Narzędzia SEO – jak wypozycjonować stronę w Google

Data aktualizacji: 09.05.2024

Narzędzia SEO (ang. Search Engine Optimization) wykorzystywane w pozycjonowaniu skutecznie pomagają promować biznes w Internecie. Analizujemy najlepsze narzędzia SEO i dostępne możliwości. Przedstawiamy podstawowe informacje na temat pozycjonowania stron i narzędzi SEO dostępnych na rynku online. Niezależnie od tego, czy postanowisz działać samodzielnie, czy oddasz pozycjonowanie swojej strony w ręce eksperta, warto poznać najskuteczniejsze narzędzia SEO!

Czym jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) to inaczej pozycjonowanie, czyli działania mające na celu wyświetlanie się konkretnej strony internetowej na wysokich pozycjach w wyszukiwaniu organicznym Google, po wpisaniu konkretnej frazy. Wyszukiwanie organiczne to to, które nie pochodzi z płatnych reklam Google Ads.

Dlaczego pewne strony pojawiają się zatem na liście wyżej niż inne? Otóż algorytmy Google, które oceniają treści na witrynie, muszą uznać je za wartościowe w danym temacie. Wtedy wybijają je na wysokie pozycje. Mają na to wpływ zarówno działania offsite, jak i onsite oraz zawarty na całej stronie kontent.

Co ciekawe, witryna oceniania jest holistycznie, dlatego konieczne jest, aby zadbać o:

  • dobre, merytoryczne treści,
  • optymalizację pod SEO,
  • ciekawy wygląd na całej stronie.

Dlaczego warto korzystać z narzędzi SEO?

Przedstawimy proces SEO na przykładzie, aby znacznie lepiej zobrazować, na czym polegają działania mające na celu wypozycjonowanie serwisu. Załóżmy, że jesteś właścicielem sklepu z sukienkami i chcesz, aby każda kobieta szukająca sukienki, trafiła właśnie do Ciebie. Zatem działania muszą zostać poprowadzone tak, aby po wpisaniu „sukienka” w wyszukiwarkę Google, Twoja witryna pokazała się w TOP10, a najlepiej TOP3 wyników.

narzędzia seo efekt pozycjonowania

Wyniki Google dla frazy „sukienka”

Nie zawsze jest to łatwe, ponieważ branża odzieżowa to bardzo konkurencyjny obszar, dlatego trzeba zaplanować działania tak, aby strona sklepu pojawiała się nie tylko po wpisaniu tak ogólnych fraz. Właśnie dlatego warto pokierować działania także na słowa kluczowe typu long-tail, np. „koktajlowa czerwona sukienka” czy „sukienka wieczorowa z cekinami”.

Wielu osobom wydaje się, że SEO przeznaczone jest wyłącznie dla e-commerce, które mają do zaoferowania produkty fizyczne. Nic bardziej mylnego! Produkty elektroniczne czy usługi również warto pozycjonować, ponieważ użytkownicy Google szukają ich tak samo często, jak tych fizycznych. Zatem jeśli np. sprzedajesz usługę szycia sukienek na wymiar, śmiało możesz pozycjonować się np. na frazy „sukienki na wymiar” lub „szycie sukienek wieczorowych na wymiar Wrocław”. Warto także wspomnieć, że pozycjonują się także:

Zasada SEO jest bardzo prosta – każdy, kto chce być widoczny po wpisaniu konkretnej frazy w Google, musi prowadzić działania pozycjonujące. Nie ma tutaj znaczenia czy chcesz sprzedawać, zarabiać na reklamach, czy dzielić się swoją wiedzą.

osiąganie efektów przez narzędzia seo

Wyniki Google dla frazy „sukienka wieczorowa z cekinami”. Jak widać, różnią się one od tych wyświetlanych na frazę „sukienka”.

Pozycjonowanie i narzędzia SEO – duet wart inwestycji

Przejdźmy do zalet wdrożenia pozycjonowania w serwisach i sklepach internetowych. Niezaprzeczalny plus to fakt, że ponad 98% użytkowników Internetu w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Jest to więc najważniejszy powód, dla którego powinieneś być tam widoczny. Oczywiście to nie wszystko. Część posiadaczy sklepów internetowych czy innych serwisów uważa, że skoro inwestuje w reklamy Google Ads, to nie ma już sensu finansować działań SEO. To bardzo mylne założenie, ponieważ wbrew pozorom, spory odsetek osób nie klika w reklamy sponsorowane, gdyż wydaje im się to mało wiarygodne źródło.

