Performance marketing to inaczej marketing efektywnosciowy, czyli taki, gdzie płacimy wyłącznie za efekty. 

Tradycyjne kampanie reklamowe oznaczają najpierw zainwestowanie budżetu, a potem oczekiwanie na efekty, które nie zawsze przychodzą. Dlatego reklamodawcy szukają rozwiązań gwarantujących skuteczność. Najlepiej takich, w których płaci się wylącznie za dostarczone efekty. Performance marketing, zwany też marketingiem efektywnościowym, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom.

Performance marketing – zorientowanie na rezultaty

performance = wydajność = skuteczność

To model reklamy, który różni się od innych form marketingu wyłącznie sposobem rozliczania. W performance marketingu nie płaci się za liczbę odsłon czy kliknięć w reklamę, a wyłącznie za konkretne działania, które następują w efekcie kliknięcia w reklamę (logo, grafikę, aktywny link itd.). Czyli, jeśli użytkownik kliknie w reklamę, ale nie wykona określonej czynności, to reklamodawca nie ponosi kosztów tych działań marketingowych.

Performance marketing to marketing nastawiony na dostarczanie konkretnych rezultatów. Nie ma tutaj miejsca na żadne niejasności. Reklamodawca płaci wyłącznie wtedy, gdy konsument wykona określone działanie, np.:

  • zarejestruje się w serwisie
  • zapisze się do newslettera
  • dokona zakupu w sklepie internetowym
  • wypełni ankietę
  • dołączy do fanów marki w social media
  • przejdzie na wybraną stronę (np. landing page) i pozostawi swoje dane

Performance marketing – główny cel

Głównym celem performance marketingu jest przełożenie wypracowanego już wizerunku na pożądane działania odbiorców. Charakterystyczny w performance marketingu jest tzw. efektywnościowy model rozliczeń czyli rozliczenie za osiągnięcie pożądanej akcji.

Istotą performance marketingu są działania długofalowe, szczególnie jeśli chodzi o sprzedaż produktów (model Cost Per Sale), które w perspektywie wieloletniej współpracy owocują stale rosnącymi przychodami. Najlepszym narzędziem do przeprowadzania długoterminowych kampanii w modelu performance jest program partnerski. Uruchamiając program partnerski mamy na celu budowanie i stałe rozwijanie własnej, lojalnej sieci wydawców, którzy angażują swój czas i potencjał na realizację wyznaczonych celów. W modelu Cost Per Sale wydawcy wynagradzani są prowizyjnie za pozytywnie zakończone sprzedaże, które zostały zrealizowane za ich pośrednictwem.

Performance marketing – modele rozliczania

 

performance marketing - modele rozliczania

Podsawowe modele rozliczania w performance marketing to CPS i CPL + jako dodatek do modeli hybrydowych CPC


ważne zapamiętaj CPS (Cost Per Sale) – prowizja za sprzedaż produktów w sklepie internetowym

ważne zapamiętaj CPL (Cost Per Lead) – stała stawka za odzyskanie kontaktów do potencjalnych klientów

ważne zapamiętaj CPA (Cost Per Action) – stała stawka za dowolną akcję: zapisanie do newslettera, rejestracja w serwisie, wypełnienie ankiety itd.

ważne zapamiętaj CPO (Cost Per Order) – stała stawka za złożenie zamówienia w sklepie internetowym

ważne zapamiętaj Model hybrydowy: np. CPC+CPO, CPC+CPL i inne – kombinacje wszelkich modeli efektywnościowych z modelem Cost Per Clik (płatność za unikalne kliknięcie w reklamę)


Performance marketing – formy reklamowe

Nie ma ograniczeń do form reklamowych w rozliczeniach za skuteczność. Każda akcja promocyjna, niezależnie od sposobu reklamowania, może być rozliczana za efekty. Miarą sukcesu kampanii w modelach efektywnościowych jest wskaźnik konwersji (czyli stosunek wykonanych akcji do ilości kliknięć w nośnik reklamowy), który pozwala zorientować się jak wielu z nich zrealizowało oczekiwane przez nadawcę czynności. Aby można było dostarczyć konkretne dane zawierające wskaźnik konwersji, warunkiem jest podpięcie systemu śledzącego ruch i wygenerowane akcje z tego ruchu.

Po podpięciu kodów śledzących pod dowolne nośniki reklamowe, każda kampanie i działanie promocyjne może być rozliczane za konkretne efekty:

  • kampanie banerowe
  • wpisy na blogach i innych serwisach zawierające linki afiliacyjne
  • kampanie w social media: Facebook, Instagram, YouTube
  • zintegrowanie oferty z wyszukiwarkami produktów lub porównywarkami cenowymi
  • oferta na serwisach rabatowych
  • e-mailing
  • retargeting
  • i każde inne działanie, które można zmierzyć dzięki kodom śledzącym

Performance marketing – zostań reklamodawcą w sieci afiliacyjnej

Najlepszą opcją dla reklamodawcy jest wykorzystanie jak największej ilości narzędzi i rozliczanie tylko efektów. Czyli najlepiej współpracować z jak największą liczbą różnorodnych wydawców afiliacyjnych w modelu performance, dzięki którym reklamodawca nie tylko zwiększy sprzedaż, ale również rozpoznawalność swojej marki.  Najszybszy sposób aby to osiągnąć to dołączenie do sieci afiliacyjnej, która umożliwia dostęp do szerokiej bazy wydawców i różnorodnych narzędzi wspomagających działania performance marketingu.

performance marketing

Sieć afiliacyjna zapewnia osiągnięcie wzrostu sprzedaży dzięki szerokiej bazie wydawców, którzy chętnie podejmują działania w modelach efektywnościowych. Dzięki afiliacji reklamodawca ma szansę na skuteczne działania poprzez współpracę z wybranymi wydawcami oferującymi różnorodne formy reklamy. Oferta reklamodawcy pojawia się w setkach serwisów jednocześnie. Reklamodawca nie musi samodzielnie pozyskiwać wydawców do współpracy, co jest jednym z największych atutów we współpracy z siecią afiliacyjną.

Na świecie performance marketing jest świadomie wykorzystywany i rozwijany. W Polsce ma jeszcze niewykorzystany potencjał, choć rośnie świadomość marketerów, firm i wydawców, którzy chcą widzieć konkretne rezultaty działań i zależy im przede wszystkim na byciu skutecznym.

Performance marketing – jesli chcesz wiedzieć więcej o programach partnerskich

Programy partnerskie są częścią marketingu afiliacyjnego, rozliczanego wyłącznie za efekty. jJk sama nazwa sugeruje, tworzone są po to, aby umożliwić różnym podmiotom współpracę ze sobą, która w efekcie ma wygenerować zyski dla każdej zaangażowanej strony. W tego typu rozwiązaniach udział biorą trzy podmioty: wydawcareklamodawca i sieć afiliacyjna.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej dlaczego warto postawić na program partnerski zapraszamy do wywiadu z naszą CEO – Ewą Dudek, która od 2009 roku rozwija webePartners i współpracę z reklamodawcami w ramach programów partnerskich.

programy partrnerskie Ewa Dudek

 

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.

Jak oceniasz ten artykuł?

Kliknij gwiazdkę aby ocenić artykuł!

Średnia ocena / 5. Oddanych głosów:


Data publikacji: 05.04.2020