Jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Rozwiązanie jest proste! Wykorzystaj program partnerski do stworzenia sieci wirtualnych wydawców, którzy będą promować produkty ze sklepu na swoich powierzchniach online, w zamian za prowizję od sprzedaży!

 

program partnerski dla sklepu internetowego

Program partnerski , jak sama nazwa wskazuje, jest tworzony aby umożliwiać partnerską współpracę niezależnym podmiotom, z której korzyści zyskuje każdy z tych podmiotów. W naszym przypadku są to reklamodawcy (sklepy internetowe), wydawcy (wszelkie serwisy i strony internetowe, które chcą promować te sklepy w zamian za prowizję od sprzedaży produktów oferowanych przez sklepy) i sieć partnerska (afiliacyjna), która za pośrednictwem systemu afiliacyjnego umożliwia taką współpracę. Dzięki programowi partnerskiemu, reklamodawcy mogą ( za pośrednictwem sieci afiliacyjnej) udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców. Z drugiej strony, wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich i wszelkich narzędzi umożliwiających promowanie produktów na własnych powierzchniach. System afiliacyjny dostarcza całego zaplecza technicznego oraz wsparcie, aby współpraca przebiegała sprawnie i z korzyścią dla każdej ze stron.

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z afiliacją, więcej na temat różnic między wydawcą a reklamodawcą dowiesz się z wpisu Wydawca czy Reklamodawca .

Warunki programu partnerskiego

Najważniejsze jest, żeby współpraca pomiędzy reklamodawcami i wydawcami była korzystna dla obu stron. To podstawowa sprawa, o której reklamodawca powinien pamiętać na każdym etapie współpracy, nie tylko w procesie pozyskiwania wydawców do programu partnerskiego. Wysoka prowizja to pierwszy argument, aby zachęcić do współpracy wydawców. Ale nie tylko wysokość prowizji jest wyznacznikiem atrakcyjności programu partnerskiego, choć to jedna z najważniejszych informacji dla potencjalnego wydawcy. Oto kilka innych ważnych wskaźników:

  wysokość koszyka zakupowego – z perspektywy wydawcy, im droższe produkty w sklepie lub im większa ich liczba w przeciętnym koszyku zakupowym, tym lepiej, bo wówczas nawet przy niższej prowizji łatwiej osiągnąć satysfakcjonujące zyski

  intuicyjny proces zakupowy – to bardzo istotny czynnik, gdyż przy zbyt skomplikowanym procesie zakupowym, współczynnik nie ukończonych zamówień wzrasta, czyli maleje konwersja sprzedaży, co ma bardzo negatywny wpływ na zyski z prowadzonych działań

  estetyczny wygląd strony sklepu oraz – w czasach YouTuba, Facebooka, Pinteresta i Instagrama, gdzie króluje obraz i piękne kadry, wydawcy dużą uwagę przywiązują do tego jak wygląda serwis, który promują, bo pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie podczas decyzji zakupowych

  żywotność cookies – czyli czas przez jaki prowizja naliczana jest dla wydawcy, od momentu pierwszej wizyty w serwisie reklamodawcy

  rodzaj asortymentu i ceny produktów w sklepie – nawet najpiękniejszy sklep z najlepszymi produktami, ale w niekonkurencyjnych cenach, może odstraszyć najlepszych wydawców.

Kim są wydawcy?

Wydawcy to różnego rodzaju serwisy tematyczne, rabatowe, cachbackowe, porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, właściciele baz mailingowych, blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy wszelkich social mediów: Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy Snapchata, czyli różnorodna baza użytkowników chętnych do współpracy!

Reklamodawca tworzy program partnerski, do którego sam może zapraszać wydawców, bądź też zostawić to zadanie sieci afiliacyjnej, aby w tym czasie zająć się innymi ważnymi rzeczami. Sieć afiliacyjna stale powiększa swoją bazę o nowych, atrakcyjnych wydawców, których zaprasza i angażuje do aktywnej promocji oferty programów partnerskich.

