Case study: Ile czasu potrzeba na wygenerowanie sprzedaży o wartości 100 tys. zł w programie partnerskim?

Data aktualizacji: 20.03.2024

W Polsce do tej pory zarejestrowano 54 tys. sklepów internetowych. Sklepów prowadzących dodatkową sprzedaż przez Internet jest obecnie 250 tys., ale w ciągu ostatnich 5 lat niemal 80% z nich dopisało do swojej podstawowej działalności handel w sieci. Nie da się ukryć, że największy wpływ na przeniesienie zakupów także do Internetu miała pandemia.

W połowie 2020 roku zgłosiła się do naszej sieci afiliacyjnej mała drogeria internetowa. Dział marketingowy sklepu widząc rosnącą konkurencję w Internecie, postanowił rozszerzyć działania promocyjne o kolejny kanał promocji, którym był marketing afiliacyjny oparty o bezpieczny model rozliczania Cost Per Sale.

O marce (rok 2020)

W Case Study analizujemy współpracę z małą drogerią internetową zajmującą się sprzedażą kosmetyków naturalnych do pielęgnacji ciała, twarzy oraz włosów. Są w niej dostępne produkty znanych marek, takich jak: Mokosh, Organic Shop, Vianek, Duolife, Make Me Bio czy Orientana. Oprócz kosmetyków sklep internetowy oferuje również suplementy diety. W momencie uruchamiania programu partnerskiego miesięczny ruch organiczny był na poziomie 30 000 u/u, średnia wartość sprzedaży na poziomie około 35 tysięcy złotych, a średnia wartość koszyka zakupowego wynosiła ok. 100 zł.

Ruch organiczny Średnia wartość koszyka Miesięczna wartość sprzedaży
30 000 u/u 100 zł 35 000 zł

Cel:

Zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, wzrost sprzedaży poprzez kanał afiliacyjny oraz wzrost liczby transakcji.

Wyzwanie:

Zbudowanie efektywnej sieci wydawców współpracujących w modelu Cost Per Sale, ze szczególnym naciskiem na zbudowanie silnej grupy wydawców contentowych.

Działania:

Rozwój programu partnerskiego z modelem rozliczeń CPS i bieżąca analiza działań wydawców, aktywna promocja marki w newsletterach.

Cel

  • Zwiększenie ruchu
  • Wzrost sprzedaży
  • Wzrost liczby transakcji

Jak już wspomnieliśmy, drogeria internetowa rozpoczęła współpracę z nami w połowie 2020 roku. Przed uruchomieniem programu partnerskiego, sklep internetowy odwiedzało miesięcznie 30 tysięcy unikalnych użytkowników. Właściciel sklepu chciał zwiększyć miesięczny ruch na stronie o co najmniej 10 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu oraz oczekiwał wzrostu sprzedaży  na poziomie 100 tys. zł (rocznie) przy zachowaniu stałych kosztów reklamowych. Celem dodatkowym było osiągniecie takiego poziomu sprzedaży przy korzystaniu z bezpiecznego modelu rozliczeń – Cost Per Sale.

Wyzwanie

Ponad 75% Polaków robi zakupy online, a prawie 60% kupuje online między innymi kosmetyki i perfumy. Rekordowa dynamika wzrostu liczby drogerii internetowych sprawiła, że nasz reklamodawcy musiał zmierzyć się z dużo większą konkurencją. Marka musiała poprawić swoją widoczność wśród nowopowstałych drogerii, trafiać do kolejnych użytkowników, a także utrzymać stałych klientów. Aby tego dokonać, klient musiał wykorzystać inne formy reklamy niż płatne kampanie wizerunkowe w serwisach online czy kampanie w Google Ads. Naszym zadaniem było skierowanie ruchu na stronę reklamodawcy poprzez promocję jego produktów na powierzchniach reklamowych wydawców oraz zwiększenie sprzedaży z udziałem wydawców.