Pozycjonowanie i wykorzystywanie narzędzi SEO jest tańsze niż płatne kampanie w Google Ads, szczególnie jeśli działasz w branży bardzo konkurencyjnej. Oczywiście SEO nie jest całkowicie darmowym procesem. Nawet jeśli nie płacisz agencji czy freelancerowi, ponieważ działania prowadzisz samodzielnie, musisz liczyć się z czasem, jaki na te działania poświęcasz i opłatami, np. za dostęp do narzędzia SEO.

Mimo wszystko wiele osób potwierdza, że pozycjonowanie jest znacznie bardziej przyjazne dla portfela młodego przedsiębiorcy, niż np. reklamy Google Ads czy te w social media. Dzięki z góry określonym wydatkom na pozycjonowanie i korzystanie z narzędzi SEO, można znacznie precyzyjniej oszacować koszty, co jest podstawą do budowania stabilności biznesu online.

Działania SEO to nie szybka kampania

Warto mieć też na uwadze, że reklamy Google wyświetlają się tak długo, jak są opłacane, znikają automatycznie po wyczerpaniu budżetu. Pozycjonowanie pozwala wypracować w miarę stałą pozycję w wyszukiwarkach i utrzymywać ją przez długi czas. Jeśli następuje spadek tych pozycji, to nie jest on gwałtowny, z godziny na godzinę. Dzięki odpowiednim narzędziom SEO można stale te pozycje monitorować i odpowiednio reagować, na jakiekolwiek wahania w wynikach.

SEO jest także sposobem na budowanie reputacji i wizerunku eksperta. Umieszczenie ciekawego, merytorycznego kontentu w jakimś temacie (np. w zakresie marketingu online, butów, bielizny czy zdrowej żywności) sprawia, że każdy, kto trafia na Twoją stronę, widzi, że dobrze znasz temat. Jeśli treści są przy tym interesujące, wiele osób zostanie z Tobą, nawet jeśli dokona zakupu lub wręcz przeciwnie, nawet jeżeli w danym momencie nie kupi, ale stanie się potencjalnym klientem na przyszłość.

Pozycjonowanie to także działania, które są bardzo silnie ukierunkowane. Co to znaczy? Otóż grupa odbiorców, do której trafiasz, to osoby zainteresowane konkretną kwestią. Skąd to wiemy? Ponieważ to one same wpisały zapytanie w Google, a więc oznacza to, że takiej rzeczy poszukiwały!

Możesz zostać specjalistą SEO

Prowadzenie działań SEO może przebiegać w dwojaki sposób – poprzez samodzielną pracę lub przy pomocy specjalistów.

Jeżeli decydujesz się na pierwszą opcję, musisz być wyposażony w konkretną wiedzę z zakresu pozycjonowania. Wielu osobom wydaje się, że aby być widocznym w Google wystarczy napisać kilka dobrych, merytorycznych tekstów i opublikować je na stronie. To zdecydowanie mit.

Pozycjonowanie to zbiór bardzo konkretnych działań, które opierają się na dobrym kontencie, ale się na nim nie kończą. Mimo to wielu blogerów posiadło wiedzę na temat pozycjonowania i narzędzi SEO. Dzięki temu z sukcesem monetyzują swoje treści, osiągając wysokie wyniki w Google.

Chcąc uzyskiwać coraz lepszą widoczność w Google, oprócz publikowania wartościowego contentu, musisz zwrócić uwagę m.in. na:

  • zasady UX w swojej witrynie,
  • dynamikę działania strony,
  • dodawanie odpowiedniego linkowania wewnętrznego,
  • zastosowanie odpowiednich nagłówków, opisów, tytułów, opisów zdjęć.

Należy być przygotowanym na żmudną pracę, gdyż systematyczność w działaniach SEO i liczba publikacji jest kluczem do sukcesu. Zasad SEO można się nauczyć, jednak najlepiej jest robić to od profesjonalistów na różnego rodzaju kursach czy szkoleniach odbywających się online lub stacjonarnie. Sporo wiedzy można otrzymać za darmo z kanałów na YouTube czy blogów tematycznych. Konieczne jest także zapoznanie się z tym, jakie narzędzia SEO oferuje rynek.

