Ecommerce power to darmowe szkolenie online dla właścicieli sklepów internetowych oraz początkujących e-przedsiębiorców.

Ten 5-godzinny webinar wypełniony jest potężną dawką eksperckiej wiedzy. Nic więc dziwnego, że każda kolejna edycja przyciąga coraz większe grono uczestników i… wartościowych prelegentów.

Podczas ostatniego wydarzenia, jednym z nich była nasza CEO, Ewa Dudek, która przeprowadziła szkolenie zatytułowane: „Wirtualna sieć handlowców – jak ją stworzyć dzięki programowi partnerskiemu”.

Ewa Dudek zaczęła od podzielenia się garścią imponujących faktów na temat webePartners – przez niespełna 9 lat istnienia, firma zdążyła prowadzić już ponad 1400 programów partnerskich, obsługuje jednocześnie ponad 500 programów dla sklepów internetowych, a liczba zarejestrowanych w sieci wydawców przekroczyła już 10 000!

Część merytoryczna prelekcji naszej CEO skupiła się na kilku zagadnieniach:

   Czym jest program partnerski i jak wygląda zasada jego działania

   Kiedy warto uruchomić własny program, jakie są plusy i minusy

   Kim są wydawcy, kto może zostać wydawcą, jakie musi spełnić warunki

   Jakie narzędzia ma do dyspozycji wydawca

  Jak tworzyć własną sieć wydawców, czyli sieć wirtualnych handlowców

  Jak rozwijać program partnerski, aby sprzedaż rosła


Ewa Dudek pokrótce wyjaśniła najpierw, co to właściwie jest afiliacja i czym różni się w swojej istocie od sieci afiliacyjnej. Przechodząc już do części właściwej szkolenia, prelegentka wyczerpująco omówiła kwestię programu partnerskiego, zwracając uwagę na to, że jego największą wartością jest sieć wydawców.

Jako że kwintesencją programu partnerskiego jest reklama online rozliczana za efekty, w tej części szkolenia musiała pojawić się informacja o sposobach takiego rozliczenia. Opisano więc, czym są CPS (click per sale) i CPL (click per lead) i jak wygląda mechanizm ich działania. Warto zapamiętać, że program partnerski to nie jest szybka kampania, ale długoterminowa współpraca, jak podkreślała Ewa Dudek.

Jakie są warunki uruchomienia programu partnerskiego? Kto, jak i dlaczego może to zrobić?

Na te pytania CEO webePartners także udzieliła wyczerpującej odpowiedzi, nie zapominając o prowizji. Powinna być ona opłacalna dla reklamodawców i atrakcyjna dla wydawców.
Oczywiście, cały przebieg programu można śledzić w naszej sieci na koncie reklamodawcy. To, co ono w sobie zawiera, jak funkcjonuje panel, na czym polega żywotność cookies i zasada last click wins, również zostało dokładnie wyjaśnione.

W kolejnej części wystąpienia, prelegentka skupiła się na wydawcach. To oni tworzą sieć wirtualnych handlowców. Ewa Dudek przybliżyła sylwetkę wydawcy i opowiedziała o narzędziach, których on używa, a więc o linkach partnerskich, plikach xml, banerach i widżetach. Myślą przewodnią wydawcy pozostaje to, by reklamować sklepy i usługi internetowe w sposób nieinwazyjny.
Prelegentka podkreślała, jak kluczowa jest pomoc sieci afiliacyjnej przy tworzeniu skutecznej wirtualnej sieci handlowej.

No właśnie – sieć afiliacyjna, jakie są korzyści współpracy z nią? Zaplecze technologiczne, system rozliczeń, dostęp do bogatej bazy wydawców… to tylko niektóre zalety współpracy, o których Ewa Dudek opowiedziała w podcaście.

Na koniec szkolenia pojawiło się 10 przykazań dobrego reklamodawcy, które warto sobie przyswoić i wprowadzić w życie. W końcu, reklamodawca jest w 1/3 odpowiedzialny za powodzenie swojego programu partnerskiego – obok wydawcy i sieci afiliacyjnej.

Jak widzicie, szkolenie Ewy Dudek wypełnione było praktyczną wiedzą, której posiadanie może zdecydowanie wpłynąć na sukces waszej firmy. Jeżeli nie mieliście więc okazji uczestniczyć w prelekcji, teraz możecie to nadrobić! Polecamy zaopatrzyć się w długopis i kartkę – jest co notować! 🙂

 

Z wykształcenia dziennikarka, pisarka i literaturoznawca, swoją pasję do zawodowego stukania w klawiaturę kontynuuję na studiach magisterskich z dyscypliny kreowania mediów i... w webePartners, gdzie, przy dobrej kawie i czekoladzie (warunek konieczny!), tworzę dla was treści o zarabianiu w internecie.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 12.01.2018