Najbardziej atrakcyjni wydawcy, to zdecydowanie serwisy tematyczne, eksperci w swoich dziedzinach. Nie mają może tak dużych zasięgów jak serwisy multitematyczne, ale za to posiadają grono oddanych odbiorców, którzy ufają ich poleceniom. Opinia specjalisty, ma coraz większe, jak nie najważniejsze znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych!

Sieć afiliacyjna posiada duże doświadczenie we współpracy z wydawcami. Pomaga rozwiązywać ich problemy, doradza i motywuje do działania. Posiadając szczegółowe statystyki, wykorzystuje je w łączeniu reklamodawców z najbardziej pożądanymi przez nich wydawcami oraz koordynuje, aby współpraca przebiegała ku obopólnej korzyści.

wydawcy w sieci afiliacyjnej działający w programach partnerskich

Program partnerski – rozliczanie

Wyróżniamy wiele modeli rozliczeniowych w ramach programów partnerskich, jednak w działaniach e-commerce zdecydowanie najpopularniejszy jest model CPS, czyli Cost Per Sale. Oznacza to, że reklamodawca wypłaca wydawcy prowizje za pozytywnie zakończone transakcje, czyli gdy towar został opłacony i odebrany przez kupującego.

Model ten jest dla reklamodawców bezpieczny, ponieważ to wydawca przyjmuje ryzyko niepowodzenia kampanii. Należy pamiętać, że program partnerski musi oferować na tyle dobre warunki i wysokość prowizji, aby wydawca był skłonny takie ryzyko podjąć.

Kiedy jest najlepszy czas, aby uruchomić program partnerski?

Program partnerski jest długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego jego szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, satysfakcjonujące wyniki nie nadejdą z dnia na dzień, dlatego bardzo istotna jest cierpliwość oraz regularne działania w pozyskiwaniu nowych wydawców i aktywizowania obecnych. Jest to długotrwały proces, ale przy zaangażowaniu zarówno reklamodawcy, jak i sieci afiliacyjnej, z czasem przynosi oczekiwane efekty.

Program partnerski – współpraca z siecią afiliacyjną?

Reklamodawcy, którzy uruchomią program partnerski, nie tylko otrzymują dostęp do bazy wydawców, ale również wsparcie technologiczne. Dbanie o kompleksową obsługę klienta jest jednym z głównych założeń każdej platformy afiliacyjnej. Sieć zapewnia również:

  szczegółowe statystyki sprzedaży i ruchu, wygenerowane przez wydawców

  optymalizowanie kampanii na w każdym momencie jej trwania

  dołączanie do programu nieograniczonej liczby wydawców

  zbiorczą fakturę za wszystkie transakcje, bez konieczności rozliczania się z każdym wydawcą osobno

  udostępnianie wydawcom kodów rabatowych i ofert promocyjnych i wszelkich akcji specjalnych organizowanych przez reklamodawcę

  szereg narzędzi dla wydawców aby umożliwić efektywne promowania produktów reklamodawcy

Jeżeli zastanawiasz się nad utworzeniem programu partnerskiego w modelu CPS, ale nie wybrałeś jeszcze konkretnej sieci, warto sprawdzić ile programów Cost Per Sale dana sieć ma pod opieką. Im więcej, tym lepiej! Oznacza to wielu wydawców, którzy posiadają doświadczenie w promocji oferty reklamodawców w tym modelu sprzedażowym.

program partnerski sklepu internetowego

Zapewne większość właścicieli sklepów online, uruchamiając program partnerski w sieci afiliacyjnej, zadaje sobie pytania: o ile zwiększą mi się obroty? ile może wzrosnąć konwersja? ile i na jaką kwotę będzie zamówień w miesiącu? Zaimek “ile” jest używany nader często, i dotyczy przede wszystkim kwestii finansowych.

Oczywiście, sprzedaż i wzrost konwersji to najważniejsze cele programu partnerskiego, do którego dążą wszyscy – reklamodawcy, wydawcy, jak i sieć. Jednakże, oprócz rosnących słupków sprzedaży, program partnerski przynosi wiele innych korzyści dla sklepu.

