Afiliacja – czym jest i jak się na niej zarabia

Afiliacja to działania marketingowe online na zasadzie win-win, których celem jest doprowadzenie do określonej akcji, np. sprzedaży. Na afiliacji zarabia każda z zaangażowanych stron: reklamodawca i wydawca. Znajdź swoją rolę we współpracy afiliacyjnej i wykorzystaj ją do pomnażania zysków z działalności online.

Jak działa afiliacja

Do afiliacji niezbędne są dwa podmioty:

  • Reklamodawcy – sklepy i serwisy internetowe,  które chcą zwiększać sprzedaż produktów i usług poprzez promocję na różnorodnych serwisach online i płacić za efekty reklamy
  • Wydawcy – różnorodne serwisy i użytkownicy mediów społecznościowych, którzy chcą zarabiać na reklamowaniu produktów z ofert reklamodawców

Aby móc reklamować się na stronach wydawców, reklamodawcy tworzą programy partnerskie. Wydawcy dołączają do tych programów. Po dołączeniu do programu wydawca otrzymuje dostęp do narzędzi afiliacyjnych, dzięki którym może w różnorodny sposób reklamować i polecać produkty na swoich powierzchniach. Za każdą sfinalizowaną transakcję z działań reklamowych otrzymuje prowizję od sprzedaży.

Afiliacja to jeden z najpopularniejszych i najbardziej bezpiecznych sposobów na zarabianie w internecie. Każdego dnia do sieci afiliacyjnej dołączają nowi wydawcy. Rejestracja jest darmowa i nie wymaga żadnych dodatkowych dokumentów. Systematycznie uruchamiane są nowe programy partnerskie z różnych dziedzin, takich jak: uroda, moda, elektronika, zdrowie, meble, wyposażenie wnętrz, artykuły dla dzieci, książki etc. Duże zróżnicowanie sklepów online i różnorodność wydawców są bardzo istotne, ponieważ otwierają więcej możliwości dla współpracy afiliacyjnej.

afiliacja co to jest - to współpraca
 

 

Współpraca reklamodawców z wydawcami jest możliwa dzięki sieci afiliacyjnej, czyli platformie, która nie tylko łączy reklamodawców z odpowiednimi wydawcami (i odwrotnie), ale również zapewnia kompleksowe zaplecze technologiczne umożliwiające generowanie linków afiliacyjnych, śledzenie konwersji, sprzedaży, kliknięć oraz monitorowanie efektów kampanii. Sieć afiliacyjna zapewnia statystyki i raporty, dokonywanie regularnych rozliczeń między partnerami afiliacyjnymi, a także aktywne poszukuje i weryfikuje jakościowych wydawców i reklamodawców, którzy skutecznie będą współpracować w ramach programów partnerskich.

Zadania sieci afiliacyjnej:

  • rozwiązywanie kwestii technicznych
  • nadzorowanie poprawności integracji sklepów w celu śledzenia sprzedaży
  • zapewnianie narzędzi afiliacyjnych wspomagających współpracę i sprzedaż
  • zliczanie konwersji i naliczanie prowizji dla wydawców
  • zbiorowe rozliczanie reklamodawców z wydawcami
  • przekazywanie informacji o promocjach i rabatach w sklepach reklamodawców
  • dostarczanie raportów i analiz w celu optymalizacji promocji programów partnerskich

Zalety korzystania z sieci afiliacyjnej dla reklamodawcy:

  • Dostępu do szerokiej sieci sprawdzonych wydawców.
  • Automatyzacja procesów technologicznych i rozliczeniowych.
  • Dokładne raportowanie i możliwość analizy efektywności kampanii.
  • Minimalizacja ryzyka – rozliczanie reklamy wyłącznie za dostarczone efekty.

Zalety współpracy z siecią afiliacyjną dla wydawcy:

  • Dostęp do wielu atrakcyjnych reklamodawców i programów partnerskich w jednym miejscu.
  • Możliwość współpracy z dużymi, rozpoznawalnymi markami, bez zbędnych formalności.
  • Dostęp do wielu narzędzi afiliacyjnych wspomagających działania reklamowe i sprzedaż.
  • Profesjonalne wsparcie marketingowe i technologiczne.

 

 

Kto może zostać wydawcą afiliacyjnym?

