Dlaczego warto postawić na program partnerski?

Data aktualizacji: 21.03.2024

Wykorzystaj program partnerski do zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym i budowania sieci wirtualnych handlowców (wydawców), w zamian za prowizję od sprzedaży.

Program partnerski, jak sama nazwa wskazuje, jest tworzony, aby umożliwiać partnerską współpracę niezależnym podmiotom, z której korzyści zyskuje każdy z tych podmiotów. W naszym przypadku są to reklamodawcy (sklepy internetowe), wydawcy (wszelkie serwisy i strony internetowe, które chcą promować te sklepy w zamian za prowizję od sprzedaży produktów oferowanych przez sklepy) i sieć partnerska (afiliacyjna), która za pośrednictwem systemu afiliacyjnego umożliwia taką współpracę.

Dzięki programowi partnerskiemu reklamodawcy mogą (za pośrednictwem sieci afiliacyjnej) udostępniać swoją ofertę nieograniczonej liczbie wydawców. Z drugiej strony, wydawcy otrzymują dostęp do programów partnerskich i wszelkich narzędzi umożliwiających promowanie produktów na własnych powierzchniach. System afiliacyjny dostarcza całego zaplecza technicznego oraz wsparcie, aby współpraca przebiegała sprawnie i z korzyścią dla każdej ze stron.

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z afiliacją, więcej na temat różnic między wydawcą a reklamodawcą dowiesz się z wpisu Wydawca czy Reklamodawca.

Programy partnerskie – największe korzyści współpracy z siecią afiliacyjną

Program Partnerski w sieci afiliacyjnej1

1. Koszty promocji rozliczane wyłącznie za efekty sprzedaży

Brak kosztów za kampanię gdy nie dochodzi do sprzedaży, to największy atut własnego programu partnerskiego. Reklamodawca może działać bez stresu, że ponosi nakłady finansowe na działania, które nie przekładają się na sprzedaż. Program partnerski w modelu Cost Per Sale to gwarancja zwrotu inwestycji w marketing.

2. Duża liczba wydawców w jednym miejscu

Blogerzy, serwisy tematyczne, rabatowe, porównywarki cenowe… są ich tysiące, codziennie rejestrują się nowi i wszyscy dostępni są w jednym miejscu, gotowi by promować sklep internetowy! Uruchamiając program partnerski, reklamodawca otrzymuje nieograniczony dostęp do wirtualnego sztabu handlowców, którzy po akceptacji do programu rozpoczną jego aktywną promocję. Reklamodawca nie musi poświęcać czasu na poszukiwanie wydawców do współpracy, gdyż zajmuje się tym sieć afiliacyjna.

3. Promocja na wielu serwisach jednocześnie

Wirtualni handlowcy, czyli wydawcy, reklamują produkty i usługi, wykorzystując do tego narzędzia dostępne w sieci afiliacyjnej. Dlatego oferta sklepu pojawia się jednocześnie w wyszukiwarce produktów, na blogu, w social media, a udostępniony kod rabatowy, w największych serwisach rabatowych.

4. Stały kontakt i opieka Affiliate Managera

Jeśli reklamodawca chce zaprosić do współpracy konkretnego wydawcę, którego nie jest jeszcze zarejestrowany w sieci afiliacyjnej, to wystarczy, że skontaktuje się ze swoim Affiliate Managerem, a on postara się, by wydawca dołączył do programu partnerskiego. Affiliate Manager czuwa również, aby dobrze łączyć wydawców z najbardziej odpowiednimi dla nich programami partnerskimi i odwrotnie, bo to podstawowy klucz do sukcesu we współpracy partnerskiej. Affiliate Manager wskazuje również, jakie działania mogą zwiększyć konwersję w konkretnym przypadku, z kim warto nawiązać współpracę, jakie działania wdrożyć, by program partnerski przynosił jeszcze większe efekty.

5. Minimum formalności

Podejmując współpracę z wybranym wydawcą, reklamodawca nie musi za każdym razem podpisywać umowy i ustalać warunków współpracy. Wszystko dzieje się automatycznie w systemie udostępnianym przez sieć afiliacyjną.

