FaniMani.pl- lepsza strona zakupów online
Data aktualizacji: 29.03.2022
Różnorodna sieć wydawców jest największą wartością marketingu afiliacyjnego. To „wirtualni handlowcy”, którzy promują sklepy online na swoich powierzchniach reklamowych. Znajdziesz wśród nich blogerów, porównywarki cenowe, serwisy rabatowe, a nawet platformę donacyjną FaniMani.pl. Pierwszy raz słyszysz o takiej formie działalności? Zobacz, jak mogą zyskać na niej kupujący, sklepy internetowe i organizacje pozarządowe. Rozmawia z nami Norbert Wierbiłowicz – Dyrektor Operacyjny FaniMani.pl.
FaniMani.pl to wyjątkowa marka wśród wydawców webePartners. Opowiedzcie nam o sobie – czym się zajmujecie?
Wyobraźmy sobie, że ktoś kupuje przez Internet książkę, grę komputerową, zabawkę dla dziecka, ubrania, sprzęt AGD albo rezerwuje hotel, a część wydanych przez niego pieniędzy trafia do ważnej dla niego organizacji pozarządowej lub lokalnej szkoły. W dodatku kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów (płaci tyle, co zawsze), a organizacja społeczna lub szkoła korzysta z tego za darmo. Ciekawe? Właśnie tak działa FaniMani.pl – portal umożliwiający wspieranie szkół i organizacji pozarządowych oraz ważnych społecznie celów przy okazji zakupów online.
FaniMani.pl umożliwia wspieranie wielu celów społecznych (obecnie blisko 2400) podczas zakupów w wielu sklepach (ponad 800) i to klient decyduje, gdzie kieruje wsparcie. Gdy klient (wraz ze sklepem) wspiera ważny dla niego cel społeczny, to sklep w tym momencie staje się sprzymierzeńcem. Cała transakcja jest czymś ważnym ze względu na obszar, który jest ważny dla klienta. FaniMani.pl nadaje znaczenie emocjonalne transakcji, czego wcześniej nie było na taką skalę. Trudno jest o zaangażowanie emocjonalne klienta jeśli kupuje coś, co jest dostępne w wielu miejscach, gdy produkt nie różni się zbytnio od konkurencyjnych ofert.
Wszystko staje się dobrem powszechnym – tzw. „commodity”. Czyli w skrócie: zmieniamy zwykłe zakupy w dobre zakupy 🙂
Skąd pomysł na taką formę działalności?
Tego typu portale funkcjonują na świecie od wielu lat. Pierwsze powstawały oczywiście w Stanach Zjednoczonych, w których idea wspierania organizacji pozarządowych przy okazji zaspokajania codziennych potrzeb jest obecna od dziesięcioleci. W Polsce to jeszcze cały czas w pewnym sensie nowość. Wszyscy znamy szkolne kiermasze świąteczne, gdzie kupujemy ozdoby lub pierniczki, czy produkty, z których część wartości wspiera jakiś ważny społecznie cel. To są jednak działania jednorazowe, związane z dana akcją lub promocją. FaniMani.pl oferuje wspieranie w podobny sposób wielu organizacji poprzez zakupy wielu produktów w wielu sklepach. Wcześniej trzeba było kupić określony produkt jednego producenta, aby wspierać jeden ważny społecznie cel, wybrany przez producenta lub dystrybutora. Na FaniMani.pl to klient decyduje, kogo chce wspierać przy okazji zakupów wybranego przez niego produktu w wybranym przez niego sklepie. I to jest nowość w Polsce, którą zainicjował Kurt Montgomery – Amerykanin, mieszkający od 20 lat w naszym kraju.
Jakie wyzwania napotkaliście podczas uruchamiania strony działającej jako platforma donacyjna?
Dużym wyzwaniem było dotarcie do organizacji i zachęcenie ich do skorzystania z portalu. W związku z tym, że taka forma wspierania jest nowością w Polsce, sporym wyzwaniem było wytłumaczenie „jak to działa” i pokazanie, że FaniMani.pl naprawdę działa. Obecnie ten etap mamy już za sobą – organizacje widzą, że FaniMani.pl przynosi im realne wsparcie finansowe. Z portalu korzysta blisko 2400 organizacji, w tym fundacje, stowarzyszenia, schroniska dla zwierząt, szkoły, kluby sportowe, hufce i drużyny harcerskie, hospicja, a nawet ochotnicze straże pożarne. Kolejnym wyzwaniem, z jakim ciągle się mierzymy to dotarcie z ideą FaniMani.pl, czyli wspierania przy okazji zakupów online do szerokiego grona osób kupujących w sieci.
W jaki sposób promujecie ofertę sklepów online na swojej platformie jako wydawca? Z jakich korzystacie narzędzi promocyjnych i technologii?
Każdy partner FaniMani.pl posiada własną podstronę, na której przedstawiamy krótki opis sklepu, wysokość darowizny, jaką można wygenerować podczas zakupów w danym sklepie oraz informacje o okazjach FaniMani.pl, czyli aktualnych promocjach i kodach rabatowych. Przygotowaliśmy również dodatek do przeglądarek Firefox i Chrome, który przypomni o możliwości wsparcia wybranej organizacji już na etapie wyszukiwania produktu w Google. Rozszerzenie jest w pełni kompatybilne z Google. Już na etapie wpisywania w wyszukiwarce hasła – przedmiotu/usługi, które chcemy nabyć, przeglądarka poinformuje nas o dostępności i możliwości zamówienia w jednym z partnerskich sklepów FaniMani.pl, a także wyświetli, jaki procent od wartości zakupów w danym sklepie trafi do wybranej organizacji jako darowizna.
Kiedy pojawił się pomysł prowadzenia kampanii afiliacyjnych dla sklepów online?
Już na etapie projektowania portalu zakładaliśmy, że będziemy korzystać z afiliacji, jako gotowego mechanizmu, który z naszego punktu widzenia ma same zalety.
Dlaczego do tego celu wybraliście współpracę z siecią afiliacyjną?
Jesteśmy zwolennikami idei outsourcingu usług i korzystania z doświadczenia ekspertów oraz narzędzi, jakie oferują. Nie można znać się na wszystkim.
Jak długo korzystacie z marketingu afiliacyjnego?
Od chwili startu portalu, czyli od grudnia 2014.
Kiedy dzięki afiliacji nastąpiła pierwsza sprzedaż za pośrednictwem Waszego portalu?
Już w pierwszych kilku dniach po uruchomieniu portalu.
Jak oceniacie efekty korzystania z afiliacji?
Afiliacja w naszym przypadku doskonale się sprawdziła. Wartość zakupów dokonywanych u naszych partnerów przez użytkowników FaniMani.pl ciągle rośnie i przekroczyła już 5 mln zł, co przełożyło się na kwotę ponad 100 tys. zł darowizn dla zarejestrowanych u nas organizacji.
Dziękujemy za rozmowę! Okazuje się, że jest jeszcze więcej powodów, by cieszyć się zakupami online. Czy już wybraliście organizację, której chcecie pomóc? 🙂