Wydawcą może zostać każdy, kto w jakimkolwiek zakresie działa online i chce na tym zarabiać. Aby zostać wydawcą, wystarczy, że:

  • prowadzisz serwis tematyczny
  • piszesz bloga
  • prowadzisz konto w social media (YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat, Pinterest)
  • masz serwis rabatowy lub cashbackowy
  • posiadasz wyszukiwarkę produktów lub porównywarkę cen
  • posiadasz legalną bazę mailingową
  • komunikujesz się z odbiorcami lub znajomymi przez maila i komunikatory online

Afiliacja wydawcy afiliacyjni w programie afiliacyjnym
 

Jak zacząć zarabiać jako wydawca w afiliacji

Aby zostać wydawcą, nie trzeba spełniać żadnych szczególnych wymagań, nie wymaga to również podpisywania fizycznej umowy. Wystarczy zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i zaakceptować Regulamin Współpracy.

 

Dzięki rejestracji w sieci afiliacyjnej wydawca zyskuje:

  • możliwość współpracy z reklamodawcami bez dodatkowych formalności i konieczności podpisywania bezpośrednich umów o współpracę,
  • współpracę w jednym miejscu z setkami reklamodawców w ramach programu partnerskiego,
  • stały dostęp do narzędzi umożliwiających zarabianie na polecaniu: linków afiliacyjnych, widżetów produktowych, banerów, plików XML,
  • stały dostęp do zniżek, akcji specjalnych i kodów rabatowych udostępnianych przez reklamodawców.

Jak zarabia wydawca na afiliacji
 

 

Afiliacja – proste zarabianie na reklamach

Wydawca po zarejestrowaniu w sieci afiliacyjnej może korzystać z wielu narzędzi, jakie sieć udostępnia, ale najpopularniejsze i najprostsze w użyciu są linki afiliacyjne. Wydawca generuje więc linki afiliacyjne, czyli specjalne odnośniki do dowolnych produktów w sklepie reklamodawcy, które zawierają kod trackujący. Dzięki takiemu kodowi zamówienie, które dojdzie do skutku z polecenia wydawcy, zostaje zliczone na jego konto. Wydawca z góry wie jaką prowizję otrzyma, bo jest ona zawsze szczegółowo określona w regulaminie każdego programu partnerskiego.

pobieram ebook

Praktyczne przykłady zarabiania na linkach afiliacyjnych zebraliśmy w ebooku:

Jak wygenerować link afiliacyjny w 30 sekund

 

Afiliacja – kto może zostać reklamodawcą?

Reklamodawca to firma, która zwiększa sprzedaż online, dzięki poleceniom wydawców, w modelach rozliczanych za efekty:

  • CPS (Cost Per Sale – prowizja od sprzedaży)
  • CPL (Cost Per Lead – stała stawka za dostarczenie określonej akcji)
  • CPS+CPC czy CPL+CPC

W webePartners dedykujemy swoje usługi i narzędzia rynkowi e-commerce, dlatego reklamodawcami w sieci webePartners mogą zostać sklepy internetowe oraz usługodawcy internetowi. Aby rozpocząć współpracę z wydawcami, reklamodawca musi uruchomić program partnerski w sieci afiliacyjnej.

Dlaczego afiliacja?

Afiliacja jest jednym z najprostszych narzędzi do monetyzacji swoich działań w internecie. Reklamodawcy otrzymuj bazę potencjalnych klientów, a wydawcy zarabiają na polecaniu ich produktów. Zaletą współpracy afiliacyjnej jest również niczym nienormowany czas, który jej poświęcamy.

Wydawcy sami decydują o intensywności promocji na swoich serwisach, oraz co i kiedy chcą polecać swoim odbiorcom. Działają całkowicie niezależnie i co niezmiernie ważne, w każdej chwili mogą zrezygnować ze współpracy afiliacyjnej, bez konieczności podawania przyczyny swojej decyzji. Dzięki takim platformom jak webPartners, w swoich działaniach afiliacyjnych mogą wykorzystywać Kody Rabatowe czy Kalendarz Świąt Nietypowych

Afiliacja jest przykładem współpracy win-win. Nie ma przegranych, a zarobić może każdy.

Chcesz dowiedzieć się więcej?
Uzyskać dostęp do ekskluzywnych narzędzi afiliacyjnych!
ZAREJESTRUJ SIĘ ZA DARMO!