Czy współpraca z agencją SEO się opłaca?

Na pewnym etapie rozwoju firmy, trudno jest samodzielnie zadbać o odpowiednią jakość promocji we wszystkich kanałach online. Nadchodzi czas, kiedy właściciel sklepu internetowego lub innego e-biznesu, musi podjąć decyzję, o nawiązaniu współpracy z zewnętrznymi partnerami. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania.

W ciągu ostatniej dekady branża SEO ewoluowała z raczkującej usługi, (którą oferowali głównie freelancerzy), do pełnoprawnej gałęzi usług reklamowych. Dzisiaj na polskim rynku funkcjonują dziesiątki firm, które oferują usługi związane z SEO. Wybór odpowiedniej agencji to zdecydowanie temat na oddzielny artykuł, jednak warto mieć świadomość zalety współpracy już na samym etapie wyboru – zakładając przy tym, że firma SEO jest w pełni profesjonalna i uczciwa.

Know-how

Odpowiednia wiedza i doświadczenie to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu. Wiedza teoretyczna na temat pozycjonowania jest dostępna dla każdego (książki, blogi, szkolenia itd.), jednak nie każdy właściciel sklepu internetowego czy osoby odpowiedzialne za marketing są w stanie inwestować swój cenny czas w naukę SEO – a co dopiero wykorzystywać ją w praktyce.

Pamiętajmy, konkurencja nigdy nie śpi i prawdopodobnie już od dłuższego czasu pozycjonuje się w Google. Tylko doświadczona agencja SEO pomoże nam stosunkowo szybko prześcignąć konkurencję w Google.

Bezpieczeństwo

W kontekście pozycjonowania, bezpieczeństwo jest ściśle związane z know-how. Niewiele osób jest świadomych tego, że nieumiejętne działania SEO mogą zaszkodzić naszej witrynie. Może nawet dojść do tego, że nasza strona zostanie całkowicie wykluczona z wyników Google!

Profesjonalne agencje SEO są w stanie zapewnić nam w tej kwestii bezpieczeństwo i spokój. A my w tym czasie możemy skupić się na rozwoju naszego biznesu w innych aspektach.

Stały monitoring

SEO jest bardzo dynamiczną branżą. W ciągu każdego roku Google wprowadza co najmniej kilka bardzo znaczących aktualizacji swojego algorytmu wyszukiwania. Co więcej, nie zawsze oficjalnie o tym informuje. Zmiany te potrafią spowodować, że z dnia na dzień nasza witryna może drastycznie stracić dotychczasowe, dobre pozycje w Google.

Obowiązkiem każdej agencji SEO jest stały monitoring widoczności naszej witryny w Google. Idąc dalej, skuteczna agencja SEO potrafi odpowiednio szybko zareagować i dostosować swoją strategię SEO do nowych warunków.

Specjalistyczne narzędzia SEO

Do skutecznego pozycjonowania niezbędne są specjalistyczne narzędzia. Nie każdą początkującą firmę stać na opłacanie miesięcznych abonamentów narzędzi SEO, a mogą one wynosić nawet kilka tysięcy złotych miesięcznie. Taki koszt może okazać się bezcelowy, ponieważ umiejętne wykorzystywanie tych narzędzi wymaga wielu lat nauki i doświadczenia.

Profesjonalna agencja SEO posiada takie narzędzia i odpowiednio wykorzystuje je do pozycjonowania stron swoich klientów. Warto zadać sobie pytanie, czy nie warto więc kwoty na ewentualny zakup narzędzi przeznaczyć na współpracę z agencją SEO.

narzędzia SEO MAYKO - Agencja SEO/SEM

 

Narzędzia SEO – przegląd najbardziej przydatnych

Na rynku jest dostępnych mnóstwo narzędzi SEO, które umożliwiają prowadzenie skutecznych działań i monitorowanie osiąganych wyników w Google. Większość narzędzi SEO jest bardzo intuicyjnych, prosty w obsłudze i dostępnych na każdą kieszeń. Niezależnie czy jesteś profesjonalistą, czy amatorem, warto poznać możliwości systemów ułatwiających działania SEO.

