Pamiętam jak w dzieciństwie malowałam dom moich marzeń. Kuchnia, salon, sypialnia. Teraz pewnie dorzuciłabym do tego jeszcze gabinet, spiżarkę i pokój dziecięcy. Ciekawe czy każdy z nas choć raz projektował taki dom – w myślach, na papierze, czy może profesjonalnie z linijką kreślarską. Niezależnie od tego, pomysł na porównanie marketingu do projektu domu, jest świetną ideą na przedstawienie tematu w angażujący sposób. Barbara Stawarz znakomicie wykorzystała ten pomysł w swojej książce „Content marketing po polsku”.


Kuchnia jako wstęp do content marketingu

Siedzimy właśnie w kuchni, w powietrzu unosi się zapach świeżo zmielonej kawy, a w garnku bulgocze aromatyczna zupa z ziołami. To nie jest zwykłe pomieszczenie, to serce naszego domu. To tutaj tworzymy i jemy posiłki, które dają nam energii na cały dzień. Są naszym niezbędnym paliwem, niczym moc jaką daje nam content marketing.

Pamiętaj, że content marketing to nie tylko produkowanie wartościowych treści, które odpowiadają na potrzeby Twoich klientów, ale również skuteczna dystrybucja i przyciąganie uwagi. Całość wpisana w strategię komunikacyjną, realizuje cele i założenia Twojej Marki. Nie jesteś więc jedynie fabryką treści „wypluwającą” co chwile merytoryczne teksty. Jesteś Domem, który ma swoją historię, swoje emocje, uważnie słucha i działaniami zaprasza do rozmowy.

Content marketing w przedpokoju, czyli budowanie persony

„Zanim na dobre rozgościmy się w domu à la content marketing, musimy przebrnąć przez przedpokój.” To tutaj zamieniamy pierwsze zdania, poznajemy się i zapraszamy do rozmowy. I musimy przecież wiedzieć kogo zapraszamy do naszego domu. W Twoich działaniach posłuży temu budowanie persony. Będzie to obraz cech Twojej grupy docelowej. Pomocne będą w tym pytania:

  1. Kim on/ona jest? Nadaj mu imię, wiek, zawód. Zamknij oczy i wyobraź sobie czym się zajmuje, jakie ma pasje i jakie tematy go interesują? Opisz go tak, jakbyś opisywał przyjaciela.
  2. Jakie są jego potrzeby? Czego szuka w internecie, jakich porad i informacji oczekuje? Co może czytać Twoja persona?
  3. Dlaczego interesuje się Twoją Marką? Dlaczego miałby angażować się w Twoje treści?
  4. Jaką unikalną propozycję oferujesz? Co możesz dać klientowi i co wyróżnia Cię od konkurencji?

Zastanów się jak te wartości możesz komunikować, tworząc skuteczny content marketing

Zacznij więc od uważnego zrozumienia potrzeb Twojego potencjalnego czytelnika. Dopiero wtedy zobaczysz czym się możesz wyróżnić na tle „konkurencji”. Czytaj i obserwuj serwisy społecznościowe – dyskusje, hashtagi, podejmowane tematy, zdjęcia. Budowanie persony to inaczej postawienie się na miejscu Twojego obserwatora. Daje to wgląd w wartości, których faktycznie szuka, a nie perspektywa co mu możesz jedynie dać.

content marketing po polsku, książka autorstwa Barbary Stawarz

Content marketing po polsku

Jeśli prowadzisz bloga opiniotwórczego i korzystasz z partnerskiej sieci afiliacyjnej, która umożliwia Ci zarabianie na polecaniu produktów, pomyśl o opisach, które tworzysz. Basia w swojej książce pokazuje jak efektywnie uprawiać content marketing i poprawić opisy, aby pozytywnie wpłynąć na konwersję. Pisz z myślą o kliencie:

  • jakich słów używa Twój czytelnik do opisywania produktu,
  • jakich słów należy unikać w opisie danego produktu,
  • jakie są główne potrzeby, dla których szuka danego produktu,
  • co czuje i powinien czuć w czasie kupna tego produktu,
  • jakie pytania może sobie zadawać czytelnik, na które powinien znaleźć odpowiedź w opisie polecanego produktu.

content marketing 10 zasad na efektywne opisy według Basi Stawarz

 

W książce przechodzimy przez każde z pomieszczeń w domu. Od kuchni, przez gabinet, jadalnię, ogród, na garderobie i poddaszu kończąc. Szczególną uwagę warto zwrócić na garderobę, jako metaforyczny content marketing skierowany do kobiet. Autorka zwraca uwagę jak dużą siłą zakupową są dziś kobiety. I nie warto myśleć tu stereotypowo o kobiecie, że musi być różowo, romantycznie i zdrobniale. „Siła komunikacji skierowanej do kobiet tkwi w odpowiedniej argumentacji i musi być oparta na wartościach i korzyściach interesujących dla konkretnego segmentu Polek, których uwagę i sympatię pragniesz pozyskać.”

Jeśli interesuje Cię content marketing i chcesz pogłębić wiedzę na temat budowy jego strategii, śmiało zajrzyj do książki Basi. Publikacja wartościowa i praktyczna. Życzymy Ci ukontentowania! Książkę możesz kupić tutaj!

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

ZapiszZapisz

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 28.05.2018