6. Statystyki i rozliczenia dostępne w jednym miejscu

Statystyki kampanii prowadzonych przez wszystkich wydawców są stale dostępne w panelu reklamodawcy. Znajdują się tam szczegółowe dane na temat ruchu, jaki generują wydawcy oraz transakcji, jakie dzięki temu są realizowane. Można analizować działania wydawców w ujęciu zbiorczym jak i w rozbiciu na każdego wydawcę. Kampanie można optymizować w każdym momencie jej trwania. Na koniec okresu rozliczeniowego jest wystawiana zbiorcza faktura, dzięki czemu nie trzeba rozliczać się z każdym wydawcą bezpośrednio.

Kim są wydawcy w programie partnerskim?

Wydawcy to nic innego jak sieć wirtualnych handlowców, czyli różnego rodzaju serwisy tematyczne, rabatowe, cachbackowe, porównywarki cenowe, wyszukiwarki produktów, właściciele baz mailingowych, blogerzy, YouTuberzy, użytkownicy wszelkich social mediów: Facebooka, Instagrama, Pinteresta czy Snapchata, czyli różnorodna baza użytkowników chętnych do współpracy!

Reklamodawca tworzy program partnerski, do którego sam może zapraszać wydawców, bądź też zostawić to zadanie sieci afiliacyjnej, aby w tym czasie zająć się innymi ważnymi rzeczami. Sieć afiliacyjna stale powiększa swoją bazę o nowych, atrakcyjnych wydawców, których zaprasza i angażuje do aktywnej promocji oferty programów partnerskich.

afiliacja wydawcy program partnerski

Najbardziej atrakcyjni wydawcy, to zdecydowanie serwisy tematyczne, eksperci w swoich dziedzinach. Nie mają może tak dużych zasięgów jak serwisy multitematyczne, ale za to posiadają grono oddanych odbiorców, którzy ufają ich poleceniom. Opinia specjalisty, ma coraz większe, jak nie najważniejsze znaczenie przy podejmowaniu decyzji zakupowych!

Sieć afiliacyjna posiada duże doświadczenie we współpracy z wydawcami. Pomaga rozwiązywać ich problemy, doradza i motywuje do działania. Posiadając szczegółowe statystyki, wykorzystuje je w łączeniu reklamodawców z najbardziej pożądanymi przez nich wydawcami oraz koordynuje, aby współpraca przebiegała ku obopólnej korzyści.

Programy partnerskie – rozliczanie

Wyróżniamy wiele modeli rozliczeniowych w ramach programów partnerskich, jednak w działaniach e-commerce zdecydowanie najpopularniejszy jest model CPS, czyli Cost Per Sale. Oznacza to, że reklamodawca wypłaca wydawcy prowizje za pozytywnie zakończone transakcje, czyli gdy towar został opłacony i odebrany przez kupującego.

cost per sale jak zostać reklamodawcą

Model ten jest dla reklamodawców bezpieczny, ponieważ to wydawca przyjmuje ryzyko niepowodzenia kampanii. Należy pamiętać, że program partnerski musi oferować na tyle dobre warunki i wysokość prowizji, aby wydawca był skłonny takie ryzyko podjąć.

Kiedy jest najlepszy czas, aby uruchomić program partnerski?

Programy partnerskie są długofalowym elementem strategii marketingowej, dlatego ich szybkie uruchomienie jest dobrym rozwiązaniem. Oczywiście, satysfakcjonujące wyniki nie nadejdą z dnia na dzień, dlatego bardzo istotna jest cierpliwość oraz regularne działania w pozyskiwaniu nowych wydawców i aktywizowania obecnych. Jest to długotrwały proces, ale przy zaangażowaniu zarówno reklamodawcy, jak i sieci afiliacyjnej, z czasem przynosi oczekiwane efekty.

Program partnerski – współpraca z siecią afiliacyjną?