Dostępne są również narzędzia ułatwiające tworzenie treści, podpowiadające jak często użyć danej frazy kluczowej czy jak długi powinien być tekst. Każda, czasem najmniejsza wskazówka w pozycjonowaniu może mieć duże znaczenie w końcowych wynikach, dlatego warto je analizować. Nawet jeżeli powierzasz działania SEO profesjonalistom, warto znać podstawowe narzędzia SEO, aby wiedzieć, z których opcji korzystają specjaliści i po co.


Ahrefs – topowe narzędzie SEO na świecie

To narzędzie SEO jest jednym z najczęściej wykorzystywanych przez pozycjonerów z całego świata. Dlaczego? Ponieważ daje ono rewelacyjne wyniki. Do czego używa się tego narzędzia?

Otóż pokazuje ono, jakie nieprawidłowości wykazuje witryna i które jej części wymagają udoskonalenia. Przede wszystkim jednak Ahrefs stosowany jest do analizy linków prowadzących do naszej witryny, ponieważ posiada ogromną ogólnoświatową bazę. Dzięki tak dużemu rozstrzałowi sprawdza się on zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych osób związanych z branżą SEO. Możesz analizować strony własne oraz witryny konkurencji, co jest dużym plusem.

Najważniejszą funkcją narzędzia SEO, jakim jest Ahrefs, jest analiza linków, która umożliwia sprawdzanie stron, kierujących do konkretnych domen. To właśnie dzięki temu możesz dokładnie sprawdzić zarówno linki prowadzące do Twojej witryny, jak i te prowadzące do witryn Twoich konkurentów. Oprócz tego w Ahrefs masz możliwość analizy słów kluczowych, poleceń w social media, widoczności w Google oraz sprawdzenie takich informacji jak:

  • ranking Ahrefs (pozycja danej strony w wewnętrznym rankingu Ahrefs),
  • URL Rating (siła profilu linkowego poszczególnego URLa),
  • Domain Rating (siła całego profilu linkowego domeny).

Warto zaznaczyć, że te dwie ostatnie wartości rozłożone są w przedziale od 1 do 100, gdzie 1 jest wynikiem najsłabszym. Ceny za korzystanie z narzędzia SEO, jakim jest Ahrefs, oscyluje pomiędzy 99 a 999 dolarów, w zależności od wybranego planu. Za 7 dolarów można wykupić trial na 7 dni, w planie Lite lub Standard.

ahfrefs narzędzia seo
Witryna, na której można zakupić wybrany pakiet Ahrefs.

 


Senuto – narzędzie SEO monitorujące widoczność

Senuto to narzędzie, które w głównej mierze opiera się na analizie widoczności serwisów w wyszukiwarce Google. Pozwala ono na monitoring pozycji oraz posiada dużą bazę słów kluczowych. Jak działa? Otóż wystarczy wpisać adres dowolnej witryny, aby otrzymać wszystkie najistotniejsze dane, wskazujące czy domena jest widoczna w wyszukiwarce. Określona zostanie np. widoczność w TOP3, TOP10 i TOP50, w wybranym okresie. Senuto działa także podobnie jak planer słów kluczowych oferowany przez Google Ads, ponieważ możemy w nim wpisać konkretną frazę, a otrzymamy inne wartościowe propozycje wraz z tym, jak często są wyszukiwane. Senuto to narzędzie SEO, wymagające opłaty. W zależności od tego, czy zdecydujesz się zapłacić za miesiąc, czy za cały rok z góry, możesz trochę zaoszczędzić, wybierając pakiet roczny. Koszt w zależności od planu rozkłada się między 29 a 599 złotych. Masz jednak możliwość wypróbowania Senuto zupełnie za darmo przez 14 dni!

narzędzia seo sentuo
Strona, na której można zakupić lub wypróbować SENUTO. Jak widać wśród podmiotów, które zaufały tej marce są Domodi, Inpost czy OLX.