Program partnerski – stale rosnąca sieć wydawców

Dwa główne podmioty programu partnerskiego to reklamodawca, ze swoim sklepem online oraz grono wydawców, czyli wszelkiego rodzaju serwisy www promujące jego ofertę.

Aby program partnerski był efektywny, muszą oni ściśle ze sobą współpracować, poprzez udostępnioną im przez sieć platformie. Współpraca ta opierać się na wzajemnym zaufaniu. Reklamodawca ufa, że jego wydawcy będą na swoich stronach promować ofertę jego sklepu w sposób etyczny, że będą aktualizować kampanie i dobierać kanały promocji do swojej grupy odbiorców, a wydawcy wiedzą, że za swoje działania zostaną wynagrodzeni na zasadach, które zostały jasno określone w regulaminie programu partnerskiego. Ta ścisła współpraca i wzajemność relacji przynosi obopólną korzyść w postaci budowania sieci zaangażowanych wydawców.

Reklamodawca z biegiem czasu będzie dysponował gronem zaufanych serwisów, które znając jego potrzeby i wymagania, a także dysponując szczegółowymi informacjami o odbiorcach oferty, będą mogli zapewnić skuteczną i konwertującą reklamę przez długi czas.

Program partnerski – rosnąca liczba odbiorców z różnych źródeł

Spektrum działań wydawców, jak i różnorodność tematyki ich serwisów, jest naprawdę ogromna. Oprócz stron korespondujących z branżą reklamowanego sklepu, nic nie stoi na przeszkodzie, by serwis, na pierwszy rzut oka niezwiązany z ofertą, również go reklamował. Wystarczy trochę kreatywności i wyobraźni, by produkty reklamodawcy wpasowały się w tematykę bloga. A różnorodność partnerów równa się różnorodności ich czytelników. Oferta sklepu dociera zatem do dużej liczby odbiorców jednocześnie!

Program partnerski – rosnąca świadomość marki i budowanie wizerunku.

Im więcej osób widzi reklamę sklepu, im częściej się ona pojawia na stronach www, tym większa liczba czytelników go zapamięta. Część z tych odbiorców reklamy, czy czytających rekomendujące wpisy, odwiedzi również docelową stronę. Wiedza na temat istnienia marki i jej produktów zaczyna wzrastać wśród osób regularnie korzystających z zasobów internetu. Spójne reklamy i kreacje, które udostępnia reklamodawca swoim wydawcom, zaczynają tworzyć pewien obraz marki w oczach czytelników. Tak zaczyna się budowanie wizerunku.

Drogi Reklamodawco, miej zatem na uwadze, że miarą Twojego sukcesu w programie partnerskim są nie tylko rosnące słupki sprzedaży. Twoje zaufanie, jakim darzysz wydawców, konsekwencja i spójność działań, zaprowadzą Cię do oddanego sztabu wirtualnych handlowców, którzy swoimi działaniami przyczynią się do wzrostu świadomości czytelników, a co za tym idzie – doprowadzą do zbudowania wizerunku Twojej marki.

marketer-wywiad program partnerski

Dzięki programowi partnerskiemu zbudujesz sieć wirualnych handlowców. Jeśi chcesz dowiedzieć się więcej jak to zrobić, wysłuchaj naszego webinaru.

Przyswoiliśmy już co nieco wiedzy o programach partnerskich i wydawcach. Wiemy już, że ich działania przynoszą coś więcej niż tylko sprzedaż. Wiemy też, jakie korzyści przynosi współpraca z siecią afiliacyjną, a co za tym idzie – współpraca z różnorodnymi serwisami. Ale kim są dokładnie ci wirtualni handlowcy i dlaczego model CPS jest tak korzystny w ich działaniach?

