowolnych produktów w sklepie reklamodawcy, które zawierają kod trackujący. Dzięki takiemu kodowi, zamówienie które dojdzie do skutku z polecenia wydawcy, zostaje zliczone na jego konto. Wydawca z góry wie jaką prowizję otrzyma, bo jest ona zawsze szczegółowo określona w regulaminie każdego programu partnerskiego.

afiliacja link afiliacyjny w 30 sek

afiliacja jak generować link afiliacyjny

Dlaczego afiliacja?

Afiliacja jest jednym z najprostszych narzędzi do monetyzacji swoich działań w internecie. Reklamodawcy otrzymuj bazę potencjalnych klientów, a wydawcy zarabiają na polecaniu ich produktów. Zaletą współpracy afiliacyjnej jest również niczym nienormowany czas, który jej poświęcamy. Wydawcy sami decydują o intensywności promocji na swoich serwisach, oraz co i kiedy chcą polecać swoim odbiorcom. Działają całkowicie niezależnie i co niezmiernie ważne, w każdej chwili mogą zrezygnować ze współpracy afiliacyjnej, bez konieczności podawania przyczyny swojej decyzji.

Afiliacja jest przykładem współpracy win-win. Nie ma przegranych, a zarobić może każdy.

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 20.04.2020