 


Majestic – narzędzie SEO analizujące linki

Majestic SEO to narzędzie, które pozwala na analizowanie linków zwrotnych. Sami twórcy na stronie przekonują, że dzięki niemu możesz zbudować strategię back linków w sposób łatwy i bezproblemowy. Majestic dostarcza wielu różnych danych, m.in. Flow Ratio, które pozwala dokładnie przeanalizować przepływ mocy linków. Ważne jest także to, że baza, którą dysponuje narzędzie SEO Majestic jest bardzo duża i stale udoskonalana. Oczywiście Majestic pozwala także na pozyskanie danych odnośnie słów kluczowych (np. ich klikalności) oraz na dogłębną analizę wyników wyszukiwania. Umożliwia także porównywanie różnych domen, co bywa bardzo przydatne. Cena Majestic SEO waha się od 46,99 do 379,99 euro w zależności od planu. Płacąc z góry za cały rok, możesz nieco zaoszczędzić.

narzędzia seo majestic
Witryna majestic.com, gdzie można za darmo wypróbować część funkcjonalności za darmo.

 


SEMrush – jedno z najpopularniejszych narzędzi SEO

SEMrush jest narzędziem SEO, które pomaga zrozumieć, na jakim etapie pozycjonowania znajdujemy się w danym momencie. Pozwala także porównać się z konkurencją, co jest bardzo istotne. SEMrush udostępnia wiele funkcjonalności, dlatego też używane jest zarówno przez amatorów, ale przede wszystkim przez agencje czy zaawansowanych freelancerów. Czego możesz się spodziewać? SEMrush udostępnia:

  • Domain Analitycs, czyli przejrzenie wszelkich danych płynących z witryny, np. metrykę, estymację ruchu organicznego, słowa kluczowe, dane z płatnych źródeł, backlinki.
  • Analizę słów kluczowych, umożliwiającą wyszukiwanie słów kluczowych oraz ich parametrów. To jedna z najczęściej pojawiających się funkcjonalności, jeżeli chodzi do narzędzia SEO. W SEMrush jednak otrzymywanych jest także wiele słów pokrewnych, powiązanych tematycznie z frazą, którą wpisujesz.
  • Projekty, czyli miejsce, które pozwala na zarządzanie projektami oraz raportami. Jest to szczególnie przydatne w przypadku osób, które zarządzają większą ilością projektów czy domen.
  • Kalendarz marketingowy pomagający w zaplanowaniu systematycznej kampanii z innymi osobami. Najczęściej ta funkcjonalność przydatna jest w agencjach, kiedy to kilka osób pracuje nad pozycjami jednego klienta.

Jeżeli chodzi o koszty, to SEMrush jest narzędziem SEO, które możesz mieć już za 99,95 dolara miesięcznie, w najniższym pakiecie. Najwyższy pakiet to koszt 399,95 dolara. Płacąc z góry za rok, zaoszczędzisz 16%. Plan Pro oraz Guru (najniższy oraz średni), możesz wypróbować bezpłatnie.

narzędzia seo semrush
Strona SEMRUSH , na której można wykupić pakiet. Jak widać współpracują oni z takimi gigantami jak Ebay, Quora, booking.com czy HP.

 


Surfer SEO – nowa jakość, jeśli chodzi o narzędzia SEO

Absolutny hit dla każdej osoby, która w jakiś sposób jest związana z pozycjonowaniem, niezależnie czy jest ona profesjonalistą czy amatorem. Przede wszystkim Surfer SEO to narzędzie polskie, które szturmem podbiło rynek marketingu online nie tylko w naszym kraju. Narzędzie SEO, jakim jest Surfer SEO to bardzo proste, intuicyjne narzędzie, które pozwoli Ci odczytać wszystkie interesujące dane. Nawet jeżeli potrzebujesz skomplikowanej analizy, zawierającej takie informacje jak ilość znaków w title czy częstotliwość oraz dokładność występowania konkretnej frazy, to Surfer jest narzędziem, które Ci to umożliwi. Można także wybierać zakres, po którym się poruszasz, np. wyciąć z wykresu gigantów (np. Allegro), którzy zupełnie nie są w obszarze Twoich zainteresowań.

Surfer SEO ułatwia także tworzenie treści. Posiada narzędzie, które podpowiada, ile razy powinna zostać użyta fraza oraz jak długie powinny być teksty odpowiadające konkretnym słowom kluczowym. Wskazówki te są bardzo dokładne i przydatne.

