fbpx

Jak zarabiać na Tik Toku?

W 2022 roku platforma TikTok prawdopodobnie przekroczy poziom 1,5 miliarda aktywnych użytkowników, a w kolejnym roku ma to być nawet 2 miliardy! Czy to możliwe? Jak najbardziej! Aplikacja posiada niesamowity potencjał. Dlatego dowiedz się, jak zarabiać na Tik Toku i wykorzystaj go jako kolejne, a może nawet główne źródło dochodu!

Jak zarabiać na Tik Toku – podstawowa wiedza

Oryginalna nazwa TikToka, pod którą aplikacja nadal działa w Chinach, to Douyin. Douyin jest dziełem chińskiego przedsiębiorstwa ByteDance. To aplikacja przeznaczona do tworzenia krótkich filmików z podkładem muzycznym i możliwością dodawania różnorodnych efektów. Wiele lat temu poza obszarem azjatyckim rozwijała się inna konkurencyjna aplikacja – musical.ly, która podobnie jak Douyin, umożliwiała użytkownikom nagrywanie video, ale wyróżniała ją funkcja lipsync, czyli synchronizacja ruchu ust. Musical.ly zdobyło zasięg ponad 200 milionów, głównie młodych użytkowników w Europie i Stanach Zjednoczonych.

W 2017 roku firma ByteDance zapragnęła rozszerzyć swoją działalność na cały świat. Wejście na rynek zagraniczny wiązało się ze zmianą nazwy, dlatego Douyin zamieniono na błyskotliwe – TikTok. Następnym krokiem ByteDance było wykupienie muscial.ly za miliard dolarów! TikTok połączył się z musical.ly w 2018 r. i przejął istniejące konta. To oficjalnie zakończyło żywot aplikacji musical.ly i sprawiło, że TikTok stał się ogólnoświatową aplikacją.

Chiny są domem dla zaledwie jednej piątej internautów na całym świecie. Wejście na rynek globalny jest koniecznością – te słowa wypowiedział założyciel Byte Dance, kiedy zadecydował o ekspansji Douyin za granicę. W Chinach aplikacji Douyin używa ponad 600 milionów użytkowników.

Jak działa TikTok?

Uruchamiając pierwszy raz TikToka, można odnieść wrażenie, że panuje tam wielki chaos. Aplikacja pokazuje wyłącznie filmiki, nie obrazki czy treść, co sprawia, że platforma jest bardzo dynamiczna. TikTok jest połączeniem elementów Spotify, Snapchata, Twitcha i Vine’a.

TikTok pozwala użytkownikom tworzyć i publikować krótkie filmiki na dowolny temat. Opiera się na tym samym pomyśle, co musical.ly, ale nie skupia się wyłącznie na synchronizacji ruchu ust. Aplikacja TikTok oferuje użytkownikom rozbudowaną bibliotekę muzyczną i szereg narzędzi do montażu filmików z różnymi efektami i filtrami. Ich tworzenie i przeglądanie jest bardzo proste i wciągające, co stanowi niezaprzeczalne atuty tej platformy. Użytkownicy mogą nagrać jakąkolwiek sytuacje ze swojego życia i opublikować ją w błyskawicznym tempie.

TikTok to nie już tylko ulubiona aplikacja 14-latków, którzy nagrywają filmiki z synchronizacją ust. TikTok jest używany przez komików, sportowców, celebrytów, a także przez światowe marki.

Nagrywanie i udostępnianie TikToków

Jak nagrać swojego pierwszego TikToka? To naprawdę bardzo proste. Wystarczy kliknąć przycisk „+” na dole ekranu. Pojawi się opcja nagrywania z czerwonym przyciskiem. Zanim rozpoczniesz nagranie, dodaj piosenkę, do której zastosujesz lipsync albo do której zatańczysz czy pokażesz coś zabawnego (ścieżkę dźwiękową do nagranego filmiku możesz dodać też później).

Podobnie jak Snapchat, TikTok udostępnia twórcom szereg przeróżnych efektów. Dzięki nim na nagraniu możesz np. zmienić kolor oczu czy włosów, w tym celu wejdź w zakładkę Efekty i przeglądnij dostępne opcje. TikTok umożliwia nagrywanie filmików o długości nawet do 5 minut! Pamiętaj: muzyka stanowi rdzeń TikToka. Wybranie odpowiedniej piosenki może być głównym czynnikiem, który sprawi, że Twoje video stanie się viralem.

Kto korzysta z TikToka?

TikTok jest zdominowany przez generację Z, czyli pokolenie ludzi urodzony po 1995 roku. W Polsce ponad 70% użytkowników TikToka należy do pokolenia Z, czyli ludzi dorastających w pełni scyfryzowanym społeczeństwie. Oznacza to, że polscy użytkownicy TikToka, to głównie osoby poniżej 26 roku życia i należy wziąć ten fakt pod uwagę podczas planowania kampanii reklamowych na tej platformie. Większość użytkowników TikToka to ludzie młodzi, ale popularność tej aplikacji przyciąga coraz więcej dojrzałej publiczności. TikTok jest przecież już używany przez wielu celebrytów i wpływowych ludzi, takich jak Mark Zuckerberg, Will Smith czy Robert Lewandowski.

jak zarabiać na Tik Toku

Jak działa algorytm TikToka?

Tiktoki można wyświetlać, wybierając zakładkę Obserwowani lub Dla Ciebie. W zakładce Obserwowani użytkownik zobaczy filmiki nagrywane przez obserwowanych przez siebie tiktokerów. Sposób wyświetlania tych treści jest niemal taki sam jak na Instagramie. Natomiast sekcja Dla Ciebie to główny feed, gdzie można zobaczyć tiktoki nie tylko z obserwowanych twórców. Wyświetlają się tam tiktoki, które z założenia powinny odpowiadać zainteresowaniom użytkownika.

Do końca nie wiadomo, jak działa algorytm, wybierający tiktoki, które pojawiają się w sekcji Dla Ciebie. Wiemy tylko, że w głównej mierze algorytm bierze pod uwagę preferencje użytkownika, które są wyrażane podczas interakcji z aplikacją, czyli na przykład publikowanie komentarza czy obserwowanie konta. Gromadzenie tych informacji pozwala systemowi ocenić, które treści mogą być wartościowe dla użytkownika, a które woli pominąć.

Trzy podstawowe czynniki rekomendacji

Feed Dla Ciebie odzwierciedla preferencje unikalne dla każdego użytkownika. Algorytm rekomenduje treści na podstawie m.in. zainteresowań wyrażanych jako użytkownik i dostosowując je również do zainteresowań wskazanych podczas rejestracji konta. Rekomendacji obejmują także trzy poniższe czynniki:

  • Interakcje użytkownika, takie jak filmy, które lubisz lub udostępniasz, konta, które obserwujesz, publikowane komentarze i tworzone treści;
  • Informacje o filmie, które mogą zawierać takie szczegóły, jak podpisy, dźwięki i hashtagi;
  • Ustawienia urządzenia i konta, takie jak preferencje językowe, ustawienia kraju i typ urządzenia. Te czynniki są uwzględniane, aby upewnić się, że system jest zoptymalizowany pod kątem wydajności, ale mają one niższą wagę w systemie rekomendacji.

Wszystkie te czynniki są przetwarzane przez system rekomendacji TikToka i ważone na podstawie wskaźnika zainteresowania. Silny wskaźnik zainteresowania ma miejsce wtedy, gdy użytkownik zakończy oglądanie dłuższego filmu od początku do końca. Słaby wskaźnik to np. fakt, że widz i twórca filmu znajdują się w tym samym kraju. Po założeniu konta, zapoznaniu się z aplikacją i jej zasadami działania oraz rekomendacji filmików, można przejść do meritum tego artykułu, czyli jak zarabiać na Tik Toku.

„Użytkownicy TikToka o 73% częściej odczuwają większy związek z markami, z którymi mają kontakt w serwisie, niż ma to miejsce na innych platformach”- TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study 2021. To kolejny kanał społecznościowy, którym marka może komunikować się ze swoimi obecnymi, jak i potencjalnymi klientami. Influencerzy dostrzegają w tym też swoje szanse na profity i dlatego coraz częściej interesują się tematem: jak zarabiać na Tik Toku.

Jakie filmiki można znaleźć na TikToku?

TikTok jest bardzo różnorodną platformą, na której można publikować filmiki o każdej tematyce. Twórcy – tiktokerzy – najczęściej prezentują swoje występy taneczne, magiczne sztuczki, a także pokazują swoich czworonożnych przyjaciół w zabawnie zmontowanych filmikach. Jedynym ograniczeniem dla tiktokera jest tak naprawdę tylko jego wyobraźnia. Najchętniej oglądanymi filmikami na TikToku są tzw. transitions, czyli metamorfozy. Kolejne popularne kategorie to tańce, filmiki komediowe, wykonania piosenek i różnego rodzaju wyzwania.

Najczęściej obserwowaną użytkowniczką TikToka jest Charli D’Amelio. Jej kanał śledzi 133 miliony użytkowników, a jej pierwszym TikTokiem był lip-sync. Jak większość gwiazd TikToka tworzy filmiki różnego rodzaju, jednak jej specjalnością jest taniec. Dzięki TikTokowi zarobiła już – uwaga – 17,5 miliona dolarów! Chcesz się dowiedzieć, jak to zrobiła? Przeczytaj 4 sposoby na zarabianie na Tik Toku.

Jak zarabiać na Tik Toku – Afiliacja na TikToku

Pierwszym ze sposobów na zarabianie na Tik Toku jest dołączenie do sieci afiliacyjnej, a następnie wybranego programu partnerskiego jako wydawca i polecanie produktów danego reklamodawcy, w zamian za prowizję od sprzedaży. Prowadzenie działań afiliacyjnych na TikToku jest o wiele łatwiejsze, gdyzrozumie się tiktokowy flow i sposób działania algorytmu. Jednak najpierw trzeba podjąć trzy podstawowe działania:

Zbudowanie licznej grupy obserwujących

Silna i zaangażowana społeczność to fundament działań na TikToku. Możesz tworzyć świetne tiktoki z zaskakującymi efektami, poradami itd., ale to wszystko na nic, jeśli nikt nie będzie ich oglądał. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie większej liczby obserwujących na swój kanał jest częste publikowanie nowych tiktoków. Częstotliwość publikowania jest jedną ze zmiennych, które TikTok bierze pod uwagę podczas określania, ilu użytkowników może zobaczyć treści twórcy. Oprócz tego należy zadbać o to, żeby publikować treści oryginalne. Im więcej własnej unikalnej twórczości w Twoich tiktokach, tym większa szansa na wyróżnienie się i zdobycie nowych fanów.

Wybór odpowiedniego programu partnerskiego

Kiedy już zbudujesz liczną publiczność na TikToku, możesz tak naprawdę rozpocząć działania z zakresu marketingu afiliacyjnego. Dołącz do sieci afiliacyjnej webePartners, a następnie przeglądnij listę programów partnerskich. Przy wyborze programu partnerskiego zwróć uwagę na to, by oferta produktów do polecania była spójna z tematyką Twojego kanału na TikToku. Złota zasada afiliacji polega na polecaniu tylko tych produktów, które sam przetestowałeś, używasz i jesteś przekonany o ich wysokiej jakości. To najbardziej wiarygodny sposób promowania produktów reklamodawcy, który pozwoli Ci uzyskać wyższe konwersje, a co za tym idzie – więcej prowizji od sprzedaży.

Generowanie linku afiliacyjnego

Gdy już zdecydujesz, jakie produkty będziesz polecać na swoim kanale, pora na wygenerowanie linku afiliacyjnego. Służy do tego generator linków afiliacyjnych, czyli najprostsze narzędzie do zarabiania online. Dzięki linkowi afiliacyjnemu system afiliacyjny zlicza transakcje pozyskane po Twoim poleceniu i automatycznie nalicza prowizje na Twoje konto. Na TikToku linki afiliacyjne możesz umieszczać w swoim bio (podobnie jak na Instagramie). Jedyną przeszkodą jest fakt, że możesz tam umieścić tylko jeden link z przekierowaniem do strony reklamodawcy. To znacznie utrudnia działania afiliacyjne, ale i na to jest sposób!

