Jeżeli na pierwsze wrażenie przy kontakcie z drugą osobą masz około 3 sekund, to ciekawe ile czasu potrzeba na ocenienie atrakcyjności fanpage’a? Co decyduje o tym, że dajemy like’a? Tematyka? Estetyka? Humor? Z tymi pytaniami wybrałyśmy się na szkolenie „Facebook Pro, kierunek: efekty biznesowe”, organizowanego przez Social Media Now. 

Wiemy, że prowadzenie fanpage’a w celach biznesowych nie jest łatwym zadaniem. Sami dopiero rozwijamy własny profil webePartners i staramy się stale podnosić jego jakość. Uczymy się i chcemy rozumieć, w jaki sposób najefektywniej tworzyć przestrzeń, gdzie wspólnie z Wami możemy się wspierać, rozmawiać i wymieniać poglądami. Po 2 dniach bardzo intensywnego warsztatu wiemy, że profil firmowy potrzebuje przede wszystkim sprecyzowanego celu, konkretnego planu działania i przy tym konsekwencji oraz wytrwałości. I najważniejsze w tym wszystkim jest właśnie dobre pierwsze wrażenie, które wywoła wgląd na tablicę firmową.

Przed nami zatem sporo pracy. Przy okazji jednak i Ty możesz udoskonalić swój fanpage – chcemy podzielić się swoimi notatkami i podpowiedzieć, na co zwrócić uwagę. Zapraszamy!

social media

social media

Najpierw zastanów się ile kanałów wybrać do dystrybucji treści

Wniosek po szkoleniu: Skup się i rozwijaj na początku 1 kanał społecznościowy. Bądź zaangażowany i aktywnie pracuj nad przestrzenią fanpage’a dla swoich obserwatorów. Gdy będziesz gotowy, możesz uzupełnić swoje działania o jeszcze 1 kanał społecznościowy, nie więcej. Nie rozpraszaj się na wszystkie kanały. Dobrym pomysłem jest Instagram, ale równie dobrze może to być Youtube lub Twitter. Każdy z nich ma swoje zalety i zasady użytkowania, wystarczy je dobrze poznać. Pamiętaj przy tym, aby konkretnie zwracać się do swoich czytelników. Zamiast jedynie informować o swoim profilu instagramowym, zachęć do przyłączenia się na ten kanał. Użyj do tego strategii call to action: „Dołącz do nas na instagramie”.

Czy ilość fanów jest ważna?

Odpowiedź: Fundamentem tego pytania jest w pierwszej kolejności zrozumienie celu prowadzenia firmowego fanpage’a. Nie trzeba lubić facebooka, ale można przecież korzystać biznesowo z jego możliwości. I przy tym ilość fanów jest ważna, bo przekłada się ostatecznie na ilość wyświetleń czy udostępnień Twojej treści. Z kolei ilość zaangażowania może się przełożyć na wyniki finansowe skorzystania z oferty firmowej, a na tym Ci przecież zależy, prawda?

Utożsamiamy się chętniej z osobą, niż z firmą

Refleksja: Firma to nie wyłącznie logo czy oferta produktowa. Firma to wartości, którymi się kieruje i ludzie, którzy ją tworzą. Pamiętaj, że facebook to portal społecznościowy, pokaż więc, kto stoi za działaniami Twojej firmy. Pokaż też, kto prowadzi fanpage’a – czy jest to 1 osoba, czy grupa zaangażowanych i kreatywnych osób. Rozmawiaj, pytaj, inspiruj. W ten sposób możesz zbudować zaufanie i uwiarygodnić swój przekaz.

Styl pisania postów

Do przetestowania: jeżeli działania na fanpage’u opierają się jedynie na informowaniu, nie zbudujesz zaangażowanej wspólnoty. Społeczność polega na zaufaniu i możliwości wpłynięcia na decyzje co do kształtu i profilu tematycznego. Daj temu szansę, używając sformułowań: „Co wolicie, którą opcję wybieracie…?” lub „zdecydujcie, który temat jest dla Was ważniejszy” itp.

Grupa facebook’owa

Instrukcja: Prowadzenie fanpage’a to podstawowa wizytówka Twojej firmy na facebooku. Zastanów się jednak czy nie jesteś w stanie wyodrębnić 1 tematu z całego profilu Twojej działalności. Można wtedy utworzyć grupę tematyczną, która będzie zajmować się właśnie tym tematem. Dla przykładu: kto z Was jest blogerem i chce na tym zarabiać? Stworzyliśmy dla Was grupę, która pomaga zrozumieć, w jaki sposób można zarabiać na afiliacji. Zapraszamy tutaj.


Wydawać by się mogło, że facebook to proste narzędzie do promocji własnych działań. Dostrzegając potencjał zasięgu facebooka, z prywatnych rozmów przeszliśmy niepotrzebnie do spamowania informacjami sprzedażowymi. Nic dziwnego, że w natłoku takich treści, często przestajemy lubić medium, które stało się jedynie ogromną tablicą reklam. Dlatego tak ważne jest zrozumienie idei portalu społecznościowego. Nie chodzi przecież o to, żeby ciągle mówić o zaletach swojego produktu czy usługi. Ważne, aby uważnie słuchać i rozumieć, że obecni klienci oczekują szczerości, zaangażowania w relacje i zrozumienia ich potrzeb. Słuchajmy zatem i pozwólmy decydować naszym fanom o kształcie działań, które jesteśmy w stanie poprowadzić.

szkolenie social media, webepartners

(szkolenie social media)

Całe 2 dni szkoleniowe to intensywne rozmowy, nie tylko na sali szkoleniowej, ale też w przerwach i chwili na wzajemnym poznaniu się. Piotr, prowadzący zajęcia i jednocześnie założyciel agencji Social Media Now, ponad 4 lata temu dostrzegł potencjał idei budowania społeczności. Zafascynowany medium facebook, rozumie jego dynamiczne zmiany i wie, że wymagają od niego ciągłego pogłębiania wiedzy oraz testowania nowych rozwiązań.

Specjalnie z myślą o naszych blogerach, zaprosiłyśmy Piotra do wywiadu. Z aparatem w dłoniach i dyktafonem na stoliku, porozmawiałyśmy o początkach, inspiracjach i planach na przyszłość… ale o tym opowiemy za kilka dni… 🙂

A teraz, daj jeszcze znać w komentarzu, co najbardziej spodobało Ci się w tym wpisie. Dla nas to cenna informacja zwrotna i duża dawka uśmiechu. Serio! Chcesz sprawić komuś, że się uśmiechnie przed komputerem? Śmiało, napisz i daj znać, że jesteś tutaj i przeczytałeś to uważnie.

 

programy partnerskie

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:


Data publikacji: 14.02.2017
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub Sobieralski
4 lat temu

Tak, niby wszystko oczywiste, ale podane w uporządkowany, sympatyczny i nienachalny sposób. Tak więc cały artykuł mi się podobał. Sprawił że facebookowy i społecznościowy potwór, okazał się być tylko głodnym kociakiem. Dziękuję 🙂

webePartners
Reply to  Jakub Sobieralski
4 lat temu

dzięki Kuba za miłe słowa! uśmiechamy się szeroko na takie komentarze 🙂