Jak tworzyć skuteczny kontent sprzedażowy – poradnik dla afiliantów 

Data aktualizacji: 18.12.2024

Twórz kontent, który zachęci do kliknięcia w link afiliacyjny  aby zarabiać na polecaniu produktów.

Afiliacja to jeden z najprostszych sposobów na zarabianie w Internecie. To, ile uda Ci się miesięcznie zyskać, zależy wyłącznie od Twojego zaangażowania w ten proces. Im lepszej jakości kontent będziesz publikować, tym większa szansa na sukces. Dowiedz się, jak tworzyć skuteczne treści, które zachęcą do kliknięcia w link afiliacyjny. 

jak tworzyć dobry kontent
„Zaksiążkowane” – najlepszy kontent wideo o książkach.

Na afiliacji możesz zarobić kilka złotych lub kilka tysięcy złotych miesięcznie. Ostateczna kwota zależy, od tego jakie treści będziesz publikować oraz czy zdobędziesz zaufanie odbiorców.

 

Aby zostać wydawcą, wystarczy konto na Facebooku,
Instagramie, YouTube czy Pintereście.

 

Sprzedaż popularnych produktów – największe wyzwania

Dołączając do grona wydawców, zaczynasz sprzedawać produkty, które są dość łatwo dostępne na rynku. Przed Tobą spore wyzwanie, ponieważ:

    • masz sporą konkurencję – potencjalny klient ma do wyboru wiele podobnych ofert;
  • cena bywa jednym z głównych czynników zakupowych – spore grono osób decyduje się na najtańszy produkt;
  • musisz zawalczyć o uwagę odbiorcy – nie jest to łatwe, gdy każdego dnia bombardują go setki komunikatów reklamowych;
  • masz do czynienia z coraz bardziej świadomymi i wymagającymi klientami – standardowe argumenty sprzedażowe mogą ich nie przekonać. 

Nie oznacza to jednak, że musisz porzucić swoje plany. Wystarczy, że będziesz mieć unikalne podejście – takie, dzięki któremu wyróżnisz się wśród konkurencji i przyciągniesz uwagę odbiorców. 

1. Aby stworzyć skuteczny kontent zacznij od… określenia odbiorcy

Przede wszystkim musisz wiedzieć, kto jest Twoim odbiorcą. Jeśli nie zrozumiesz klienta i nie weźmiesz pod uwagę jego potrzeb, będziesz celować na oślep, a copywriting  i inne twórczość kontentowa nie będzie skuteczna. Jeżeli natomiast wcielisz się w rolę odbiorcy i dokładnie poznasz jego bolączki oraz oczekiwania, masz znacznie większą szansę wpasować się w jego potrzeby. 

Im bardziej szczegółowo określisz swojego klienta, tym skuteczniejszy kontent będziesz tworzyć. Nie poprzestawaj więc na podstawowych informacjach, ale zagłęb się w jego osobowość i styl życia.  To pomoże Ci stworzyć dobry kontent sprzedażowy.

Ważnym elementem jest mapowanie ścieżki klienta, co pozwoli Ci zrozumieć, jak dany odbiorca przechodzi od momentu uświadomienia sobie potrzeby, poprzez rozważanie opcji zakupu aż do podjęcia ostatecznej decyzji. Na każdym z tych etapów ma inne bolączki i kieruje się różnymi pobudkami. Twoim zadaniem jest więc dopasowanie treści tak, aby poprowadzić odbiorcę wzdłuż ścieżki zakupowej i budować lojalność na lata. 

2. Wybierz produkty, które znasz i chcesz polecać w swoich publikacjach.

Kluczem do sukcesu w afiliacji jest umiejętne dobranie produktów do kontentu jaki tworzysz dla swojej grupy odbiorców. Gdy znasz swojego odbiorcę, to wiesz jakimi produktami będzie on zainteresowany, czego szuka i jakie informacje są dla niego cenne. Bardzo ważne jest, aby to, co polecasz, było spójne z tworzonym kontentem.

Dodaj linki afiliacyjne, aby zarabiać na swoim kontencie

Dzięki linkom afiliacyjnym możesz poleceć dowolne produkty, bez konieczności posiadania ich fizycznie w domu. Ważne jest tylko to, że masz pewność, iż produkty jakie recenzujesz i polecasz, są tego warte. Wystarczy, że przedstawisz produkty na zjęciu, opiszesz je i opowiesz o nich i dodasz linki afiliacyjne, aby użytkownik od razu trafił na stronę produktu w wybranym sklepie.

Dowiedz się jak dobierać produkty do tworzonogo kontentu i generować linki afiliacyjne
JAK GENEROWAĆ LINKI AFILIACYJNE

 

3. Stwórz kontent, zachecający do kliknięcia w linki afiliacyjne

Kiedy promujesz produkty / usługi w ramach afiliacji, Twoja oferta musi się czymś wyróżniać. Musi być inna niż oferta konkurencji – w przeciwnym razie „zleje się” z nią i będzie jedną z wielu identycznych.