Reklamodawcy, którzy uruchomią program partnerski, nie tylko otrzymują dostęp do bazy wydawców, ale również wsparcie technologiczne. Dbanie o kompleksową obsługę klienta jest jednym z głównych założeń każdej platformy afiliacyjnej. Sieć zapewnia również:

  • szczegółowe statystyki sprzedaży i ruchu, wygenerowane przez wydawców
  • optymalizowanie kampanii na w każdym momencie jej trwania
  • dołączanie do programu nieograniczonej liczby wydawców
  • zbiorczą fakturę za wszystkie transakcje, bez konieczności rozliczania się z każdym wydawcą osobno
  • udostępnianie wydawcom kodów rabatowych i ofert promocyjnych i wszelkich akcji specjalnych organizowanych przez reklamodawcę
  • szereg narzędzi dla wydawców, aby umożliwić efektywne promowania produktów reklamodawcy

Jeżeli zastanawiasz się nad utworzeniem programu partnerskiego w modelu CPS, ale nie wybrałeś jeszcze konkretnej sieci, warto sprawdzić ile programów Cost Per Sale dana sieć ma pod opieką. Im więcej, tym lepiej! Oznacza to wielu wydawców, którzy posiadają doświadczenie w promocji oferty reklamodawców w tym modelu sprzedażowym.

program partnerski sklepu internetowego

Zapewne większość właścicieli sklepów online, uruchamiając program partnerski w sieci afiliacyjnej, zadaje sobie pytania: o ile zwiększą mi się obroty? Ile może wzrosnąć konwersja? Ile i na jaką kwotę będzie zamówień w miesiącu? Zaimek “ile” jest używany nader często, i dotyczy przede wszystkim kwestii finansowych.

Oczywiście, sprzedaż i wzrost konwersji to najważniejsze cele programu partnerskiego, do którego dążą wszyscy – reklamodawcy, wydawcy, jak i sieć. Jednakże, oprócz rosnących słupków sprzedaży, program partnerski przynosi wiele innych korzyści dla sklepu.

Program partnerski – stale rosnąca sieć wydawców

Dwa główne podmioty programu partnerskiego to reklamodawca, ze swoim sklepem online oraz grono wydawców, czyli wszelkiego rodzaju serwisy www promujące jego ofertę.

Aby program partnerski był efektywny, muszą oni ściśle ze sobą współpracować, poprzez udostępnioną im przez sieć platformie. Współpraca ta opierać się na wzajemnym zaufaniu. Reklamodawca ufa, że jego wydawcy będą na swoich stronach promować ofertę jego sklepu w sposób etyczny, że będą aktualizować kampanie i dobierać kanały promocji do swojej grupy odbiorców, a wydawcy wiedzą, że za swoje działania zostaną wynagrodzeni na zasadach, które zostały jasno określone w regulaminie programu partnerskiego. Ta ścisła współpraca i wzajemność relacji przynosi obopólną korzyść w postaci budowania sieci zaangażowanych wydawców.

Reklamodawca z biegiem czasu będzie dysponował gronem zaufanych serwisów, które znając jego potrzeby i wymagania, a także dysponując szczegółowymi informacjami o odbiorcach oferty, będą mogli zapewnić skuteczną i konwertującą reklamę przez długi czas.

Program partnerski – sieć wirtualnych wydawców

Program partnerski to w praktyce sieć wirtualnych wydawców, którzy promują reklamodawcę na różnorodnych powierzchniach online.

1. Wirtualny wydawca – bloger

Osoby piszące blogi, budując swoją markę osobistą stają się influencerami. Przy zachowaniu lojalności i sympatii swoich użytkowników, mogą osiągnąć nie lada sukces. Autorzy blogów posiadają bardzo silnie skoncentrowaną grupę odbiorców, którą cechuje zaufanie i wierność do twórcy. Blogi mocno kształtują opinie u swoich czytelników, nawet jeśli ich tematyka jest głównie lifestylowa. Blogerzy, dbając o swoich czytelników i nie chcąc stracić ich zaufania, starannie dobierając przekazywane treści. Zwracają szczególną uwagę na jakość, a nie ilość. Podejście jakościowe świetnie oddaje istotę modelu Cost Per Sale. Polecane produkty z programów partnerskich są precyzyjnie dobierane do grupy odbiorców, co przekłada się na duże zaangażowanie i wysoką konwersję sprzedaży w sklepie reklamodawcy dzięki linkom afiliacyjnym.