Działanie

Program partnerski naszego klienta uruchomiliśmy w połowie 2020 roku zgodnie z warunkami ustalonymi przez reklamodawcę, czyli:

  • Wartość prowizji CPS – 7% dla wydawców (10% w programie premium)
  • Żywotność plików cookies – 30 dni

Nasz plan działania obejmował na początku zbudowanie sieci wydawców, ze wskazaniem na wydawców contentowych: blogi, serwisy tematyczne, social media. Rozwój programu partnerskiego wspomagaliśmy promocją sklepu w naszym newsletterze, a także aktywną współpracą z wydawcami w bezpiecznym modelu rozliczeń CPS.

Reklamodawca też brał czynny udział w rozwoju współpracy afiliacyjnej poprzez takie działania jak:

  • regularne publikowanie atrakcyjnych promocji
  • dodawanie kodów rabatowych
  • udostępnianie dużej liczby wysokiej jakości banerów
  • systematyczne zapraszanie i akceptowanie wydawców do programu partnerskiego poprzez Affiliate Marketplace
  • tworzenie i przekazywanie Affiliate Managerom bazy potencjalnych wydawców
  • zamieszczenie na stronie sklepu informacji o programie partnerskim
  • szybka weryfikacja transakcji
  • terminowość w wypłacaniu prowizji

Po dwóch miesiącach od uruchomienia programu partnerskiego poleciliśmy naszemu klientowi wynagrodzić najaktywniejszych wydawców z najwyższymi wynikami sprzedaży. W tym celu powstał kolejny program partnerski tego samego sklepu, ale ze stawką 10% i zostali do niego zaproszeni najlepsi wydawcy.

Wyniki

Zwiększenie ruchu – cel osiągnięty

Ruch generowany ze strony wydawców
Dzięki sieci afiliacyjnej mały sklep internetowy zanotował wzrost ruchu u/u o 6 320 użytkowników miesięcznie w 2021 r. Zgodnie z naszymi szacunkami w 2022 r. liczba u/u przekroczył 10 tys. u/u miesięcznie.

Wzrost sprzedaży – cel osiągnięty

Liczba wydawców w programie partnerskim wzrasta rocznie średnio o 154,47%. Z uwagi na asortyment sklepu internetowego reklamodawcy zależało szczególnie na wydawcach contentowych, którzy docieraliby do wąskich i zaangażowanych grup odbiorców. Takich wydawców reklamodawca pozyskał już po 6-8 miesiącach od rozpoczęcia współpracy. 

Dzięki tym działaniom po roku współpracy do programu partnerskiego dołączyło aż 893 wydawców, a w kolejnym roku było ich już 2155. Przełożyło się to na wzrost wartości sprzedaży o 481,12%! To znakomity wynik, jednak należy pamiętać, że nie zdarza się to zawsze. 

Planową wartość sprzedaży w modelu prowizyjnym CPS przekroczyliśmy już w 2021 roku, kończąc ten okres z wynikiem 107 154 zł. W 2022 roku zaobserwowaliśmy spadek liczby transakcji, ale i 45% wzrost wartości transakcji, co pozwoliło utrzymać wynik wartości sprzedaży niemalże na tym samym poziomie.

Wartość sprzedaży w poszczególnych latach

Wzrost liczby transakcji – cel osiągnięty

W 2021 r. liczba transakcji przekroczyła 1 000, osiągając poziom 1 102 transakcji. Obecnie obserwujemy trend wzrostowy względem analogicznego okresu w roku ubiegłym, wskazujący na 25% wzrost liczby transakcji w roku bieżącym.

Podsumowanie

W przypadku tej współpracy zdecydowaliśmy się na model rozliczania Cost Per Sale, który z punktu widzenia reklamodawcy jest jedną z najbezpieczniejszych opcji. Dzięki naszej współpracy sklep uzyskał sprzedaż wartą ponad 100 tys. zł rocznie, a także zaobserwował wzrost ruchu na stronie o 6 320 unikalnych użytkowników miesięcznie i liczba ta stale rośnie. Wysokie zaangażowanie reklamodawcy okazuje się kluczowym czynnikiem szybkiego rozwoju programu partnerskiego. Nasz reklamodawca jest bardzo aktywnym partnerem afiliacyjnym, który systematycznie publikuje kody rabatowe oraz banery, które pozwalają wydawcom skutecznie polecać produkty drogerii internetowej.

Artykuły, które mogą Cię zainteresować: