10 przykazań DOBREGO REKLAMODAWCY

Data aktualizacji: 07.05.2024

Dobry reklamodawca przyciąga najlepszych wydawców, którzy skutecznie promują i sprzedają jego produkty.

Aby program partnerski przynosił oczekiwane efekty w postaci wzrostu sprzedaży, niezbędne jest zaangażowanie reklamodawcy w rozwój własnej sieci wydawców. Podpowiadamy jak pozyskiwać najlepszych wydawców i zachęcać ich do aktywnej promocji produktów objętych programem partnerskim.

1. Chwal się swoim programem partnerskim

Najważniejszym działaniem, jakie powinien wdrożyć reklamodawca po uruchomieniu programu partnerskiego, to zawsze i wszędzie informować o nim potencjalnych wydawców. Pozyskanie najlepszych wydawców do programu gwarantuje sukces, bo bez wydawców, nie ma sprzedaży.

Jeśli więc myślisz o rozwijaniu współpracy afiliacyjnej, chwal się swoim programem, gdzie tylko możesz:

➜ na swojej stronie (przede wszystkim!)
➜ w kanałach social media
➜ wszelkich działaniach contentowych (na blogu, w newsletterach, gościnnych publikacjach)

Chwal się swoim programem – gotowy kod HTML dla reklamodawców webePartners

Przede wszystkim, warto umieścić informację o programie na swojej stronie internetowej. Najlepiej stworzyć do tego celu specjalnie dedykowaną podstronę, opisującą program partnerski, jego warunki oraz wyjaśnienie, gdzie i jak można się do niego zapisać. Serwis/sklep internetowy reklamodawcy jest codziennie odwiedzany przez użytkowników zainteresowanych jego produktami. Są to więc naturalni ambasadorzy, z których część na pewno ma potencjał, aby zostać aktywnym wydawcą i polecać produkty, z których sam korzysta.

W panelu reklamodawcy webePartners można pobrać gotowy kod HTML dla podstrony swojego programu partnerskiego. Podstronę można zaimplementować w oryginalnej formie lub w bardzo łatwy sposób dostosować wygląd do własnej strony internetowej, aby stanowiła jej integralną część. Specjalnie stworzony edytor pozwala na podmianę grafik, kolorów tła oraz czcionki.

Zobacz wzorcową podstronę programu partnerskiego tutaj.

Chwal się swoim programem partnerskim

Gotowa podstrona programu partnerskiego zawiera:

  • Call To Action – wezwanie do dołączenia do programu
  • informacje o korzyściach uczestnictwa w programie
  • instrukcję jak zacząć
  • szczegółowy samouczek (e-book) do pobrania jak można zarabiać na polecaniu produktów

przycisk samouczek dla wydawców

 


Najlepszy przykład angażowania wydawców do swojego programu to sezonowy program partnerski Elfi Listy Mikołaja. Dzięki atrakcyjnej podstronie na temat atutów współpracy afiliacyjnej, w każdym okresie świątecznym Elfi zyskuje co najmniej kilkudziesięciu aktywnych wydawców.

program partnerski - Elfi

Zobacz inne pomysły reklamodawców na informowanie o współpracy afiliacyjnej:

➜ Galeria Limonka      ➜ Pani Swojego Czasu        ➜ Positive prints

2. Zapraszaj do programu potencjalnych wydawców

Afiliacja to budowanie własnej sieci wydawców. Affiliate Managerowie pracują nad tym, aby codziennie zwiększać grono wydawców, ale także reklamodawca ma zadanie do wykonania. To właściciele sklepów internetowych najlepiej znają własną konkurencję oraz potencjalne grono odbiorców. Możesz więc samodzielnie zapraszać do swojego programu serwisy internetowe działające lub nawiązujące do branży twojego sklepu. Możesz też przekazać listę takich serwisów Affiliate Managerowi, aby wysłał zaproszenie w Twoim imieniu. Jeżeli obie strony pracują nad sukcesem programu, efekt jest podwójny!

