Czy marka ma znaczenie? Paweł Tkaczyk odpowiada: „Marka może więcej”
Data aktualizacji: 29.03.2022
Paweł Tkaczyk sam o sobie mówi, że „zarabia na życie opowiadaniem historii”. I śmiało można tu dodać, że robi to znakomicie! Dzieli się nie tylko swoją wiedzą na temat strategii marketingowej, ale również refleksją z szerszej perspektywy.
Są spotkania i szkolenia, które zapadają głęboko w pamięć. Odkrywają przed Tobą nowe obszary wiedzy i inspirują do dalszego zgłębiania tematu – w myśl idei Francisa Fitzgeralda: „Im więcej wiesz, tym więcej pozostaje do poznania i wciąż tego przybywa”. Jeśli dodamy do tego charyzmę i poczucie humoru prowądzacego, to na nowo ożywa w Tobie motywacja i chęć do konkretnego działania. Takim spotkaniem z pewnością jest szkolenie Pawła Tkaczyka „Marka może więcej”.
Mieliśmy okazję uczestniczyć w jednym z takich spotkań, zorganizowanym przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej. Wyszliśmy z plikiem notatek w ręku i pomysłami do realizacji.
O czym było spotkanie? Paweł poruszył m.in. takie tematy, jak:
- zwrócenie uwagi na problem dezaktualizacji wiedzy marketingowej – sukces osiągają marki, które stale poszerzają swoją wiedzę i na bieżąco podążają za zmianami na rynku,
- 2 krzywe biznesu – wybór strategii marketingowej opiera się na decyzji o rodzaju ścieżki promocji: przewidywalność rezultatów bądź maksymalizacja liczby podejść,
- epoka targowiska – ukazanie problemu nadmiaru bodźców i wyszczególnienie grup, z którymi konkurujemy na rynku: amatorzy i automaty,
- segmentacja rynku, czyli w jaki sposób można zidentyfikować kluczowe segmenty rynku z uwzględnieniem potrzeb klienta, a następnie rozpoznanie istotnych cech produktu jako wyróżnienie na tle konkurencji,
- cykl życia produktu – przedstawienie zależności między cyklem życia a komunikacją marketingową,
- wartość marki – zwiększenie użyteczności, czyli obudowanie marki wartością i umiejscowienie jej w głowie konsumenta,
- na koniec dodatkowa perełka – styl komunikacji oparty o ideę 5 języków miłości według Chapmana Gary’ego.
Czy polecamy takie szkolenie w przyszłości? – Zdecydowanie tak!
Bądź na bieżąco z naszymi aktualnościami. Znajdź nas na Facebooku