W zależności od wydawcy każdy znajduje swój sposób na osiąganie najlepszych efektów w promowaniu produktów z programów partnerskich. Na przykładzie blogerów wygląda to najczęściej tak, że przygotowują oni wpisy na temat wybranych produktów, a następnie dodają do wpisu linki afiliacyjne. Dzięki temu, gdy czytelnik kliknie w link afiliacyjny, przejdzie do sklepu i zakupi jakiś produkt, transakcja zostanie zliczona przez afiliacyjny system śledzący i przypisana wydawcy odpowiednia prowizja. Dla reklamodawcy jest to podwójna korzyści, z jednej strony zwiększa sprzedaż w sklepie, z drugiej, jego produkty są promowane na popularnych blogach i serwisach, a więc otrzymuje też korzyści wizerunkowe!

generator linków link afiliacyjny

2. Wirtualny wydawca – serwis tematyczny

Tematyka, jaką poruszają strony internetowe i ich wygląd graficzny są bardzo różnorodne i nie sposób podać wszystkie przykłady. Serwisy tematyczne mogą zawierać poważne artykuły, być mocno opiniotwórcze, ale mogą też zawierać lekkie, lifestylowe teksty czy składać się tylko ze zbioru śmiesznych memów. Mają one stricte określoną grupę swoich odbiorców, do których kierują swoje treści. Serwisy tematycznie chętnie biorą udział w programach partnerskich, dobierając produkty, którymi potencjalnie są zainteresowani ich odbiorcy. Im lepiej dobrana grupa produktów, tym większy sukces.

Ale co w przypadku, gdy serwis porusza wiele tematów i nie daje się zaszufladkować w jednej tematyce? To także korzystna opcja! Dzięki rozmaitości strona taka może pokazywać moc produktów z wielu kategorii jednocześnie i trafiać do wielu różnych odbiorców. Takie rozwiązanie sprawia, że na dany sklep i produkt może trafić osoba, która do tej pory nie była zainteresowana podobnym asortymentem. W takim przypadku bardzo dobrym rozwiązaniem są rotujące widgety produktowe, dzięki którym w jednej kreacji można pokazać wiele produktów.


programy partnerskie widget

 

3. Wirtualny wydawca – porównywarka produktów

Dzięki plikom XML, które zawierają pełne oferty sklepów internetowych i są dostępne dla wydawców w sieci afiliacyjnej, porównywarki i wyszukiwarki produktów również mogą efektywnie współpracować w programach partnerskich. Dla reklamodawcy wyświetlanie oferty w takich miejscach ma same plusy- asortyment jego sklepu trafi do bardzo szerokiego spektrum odbiorców, bo ze względu na popularność tego sposobu wyszukiwania ofert przez użytkowników internetu, porównywarki osiągają bardzo wysokie wyniki oglądalności. Liczba wyświetleń w ciągu dnia sięga nawet wartości milionowych. Dzięki programowi partnerskiemu w modelu Cost Per Sale, reklamodawca nie płaci za przeglądanie oferty, tylko za realną sprzedaż!


porównywarka produktów weydawca - program partnerski
Okazje.Info.pl to jedna z najpopularniejszych porównywarek produktów, gdzie przedstawiane są produkty ze wszystkich możliwych branż

4. Wirtualny wydawca – serwisy kuponowe

Kody rabatowe są zdecydowanie jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego w ecommerce. Papierowe kupony wycinane z gazet, sprawnie przeniosły się do świata on-line. Stanowią korzyść zarówno dla wydawców, jak i ich użytkowników. Kody rabatowe zyskują na popularności zwłaszcza przed konkretnymi wydarzeniami w roku, takimi jak święta, Black Friday czy Back to School. W tym czasie warto wcześniej zaplanować swoje publikacje, aby dołączyć je do wpisów na blogu lub w social media.

 

serwis rabatowy popularny wydawca w programie partnerskim
Picodi.com to bardzo popularny serwis rabatowy, gdzie można znaleźć najgorętsze rabaty i zniżki

Kody rabatowe świetnie wspomagają rozwój programów partnerskich. Przede wszystkim motywują wydawców do działania. Kody rabatowe bardzo chętnie przekazują swoim odbiorcom wszyscy wydawcy, choć niewątpliwe najbardziej efektywnie wykorzystują je serwisy kuponowe. Strony z kuponami rabatowymi i promocjami odwiedzają klienci, którzy już są zainteresowani zakupem, ale jeszcze szukają lepszej oferty cenowej na rynku online.

 


program partnerski dołącz jako reklamodawca