Wydawcy programu partnerskiego – serwisy tematyczne

Tematyka, jaką poruszają strony, design czy przekazywana treść jest naprawdę różnorodna i nie sposób podać wszystkie przykłady. Serwisy te mogą zawierać poważne artykuły, być mocno opiniotwórcze, ale mogą też zawierać lekkie, lifestylowe teksty czy składać się tylko ze zbioru śmiesznych memów. Strony te często mają stricte określoną grupę swoich odbiorców, do których kierują wszystkie treści. Reklamodawca, którego sklep jest reklamowany przez taki serwis ma pewność, że jego artykuły są pokazywane do sprecyzowanej grupy osób. Wydawca przecież dba, by serwis był spójny, i co ważne dla wszystkich stron, aby uczestnictwo w programie partnerskim przynosił mu zyski. Ale co w przypadku, gdy serwis porusza wiele tematów i nie daje się zaszufladkować w jednej tematyce? To także korzystna opcja! Dzięki rozmaitości, strona taka może pokazywać moc produktów z wielu kategorii jednocześnie i trafiać do wielu różnych odbiorców. Takie rozwiązanie sprawia, że na dany sklep i produkt może trafić osoba, która do tej pory nie była zainteresowana podobnym asortymentem.


widget mintinspirations biała kuchnia

mintyinspirations.pl to niesamowite inspiracje wnętrzarskie

Wydawcy programu partnerskiego – blogi

Osoby piszące blogi, budując swoją markę osobistą stają się influencerami. Przy zachowaniu lojalności i sympatii swoich użytkowników, mogą osiągnąć nie lada sukces. Autorzy blogów posiadają bardzo silnie skoncentrowaną grupę odbiorców, którą cechuje zaufanie i wierność do twórcy. Blogi mocno kształtują opinie u swoich czytelników, nawet jeśli ich tematyka jest głównie lifestylowa. Blogerzy dbając o swoich czytelników i nie chcąc stracić ich zaufania, starannie dobierając przekazywane treści. Zwracają szczególną uwagę na jakość, a nie ilość. Podejście jakościowe świetnie oddaje istotę modelu CPS. Oferta reklamodawcy jest przedstawiana sprecyzowanej grupie, która przekłada swe zaufanie na produkty sklepu. Reklamodawca, widząc efekty takich działań, będzie darzył zaufaniem blogera, kontynuując owocną dla obu stron współpracę.


link afiliacyjny na blogu graficzne zestawienie produktów

Olag Pietraszewska z bloga makehappyday.com tworzy bardzo atrakcyjne zestawienia produktowe

Wydawcy programu partnerskiego – wyszukiwarki i porównywarki produktów

Dzięki wyszukiwarkom i porównywarkom produktów, ogrom ofert, które są dostępne w internecie, można wreszcie ogarnąć i uporządkować. Dzięki porównywarkom, produkty można posegregować na najróżniejsze sposoby: według ceny, popularności, producenta, marki, a nawet koloru czy rozmiaru. Porównywarki produktów są coraz bardziej dokładne i porównują coraz więcej parametrów, aby kupowanie było przyjemością i aby odciążyć użytkowników od ogromu pracy, jaka jest z tym związana.

Dla reklamodawcy wyświetlanie oferty w takich miejscach ma same plusy- asortyment jego sklepu trafi do bardzo szerokiego spektrum odbiorców, bo ze względu na popularność tego sposobu wyszukiwania ofert przez użytkowników internetu, porównywarki osiągają bardzo wysokie wyniki oglądalności. W takich serwisach liczba wyświetleń w ciągu dnia sięga nawet wartości milionowych. Dzięki programowi partnerskiemu rozliczanemu za efekty, reklamodawca nie płaci za przeglądanie oferty, tylko za realną sprzedaż!


porównywarka produktów weydawca - program partnerski

Okazje.Info.pl to jedna z najpopularniejszych porównywarek produktów, gdzie przedstawiane są produkty ze wszystkich możliwych branż