Koszt miesięczny waha się od 59 do 199 dolarów, w zależności od pakietu. Kupując na rok, możesz zaoszczędzić aż 20%, a za jednego dolara, możesz skorzystać z 7-dniowego okresu testowego.

narzędzia seo surfer
Surfer umożliwia wypróbowanie go za 1$. Możesz to zrobić wchodząc na witrynę narzędzia i klikając w zielony przycisk.

 


Screaming Frog – najszybsze narzędzia SEO

O narzędziu SEO, jakim jest Screaming Frog, bardzo często można usłyszeć od wielu ekspertów z dziedziny pozycjonowania. Popularna „żaba” to zaawansowany crawler stron internetowych, który pozwala poznać wszystkie słabe i mocne strony witryny pod kątem optymalizacji. Wersja desktopowa, pozwala na przeanalizowanie strony nie tylko własnej, ale także każdej innej. Screaming Frog pozwoli Ci uzyskać informacje o błędach, nieodpowiednich przekierowaniach, duplikacji treści, czy danych płynących z linkowa jest uznawane za najlepsze w swojej klasie przez wielu specjalistów od pozycjonowania. To narzędzie SEO występuje w wersji płatnej za 149 funtów rocznie lub darmowej, która ma jednak spore ograniczenia.

narzędzia seo screamingfrog
Screamingfrog umożliwia przeprowadzenie głębokiej analizy. Wszystko o tym, co potrafi to narzędzie, znajdziesz na ich stronie.

Bezpłatne narzędzia SEO

Przeszliśmy przez wszystkie narzędzia SEO, za które musisz zapłacić. Są jednak również takie, które nie będą kosztować Cię ani grosza! Oto one.

darmowe narzędzia seo


Google Search Console – podstawowe narzędzie SEO i nie tylko

Google Search Console to podstawowe narzędzie SEO od Google, które pomaga sprawdzić indeksację strony, a także pojawiające się błędy. Pozwala zweryfikować linki przychodzące do witryny, a także frazy, po których wpisaniu, pojawia się konkretna strona oraz ile kliknięć te słowa kluczowe generują.

narzędzia seo SearchConsole
Google SearchConsole jest całkowicie darmowe narzędzie. Wystarczy rejestracja w odpowiednim panelu, aby móc w pełni z niego korzystać.

 


Google Analytics – statystyki ruchu to podstawa, nie tylko w SEO!

Najpopularniejsze narzędzia dla wszystkich witryn. Narzędzie to wykorzystywane jest głównie do sprawdzania ruchu na stronie, przepływu użytkowników i ich demografii oraz popularności danych podstron. Jednak to nie wszystko, co potrafi. Dzięki Google Analytics możesz dowiedzieć się, jaki jest współczynnik odrzuceń konkretnych podstron oraz które z nich dobrze konwertują.

google analitycs narzędzia seo
Google Analitycs pozwala na zebranie wszystkich najważniejszych informacji o witrynie, zupełnie za darmo.

 


Google Trends – poznaj trendy w Internecie!

 Narzędzie Google Trends pozwala otrzymać dane o użytkownikach Internetu, o ich preferencjach i tendencjach, które rządzą obecnie w świecie online. Możesz dzięki temu narzędziu dowiedzieć się, jak często konkretna fraza jest wyszukiwania przez określoną grupę odbiorców. Google Trends jest szczególnie często wykorzystywane w biznesach, w których zauważalna jest duża sezonowość.

darmowe narzędzia seo google trends
Google Trends umożliwia sprawdzenie tendencji wyszukiwań, w różnych miejscach na świecie.

 


PageSpeed Insights – sprawdź szybkość swojej strony

To bardzo proste narzędzie, które pozwala na ocenienie jak dynamiczna jest strona. W dzisiejszym świecie czas to pieniądz. Użytkownicy nie znoszą korzystać z witryn, które działają wolno i długo ładują kolejne elementy. Musisz więc zadbać o to, aby Twoje wyniki w PageSpeed Insights były „na zielono”, czyli wypadały satysfakcjonująco.

pagespeed test za darmo narzędzia seo
Wyniki testu prędkości dla witryny onet.pl na mobile.

 

narzędzia seo page speed
Wyniki testu szybkości dla witryny onet.pl na komputerach

 


Mobile-Friendly Test – czy Twoja strona działa na smartfonach?