  • Zacznij od prześledzenia swojej konkurencji i odnajdź lukę. Być może w swojej ofercie dostrzegasz coś, czego inni nie proponują? 
  • Postaw na wyjątkowe treści. Podczas gdy konkurencja dostarcza wyłącznie suche informacje o produkcie, Ty twórz rozbudowane recenzje, porównania produktów itp. 
Zarejestruj się jako wydawca, aby uzyskać dostęp do wszystkich narzędzi afiliacyjnych!
ZAREJESTRUJ SIĘ ZA DARMO!

Testuj różne formy i sposoby prezentacji produktów

Jeśli prowadzisz blog modowy, możesz tworzyć gotowe stylizacje w oparciu o promowane produkty – na konkretne okazje. Od czasu do czasu możesz też prezentować spersonalizowane stylizacje na zamówienie – na podstawie potrzeb określonej osoby. 

Jeżeli prowadzisz blog parentingowy, możesz publikować szczegółowe recenzje promowanych produktów. Im bardziej „wierzysz” w promowane produkty, tym łatwiej będzie Ci określić Twój wyróżnik. Jednocześnie nie przestawaj patrzeć na swoją ofertę przez pryzmat Twoich odbiorców – cały czas „miej ich z tyłu głowy”, bo to pomaga stworzyć dobry tekst sprzedażowy. 

Wykorzystaj elementy psychologii sprzedaży

Choć wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, przy podejmowaniu decyzji zakupowej dużą rolę odgrywają emocje. Dlatego warto to wykorzystać, tworząc treści bazujące na psychologii sprzedaży. Nie chodzi jednak o to, by stosować nieetyczne techniki manipulacji, ale delikatnie zachęcić do kliknięcia w link afiliacyjny. 

Jak tworzyć skuteczny kontent w działaniach afiliacyjnych

Masz już bazę, w oparciu o którą możesz tworzyć kontent na potrzeby marketingu afiliacyjnego. Czas przejść do działania właściwego – tworzenia kontentu sprzedażowego. Kontent, w którym zamieścisz linki afiliacyjne, powinien naturalnie zachęcić do kliknięcia. Dlatego musisz zadbać o jego strukturę, na którą składają się:

  • chwytliwy nagłówek,
  • lead wzbudzający zainteresowanie,
  • część właściwa (przedstawienie argumentów „za” produktem / usługą),
  • CTA (call to action).

Testuj chwytliwe nagłówki

Nagłówek to pierwszy punkt styku odbiorcy z kontenetem, niezależnie od jego formy. Jeśli nie będzie angażujący i nie przyciągnie uwagi, marne szanse na kliknięcie w link. Musi nie tylko oddawać temat artykułu, ale przede wszystkim przynosić obietnicę wartości. Odbiorca musi mieć pewność, że czas poświęcony na przeczytanie tekstu lub obejrzenie filmu nie będzie czasem straconym.

Jak tworzyć chwytliwe nagłówki? W kontencie sprzedażowym dobrze sprawdzą się takie formuły jak np.:

  • X najlepszych sposobów na
  • Najprostsza droga do
  • X kontra Y
  • Jak w X krokach
  • X rzeczy, których nie wiesz o
  • Dowiedz się, co eksperci sądzą o
  • X powodów, dla których
  • TOP X.

Możesz wybrać kilka spośród dostępnych i testować, która wersja sprawdza się najlepiej. 

Argumentacja to serce publikacji

Argumentacja to „serce” całego kontentu. Tutaj powinny znaleźć się informacje o produkcie / usłudze, ale zaprezentowane w sposób sprzedażowy. Nie chodzi o przedstawienie specyfikacji, ale przede wszystkim o wykorzystanie praktyczne. 

W tej części powinno znaleźć się wszystko, co przekona do zakupu. Pamiętaj, żeby nie pisać o cechach, ale skupić się na zaletach i korzyściach. Przy argumentacji podeprzyj się opiniami innych użytkowników, Twoją obszerną recenzją, porównaniem z innymi produktami tego typu. 

Część argumentacyjna to najlepszy moment, aby wykorzystać psychologię sprzedaży. Bo to właśnie takie elementy powinien zawierać dobry kontent sprzedażowy – niezależnie od miejsca publikacji.

Pamiętaj o Call To Action

Wezwanie do działania (CTA – z ang. call to action) to nieodłączny element kontentu sprzedażowego. Odbiorca musi wiedzieć, czego od niego oczekujesz. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że nie wykona pożądanego przez Ciebie kroku. Skuteczne CTA powinno jasno zakomunikować dalsze działania. Należy jednak unikać nachalnego nakłaniania, sprawiającego wrażenie kupowania pod przymusem. 

