Jak stworzyć indywidualny wizerunek bloga

Data aktualizacji: 29.03.2022

Tworzenie marki jest fascynującą podróżą, ciągłym szukaniem i rozwijaniem swoich umiejętności. Wiemy o tym doskonale i właśnie z myślą o Tobie, drogi blogerze, tworzymy treści, które mogą Cię wspomóc bądź zainspirować do pogłębiania wiedzy. Zapraszamy do inicjatywy „blogerowe tipy”.


Myśl kreatywnie!

Prawdopodobnie masz już swoje logo, projekt bloga i grupę stałych czytelników. Świetnie! Teraz czas na szlifowanie swojej marki – kreatywny brief to coś dla Ciebie! Czy słyszałeś może o działalności Fiony Humberstone? Jest ekspertką tworzenia marek, autorką bestsellerów, nauczycielką, dyrektorką kreatywną i założycielką inspirującego bloga.

W jednej ze swoich książek „How to style your brand” opisuje proces tworzenia stylu marki i przekazu, jaki ma ze sobą nieść. Podstawą do pracy jest według niej dobrze zbudowany brief. Dzisiaj przybliżymy Ci jego główne założenia.

wizerunek bloga

1. Co Cię najbardziej motywuje do pracy nad stroną i tworzeniem stylu Twojej marki?

To ważne, aby określić główne powody, dla których chcesz pracować nad szlifowaniem swojej marki. Spisując to, określisz swoją motywację, która jest fundamentem Twojego zaangażowania.

2. Jaki jest Twój cel?

Skąd będziesz wiedzieć, że osiągnąłeś sukces? Jaki wizerunek marki chcesz uzyskać? Stwórz konkretne i realne cele. Ważne, żeby były osiągalne i mierzalne w efekcie (po czym poznasz, że je spełniłeś?). Pamiętaj, mierz wysoko, ale z rozwagą!

3. Co robisz i w czym się specjalizujesz?

Określ dokładnie swoją specjalizację i element, który Cię wyróżnia. Jaką wiedzę posiadasz i czym możesz się dzielić? Czy tworzysz treści, które same Ciebie inspirują i angażują? Weź głęboki oddech i pomyśl o swojej pasji.

wizerunek bloga

4. Co Cię odróżnia od konkurencji?

Kluczem do sukcesu jest zrozumienie tego, co dzieje się na rynku i słuchanie informacji zwrotnych. Zastanów się uważnie, co robisz lepiej od innych i co Cię szczególnie wyróżnia. Dlaczego jesteś unikalny na tle innych blogerów?

5. Kto jest Twoją grupą docelową? Dlaczego czytają Twoje treści?

Postaw się teraz w roli swojego czytelnika – co go najbardziej interesuje? Co go motywuje do czytania Twoich treści? Dlaczego jest to dla niego ważne i co może docenić w Twoim przekazie?

6. Gdzie są czytelnicy, dla których możesz być interesujący?

Masz grupę stałych czytelników, świetnie! Pomyśl jednak o tych, którzy mogą skorzystać z Twojej wiedzy, ale jeszcze nie trafili do Ciebie. Gdzie ich możesz znaleźć? Można zadać tu pytanie: co taki czytelnik musiałby u Ciebie zobaczyć, żeby chciał poznać Cię bliżej?

7. Co Cię najbardziej inspiruje w Twojej twórczości?

Jak często masz chwilę tylko dla siebie i czas do zastanowienia się nad tym, co Cię najbardziej interesuje? Takie spokojne spojrzenie na swoją pasję i aktywność pozwoli Ci tworzyć angażujące treści.

8. Jakie wartości niesie Twoja twórczość?

Prawdopodobnie to jedno z ważniejszych pytań, na jakie musisz sobie odpowiedzieć. Dlaczego właściwie robisz to, co robisz? Chodzi tu o autentyczną motywację i odpowiedź co jest dla Ciebie ważne.

9. Jak chcesz być postrzegany?

Wykonałeś już sporą pracę. Czas zadać sobie jedno proste pytanie, do którego sprowadzają się wszystkie dotychczasowe rozważania: jako kto chcesz być znany? Spójrz na to, jak określiłeś swojego idealnego czytelnika, miejsce na rynku i na to, co sprawia Ci największą przyjemność. Pamiętaj, aby odnieść sukces, musisz się wyróżnić, być charakterystyczny i jedyny w swoim rodzaju.

10. Kto powinien zobaczyć Twoją markę?

Kto może skorzystać z Twoich treści? Nie myśl teraz jedynie o czytelnikach bloga. Poszerz horyzonty i zastanów się czy jest inny kanał komunikacyjny, który mógłbyś wykorzystać do dzielenia się swoją treścią i zachęcenia do odwiedzenia bloga? Nie zostawiaj tego przypadkowi, zaplanuj swoją strategię marketingową.

11. Jak powinien poczuć się czytelnik, patrząc na wygląd Twojego bloga?

Wyobraź sobie moment, kiedy masz już dopracowany każdy szczegół marki, którą tworzysz. Posiadasz wszystko, co zaplanowałeś dla wizerunku bloga. Jak Twój czytelnik powinien się poczuć, trafiając na stronę? Co powinien pomyśleć o Twojej twórczości?

12. W jaki sposób Twój nowy wizerunek będzie odzwierciedlał Twoją wizję?

Gdybyś wiedział, że nic Cię nie ogranicza – z kim byś pracował przy tworzeniu bloga, co byś robił i jak byłoby to zrobione? Nie ograniczaj się do tego w jakim momencie jesteś teraz. Myśl w dużych kategoriach – dokąd podążasz? O czym marzysz?

Spodobał Ci się ten wpis? Stworzyliśmy go specjalnie dla Ciebie. Daj nam teraz znać czy zrobiliśmy to dobrze – dla nas to cenna informacja zwrotna. Możesz napisać słowo w komentarzu bądź bezpośrednio na naszym profilu facebook. Dla Ciebie to będzie jedynie chwila, dla nas – ogromna radość!