Jak używać banerów, by na nich zarabiać
Data aktualizacji: 03.04.2023
Zarabiać na afiliacji możesz na wiele sposobów i przy pomocy różnych narzędzi. W dzisiejszym artykule pokrótce wyjaśnimy Ci, czym jest baner i w jaki sposób możesz go wykorzystać w swojej działalności afiliacyjnej 🙂
Czym jest baner?
Baner reklamowy jest najpopularniejszą formą reklamy zarówno w tradycyjnej reklamie analogowej, jak i w Internecie. Wystarczy wejść na jakąkolwiek witrynę w sieci, by z każdej strony pokazały się nam reklamy tego typu.
Celem baneru jest przekazanie treści (lub grafiki), która zachęci klienta do kliknięcia w reklamę i przeniesie go na stronę www, której ona dotyczy. Banery mogą promować dosłownie wszystko. Od ekskluzywnych wakacji na rajskiej wyspie po preparaty na porost włosów. Ze względu na swoją liczebność banery są często ignorowane przez klientów. Warto więc przy tworzeniu baneru pamiętać, że skuteczny będzie taki, który:
- Jest atrakcyjny wizualnie dla odbiorców.
- Jego treść jest zwięzła i spójna, zachęcająca do interakcji (np. pytanie skierowane do odbiorcy), lub w przypadku grafiki – jest ona odpowiedniej wielkości, oraz ma przyjemne dla oczu kolory.
- Baner powinien być lekki (najlepiej ok. 20kB), by móc się błyskawicznie załadować.
Jak używać banerów, by na nich zarobić?
By zarabiać na banerach reklamowych, musisz przede wszystkim dostosowywać je do treści, które chcesz przekazać na swojej stronie www, czy blogu.
Możesz na przykład we wpisie, w którym piszesz o naturalnej pielęgnacji wkleić kod do baneru, który przekieruje twoich czytelników do sklepu z kosmetykami naturalnymi. Kiedy piszesz o gotowaniu – podepnij baner zachęcający do zakupów w sklepie ze zdrową żywnością lub oferujący ciekawy asortyment kuchenny. Kluczem do sukcesu jest dostosowanie reklamowanych sklepów do treści, które przekazujesz swoim czytelnikom.
Jak wygenerować baner reklamowy w profilu wydawcy?
Generowanie baneru jest równie łatwe i szybkie, co generowanie linku partnerskiego 😉
1. Na początku zaloguj się do swojego profilu wydawcy, następnie kliknij kategorię „narzędzia”, w której znajdziesz podkategorię „banery” 🙂
2. W tej zakładce pojawią się wszystkie programy partnerskie i ich banery, do których jesteś zapisany. Możesz je posortować po nazwie, by było łatwiej znaleźć ten, który Cię w danej chwili najbardziej interesuje.
3. Oprócz sortowania banerów po nazwie programu możesz ułożyć je szerokością i wysokością (warto pamiętać o wybraniu odpowiedniego formatu do powierzchni! Inaczej baner będzie nieskuteczny, a wręcz denerwujący dla odbiorcy)
4. Kiedy wybierzesz już baner, który cię interesuje, wystarczy kliknąć przycisk pobierz, a system przeniesie Cię na stronę, na której znajdziesz wygenerowany kod źródłowy, który należy wkleić na stronie w miejscu, w którym chcesz, by pojawiał się baner.
5. Jeżeli chcesz, by baner kierował twoich odbiorców do konkretnego produktu, możesz też podmienić link partnerski wpisany w kod, na kierujący do konkretnej rzeczy na stronie. Link do podmiany w łatwy sposób wygenerujesz w narzędziu dedykowanym do tworzenia linków partnerskich narzędziu dedykowanym do tworzenia linków partnerskich.