Wydawcy programu partnerskiego – serwisy kuponowe

Do tej pory skupiliśmy się na jakościowych formach współpracy, ale czy program partnerski jest w stanie zaoferować coś rentownego poza modelem CPS? Odpowiedź jest prosta – oczywiście, że tak! Do grona pozostałych wirtualnych handlowców na pewno możemy zaliczyć serwisy kuponowe, a także wyszukiwarki i porównywarki produktów. Strony z kuponami rabatowymi i promocjami odwiedzają klienci, którzy są zainteresowani zakupem, lecz po nieco niższej cenie. Ale niech takie podejście nie zraża reklamodawców – klienci poszukują okazji, to fakt. Jednak robiąc zakupy nabierają do sklepu zaufania i być może dopiero pierwszy raz go odwiedzają, a kolejne zakupy nie będą musiały zaczynać się od poszukiwania kodów promocyjnych 🙂


serwis rabatowy popularny wydawca w programie partnerskim

Picodi.com to bardzo popularny serwis rabatowy, gdzie można znaleźć najgorętsze rabaty i zniżki

 


Program partnerski – podsumowanie korzyści współpracy z siecią afiliacyjną

1. Duża liczba wydawców w jednym miejscu

Blogerzy, serwisy tematyczne, rabatowe, porównywarki cenowe… są ich tysiące, codziennie rejestrują się nowi i wszyscy dostępni są w jednym miejscu, gotowi by promować sklep internetowy! Uruchamiając program partnerski reklamodawca otrzymuje nieograniczony dostęp do wirtualnego sztabu handlowców, którzy po akceptacji do programu rozpoczną jego aktywną promocję. Reklamodawca nie musi poświęcać czasu na poszukiwanie wydawców do współpracy, gdyż zajmuje się tym sieć afiliacyjna.

2. Promocja na wielu serwisach jednocześnie

Wirtualni handlowcy, czyli wydawcy, reklamują produkty i usługi, wykorzystując do tego narzędzia dostępne w sieci afiliacyjnej. Dlatego oferta sklepu pojawia się jednoczesnie w wyszukiwarce produktów, na blogu, w social media, a udostępniony kod rabatowy, w największych serwisach rabatowych.

3. Stały kontakt i opieka Affiliate Managera

Jeśli reklamodawca chce zaprosić do współpracy konkretnego wydawcę, którego nie jest jeszcze zarejestrowany w sieci afiliacyjnej, to wystarczy, że skontaktuje się ze swoim Affiliate Managerem, a on postara się, by wydawca dołączył do programu partnerskiego. Affiliate Manager czuwa również, aby dobrze łączyć wydawców z najbardziej odpowiednimi dla nich programami partnerskimi i odwrotnie, bo to podstawowy klucz do sukcesu we współpracy partnerskiej. Affiliate Manager wskazuje również, jakie działania mogą zwiększyć konwersję w konkretnym przypadku, z kim warto nawiązać współpracę, jakie działania wdrożyć, by program partnerski przynosił jeszcze większe efekty.

4. Minimum formalności

Podejmując współpracę z wybranym wydawcą, reklamodawca nie musi za każdym razem podpisywać umowy i ustalać warunków współpracy. Wszystko dzieje się automatycznie w systemie udostępnianym przez sieć afiliacyjną.

5. Statystyki i rozliczenia dostępne w jednym miejscu

Statystyki kampanii prowadzonych przez wszystkich wydawców są stale dostępne w panelu reklamodawcy. Znajdują się tam szczegółowe dane na temat ruchu jaki generują wydawcy oraz transakcji, jakie dzięki temu są realizowane. Można analizować działania wydawców w ujęciu zbiorczym jak i w rozbiciu na każdego wydawcę. Kampanie można optymizować w każdym momencie jej trwania. Na koniec okresu rozliczeniowego jest wystawiana zbiorcza faktura, dzięki czemu nie trzeba rozliczać się z każdym wydawcą bezpośrednio.

program partnerski dołącz jako reklamodawca

W 2009 roku stworzyłam sieć afiliacyjną webePartners. Dbam o systematyczny rozwój sieci i dobre relacje wydawców z reklamodawcami. Za największy atut afiliacji uważam dobrowolność tej formy współpracy i możliwość monetyzacji każdego działania online. A prywatnie, przynajmniej raz w roku, podróżuję kamperem po Europie, w miejsca wolne od tłumów. W wolnych chwilach rysuję, kleję z papieru i tworzę "coś" z niczego :)

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 09.05.2019