Rotator banerów, czyli jak mieć kilka banerów w jednym miejscu naraz!

Data aktualizacji: 19.02.2024

Jednym z narzędzi afiliacyjnych jest rotator banerów, czyli kilka banerów na zmianę w jednym miejscu 🙂 Choć użytkownicy internetu coraz bardziej uodparniają się na banery reklamowe, to wciąż są one głównym nośnikiem reklamowym online.

Banery – działają czy nie?

Internauci uodpornili się na atakujące przekazy graficzne w internecie lub instalują odpowiednie AdBlocki, które blokują wyświetlanie większości z nich. Ale w pewnych przypadkach banery reklamowe wciąż działają, gdy:

  • są ściśle powiązane tematycznie ze stroną, na jakiej są prezentowane,
  • wspomagają akcje specjalne, jak wyprzedaży czy duże obniżki,
  • niosą dedykowane kody rabatowe ograniczone czasowo,
  • prezentowane w treści strony, a nie wyskakują jako pop-up’y

Baner to kreacja graficzna stworzona w dowolnym programie graficznym. Oznacza to, że na banerze możemy umieścić informacje, które chcemy w danym momencie przekazać odbiorcom. Biorąc pod uwagę te plusy, trzeba jednocześnie pamiętać o minusach wykorzystywania banerów dostarczanych przez reklamodawców:

  • Gdy kończy się oferta, trzeba pamiętać, aby baner podmienić na aktualny.
  • Gotowy baner trudno umieścić na stronie tak, aby komponował się z resztą grafiki, był skuteczny, ale nienachalny.
  • Banery umieszczane na wydzielonych powierzchniach na stronie są częściej automatycznie pomijane (ignorowane) przez odwiedzających stronę.

Aby przekonać się co do skuteczności banerów na własnej stronie, najlepiej testować, testować i testować 🙂 Testujcie różnorodne formaty i miejsca, aby dowiedzieć się, które sprawdzają się najlepiej. 

A jeśli nie banery to co? Najlepszą alternatywą są widgety produktowe. Największym atutem widżetów jest to, że nie trzeba posiadać żadnych umiejętności graficznych, aby wygenerować estetyczną kreację, którą można nienachalnie wkomponować w treści publikowane na własnej stronie. Więcej na temat widgetów przeczytacie we wpisie Widgety produktowe – narzędzia do zarabiania.

Widget produktowy wygenerowany w systemie webePartners.pl

Czym jest rotator banerów?

Kwestia dodawania graficznych kreacji na stronach internetowych od dawna powoduje szerokie dyskusje wśród specjalistów ds. marketingu a także samych użytkowników. Klienci nie lubią być bombardowania dziesiątkami nachalnych reklam, choć z drugiej strony, z banerów mogą dowiedzieć się, np. o najnowszych promocjach lub kodach rabatowych. Złotym środkiem dla wydawców, którzy wykorzystują kreacje banerowe może być częsta ich podmiana, tak, aby odwiedzający stronę użytkownicy mieli możliwość przyjrzenia się grafikom z różnych kampanii. Ręczne podmienianie ich jest jednak dość kłopotliwe i zajmuje dużo czasu. Na szczęście, w webePartners nie będzie to konieczne! Do tego służy rotator banerów! 🙂

Rotator banerów – ten baner zostanie podmieniony po 10 sekundach, przy kolejnym przeładowaniu strony

Rotator banerów to narzędzie, które służy do urozmaicania treści banerowych znajdujących się na stronie wydawcy. Pozwala on na wyświetlanie różnych banerów w jednym miejscu, aby użytkownicy nie musieli wciąż oglądać tych samych reklam. Rotator wyświetla inny baner co 10 sekund. Dlatego nie musisz się martwić i niczego ustawiać, nasz system zrobi to za Ciebie!

Dzięki temu rozwiązaniu będziesz mógł w atrakcyjny sposób polecać produkty z kilku programów partnerskich naraz.

Rotator banerów – jak z niego korzystać?

Kiedy zalogujesz się na swoje konto wydawcy w panelu webePartners, najpierw znajdź zakładkę narzędzia wydawcy, a następnie wybierzcie podkategorię Banery/Rotatory. Zobaczysz wówczas:

utwórz rotator banerów w webepartners

Aby utworzyć rotator, musisz nadać mu nazwę i opcjonalnie opis. Pamiętaj, że w nowym rotatorze webePartners możesz umieszczać banery różnych rozmiarów, przygotuj się, że jednak może to być ryzykowne, gdyż niektóre elementy na Twojej stronie mogą zostać przesunięte lub zasłonięte. Dlatego, sugerujemy, abyś wybierał jednak banery o zbliżonych rozmiarach. Będą się one zmieniać co 5 minut, a jeżeli których z nich straci ważność, zostanie automatycznie wykluczony z rotatora. Możemy też przypisać go do utworzonej wcześniej kampanii.

Przejdźmy teraz do wyboru banerów do rotatora. Pamiętaj, że nie muszą to być kreacje z jednego tylko programu partnerskiego.

rotator banerów wybierz banery do rotatora

Aby dodać baner należy kliknąć button „Dodaj do rotatora”, który jest umieszczony w zakładce Akcja. Następnie kliknąć „Zapisz rotator”. Link do niego znajdziesz klikając w „moje rotatory banerów”, tam spośród dostępnych rotatorów, znajdź ten, który Cię interesuje i wybierz ikonę w kolumnie Akcja, aby wyświetlić kod.

rotator pobierz kod

Gotowy kod rotatora umieszczasz w kodzie swojej strony. I gotowe!

Rotator banerów – zalety:

  • pozwala na umieszczenie banerów różnych programów partnerskich
  • aktualizacja i podmiana kreacji co 10 minut
  • użytkownicy otrzymują różne treści reklamowe
  • strony wydawców nie muszą być przeładowane kreacjami banerowymi

Banery umieszczane w sposób przemyślany na stronie internetowej mogą ją uatrakcyjnić i wzbogacić. Dlatego nie należy z nich rezygnować, tylko dobrze przemyśleć strategię ich publikowania.

Zapraszam do poznania pozostałych narzędzi afiliacyjnych:

  1. Generator linków afiliacyjnych – najprostsze narzędzie do zarabiania online
  2. Widget produktowy – narzędzie do zarabiania
  3. Plik XML, czym jest i jakie ma zastosowanie w afiliacji
  4. Kody rabatowe – co warto o nich wiedzieć

 


 

zarabiaj na polecaniu produktów