Jak przyciągać klientów? To pytanie spędza sen z powiek każdego przedsiębiorcy. Content marketing może być odpowiedzią i początkiem drogi do sukcesu.

content marketing po polsku, książka autorstwa Barbary Stawarz

Najpierw wyobraź sobie swój wymarzony dom….

Niejeden z nas w dzieciństwie malował dom swoich marzeń. Kuchnia, salon, sypialnia. Teraz pewnie dorzucilibyśmy do tego jeszcze gabinet, spiżarkę i pokój dziecięcy. Ciekawe ilu z nas wybudowało taki dom – w myślach, na papierze, czy może profesjonalnie z linijką kreślarską. Niezależnie od tego, pomysł na porównanie marketingu do projektu domu, jest świetną ideą na przedstawienie tematu w angażujący sposób. Barbara Stawarz znakomicie wykorzystała ten pomysł w swojej książce „Content marketing po polsku”.

Od samego początku książka jest napisana czytelnie i przejrzyście. Jest mnóstwo wypunktowań i pogrubień, dzięki czemu czytanie jest po prostu przyjemne. Co ważne, powyższe cechy to wyznaczniki dobrego tekstu contentowego, o czym dowiedzieć się można czytając właśnie „Content Marketing po polsku”. Oprócz formy przekazu ważna jest oczywiście wartość i przydatność treści, którą Basia Stawarz zna i umiejętnie dzieli się nią z czytelnikami.

Jest to książka zawierająca zbiór konkretnych pytań do poszczególnych działów firmy, jakie powinno się zadawać. Mamy tu również mapy myśli, które w połączeniu z listą „do zrobienia”, stają się świetną wskazówką jak należy podejść do content marketingu. Tak jak podeszlibyśmy do wymarzonego domu. Dlatego możemy się doczytać porównań do kuchni, przedpokoju, gabinetu, jadalni, ogrodu, garderoby i poddasza.

Kuchnia jako wstęp do content marketingu

Siedzimy właśnie w kuchni, w powietrzu unosi się zapach świeżo zmielonej kawy, a w garnku bulgocze aromatyczna zupa z ziołami. To nie jest zwykłe pomieszczenie, to serce naszego domu. To tutaj tworzymy i jemy posiłki, które dają nam energii na cały dzień. Są naszym niezbędnym paliwem, mocą, jaką daje nam content marketing.

Pamiętaj, że content marketing to nie tylko produkowanie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby Twoich klientów, ale również skuteczna dystrybucja i przyciąganie uwagi. Całość wpisana w strategię komunikacyjną, realizuje cele i założenia Twojej Marki. Nie jesteś więc jedynie fabryką treści „wypluwającą” co chwile merytoryczne teksty. Jesteś Domem, który ma swoją historię, swoje emocje, uważnie słucha i działaniami zaprasza do rozmowy.

Content marketing w przedpokoju, czyli budowanie persony

„Zanim na dobre rozgościmy się w domu à la content marketing, musimy przebrnąć przez przedpokój”. To tutaj zamieniamy pierwsze zdania, poznajemy się i zapraszamy do rozmowy. I musimy przecież wiedzieć, kogo zapraszamy do naszego domu. W Twoich działaniach posłuży temu budowanie persony. Będzie to obraz cech Twojej grupy docelowej. Pomocne będą w tym pytania:

  1. Kim on/ona jest? Nadaj mu imię, wiek, zawód. Zamknij oczy i wyobraź sobie, czym się zajmuje, jakie ma pasje i jakie tematy go interesują? Opisz go tak, jakbyś opisywał przyjaciela.
  2. Jakie są jego potrzeby? Czego szuka w internecie, jakich porad i informacji oczekuje? Co może czytać Twoja persona?
  3. Dlaczego interesuje się Twoją Marką? Dlaczego miałby angażować się w Twoje treści?
  4. Jaką unikalną propozycję oferujesz? Co możesz dać klientowi i co wyróżnia Cię od konkurencji?

Skuteczny content marketing – komunikacja wartości

Zacznij więc od uważnego zrozumienia potrzeb Twojego potencjalnego czytelnika. Dopiero wtedy zobaczysz, czym się możesz wyróżnić na tle „konkurencji”. Czytaj i obserwuj serwisy społecznościowe – dyskusje, hashtagi, podejmowane tematy, zdjęcia. Budowanie persony to inaczej postawienie się na miejscu Twojego obserwatora. Daje to wgląd w wartości, których faktycznie szuka, a nie perspektywa co mu możesz jedynie dać.

Jeśli prowadzisz bloga opiniotwórczego i korzystasz z partnerskiej sieci afiliacyjnej, która umożliwia Ci zarabianie na polecaniu produktów, pomyśl o opisach, które tworzysz. Basia w swojej książce pokazuje jak efektywnie uprawiać content marketing i poprawić opisy, aby pozytywnie wpłynąć na konwersję. Pisz z myślą o kliencie:

  • jakich słów używa Twój czytelnik do opisywania produktu,
  • jakich słów należy unikać w opisie danego produktu,
  • jakie są główne potrzeby, dla których szuka danego produktu,
  • co czuje i powinien czuć w czasie kupna tego produktu,
  • jakie pytania może sobie zadawać czytelnik, na które powinien znaleźć odpowiedź w opisie polecanego produktu.

W książce przechodzimy przez każde z pomieszczeń w domu. Od kuchni, przez gabinet, jadalnię, ogród, na garderobie i poddaszu kończąc. Szczególną uwagę warto zwrócić na garderobę, jako metaforyczny content marketing skierowany do kobiet. Autorka zwraca uwagę ,jak dużą siłą zakupową są dziś kobiety. I nie warto myśleć tu stereotypowo o kobiecie, że musi być różowo, romantycznie i zdrobniale. „Siła komunikacji skierowanej do kobiet tkwi w odpowiedniej argumentacji i musi być oparta na wartościach i korzyściach interesujących dla konkretnego segmentu Polek, których uwagę i sympatię pragniesz pozyskać”.

Jeśli interesuje Cię content marketing i chcesz pogłębić wiedzę na temat budowy jego strategii, śmiało zajrzyj do książki Basi. Publikacja wartościowa i praktyczna. Życzymy Ci ukontentowania! Książkę możesz kupić tutaj!

A jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat tworzenia wartościowego kontentu, koniecznie przeczytaj: Kontent marketing, czy da się bez niego żyć? – zdradza Kinga Odziemek

link afiliacyjny jak zarabiać

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating / 5. Vote count:


Data publikacji: 28.05.2018
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments