Wirtualni wydawcy – 5 najpopularniejszych typów wydawców
Data aktualizacji: 19.12.2024
Jeśli chcesz osiągnąć wzrost sprzedaży w sklepie internetowym, musisz zbudować sieć wydawców, którzy promują Twoje produkty na swoich stronach i w social media. Więc złap łyka kawy i przygotuj się na zapoznanie z najpopularniejszymi typami wirtualnych wydawców, którzy są kluczem do uzyskania wysokich wyników kampanii!
Wirtualni wydawcy – jak wygląda współpraca?
Marki coraz częściej zwracają się do sieci afiliacyjnych w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów, a większość z nich odnosi sukcesy. Z badań Interaktywnie.com wynika, że kampanie te generują współczynniki konwersji między 0,5-1%. Ustalenia Affise mówią nam, że 94% wydawców pracuje jednocześnie w wielu różnych programach partnerskich, aby zwiększyć potencjalne zyski.
Teraz przeczytasz coś, czego nie czyta się codziennie. Współpraca z wirtualnymi wydawcami to bezpieczny sposób na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym. Wydawcy promują Twoje produkty w zamian za prowizje od sprzedaży z ich polecenia – to idealna sytuacja, w której wszyscy wygrywają!
Wraz ze wzrostem popularności mediów społecznościowych, influencerzy stali się ważną częścią programów marketingu afiliacyjnego. Influencerzy działający w mediach społecznościowych zazwyczaj bazują na budowaniu relacji z reklamodawcami i wolą pracować z markami, w które wierzą, i preferują promować produkty, których sami używają.
Nawet niewielka grupa wirtualnych wydawców w postaci influencerów może zapewnić znacznie lepsze wyniki programu partnerskiego. Dlaczego? Ponieważ w większości przypadków influencerzy posiadają już swoją grupę lojalnych obserwujących.
Oczywiście są influencerzy z milionami obserwujących oraz mikroinfluencerzy z niewielką, ale lojalną grupą followersów. Nierzadko ci mniejsi wydawcy osiągają zdecydowanie wyższy współczynnik konwersji niż makroinfluencerzy. Dlatego w swojej sieci wydawców warto współpracować zarówno z tymi z większymi, jak i mniejszymi zasięgami.
Influencerzy zapewniają cenny wgląd w trendy i tematy związane z ich niszą, które możesz wykorzystać do promowania własnych produktów. Przykładem influencerki, która zajmuje się niszową dziedziną, bo pielęgnacją ogrodu, jest Marta Potoczek i jej kanał na YouTube i Instagramie – Leniwa Niedziela. Marta publikuje treści poradnikowe i zamieszcza w nich linki afiliacyjne do produktów, których używa w pracach ogrodowych.
Linki afiliacyjne w opisie filmu na YouTube
Moda, uroda i kosmetyki to kategorie, które cieszą się ogromny powodzeniem wśród influencerek na Instagramie. Poniżej przedstawiamy, w jaki sposób promują one produkty reklamodawców w swoich relacjach. Wydawcy przedstawiają pełne stylizacje oraz link afiliacyjny do sklepu reklamodawcy, w którym można ten produkt zakupić.
Częstą praktyką jest też pokazywanie kosmetyków, których dana osoba używa do codziennej pielęgnacji czy makijażu na każdą okazję. Im lepiej wydawca przedstawi i zareklamuje dany produkt, tym większa szansa na dokonanie zakupu przez obserwujących, z którego wydawca dostanie prowizję, a reklamodawcy zyska nowego klienta.
Linki afiliacyjne w opisie filmu na YouTube
Influencerzy i użytkownicy social media mają więc do dyspozycji sporo metod promocji. Mogą zamieszczać go w opisie filmu, profilu, w relacji, w wiadomości prywatnej, w poście czy podczas relacji na żywo.
Blogerzy i serwisy tematyczne
Serwisy tematyczne i blogerzy należą do bardzo popularnych typów wirtualnych wydawców w marketingu afiliacyjnym. Zazwyczaj posiadają oni jasno określoną grupę czytelników, których przyciągają na swoją stronę dzięki wartościowym, spójnym i trafnym treściom. Mogą to być niezwykle cenne grupy odbiorców dla reklamodawców. Dobrzy blogerzy posiadają zaangażowane i lojalne grono czytelników, przez co mają też większy wpływ na ich decyzje zakupowe.