Call To Action ( Wezwaniw Do Działana) może mieć różną formę: począwszy od przycisków, poprzez banery, a na linkach tekstowych skończywszy. Wszystko zależy od tego, jaki jest format treści oraz jaki styl przyjmiesz. Nie ma jednego uniwersalnego przykładu CTA. Musisz testować skuteczność różnych wezwań – to pozwoli na optymalizację, co może zaprowadzić Cię do zwiększenia współczynnika konwersji. 

Pamięctaj! CTA powinno być wyraźne i zawsze znajdować się w widocznym miejscu. 

Zaoferuj wartość dodaną

Zastanawiasz się, jak przyciągnąć klientów i zwiększyć klikalność w linki afiliacyjne? Nie koncentruj się wyłącznie na treściach promujących produkty / usługi. Zaoferuj odbiorcom wartość dodaną – coś, co przyciągnie uwagę i zbuduje lojalność. 

Edukuj zamiast sprzedawać

Treści stricte sprzedażowe mieszaj z treściami edukacyjnymi. Kiedy będziesz dostarczać wartościowy kontent, wzrośnie zaufanie do Ciebie. Odbiorcy przekonają się o tym, że warto Ci zaufać i będą wobec Ciebie lojalni. 

Dostarczaj ekskluzywne treści

Aby zwiększyć klikalność w linki afiliacyjne, od czasu do czasu dostarczaj ekskluzywne materiały, np. tutoriale, e-booki, case studies. Takie treści – jeśli są przydatne z punktu widzenia odbiorcy – mogą znacząco wpłynąć na przyszłe decyzje zakupowe. 

Pamiętaj! Takie treści nie tylko przekonują do kliknięcia w link afiliacyjny, ale czynią z Ciebie eksperta w danej dziedzinie oraz pomagają budować zaufanie. A przecież każdy najchętniej kupuje od tego, kogo darzy zaufaniem i sympatią. 

Graj na emocjach

Istotne jest budowanie emocjonalnej więzi z odbiorcą, ponieważ to właśnie emocje grają pierwsze skrzypce podczas podejmowania decyzji o zakupie. Nadzieja, szczęście, radość, niepokój, zaufanie – to może motywować do kliknięcia w link. Możesz więc opowiadać historie, które są bliskie doświadczeniom odbiorców – to z pewnością wzbudzi zainteresowanie i bardziej skłoni do podjęcia decyzji zakupowej.

Uwzględnij techniki perswazji

Wprowadź do treści kilka technik, które pomogą Ci skutecznie przekonać do zakupu. Podkreślę jeszcze raz – nie chodzi o manipulowanie odbiorcą, a przekonanie, że dany produkt / usługa idealnie wpisują się w jego potrzeby. 

Wykorzystaj społeczny dowód słuszności

Znasz to? Stoisz na przejściu dla pieszych i czekasz na zielone światło. Od dłuższego czasu nie przejechał żaden samochód ani też żaden nie jedzie. Ktoś z przechodniów postanawia przejść na czerwonym świetle. Za nim podążają kolejni. I Ty decydujesz się złamać zakaz, bo przecież wszyscy tak zrobili. 

Mniej więcej na tym polega społeczny dowód słuszności. Jak to wykorzystać w kontekście działań afiliacyjnych? Zamieszczaj recenzje przygotowane przez innych odbiorców, zaprezentuj przykłady znanych osób, które skorzystały z oferty itp. 

Stosuj regułę niedostępności

Ile razy zdarzyło Ci się nagle zechcieć kupić coś, co przestało być już dostępne? Z reguły tak właśnie jest – przedmioty trudno dostępne (albo niedostępne już wcale) są najbardziej pożądane i to im przypisuje się najwyższą wartość. 

W kontencie z zawartymi linkami afiliacyjnymi możesz wykorzystać taką regułę niedostępności. W jaki sposób? Taka technika bardzo dobrze sprawdza się w przypadku limitowanych serii produktów, oferowaniu przedmiotów kolekcjonerskich, ofert last minute. 

Pamiętaj o zasadzie wzajemności

Wyobraź sobie, że od czasu do czasu znajomy kilkakrotnie podrzuca Cię do pracy, pomaga Ci odebrać dzieci ze szkoły itp. Któregoś razu to on nie ma z kim zostawić dzieci, bo musi podjechać do pracy. Co robisz? Oczywiście, że odwdzięczysz się za to, co do tej pory dla Ciebie zrobił. 

Na tym właśnie polega zasada wzajemności – skoro ktoś dla Ciebie coś zrobił, Ty także chcesz coś zrobić dla niego w ramach podziękowania. Jak to wykorzystać przy tworzeniu skutecznych treści? Publikuj wartościowy kontent, np. z praktycznymi poradami, darmowymi e-bookami do pobrania. W ramach „podziękowania” odbiorcy zechcą kliknąć w link afiliacyjny. 

To, którą metodę wybrać, zależy m.in. od promowanego produktu. Możesz też przetestować kilka z nich i wybrać tę najlepszą dla Ciebie.