Afiliacja na Facebooku rozgościła się na dobre. Już nie musisz prowadzić bloga ani żadnego serwisu, żeby zarabiać na swoich działaniach w internecie. Możesz wykorzystać do tego facebookowy fanpage!

Afiliacja – jak zacząć?

Dzięki linkom afiliacyjnym, afiliacja na facebooku jest szczególnie skuteczna, gdyż facebook daje wiele możliwości ich zamieszczania. Zanim jednak omówimy dokładnie, gdzie możesz wkleić link afiliacyjny, warto pamiętać o najwazniejszym:

Nasi fani oczekują przede wszystkim wartościowych treści, które tworzmy lub udostępniamy. Dlatego bardzo ważne jest, aby polecane w ramach afiliacji produkty były uzupełnieniem publikowanej treści, a nie wyłącznie suchą reklamą.

Link afiliacyjny na Facebooku

Najpopularniejszą formą działań afiliacyjnych w mediach społecznościowych jest link afiliacyjny zwany zamiennie linkiem partnerskim (więcej dowiesz się tutaj).

Facebook zezwala na umieszczenie aktywnego linka praktycznie w każdym miejscu: bezpośrednio w treści posta bez grafiki, w opisie grafiki, filmu czy w albumie zdjęć. Dlatego tworzenie wpisów zawierających linki afiliacyjne nie wymaga żadnych dodatkowych umiejętności. Tworzysz post afiliacyjny dokładnie tak samo jak każdy inny post, tylko dodatkowo doklejasz link afiliacyjny w wybranym miejscu.

Nieco trudniej tworzyć posty afiliacyjne na Instagramie, bo nie jest on już tak łaskawy jeśli chodzi o dodawanie jakichkolwiek aktywnych linków. Afiliacja na Instagramie wymaga nieco większego zaangażowania, o czym pisaliśmy tutaj 

Link afiliacyjny jako post

To banalnie proste zadanie. Po wygenerowaniu linka afiliacyjnego umieszczamy go bezpośrednio w treści posta. Po wklejeniu należy dodać odpowiednią, przygotowaną grafikę (w przypadku postów linkujących jest to najczęściej rozmiar 1200×628). Nazwę linku możemy zmienić klikając na nią i wpisując własną, tak jak na obrazku poniżej. Pamiętajmy też o dodaniu treści posta, sam link afiliacyjny jako post raczej nie zachęci użytkowników do kliknięcia!

afiliacja na facebooku

Link można dodać nie tylko jako zwykły post graficzny, ale także poeksperymentować z innymi formatami. Na pewno dla użytkowników ciekawsze będzie przedstawienie produktów, na przykład, w formie karuzeli albo kanwy!

Link afiliacyjny w treści posta

Możemy również dodać link afiliacyjny w treści posta. Najlepiej zilustruje to poniższy przykład:

Marek prowadzi fanpage poświęcony serialom. Od jakiegoś czasu działa w sieciach afiliacyjnych i reklamuje na swojej stronie produkty reklamodawców. Ostatnio opublikował następujący post na Facebooku:  House of Cards, to niesamowicie wciągający serial o intrygach na samych szczytach amerykańskiej władzy. Doskonałe aktorstwo, porywająca akcja, genialne poprowadzone wątki. Polecam z całego serca! Jeżeli chcielibyście mieć w swojej kolekcji cały pierwszy sezon na DVD, kliknijcie tutaj: https://goo.gl/FNKCMU

afiliacja na facebooku

Taka forma promocji jest bardzo przemyślana, ponieważ link partnerski stanowi jedynie uzupełnienie treści posta, a nie jego cel.

Link afliacyjny w treści posta można również zastosować w komunikacji typu: must have lub get the look. Tworzenie kolaży z wybranych produktów, to wciaż bardzo popularny sposób na przyciąganie uwagi odbiorców. Szczególnie lubiane są modowe zestawienia produktowe, ale każda inna kategoria produktów również ma szansę wzbudzić zachwyt u naszych fanów. Wystarczy w przemyślany sposób wybrać produkty, które chcemy polecać.

afiliacja na facebooku

Facebookowe grupy

Innym sposobem na działalność afiliacyjną w social media jest prezentowanie produktów w grupach na Facebooku, która stają się coraz bardziej popularne. Zasady działania wyglądają tutaj bardzo podobnie jak powyżej. Przygotowujemy treść posta (np. opis jakieś książki), dodajemy jej zdjęcie oraz link afiliacyjny. Musimy jednak pamiętać, że każda grupa rządzi się swoimi prawami, dlatego przed udostępnieniem posta należy uważnie przeczytać jej regulamin. Chyba nie chcemy dostać bana, prawda? 😉