Współpraca z blogerami i serwisami internetowymi zapewnia reklamodawcom dostęp do grupy odbiorców o jasno sprecyzowanych zainteresowaniach. To pozwala docierać do wskazanej grupy potencjalnych klientów, przy jednoczesnym zwiększaniu świadomości marki.
O ile wydawcy działający tylko w social media bazują tylko na dodawaniu linków afiliacyjnych podczas polecania produktów, to właściciele serwisów czy blogów mają szersze pole manewru. Mogą oni skorzystać także z:
Wirtualni wydawcy z bazami mailingowymi
Wydawca afiliacyjny z bazą mailingową to osoba lub firma, która wykorzystuje bazę mailingową do marketingowej dystrybucji treści. Mogą to być artykuły, raporty, oferty specjalne, biuletyny i materiały promocyjne. Wirtualni wydawcy mogą tworzyć i wysyłać personalizowane treści dla określonych grup adresatów za pomocą segmentacji list. Dzięki wykorzystaniu bazy mailingowej wirtualni wydawcy mogą skutecznie promować produkty z partnerów.
Kampanie mailingowe to jeden z najbardziej skutecznych kanałów sprzedażowych, a ich skuteczność można zwiększyć, oferując kody rabatowe oraz prezentację topowych produktów na określone okazje. Ważne jest również dobre dopasowanie produktu do grupy odbiorców i przeplatanie treści maili linkami afiliacyjnymi do tych produktów lub grafiki prezentujące te produkty.
Wirtualni wydawcy – porównywarki cenowe i katalogi produktów
Istota stron z porównywaniem cen produktów jest prosta. W okno wyszukiwarki wpisuje się poszukiwany produkt, a porównywarka cenowa prezentuje nam najlepsze oferty cenowe różnych marek i z różnych sklepów.
Użytkownik, który trafia na stronę porównującą ceny ma już mocno sprecyzowane plany zakupowe. Już wie, jaki produkt go interesuje i poszukuje sklepu z najkorzystniejszą ofertą. Porównywarka cen pomaga więc użytkownikom w szybkich i wygodnych zakupach w sieci. Sprzedawcy pomaga w prezentacji swojej oferty i daje możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji.
Współpraca z wirtualnym wydawcą typu porównywarka cenowa umożliwia markom przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, ale też wykorzystanie zasięgu platformy porównywarki i budowanie rozpoznawalności firmy.
Serwisy rabatowe
Witryny z kodami rabatowymi to bardzo aktywna i stale ewoluująca grupa wirtualnych wydawców. Oferują one szeroki zakres rabatów i ofert promocyjnych, które pozwalają użytkownikom na skorzystanie z jeszcze lepszych okazji cenowych.
Strony z kuponami tworzą swego rodzaju pomost między reklamodawcami a konsumentami, którzy poszukują zniżek, a poprzez oferowanie atrakcyjnych promocji, niskich cen oraz bezpłatnej dostawy, skutecznie namawiają użytkowników do dokonania zakupu.
Współpraca z witrynami z kuponami może przyczynić się do wzrostu ruchu organicznego ze strony użytkowników poszukujących okazji i rabatów. Dla reklamodawców to świetna okazja na podniesienie widoczności online i sprzedaży produktu lub usługi dzięki wykorzystaniu promocji, takich jak rabaty lub opcje bezpłatnego dostarczenia towaru.
Podsumowanie
Marketing afiliacyjny to skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Reklamodawcy mogą współpracować z wieloma typami wirtualnych wydawców i cieszyć się luksusem spokoju, ponieważ to wydawcy ponoszą ewentualne ryzyko niepowodzenia kampanii. Dodatkowo korzystanie z modelu Cost Per Sale zmniejsza ryzyko przepalenia budżetu reklamowego, ponieważ reklamodawca płaci wyłącznie za efekty w postaci sprzedaży.