Wirtualna sieć handlowców – jak ją stworzyć dzięki programowi partnerskiemu?

Data aktualizacji: 20.03.2024

Wirtualna sieć handlowców, która prężnie działa na rzecz marki, to cel niejednego właściciela sklepu internetowego. To cel, który można zrealizować dzięki programowi partnerskiemu.

Program partnerski to współpraca

Program partnerski, jak sama nazwa wskazuje, jest tworzony tak, aby umożliwiać partnerską współpracę niezależnym podmiotom, z której korzyści zyskuje każdy z tych podmiotów. W naszym przypadku są to reklamodawcy (sklepy internetowe), wydawcy (wszelkie serwisy i strony internetowe, które chcą promować te sklepy w zamian za prowizję od sprzedaży produktów oferowanych przez sklepy) i sieć partnerska (afiliacyjna), która za pośrednictwem systemu afiliacyjnego umożliwia taką współpracę.

E-commerce rozwija się prężnie i wszystko na to wskazuje, że w tym stanie rzeczy pozostanie jeszcze długo. Sposobów na promocję sklepów internetowych również nie brakuje, choć zanim przetestujemy je wszystkie i zdecydujemy, które są najbardziej opłacalne, stracimy sporo czasu i pieniędzy. Dlatego najlepiej zacząć od tych, które niosą najniższe ryzyko, lub są go pozbawione całkowicie. A takim jest posiadanie wirtualnej sieci handlowców (sieci wydawców online), z którymi dzielimy się prowizją od sprzedaży.

Program partnerski dla Reklamodawcy to budowanie własnej sieci wydawców, czyli sieci wirtualnych handlowców

Wydawcy, którzy decydują się na uczestnictwo w programie partnerskim, stają się wirtualnymi handlowcami, gdyż otrzymują prowizje od zrealizowanych dzięki nim transakcjom w sklepie internetowym. Wydawcami zostają różnego rodzaju serwisy tematyczne, rabatowe, cashbackowe, porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, właściciele baz mailingowych, blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy wszelkich social mediów: Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy Snapchata, czyli różnorodna baza użytkowników chętnych do współpracy!

Reklamodawca tworzy program partnerski, do którego sam może zapraszać wydawców, bądź też zostawić to zadanie sieci afiliacyjnej, aby w tym czasie zająć się innymi obszarami prowadzenia biznesu online. Sieć afiliacyjna stale powiększa swoją bazę o nowych, atrakcyjnych wydawców, których zaprasza i angażuje do aktywnej promocji oferty programów partnerskich.


webePartners na EcommercePower

Ecommerce Power to darmowe szkolenie online dla właścicieli sklepów internetowych oraz początkujących e-przedsiębiorców.

Podczas jednego z tych wydarzeń, nasza CEO, Ewa Dudek, przeprowadziła szkolenie zatytułowane: „Wirtualna sieć handlowców – jak ją stworzyć dzięki programowi partnerskiemu”.

Ewa Dudek zaczęła od podzielenia się garścią imponujących faktów na temat webePartners – przez niespełna 9 lat istnienia, firma zdążyła prowadzić już ponad 1400 programów partnerskich, obsługuje jednocześnie ponad 500 programów dla sklepów internetowych, a liczba zarejestrowanych w sieci wydawców przekroczyła już 10 000!

Część merytoryczna prelekcji naszej CEO skupiła się na kilku zagadnieniach:

  • Czym jest program partnerski i jak wygląda zasada jego działania
  • Kiedy warto uruchomić własny program, jakie są plusy i minusy
  • Kim są wydawcy, kto może zostać wydawcą, jakie musi spełnić warunki
  • Jakie narzędzia ma do dyspozycji wydawca
  • Jak tworzyć własną sieć wydawców, czyli sieć wirtualnych handlowców
  • Jak rozwijać program partnerski, aby sprzedaż rosła

Ewa Dudek pokrótce wyjaśniła najpierw, co to właściwie jest afiliacja i czym różni się w swojej istocie od sieci afiliacyjnej. Przechodząc już do części właściwej szkolenia, prelegentka wyczerpująco omówiła kwestię programu partnerskiego, zwracając uwagę na to, że jego największą wartością jest sieć wydawców.

Jako że kwintesencją programu partnerskiego jest reklama online rozliczana za efekty, w tej części szkolenia musiała pojawić się informacja o sposobach takiego rozliczenia. Opisano więc, czym są CPS (click per sale) i CPL (click per lead) i jak wygląda mechanizm ich działania. Warto zapamiętać, że program partnerski to nie jest szybka kampania, ale długoterminowa współpraca, jak podkreślała Ewa Dudek.

Jakie są warunki uruchomienia programu partnerskiego, aby móc budować sieć wydawców?

Na te pytania CEO webePartners także udzieliła wyczerpującej odpowiedzi, nie zapominając o prowizji. Powinna być ona opłacalna dla reklamodawców i atrakcyjna dla wydawców.
Oczywiście, cały przebieg programu można śledzić w naszej sieci na koncie reklamodawcy. To, co ono w sobie zawiera, jak funkcjonuje panel, na czym polega żywotność cookies i zasada last click wins, również zostało dokładnie wyjaśnione.

W kolejnej części wystąpienia, prelegentka skupiła się na wydawcach. To oni tworzą sieć wirtualnych handlowców. Ewa Dudek przybliżyła sylwetkę wydawcy i opowiedziała o narzędziach, których on używa, a więc o linkach partnerskich, plikach XML, banerach i widżetach. Myślą przewodnią wydawcy pozostaje to, by reklamować sklepy i usługi internetowe w sposób nieinwazyjny.
Prelegentka podkreślała, jak kluczowa jest pomoc sieci afiliacyjnej przy tworzeniu skutecznej wirtualnej sieci handlowej.

No właśnie – sieć afiliacyjna, jakie są korzyści współpracy z nią? Zaplecze technologiczne, system rozliczeń, dostęp do bogatej bazy wydawców… to tylko niektóre zalety współpracy, o których Ewa Dudek opowiedziała w podcaście.

Na koniec szkolenia pojawiło się 10 przykazań dobrego reklamodawcy, które warto sobie przyswoić i wprowadzić w życie. W końcu reklamodawca jest w 1/3 odpowiedzialny za powodzenie swojego programu partnerskiego – obok wydawcy i sieci afiliacyjnej.

Jak widzicie, szkolenie Ewy Dudek wypełnione było praktyczną wiedzą, której posiadanie może zdecydowanie wpłynąć na sukces waszej firmy. Jeżeli nie mieliście więc okazji uczestniczyć w prelekcji, teraz możecie to nadrobić! Polecamy zaopatrzyć się w długopis i kartkę – jest co notować! 🙂