Link afiliacyjny i zdjęcia

Link afiliacyjny możemy również dodać do opisu zdjęcia. Jest to bardzo proste. Wystarczy, że udostępnimy na swoim fanpage’u obrazek, a wybierając funkcję dodaj opis, umieścimy przy nim link partnerski oraz treść posta.

afiliacja na facebooku

Link afiliacyjny w komentarzu i wiadomości prywatnej

Możemy się tutaj po raz kolejny posłużyć przykładem Marka:

Po opublikowaniu posta o serialu House of Cards, Marek otrzymał pod nim komentarz od Magdy. Brzmiał on w ten sposób: Szukam prezentu na urodziny dla brata, który interesuje się fantastyką. Czy mógłbyś polecić mi jakiś serial? Nic prostszego! Maciek wszedł na stronę sklepu, którego jest partnerem i znalazł eleganckie wydanie pierwszego sezonu serialu Gra o Tron. Odpowiedział na komentarz w ten sposób: Jasne! Co powiesz na to: https://goo.gl/WWB62K

Bardzo podobne pytanie Marek otrzymał także w wiadomości prywatnej. Również polecił ten serial wraz z linkiem partnerskim. Przesyłanie linków poprzez messengera nie stanowi przecież problemu! 🙂

afiliacja na facebooku

W tych dwóch przypadkach mamy do czynienia z sytuacją gdzie użytkownik sam zgłasza się po pomoc i poradę, dlatego nie może być mowy o żadnym nachalnym działaniu i namawianiu do zakupu za wszelką cenę.

Afiliacja na facebooku może Linki afiliacyjne możesz przesyłać nie tylko przez Messengera. Swobodnie wkleisz go do WhatsApp, Google Hangouts, SMS-a czy po prostu do maila.

Pamiętaj, że każdy link wysyłany na privie czy w komentarzu, możesz zastąpić linkiem afiliacyjnym!

afiliacja na facebooku

Podsumowując:

 

ważne zapamiętaj   Afiliacja na facebooku to wiele nowych możliwosci zarabiania poprzez polecanie swoim odbiorcom wybranych produktów. Nie zapominaj jednak o jakości contentu jaki publikujesz. Dbaj o to, aby zawsze był wartościowy i spójny z wizerunkiem, jaki tworzysz, tym mocniej przełoży się to na korzyści z afiliacji

ważne zapamiętaj  Posty nie powinny być przeładowane linkami afiliacyjnymi. Polecaj również produkty, na których bezpośrednio nie zarabiasz. Dzięki temu zbudujesz swój wizerunek eksperta! Warto rekomendować rzeczy, które przetestowałeś lub wiesz, że są warte polecenia.

ważne zapamiętaj  TESTUJ! Nie ma jednej odpowiedzi na to, jaki format sprawdza się najlepiej w działaniach afiliacyjnych. Wszystko zależy od specyfiki i upodobań twojej grupy docelowej. Dlatego nie zniechęcaj się, jeśli pierwsze działania nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Testuj różne możliwości i formaty, aby z czasem wyłonić ten, który przynosi najlepsze efekty.

Afiliacja na Facebooku pozwala monetyzować działania w internecie bez konieczności posiadania własnej strony internetowej. Co więcej, sposobów na umieszczanie tam linka partnerskiego jest naprawdę sporo. Nie zapominajmy jednak, że tworząc fanpage musimy przede wszystkim dostarczać atrakcyjne treści naszym ,,lajkującym”, dlatego afiliujmy z rozwagą i umiarem!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o afiliacji w social media, wystarczy, że pobierzesz naszego darmowego e-booka! Znajdziesz tam najlepsze przykłady, wskazówki i porady jak monetyzować swoje działania w sieci!

 

afiliacja na facebooku

Absolwent dziennikarstwa, pasjonat literatury, teatru i muzyki rockowej. Praktycznie nie rozstaje się z klawiaturą, czy to w biurze, czy w domu. W webePartners opiekuje się wydawcami, dba aby ich współpraca z reklamodawcami na każdym etapie przebiegała sprawnie i efektywnie . W zespole webe znany z przygotowywania mocnej i pysznej kawy.


Data publikacji: 23.08.2018

Related Post