3. Systematycznie akceptuj wydawców

Długie oczekiwanie na zaakceptowanie w programie może zniechęcić wydawców do aktywnej współpracy. Warto więc na bieżąco weryfikować potencjalnych uczestników programu partnerskiego, aby ich zapał do współpracy nie został ostudzony 🙂 Istnieją dwie możliwości akceptacji:

  1. Automatyczna – każdy wydawca, który zgłosi się do programu, jest automatycznie akceptowany, bez konieczności oczekiwania.
  2. Manualna – reklamodawca ma tutaj pełną kontrolę nad tym, kto dołącza do programu, ręcznie akceptując bądź odrzucając każdego wydawcę z osobna.

4. Nie zwlekaj z weryfikacją zamówień

Szybka akceptacja prowizji najlepiej motywuje wydawców do działania. Zgodnie z umową, reklamodawca ma 30 dni na weryfikację zamówień w systemie. Ten czas pozwala na upewnienie się, że transakcja doszła do skutku i towar nie został zwrócony. Im częściej i bardziej regularnie będziecie weryfikować zamówienia, tym większym zaufaniem i chęcią współpracy będą was darzyć wydawcy.

5. Terminowo wypłacaj prowizję

Z zasady, wydawcy dostają wypłaty ze sporym opóźnieniem. Najpierw wydawca musi wygenerować ruch, później pojawiają się transakcje, następnie przychodzi czas na ich weryfikację i dopiero wtedy zostaje naliczona prowizja. Od momentu wygenerowania sprzedaży, wydawcy zazwyczaj czekają półtora do dwóch miesięcy na możliwość wypłaty środków. Jeżeli reklamodawca opóźnia ten proces jeszcze bardziej, zniechęca tym samym wydawców do zaangażowanej współpracy.

6. Dbaj o aktualne dane w pliku XML

Prowadzenie programu dla sklepu, który nie ma poprawnych danych lub produktów w pliku XML, po prostu mija się z celem. Tylko poprawne pliki dają szansę na współpracę z porównywarkami i wyszukiwarkami produktów. Warto więc zadbać o ten aspekt waszego programu partnerskiego.

7. Udostępniaj kody rabatowe

Użytkownicy internetu aktywnie poszukują specjalnych zniżek i kodów rabatowych. Udostępnianie rabatów wpływa więc korzystnie na pobudzanie programu partnerskiego, podobnie jak informowanie o wszystkich akcjach i promocjach. Stanowią one zachętę dla wydawców, by podzielili się taką informacją na swoich kanałach w internecie.

8. Pamiętaj o banerach

Atrakcyjne kreacje wspierające akcje promocyjne wciąż cieszą się zainteresowaniem. Nie musi być ich dużo, ale kilka estetycznych banerów może mieć duży wpływ na powodzenie programu i jego reklamę.

9. Reaguj na prośby wydawców

Wyczulenie i szybka reakcja na prośby lub zapytania wydawców, owocują długą i lojalną współpracą. Wydawcy często chcą zorganizować niestandardowe akcje, albo potrzebują konkretnych danych. Szybka reakcja na takie sugestie to dla nich sygnał, że reklamodawca dba o powodzenie swojego programu i jest godny zaufania oraz zaangażowania.

10. Współpracuj!

Afiliacja to właśnie współpraca. Reklamodawca jest w 1/3 odpowiedzialny za powodzenie programu partnerskiego, obok wydawcy i sieci afiliacyjnej. Im większe zaangażowanie każdej ze stron, tym większy jest sukces programu, a przecież o to nam wszystkim chodzi 🙂


Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat współpracy z wydawcami, koniecznie przeczytaj:

Dlaczego warto postawić na program partnerski?

Jak rozwijać sieć wydawców?

Program partnerski dla sklepu internetowego? Sprawdź, co dzięki niemu zyskasz w e-commerce!