Polecanie za pomocą TikToka kilku produktów jednocześnie i umieszczanie kilku linków afiliacyjnych na swoim kanale jest możliwe dzięki Linktree. Linktree umożliwia udostępnienie całej paczki linków afiliacyjnych. Wystarczy je tylko odpowiednio opisać, żeby Twoi followersi mogli łatwo odznaleźć link do produktu, który ich zainteresował.

Raport TikTok What’s Next wskazuje, że TikTok stał się platformą, która:

  • pozwala konsumentom odkrywać produkty i marki,
  • tworzy nowe trendy zakupowe,
  • służy zapoczątkowaniu dyskusji na temat nowych, ale i tych zapomnianych produktów.

Dlaczego działania afiliacyjne na TikToku są dobrym pomysłem? Oto kilka argumentów:

  1. Stale rosnąca liczba użytkowników TikToka – Aplikacja cieszy się ogromną popularnością i coraz większą międzynarodową publicznością, a to oznacza duży potencjał finansowy.
  2. Format video – TikTok koncentruje się na treściach wideo, które zdają się być najskuteczniejszym rodzajem treści dla większości kanałów marketingu internetowego.
  3. Łatwy dostęp do odbiorców – Aplikacja znacznie ułatwia dotarcie do odbiorców i zwiększa ich zaangażowanie dzięki funkcjom hashtagów.
  4. Content jest łatwy w tworzeniu – wystarczy poszukać inspiracji, otworzyć aplikację i tworzyć 🙂

Zarabianie na Tik Toku – jak zacząć?

Jak zarabiać na Tik Toku na linkach afiliacyjnych? Nie są do tego potrzebne żadne dodatkowe umiejętności. To bardzo prosty i intuicyjny sposób. Wystarczy przejść proces rejestracji w sieci afiliacyjnej, podać w wizytówce link do swojego profilu na Tik Toku i już można zacząć działać!

zarabianie na Tik Toku

  1. Rejestrujesz się jako wydawca
  2. Dołączasz do jednego lub wielu programów partnerskich
  3. Generujesz linki afiliacyjne do produktów, które chcesz polecać
  4. Podpinasz link w BIO, dodajesz do opisu filmu lub wklejasz w wiadomości
  5. Zarabiasz prowizję od każdego zakupu, dokonane przez użytkownika, który przejdzie do sklepu przez Twój link

Jak zarabiać na Tik Toku – Darowizny na Tik Toku

Zarabiać na TikToku można także dzięki darowiznom. Darowizny są jedną z najczęstszych odpowiedzi na pytanie – jak zarabiać na TikToku. Jak to wygląda? Zacznijmy od funkcji Live Gifts. TikTok umożliwia twórcom przyjmowanie wirtualnych prezentów od fanów podczas prowadzenia transmisji na żywo. Żeby zarabiać w ten sposób, trzeba mieć aktywną funkcję LIVE Gifts. Wówczas podczas TikTokowego live’a widzowie mogą wysyłać „gifty” jako wyraz uznania za udostępnianą treść.

Oczywiście najpierw obserwujący musi kupić wirtualne monety, żeby kupić wirtualny prezent i wysłać go wybranemu twórcy podczas live’a. Po zakończeniu transmisji przekazane gifty znajdą się na koncie twórcy w postaci monet. Monety zamienia się na diamenty i dopiero wtedy można wypłacić je w formie gotówki. Na tej samej zasadzie działają również Video Gifts, czyli prezenty przesyłane twórcom w odniesieniu do konkretnego video na kanale, nie musi to być podczas transmisji live. WAŻNE: Jeśli chcesz zarabiać na giftach, musisz mieć minimum 1000 obserwujących.

100 monet = 1 dolar, 2 monety = 1 diament, 200 diamentów = 1 dolar

Trzecim sposobem przekazania datku twórcy jest funkcja Tip – swego rodzaju napiwek. Jeśli ktoś docenia treści od wybranego twórcy TikToka, może wysłać mu napiwek pieniężny na jego profilu. Twórca otrzyma 100% kwoty napiwku.