To kolejna propozycja, która ma sporo wspólnego z wprowadzaniem zasad UX. Dzięki temu możesz ocenić, czy Twoja witryna jest przyjazna użytkownikom mobilnym. Pamiętaj, że większość osób korzysta właśnie ze smartfonów. Według raportu GUS niespełna 90% osób w wieku 16-24 korzysta z Internetu właśnie na urządzeniach mobilnych. Z laptopa korzysta niespełna 30%. W grupie 16-74% prawie 50% decyduje się na użycie telefonu. Mobile-Friendly Test jest więc bardzo ważnym narzędziem SEO, które pozwala przygotować witrynę do użytkowania.

narzędzia seo test optymalizacji mobilnej
Wyniki testu optymalizacji mobilnej dla witryny onet.pl

Narzędzia SEO – czy Google Ads się przydaje?

Pomimo faktu, że system reklamowy Google jest przeznaczony w głównej mierze do tworzenia kreacji reklamowych, to posiada pewną funkcjonalność, która bardzo ułatwia pracę specjalistom z dziedziny pozycjonowania. To narzędzie SEO, czyli planer słów kluczowych, który pomaga określić, jak często wyszukiwana jest konkretna fraza, a także udziela podpowiedzi dotyczącej innych słów, które mogą okazać się zbliżone. To dobra opcja na początek, pozwalająca na łatwe i sprawne zaplanowanie działania z zakresu pozycjonowania.

Narzędzia SEO – wtyczki do WordPress wspomagające pozycjonowanie

Jeżeli posiadasz stronę na WordPress to możesz skorzystać z kilku wtyczek, które pomogą Ci rozpocząć pozycjonowanie. Nie są to typowe narzędzia SEO, ale znacznie ułatwiają optymalizację witryny.


Yoast SEO

Najpopularniejsza wtyczka w środowisku WordPress, która zbiera bardzo wiele rekomendacji od jej użytkowników. To bardzo intuicyjne narzędzie SEO, pozwalające przejść przez proces przygotowania strony do pozycjonowania, w krótkim czasie. Dzięki tej wtyczce możliwe jest dostosowanie każdego wpisu pod SEO (tytuł, opis, URL), tworzenie mapy strony, przygotowanie meta tagów, a także konfigurację istotnych plików. Dodatkowo świetnie radzi sobie ona we współpracy z Google Search Console. W podstawowej wersji wtyczka jest darmowa.

wtyczka seo yoast seo
Wtyczkę Yoast SEO możesz otrzymać za darmo lub zakupić w wersji premium.

 


All in One SEO Pack

Jest to zaawansowana wtyczka, która posiada wiele różnych funkcji. Jej ogromnym plusem jest fakt, że konfiguracja przebiega całkowicie automatycznie, więc nie musisz być specjalistą, aby poradzić sobie z jej wdrożeniem. Posiada funkcjonalności, które pozwolą Ci zmienić dowolne elementy SEO, a podczas optymalizacji wybranych fraz, plugin podpowie Ci także dodatkowe frazy kluczowe. Dostarcza także również informacji na temat koniecznych, zaawansowanych poprawek na stronie.

all in one seo pack narzędzia seo za darmo
All in One SEO Pack możesz pobrać ze strony internetowej lub bezpośrednio w swoim WordPress, w zakładce wtyczki.

 


The SEO Framework

To wtyczka, która świetnie sprawdzi się dla osób niezaznajomionych z tematem pozycjonowania. Stanowi narzędzie SEO pozwalające na wykonanie poprawek optymalizacyjnych na stronie, które są wymagane, aby działania SEO mogły być odpowiednio prowadzone. Nie posiada jednak żadnych dodatków czy skomplikowanego interfejsu, które mogłyby wprawić Cię w zagubienie.

narzędzia seo the seo framework wtyczka
The SEO Framework, jest gotowa do pobrania zarówno z witryny własnej, jak i bezpośrednio w WordPress.

Jak więc widzisz pozycjonowanie to bardzo ważny segment promocji w Internecie, dlatego posiadając e-commerce, portal ogłoszeniowy, bloga czy serwis informacyjny, zdecydowanie musisz się z nim zaznajomić!

link afiliacyjny jak zarabiać