Feed produktowy (data feed) ma duże zastosowanie w afiliacji dedykowanej ecommerce. Dlaczego?

Reklamodawcami w sieci afiliacyjnej dedykowanej ecommerce są sklepy internetowe, które dzięki afiliacji chcą zwiększać sprzedaż swoich produktów. Dlatego udostępniają bazy swoich produktów w postaci feedu produktowego, aby wydawcy mogli promować je na swoich serwisach.

Feed produktowy (data feeds) – co to jest?

Feed produktowy ( inaczej plik XML od angielskiego Extensible Markup Language, co  w wolnym tłumaczeniu oznacza Rozszerzalny Język Znaczników) to najpowszechniejszy format przekazywania informacji o produktach w kanałach wykorzystywanych w marketingu.

Feed produktowy to nic innego jak plik zawierający opis Twoich produktów podzielony na atrybuty, czyli asortyment Twojego sklepu internetowego, który wykorzystuje się w np. w reklamie Google Shopping. Reklama ta zyskuje przewagę nad reklamami tekstowymi przyciągając wzrok użytkownika aspektem wizualnym – w końcu dysponuje ona obrazem, a jak wiadomo w dobie natłoku informacji często właśnie dobre zdjęcie pozwalają się wyróżnić.

Feed produktowy – co zawiera?

Każdy produkt powinien zawierać następujące parametry (oznaczone * są opcjonalne):

  • ID – unikalny numer identyfikacyjny (np. SKU);
  • Label – wyświetlana nazwa produktu;
  • URL – link do strony produktu;
  • *Image URL – link do głównego zdjęcia, które zostanie wyświetlone;
  • *Quantity – liczba dostępnych sztuk danego produktu;
  • *Price – cena produktu;
  • *Gender – płeć osoby, do której skierowany jest dany produkt (male, female albo unisex);
  • *Fallback URL – link, który zajmie miejsce URL w przypadku, kiedy Quntity spadnie do 0.

Te informacje zapisane są w odpowiedniej formie.  Feed produktowy został stworzony do przenoszenia danych, nie do ich prezentacji. Bardzo dużą zaletą feeda produktowego jest jego automatyczna aktualizacja z bazą danych reklamodawcy. Kiedy raz umieścimy plik w naszej witrynie www to codziennie będziemy mieli dostęp do informacji o aktualnej cenie, dostępności, czy ofertach specjalnych.

Feed produktowy – zalety

  • Wszystkie najważniejsze informacje o Twoich produktach znajdują się w jednym miejscu.
  • Informacje o Twoich produktach są spójne w każdym kanale sprzedaży.
  • Dobrze przygotowane feedy produktowe zwiększają widoczność Twoich produktów w różnych kanałach – dzięki temu sprzedajesz więcej.
  • Feedy produktowe to łatwa i tania droga do rozpoczęcia sprzedaży wielokanałowej.

Feed produktowy – dostęp w sieci afiliacyjnej

Generator feedów produktowych dostępny w naszej sieci afiliacyjnej pozwala na pobranie oferty reklamodawcy w całości, lub tylko części wybranego przez nas asortymentu. Jeśli prowadzisz  serwis tematyczny i interesuje cię konkretna grupa produktów,  to nie musisz generować feeda produktowego z całym asortymentem sklepu a tylko z kategoriami produktów, które wybierzesz . Co najważniejsze, generowanie feeda produktowego jest bardzo proste i intuicyjne.

Poniżej film z samouczkiem, w którym przedstawiamy jek wygenerować feed produktowy:



Feed produktowy – gdzie jest wykorzystywany przez wydawców?

Jak widzicie wygenerowanie takiego pliku nie jest trudne 🙂 . Jednak wybierając ten rodzaj narzędzia należy  pamiętać, że feed produktowy nie sprawdzą się u każdego. By ich używać należy mieć przynajmniej podstawową wiedzę na temat tworzenia stron. Jest to niezbędne do prezentacji w  odpowiedni sposób produktów z tych plików. Przy odpowiednich umiejętnościach można połączyć feedy ze swoją bazą i znacząco zwiększyć atrakcyjność swojej strony.

Feedy produtowe najlepiej sprawdzają się w porównywarkach cenowych, wyszukiwarkach produktów i innych serwisach prezentujących zestawienia produktowe, gdzie użytkownicy mogą wystawiać opinię. Warto pamiętać o tym, że prezentując użytkownikom konkretne produkty z aktualnymi cenami i danymi o tych produktach, dbamy o ich czas i pieniądze. To natomiast może w przyszłości zaowocować nam wzrostem naszej wiarygodności i lojalnością użytkowników.

Dowiedz się więcej o pozostałych narzędziach afiliacyjnych:

 


zarabiaj na polecaniu produktów

 

Łączymy wydawców z reklamodawcami w ramach programów partnerskich. Pomagamy wydawcom zarabiać na ich działalności online a reklamodawcom efektywnie współpracować z wydawcami, aby zwiększać sprzedaż.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 30.06.2018