Jak zarabiać na Tik Toku – Rozwój konta i tworzenie TikToków

TikTok posiada też system nagradzania twórców, którzy aktywnie rozwijają swoją sieć obserwujących. Opcja TikTok Creator Next ma na celu pomoc twórcom w monetyzacji działań na swoim koncie. Dołączając do TikTok Creator Next, otrzymujesz dostęp do narzędzi i funkcji, które pozwalają przekształcić ich kreatywność i pasje w coś większego, niezależnie od tego, czy jest to praca poboczna, czy biznes. TikTok Creator ma sporo dodatkowych funkcjonalności, do których zalicza się:

  • TikTok Creator Fund – nagradza twórców za tworzenie wysokiej jakości filmików. TikTok płaci około 8-15 gr za 1000 wyświetleń Twojego TikToka, ale trzeba posiadać przynajmniej 10 tysięcy obserwujących i uzyskać 100 tysięcy wyświetleń w ciągu ostatnich 30 dni (Niestety ta opcja jest dostępna tylko dla twórców kilku krajów tj. UK, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania, USA);
  • TikTok Creator Marketplace – to oficjalna platforma współpracy marek i twórców na TikToku. Marki i agencje mogą przeglądać i przeszukiwać rynek twórców TTCM, którzy dołączyli do TTCM, w 24 krajach.

Jak zarabiać na Tik Toku – Zarządzanie kontem

Ten sposób jest przeznaczony dla osób, które posiadają już sporą wiedzę z zakresu funkcjonowania TikToka, jego algorytmu i tematu tworzenia popularnych treści. Taka osoba może oferować w rozwoju czy zarządzaniu kontem w zamian za wynagrodzenie. Wiąże się to z tworzeniem treści na TikToka zgodne z zakresem działalności firmy, interakcją z użytkownikami, fanami oraz zdobywaniem nowych zasięgów.

Zdarza się, że twórca nie posiada wystarczającej wiedzy z zakresu marketingu i nie wie jak się zachować w pewnych sytuacjach. Wówczas konsultacja ze specjalistą od TikToka pozwala na podtrzymanie rozwoju kanału i dbanie o wizerunek profilu tiktokera. Oferując swoje usługi zarządzania kontem TikTok, warto przygotować swoje portfolio oraz kilka przykładowych kont, które skutecznie zachęcą zainteresowane osoby lub firmy do podjęcia współpracy.

Ile można zarobić na Tik Toku?

Jak zarabiać na Tik toku wie na pewno królowa polskiego TikToka – Maria Jeleniewska (@jeleniewska) – ma niespełna 20 lat i ponad 13 milionów obserwatorów. Robert Lewandowski na tej platformie posiada trochę powyżej 5 milionów obserwujących. Raport Superbiz podaje, że gwiazda futbolu otrzymuje ponad 370 tysięcy złotych za udostępnienie filmiku promującego daną markę! Skala rozpoznawalności Roberta Lewandowskiego jest oczywiście ogromna i jest to tylko jedna z wielu platform, na której prowadzi działania reklamowe. O satysfakcjonujących zarobkach Marii Jeleniewskiej mogą świadczyć jej współprace z takimi markami jak: Wedel, H&M, Maybelline, Fanta czy Adidas. Szacuje się, że podczas transmisji na żywo znany TikToker może zarobić kilka tysięcy złotych, ale to zależy od hojności fanów. Za filmik promujący markę można otrzymać od kilkuset czy nawet kilku tysięcy złotych.

jak zarabiać na Tik Tok

Dowiedziałeś się właśnie, jak zarabiać na Tik Toku, a także ile można zarobić. Możliwości jest sporo, a sama aplikacja ma ogromny potencjał i śmiało konkuruje z największymi platformami społecznościowymi. Zeszłoroczne dane pokazują, że użytkownicy TikToka przeglądają filmiki przez niemal 20 godzin tygodniowo. Liczba instalacji TikToka przekroczyła w 2021 roku liczbę 3 miliardów! Wśród nich na pewno znajdziesz swoją grupę docelową. Załóż konto, zacznij nagrywać i czerp korzyści z jednej z najpopularniejszych aplikacji na całym świecie!