Piszesz bloga? Sprawdź dlaczego internauci go czytają!

Data aktualizacji: 29.03.2022

Jak sami o sobie mówią, ich siłą jest pasja, subiektywność i wiarygodność. I gdyby mieli powiedzieć jakie zwierzę najlepiej ich określa, to wybraliby mrówkę – bo to symbol pracowitości.

Tylko sami twórcy wiedzą ile czasu, zaangażowania i pracy kosztuje dodanie jednego wpisu na stronę. Już teraz można napisać, że dzięki zaangażowanym blogerom i vlogerom świat mediów mocno się zmienia. To nowy rodzaj dziennikarstwa, wpływający na opinię odbiorców. Przedstawiając swój punkt widzenia, sprawiają, że czytelnicy zaczynają analizować, myśleć oraz zadawać pytania, a dzięki temu uwrażliwiają się na niektóre sytuacje i tematy.


Z myślą o blogerach, analizujemy oficjalne raporty i śledzimy ważne wydarzenia – tak, aby wspierać Cię w pozyskiwaniu cennej wiedzy. Zdajemy sobie sprawę, jak cenny jest Twój czas, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie danych, które szczególnie może Cię zainteresować [źródło: Raport „Rola blogerów”]

rola blogerów, raport blog, webepartners
(Rola blogerów)

Skąd się bierze rosnąca rola influencerów?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Może z przesytu marketingowej reklamy? Może z potrzeby słuchania prawdziwych opowieści ludzi podobnych do nas samych? Może z chęci do podglądania zwykłych ludzi, którzy osiągnęli rozgłos i uznanie? Z pewnością jednak można zauważyć trend, że dla generacji milenialsów czy generacji Z, web-influencerzy są dziś ważniejsi i bardziej wpływowi niż celebryci.

Blogerzy zdają sobie sprawę ze swojego wpływu na opinię i czują odpowiedzialność za swoje działania. 76% badanych blogerów i youtuberów deklaruje, że na swojej stronie podejmuje tematy ważne społecznie. To optymistyczna i ważna deklaracja. Umiejętne wypowiadanie się na angażujące tematy niewątpliwie zwiększa świadomość społeczną.

rola blogerów, raport, webepartners

rola blogerów, raport, webepartners

Blogi inspirują i pomagają rozwijać innym własną pasję. Autorzy często dzielą się specjalistyczną wiedzą, którą pozyskali przez lata edukacji i doświadczeń, tworząc w ten sposób użyteczne, mądre i wyważone w poglądach treści. Dodatkowo zwiększają świadomość konsumencką, co jest ogromnym polem do rozwoju blogosfery jako zawodowego kierunku.

Główną motywacją do blogowania czy tworzenia treści wideo jest chęć uświadamiania ludzi w różnych kwestiach, o których mają wiedzę (31,4% z badanej grupy wskazało tę odpowiedź, przy n=1409) oraz chęć wpływu na otaczającą rzeczywistość (19%).

rola blogerów, raport, webepartners

Zbliża się konferencja I <3 marketing w Warszawie. Przed nami 2 dni uważnego słuchania oraz zbierania cennych wiadomości na temat marketingu i branży e-commerce. Z wielką chęcią podzielimy się później notatkami i prezentacją wniosków. Jeśli chcesz być z nami na bieżąco, dołącz do nas na Facebook

I na koniec pytanie do Ciebie – Jak oceniasz dane z tego raportu, widzisz w tym potencjał i motywację do dalszej pracy? Napisz, w jakiej kategorii blogów jesteś – dla nas to cenna informacja i wskazówka, na jakie tematy szczególnie zwrócić uwagę na konferencji 🙂