Program partnerski premium – czym jest i dlaczego warto go uruchomić?

Program partnerski premium to program afiliacyjny, który zapewnia wyższe stawki prowizji, ekskluzywne oferty promocyjne i inne znaczące korzyści, co czyni go świetną okazją i wyróżnieniem dla najlepszych wydawców.

Wykorzystaj program partnerski (zwany również programem afiliacyjnym) do zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym i budowania sieci wirtualnych handlowców (wydawców), w zamian za prowizję od sprzedaży.

 

Program partnerski — wirtualne miejsce w sieci dla reklamodawców i wydawców

Program partnerski to strategia biznesowa, która obejmuje partnerstwo między reklamodawcą (sklepem internetowym) a wydawcą – kimś, kto promuje produkty lub usługi marki. Proces rozpoczyna się, gdy wydawca wybiera produkt lub usługę do promowania. Następnie wykorzystuje swój unikalny link afiliacyjny, aby skierować potencjalnych klientów na stronę sklepu internetowego. Kiedy jeden z tych potencjalnych klientów dokonuje zakupu, wydawca otrzymuje prowizję za swoje działania promocyjne.

BLOG_Jak działają wydawcy w afiliacji

Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawcy mogą (za pośrednictwem sieci afiliacyjnej) udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców. Z drugiej strony, wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich i wszelkich narzędzi umożliwiających promowanie produktów na własnych powierzchniach. System afiliacyjny dostarcza całego zaplecza technicznego oraz wsparcie, aby współpraca przebiegała sprawnie i z korzyścią dla każdej ze stron.

Program partnerski premium – cel i zasady działania

Program Partnerski w sieci afiliacyjnej

Regularne programy partnerskie zazwyczaj oferują standardowe stawki prowizji. Programy partnerskie premium są ulepszoną wersją tego modelu. Zazwyczaj oferują wyższe stawki prowizji i ekskluzywne oferty promocyjne, które są dostępne tylko dla wybranych wydawców. Podczas gdy wydawca w programie podstawowym może zarobić 10% prowizji od sprzedaży, wydawca premium może zarobić 15% lub nawet więcej. Ten dodatkowy procent, w połączeniu z dużą liczbą sprzedaży, może prowadzić do znacznie wyższych zarobków dla wydawców w programie partnerskim premium. Ta korzyść mobilizuje wydawców do aktywnego polecania produktów Twojej marki.

Największe korzyści z programu partnerskiego premium

Program partnerski premium to także dostęp do ekskluzywnych ofert, które mogą przekazać swoim odbiorcom. Ekskluzywne oferty to świetny sposób na zachęcanie do współpracy zarówno wydawców afiliacyjnych, jak i potencjalnych klientów. Na takiej sytuacji korzysta każda ze stron:

  • klienci czują, że otrzymują unikalną ofertę, niedostępną dla ogółu społeczeństwa,
  • wydawcy dzięki tym kuszącym ofertom zwiększają dochód z prowizji,
  • a reklamodawcy zyskują kolejnych klientów i zwiększają sprzedaż.

Na przykład firma może oferować specjalny kod rabatowy, który jest dostępny tylko dla wydawców afiliacyjnych w programie partnerskim premium. W rezultacie klienci są bardziej skłonni do dokonania zakupu, aby skorzystać z wyjątkowej zniżki, zwiększając konwersje wydawcy, a tym samym jego ogólne zarobki. Dlatego właśnie programy partnerskie premium zapewniają niezrównaną możliwość zwiększenia dochodów zarówno reklamodawcy, jak i wydawcy.

Jak wdrożyć programu partnerski premium

1. Zidentyfikuj potencjalnych wydawców premium

Wybierz wydawców, których chcesz dołączyć do tego programu premium. Weź pod uwagę tych, którzy mają duży zasięg lub tych, którzy dobrze współpracowali z Tobą w przeszłości i aktywnie generują zyski. Możesz również poprosić swojego opiekuna programu partnerskiego o zaproponowanie listy wydawców do tego programu.

2. Zdecyduj o stawkach prowizji

Rozważ stawkę prowizji (Cost Per Sale lub Cost Per Lead), którą chcesz ustawić dla tego programu premium. Im wyższa stawka, tym większe prawdopodobieństwo, że wybrani wydawcy będą chętni do współpracy i aktywnej promocji Twojego sklepu.

3. Utwórz program

Po ustaleniu listy wybranych wydawców do programu na preferencyjnych warunkach poproś swojego opiekuna programu partnerskiego o utworzenie takiego programu dla wybranych wydawców.

4. Rozważ dodatkowe bonusy

Możesz też dodać dedykowane kody rabatowe dla tej grupy lub zaproponować współpracę barterową, np. tym najbardziej zaangażowanym we współpracę lub wydawcom o największym zasięgu. Te dodatkowe korzyści mogą motywować Twoich partnerów i poprawić skuteczność Twoich działań w marketingu afiliacyjnym.

program partnerski premium

 

Jak wybrać wydawców do programu premium

Reklamodawcy zazwyczaj poszukują wydawców, którzy:

  • generują dużą liczbę transakcji w podstawowym programie partnerskim
  • mają duży ruch na stronie lub duże zasięgi w mediach społecznościowych
  • posiadają zaangażowaną społeczność
  • są aktywni i innowacyjni w swoich działaniach marketingowych
  • publikują content spójny z wartościami marki

 

Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawcy mogą (za pośrednictwem sieci afiliacyjnej) udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców. Z drugiej strony, wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich i wszelkich narzędzi umożliwiających promowanie produktów na własnych powierzchniach. System afiliacyjny dostarcza całego zaplecza technicznego oraz wsparcie, aby współpraca przebiegała sprawnie i z korzyścią dla każdej ze stron.

Case Study programu partnerskiego

Case Study – program partnerski dla branży kosmetycznej – zobacz więcej TUTAJ

Kiedy jest najlepszy czas, aby uruchomić program partnerski

Programy partnerskie są długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego ich szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, satysfakcjonujące wyniki nie nadejdą z dnia na dzień, dlatego bardzo istotna jest cierpliwość oraz regularne działania w pozyskiwaniu nowych wydawców i aktywizowania obecnych. Jest to długotrwały proces, ale przy zaangażowaniu zarówno reklamodawcy, jak i sieci afiliacyjnej, efekty mogą przyjść bardzo szybko.

Program_partnerski_jak_zacząć

Program partnerski – współpraca z siecią afiliacyjną

Reklamodawcy, którzy uruchomią program partnerski, nie tylko otrzymują dostęp do bazy wydawców, ale również wsparcie technologiczne. Dbanie o kompleksową obsługę klienta jest jednym z głównych założeń każdej platformy afiliacyjnej. Sieć zapewnia również:

  • szczegółowe statystyki sprzedaży i ruchu, wygenerowane przez wydawców
  • optymalizowanie kampanii na w każdym momencie jej trwania
  • dołączanie do programu nieograniczonej liczby wydawców
  • zbiorczą fakturę za wszystkie transakcje, bez konieczności rozliczania się z każdym wydawcą osobno
  • udostępnianie wydawcom kodów rabatowych i ofert promocyjnych i wszelkich akcji specjalnych organizowanych przez reklamodawcę
  • szereg narzędzi dla wydawców, aby umożliwić efektywne promowania produktów reklamodawcy

Jeżeli zastanawiasz się nad utworzeniem programu partnerskiego w modelu CPS, ale nie wybrałeś jeszcze konkretnej sieci, warto sprawdzić ile programów Cost Per Sale dana sieć ma pod opieką. Im więcej, tym lepiej! Oznacza to wielu wydawców, którzy posiadają doświadczenie w promocji oferty reklamodawców w tym modelu sprzedażowym.

Case study: Ile czasu potrzeba na wygenerowanie sprzedaży o wartości 100 tys. zł w programie partnerskim?